Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vielä parikymmentä vuotta sitten kasvissyöjät söivät ihan yleisesti maitotuotteita. Oli juustot, rahkat ja kermat käytössä

Vierailija
28.09.2025 |

Nykyäänhän tuollaista ei enää lueta kasvissyönniksi. On vain jättänyt lihan pois. Maidontuotantoa siis tuetaan edelleen. 

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paradoksaalisesti maitotuotteet tai kananmunat ei kumpikaan sisällä rautaa, suuri kalsiumin määrä pitemminkin estää raudan imeytymistä

Aika monella tää onkin korvien välissä. Heti kun kuulevat että joku on vegaani, näkevät tässä kaikenlaisia puutostiloja vaikka siihen asti olisivat suhtautuneet kuin keneen tahansa

Ihmiset tietää että eläintuotanto on aivan kamalaa rääkkäystä ja eläinten hyväksikäyttöä, mutta on helpompaa leimata vegaaniruokavalio epäterveelliseksi, jopa vaaralliseksi, Ja vegaanit hulluiksi. Kuin miettiä omaa kulutuskäytöstään

Tähänkin viestiin tulevat kiukkualanuolet ilman vastausta tän ilmiön vahvistaa

Vierailija
142/150 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun ei oo itsellä ollut ikinä vaikeuksia löytää tällaista perus kasvisruokaa

Mut joo, anti-vegaaneita ei paljon faktat kiinnosta, kun tavoitteet on puhtaan ideologiset

Etkö ole oikeasti törmännyt työpaikkaruokaloiden vegaaniruokiin.  Kasviskiusaus ei ole kasviskiusaus, vaan kin

Kieltämättä joku rasvassa kypsennetyt kasvikset + peruna/riisi on aika matalaproteiinista, ei se nälkää pidä yhtään

Kasvisruoan valmistaminen on taitolaji, kasviproteiinivalmisteita käyttämällä pääsee helpolla. Niinkuin nyt sekasyöjätkin tunkevat sitä iän ikuista jauhelihaa joka ruokaansa, kun eivät vois päivääkään olla ilman. Tai sitten jos on rahaa niin mättävät aina sitä "broiskuansa". eli kuukauden ikäisenä tapettua kananpoikastansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun ei oo itsellä ollut ikinä vaikeuksia löytää tällaista perus kasvisruokaa

Mut joo, anti-vegaaneita ei paljon faktat kiinnosta, kun tavoitteet on puhtaan ideologiset

Etkö ole oikeasti törmännyt työpaikkaruokaloiden vegaaniruokiin.  Kasviskiusaus ei ole kasviskiusaus, vaan kin

Kieltämättä joku rasvassa kypsennetyt kasvikset + peruna/riisi on aika matalaproteiinista, ei se nälkää pidä yhtään

Kasvisruoan valmistaminen on taitolaji, kasviproteiinivalmisteita käyttämällä pääsee helpolla. Niinkuin nyt sekasyöjätkin tunkevat sitä iän ikuista jauhelihaa joka ruokaansa, kun eivät vois päivääkään olla ilman. Tai sitten jos on rahaa niin mättävät aina sitä "broiskuansa". eli kuukauden ikäisenä tapettua kananpoikastansa

Olen sekasyöjä ja laitan jauheliharuokia max viisi kertaa vuoteen, siipikarjaruokia ehkä kymmenen kertaa vuoteen. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
144/150 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoan valmistaminen on taitolaji, kasviproteiinivalmisteita käyttämällä pääsee helpolla. Niinkuin nyt sekasyöjätkin tunkevat sitä iän ikuista jauhelihaa joka ruokaansa, kun eivät vois päivääkään olla ilman. Tai sitten jos on rahaa niin mättävät aina sitä "broiskuansa". eli kuukauden ikäisenä tapettua kananpoikastan

Olen sekasyöjä ja laitan jauheliharuokia max viisi kertaa vuoteen, siipikarjaruokia ehkä kymmenen kertaa vuoteen. Mitäs siihen sanot?

Mitä siihen pitäis sanoa. Koetko olevas kovinkin erityinen?

