Imetyksen lopettamisesta...
Kuinka saisin imetyksen loppumaan? Lapsi 10kk repii sen tissin vaikka väkisillä suuhunsa paidan alta :D joten helppoa ei ole lopetus...
Mitä mieltä olette jos lopettaa radikaalisti kerrasta poikki niin, että laittaa tissiin jotain pahan makuista, niin ettei vauva enää huoli tissiä?
Nälkäänsä hän ei enää syö, vaan on ehdottomasti vain tutti ja lelu...
Kommentit (3)
Itse vasta odottelen lasta, mutta aihe kiinnostaa.
Mä en kyl neuvoisi jättämään lasta yksin (ilman äitiä, jonkun toisen seuraan) juuri siinä sen elämän pahimmassa tilanteessa, kun se ei saa tisumaitoa :( Silloin kun vierottaa kertaheitollakin niin läheisyys on just se mikä auttaa eikä lapsi traumatisoidu. Ajattele pientä itkemässä äitiä, eikä hän ymmärrä missä äiti on ja miksei saa tissiä.
Vinkki: Me tehtiin niin, kun ei vähäntäminen auttanut, että laitoin tisseihin vähän mustapippuria (kostutin ensin ihon). Lapsi maistoi ja "pthyi" ja sitten minä pudistelin päätäni ja sanoin että "hyi kakka, yäk" (niin että lapsi tajuaa että tississä on jotain vikaa eikä se toimi). Se kävi pari kertaa yrittämässä uudelleen maistamista ja muut kerrat vaan kävi välillä kurkkaamassa että aijaha vieläkin on "kakka". Osasi sanoa sen kakka-sanan, joten tajusi mistä on kyse :)) Paljon haleja ja hellyyttä se sai. Ei siinä mennyt kun parikolme päivää siinä pahimmassa vaiheessa, että tuli känkkäkohtauksia. Mutta se oli sillä selvä sitten. Ja meilä oli todella tiheä yöimetys- sekä päiväimetys, ikää 1.3v. Uskoisin että pippuriteknikka voisi tepsia jos vaan lapsi ymmärtää että "tissi on kakka".
Pari yötä jossain kaverin luona, niin ettet ole siellä maidontuoksuisena houkuttimena lapselle. Niin mä tein, ja toimi yllättävän hyvin. Vähän piti pumpata kun rinnat olivat niin pinkeinä, mutta miehen mukaan lapselta ei tullut ihmeemmin protesteja sillä aikaa, kun mä en ollut näkyvissä.
Niin kauan kun olin paikalla, meillä oli myös se meininki että vauva suurin piirtein puri paidan hajalle saadakseen maitoa, mutta mitä ei silmä nähnyt, sitä ei sydän halunnut...