Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla monta täysnimikaimaa? Vai ei yhtään?

Vierailija
28.09.2025 |

Nuorempana ärsytti kun oli niin tavanomainen nimi mutta nykyään se onkin vain hyödyksi. Voin vaikka kommentoida jossain somessa, lehden palstalla tms. koko nimelläni, eikä kukaan automaattisesti ajattele että se olen juuri minä.

Terveisin 

"minna mäkinen" 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu- ja sukunimi kaimoja on aika paljon mutta etu- ja toinen nimikaimoja en tiedä.

Vierailija
22/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Kellään ei ole samaa etunimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mahdollisesti joillain on sama etunimi ja sukunimi kuin minulla, mutta tuskin ketään täysnimikaimaa on. Eli jolla olisi täsmälleen samat kolme etunimeä ja sukunimi kuin minulla.

No eipä niitä keskimmäisiä nimiä tähän yleensä lasketa kun ei niitä juuri missään käytetä ja harva edes tietää niitä lähisukua ja lähimpiä ystäviä lukuunottamatta. 

Vierailija
24/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vaihtanut nimesi vai antoiko vanhemmat sen? 

Vierailija
25/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhansia

t. xxxx Virtanen

No ei voi olla kun yleisin Timo Virtanenkin vain 244:llä (vuonna 2023). 

Vierailija
26/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on yksi. Sukunimeä on noin 20 ihmisellä, eikä etunimikään ole yleisimpien joukossa. Silti saakeli löytyy yksi paskiainen samalla yhdistelmällä.

Mut kumpi oli eka? 😅

Vierailija
27/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on yksi. Sukunimeä on noin 20 ihmisellä, eikä etunimikään ole yleisimpien joukossa. Silti saakeli löytyy yksi paskiainen samalla yhdistelmällä.

Tiedän myös tapauksen, jossa harvinaisen sukunimen (n. 20 kpl) omaavien joukossa oli kolme samannimistä naista. Kaikki tosin eri sukupolvea ja enää ei taida olla jäljellä kuin yksi.

Vierailija
28/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös tapauksen, jossa harvinaisen sukunimen (n. 20 kpl) omaavien joukossa oli kolme samannimistä naista. Kaikki tosin eri sukupolvea ja enää ei taida olla jäljellä kuin yksi.

Meilläkin suvussa näin, kaikkien etunimi oli Maria. 

Vierailija
29/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi vaikka etunimi ei kovin yleinen. 

Vierailija
30/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä he*vetistä mä voisin tietää

Vierailija
31/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni on tosi harvinainen, eikä alunperin Suomessa keksitty. Etunimeni sen sijaan on ihan yleinen ja vain suomalainen nimi, joten ei liene ketään mun nimistä koko maailmassa. 

Enimmäkseen tämä asia on saanut mut pitämään turpani kiinni asioista koska aina nimestä minut muistetaan. 

Vierailija
32/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Etunimi on uniikki ja sukunimeäkin alle 20 henkilöllä.

Vierailija
33/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tietää. Ei tarvitse hermostua... 

Vierailija
34/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, yks julkkis, mutta se on muuttanut nimensä.

Vierailija
35/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sukunimi on sen verran harvinainen ja etunimi sen verran ruma sekä vanhanaikainen, ettei kukaan sukulainen sitä lapselleen antaisi. 

Vierailija
36/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yleinen niin varmasti joskus on törmännyt kokonimikaimaan. Mutta voit googlata vaikka. 

Jos taas sukunimi on hyvin harvinainen niin todennäköisesti tunteekin ne kaikki muut. 

Vierailija
37/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut kumpi oli eka? 😅

En tiedä sen toisen ikää. Täytyy selvittää asiaa. Ammatin tiedän, löytyi googlaamalla.

Vierailija
38/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Sekä etu- että sukunimi harvinaiset (ihan suomalaiset kuitenkin). Etunimi on omassa ikäluokassani tyyliin en tiennyt ketään saman nimistä koulu- ja opiskeluaikoina. Nykyään joskus harvoin kuulee nuorempia kutsuttavan tällä nimellä ja joka kerta säpsähdän, puhuuko se minulle 😂

Vierailija
39/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi etu- ja sukunimi kaima on ja yksi lähellä oleva. Vrt: Iina/ Ina. 

Ja mullakin on niin, että tämä nimikaima on samalla alalla. Julkiterhikistä tämän huomasin. Tämä taas "lähellä" oleva on harrastanut samaa lajia kuin minäkin. :)

Vierailija
40/42 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sukunimeä on alle 400:lla elossaolevalla ja silti minulla on 3 täyskaimaa. Kaiken lisäksi olemme kaikki syntyneet eri vuosikymmenillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi