Hammaspoistosta 2 päivää ja nyt vuotaa
Hei, minulla poistettiin tulehtunut hammas 2 päivää sitten. Eilinen oli ihan ok mutta tänään hammaskuopasta on vuodellut verta jonkin verran. Olen välillä pitänyt harsoa siinä tunninkin mutta ei vuoto ole kokonaan tyrehtynyt. Hammaskuoppa on tuntunut myös kipeämmältä. Mustaa hyytymää siellä kyllä näkyy mutta reunoilla osittain jotain vaaleaa,onkohan tämä kaikki normaalia?
Kommentit (22)
Siis se vaalea hyytymä on normaalia!! Älä missään nimessä poista. Silloin sinne tulee kuoppa jossa hermot auki ja kipu on hervoton. Kaikki purskuttelu on kielletty juuri siksi ettei sieltä lähde hyytymä pois.
Yleensä annetaan mukana paperi jossa OHJEET niin lue se. Eli hyytymä on tärkeintä ja sen vaalean liman muodostuminen kuoppaan joka pikkuhiljaa antaa sen sulkeutua.
Antibiootti usein myös tarpeellinen. Jos turvotusta tai lämpöä tms niin heti pitää soittaa lääkärille niin saa antibiootin.
Tsemppiä!
Voi mahoton kuolet varmaan verenhukkaan.
Ethän tupakoi tai käytä nuuskaa/nikotiinia
Jos jatkaa vuotoa, pyydä Caprilonia hammaslääkäriltä. Hyydyttää verta.
Ehkä siellä sitten on kaikki ok vaikka vuotelee hieman. Soitan aamusta kyllä hammaslääkäriin vielä. Hyvä kuulla että hyytymän vierustaan tullut vaalea möhnä on myös normaalia. Tupakoin satunnaisesti, nyt en ole uskaltanut!
Antibioottia et saa vaikka pyytäisit. Kuulemma ei tarvita enää hampaanpoiston jälkeen kuten joskus aikaisemmin oli.
Soita päivystysapuun 116117 ja kysy lisäohjeita ja onko mahdollisesti aihetta lähteä hammaspäivystykseen. Edellyttäen että hammaslääkäriltä saamassasi hampaanpoiston jälkihoito-ohjeissa ei ole mainittu miten pitää toimia jos verenvuoto ei lopu.
Soitin päivystysapuun ja sieltä todettiin minun voivan seurailla. Itse vaan panikoin täällä että onko tämä muka normaalia kun eilen ei mitään vuotoa ollut ja tänään yhtäkkiä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Juo kylmää. Olutkin käy.
Itse pidin jäistä sekavihannespussia poskea vasten. Tosin jo operointipäivänä.
Yhteys tänään
hammaslääkäriin.
Hammasluun ja pään tulehdus. Pönttö.
https://www.yliopistonapteekki.fi/flux-pro-chlorhexidine-suuvesi-250-ml…
Esim tällä putsaat suun ja
harjaa hampaat varovasti
Särkyyn burana ja Panadol yhtäaikaa
Vierailija kirjoitti:
Antibioottia et saa vaikka pyytäisit. Kuulemma ei tarvita enää hampaanpoiston jälkeen kuten joskus aikaisemmin oli.
Kyllä minä ainakin sain. Useampi hammas kyllä poistettiin kerralla.
Kylmä hyydyttää, kuuma taas aiheuttaa vuotoa
Eipä tuo vuoto hyydy, ja kuoppa näyttää enemmän kellertävältä.
Panadolia kipuun ja tuppo reikään. Huomenna sitten hammaspäivytykseen.
Toimit niiden hammaslääkäriltä saamiesi OHJEIDEN mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siellä sitten on kaikki ok vaikka vuotelee hieman. Soitan aamusta kyllä hammaslääkäriin vielä. Hyvä kuulla että hyytymän vierustaan tullut vaalea möhnä on myös normaalia. Tupakoin satunnaisesti, nyt en ole uskaltanut!
Monta päivää voi vuotaa, jopa viikon. Ihan normaalia. Jos alkaa särkemään rajusti ja kipulääkkeet ei pure, ja näyttää tulehtuvan, niin sitten yhteys lääkäriin.
Sinun tilanne on siis ihan normaali vielä.
Pidä tuppoa ja ota kipuun buranaa. Jos vuoto ei ota loppuakseen muutamassa päivässä niin sitten yhteyttä hammaslääkäriin.