Vierailija
145/150 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä hyvä esimerkki on tää jauhelihapaniikki joka oli kesällä käynnissä ja jatkuu kai yhä edelleen. Koko kansa sekasin, kun pitäs keksiä jotain muuta syötävää kun sitä iän ikuista halpaa jauhelihaa

Vierailija
146/150 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut nyt lapsiperheiden ruokavaliosta, aikuistalouksissa jauhelihaa ja broileria (ja nakkeja ja kalapuikkoja) käytetään paljon vähemmän. Itse tosin olen tänä vuonna syönyt normaalia enemmän jauhelihaa, kun pari kertaa olen käynyt ostamassa lihakaupasta vähän parempaa lihaa ja grillanut siitä pihvejä. Niille ei lihajäljitelmä pihvit pärjää.

Vierailija
147/150 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vegaani vuodesta 1995 kun täytin 15 vuotta. Eli pyöreät 30 vuotta jo. En ole 30v syönyt mitään muuta eläinperäistä kuin jotkut lääkkeet. 

Mun lapset (6kpl) ovat alkujaan olleet lakto-ovovegejä, eli syöneet kananmunaa ja maitotaloustuotteita sekä satunnaisesti vaarin kalastamaa kalaa. Mutta heistäkin kaikki ovat nykyään vegaaneja, kuka jättänyt eläinperäiset missäkin ikävaiheessa. 

Onhan tässä 30 vuoden aikana skenessä tapahtunut valtava muutos. Ihan hurjaa et nykyään saa melkeenpä kaikista kaupoista vegaanijuustot, -kermat ja -rahkat ja satoja muita vegan tuotteita.

Vierailija
148/150 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoan valmistaminen on taitolaji, kasviproteiinivalmisteita käyttämällä pääsee helpolla. Niinkuin nyt sekasyöjätkin tunkevat sitä iän ikuista jauhelihaa joka ruokaansa, kun eivät vois päivääkään olla ilman. Tai sitten jos on rahaa niin mättävät aina sitä "broiskuansa". eli kuukauden ikäisenä tapettua kananpoikastan

Puhut nyt lapsiperheiden ruokavaliosta, aikuistalouksissa jauhelihaa ja broileria (ja nakkeja ja kalapuikkoja) käytetään paljon vähemmän. Itse tosin olen tänä vuonna syönyt normaalia enemmän jauhelihaa, kun pari kertaa olen käynyt ostamassa lihakaupasta vähän parempaa lihaa ja grillanut siitä pihvejä. Niille ei lihajäljitelmä pihvit pärjää.

Eli sulla ei oo minkäänlaista kiinnostusta niin vegaani- kuin lakto-ovo-ruokavaliotakaan kohtaan. Miks ylipäänsä osallistut, jos et osaa muuta ruokaa keksiä kuin jotkut jauhelihapihvit

Ja monenlaisia kasvispihvejä voi btw tehdä ilman että ne yrittää olla mitään "jäljitelmiä"

Vierailija
149/150 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla ei oo minkäänlaista kiinnostusta niin vegaani- kuin lakto-ovo-ruokavaliotakaan kohtaan. Miks ylipäänsä osallistut, jos et osaa muuta ruokaa keksiä kuin jotkut jauhelihapihvit

Ja monenlaisia kasvispihvejä voi btw tehdä ilman että ne yrittää olla mitään "jäljitelmiä"

Itse asiassa olin välillä lakto-ovo-pesco vegetaristi, mutta siirryin takaisin sekasyöjäksi. Liha toisinaan syötynä on oikein hyvää.  

Vierailija
150/150 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Itse asiassa olin välillä lakto-ovo-pesco vegetaristi, mutta siirryin takaisin sekasyöjäksi. Liha toisinaan syötynä on oikein hyvää.  

Taidat olla liian vähä-älyinen että oikeasti sun kanssa kykenis mihinkkänä edes etäisesti järkevään kirjoitteluun. siis että osaisit ilmaista omia taustoja tai syitä toiminnalles. Olit kai kasvissyöjä jonkinlaisesta ryhmäpaineesta, ja nyt kun ryhmäpaine on hellittänyt syöt taas lihaa. Sua ei ikinä kiinnostanut mikään eläinten hyvinvointi tai vastaava.

No, tällaisia ihmiset noin yleisesti vaan taitaa olla, vähä-älyisiä olentoja jotka juoksee vaan trendien ja hetkellisen nautinnon perässä