Kävin treffeillä 35v miehen kanssa ja tuli puheeksi lapsitoiveet
Mies oli sitä mieltä, että hän haluaa lapsia ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta ei ole vielä varma ja samalla tokaisi, että onneksi asialla ei ole mikään kiire. Olen kohdannut useita reilusti yli kolmekymppisiä miehiä jotka ajattelevat että perhe ehkä voisi joskus tulevaisuudessa olla kiva, mutta tosiaan vasta sitten joskus, ehkä. Ja sitten naisia syyllistetään syntyvyyden laskusta ja siitä että lapsia tehdään liian myöhään. Voisikohan joku kohdistaa valistuksen myös näille miehille, jotka kuvittelevat heillä olevan loputtomasti aikaa ja valintojen mahdollisuuksia näissä asioissa?
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa miehet puhuvat inhottavasti naisista jotka haluavat lapsia ja tekevät toiveensa hyvin selväksi. Liian vähän puhutaan siitä, että moni meistä 30+ lapsettomista olivat vuosikausia jonkun miehen roikotettavana joka vakuutti naiselle haluavansa lapsia vaikka oikeasti lastenhankinta siirtyi aina jollain tekosyyllä. Miehet tuntuvat tekevän ja sanovan mitä vaan pitääkseen jonkun naisparan elämässään ja harvassa tuntuu olevan oikeesti perhekeskeiset, dynaamiset miehet.
Tässä vastauksen 79 kirjoittaja. Juuri tuollaisen tilanteen välttämiseksi olisi hyvä puhua omista suunnitelmista hyvin avoimesti puolin ja toisin aivan suhteen alusta alkaen, tietysti aivan rehellisesti. Paljon on asioita joita voidaan sovitella ja joustaa mutta ihan kaikessa tämä ei toimi. Eikä tämä koske vain lapsiasiaa vaan montaa muutakin keskeistä asiaa. Jos esimerkiksi toiselle osapuolelle (yleensä mies) metsästys on tärkeää, se kannattaa tuoda esille heti suhteen alussa. Jos tyttöystäväkandidaattini olisi yrittänyt laittaa minut valitsemaan itsensä ja metsästyksen välillä, minun ei olisi edes tarvinnut harkita asiaa vaan valinta olisi ollut ihan heti selvä. Tuollaisella suhteella ei olisi ollut mitään edellytyksiä toimia.
Oma vastaukseni ei ollut miehen vastaus naisia vastaan tai toisinpäin vaan ihan puhtaasti kummankin osapuolen eduksi annettu vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nämä 40+ ikäiset miehet edes tietävät niin varmasti, että pystyvät siittämään lapsia sitten joskus tulevaisuudessa kun he ovat kypsiä isäksi?
Hyvä esimerkki miehen hedelmällisyydestä on Sauli Niinistö joka teki lapsen 69-vuotiaana.
Mistä tiedetään, ettei ollut käytetty lahjasiittiöitä? Ei mistään, koska asia ei meille kuulu. Mutta on se todennäköistä. Lehtijutuista sai käsityksen, että taustalla oli ollut lapsettomuusongelmaa, eli varmaankin hedelmöityshoidoissa on käyty.
Miehet usein luulee että aikaa on loputtomiin.
Jos kuitenkin haluaa terveitä lapsia ja aikoo jaksaa ne valvotut yöt niin molemmille, miehille ja naisille, 40 vuotta on kyllä se raja.
Vierailija kirjoitti:
Taas ketju, jossa naiset projisoivat omia huoliaan ikääntymisestään ja hedelmällisyydestään miehiin. Ketjun pointtina ei oikeasti ole se, ettei 35-vuotias mies halua vielä lapsia, vaan että ap on ikääntyvä nainen, jota vi tuttaa, että 35-vuotiaan miehen ei tarvitse murehtia samoista asioista kuin tämän. Oletettavasti ap:lla on myös kiire hankkia lapsia, ja tämä 35-vuotias mies edustaa sellaista arkkityyppiä huolettomasta miehestä, joka häiritsee neuroottista ap:ta.
Itse olen esimerkiksi 34-vuotias mies enkä ole varma haluanko lapsia, tai jos hankinkin, en koe mitään kiirettä siihen. Miksi kokisin? Tyttöystäväni on 20-vuotias, ja tiedän kokemuksesta, että pystyn vielä ylipäätään vuosikaudet saamaan viehättäviä nuoria ja hedelmällisiä naisia. Miksi asia olisi siis minulle ajankohtainen? Mieluummin keskityn uraan ja harrastuksiini yms.
Sinun tilanteeseesi en ota kantaa, mutta noin yleisesti ottaen miehet eivät yleensä löydä kovinaan paljon nuorempaa naista. Tilastojen mukaan pariudutaan yleensä aika lailla samanikäisen kanssa. Joten mies, joka kokee, ettei tuon ikäisenä ole mikään kiire, saattaa myöhemmin kohdata tilanteen, että haluaisi perustaa perheen, mutta kumppania ei löydykään. Ne nuoremmat naiset kun eivät katselekaan vanhempia miehiä eivätkä halua perustaa perhettä vanhemman miehen kanssa. Moni sellainenkin, joa vielä 34-vuotiaana löysi nuorempia naisia, voi 50-vuotiaana joutua huomaamaan, että enää niin ei käykään. Asiat voivat muuttua.
Redflagi jos pitää heti jotain lasta naiselle tehä. Joitakin vuosia seurustelua sitten ehkä tai ei ja jatketaan eri suuntiin.
Incellinä nautin kun minulla on valta naisen epätoivoisen siittäjän löytämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Redflagi jos pitää heti jotain lasta naiselle tehä. Joitakin vuosia seurustelua sitten ehkä tai ei ja jatketaan eri suuntiin.
Kuka sanoi että heti pitäisi tehdä? Eihän tässä ole mistään sellaisesta kysymys, miten osalle on niin vaikeaa tätä ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Incellinä nautin kun minulla on valta naisen epätoivoisen siittäjän löytämisessä.
Ei sinulla ole. Nainen ei tarvitse parisuhdetta saadakseen lapsen, vaan lapsen voi saada myös yksin hedelmöityshoidoilla. Näin moni tekeekin mieluummin kuin hankkii lapsen väärän ihmisen kanssa.
Otin itseä nuoremman miehen, kun lapsenteko alkoi kiinnostaa 30+ iässä.
Ei näitä 35-40v jahkailijamiehiä jaksanut katsella ja niillä sperman laatukin jo alenee
Kävin treffeillä joidenkin 35-37v miesten kanssa, joilla oli ollut elämässä pisimmillään 1,5v parisuhteita. Sellaisen kanssa ei kyllä tee mieli tehdä lasta, jos sitoutumiskyky on vähän sinnepäin
Vierailija kirjoitti:
Niin? Tuossa iässä on vielä ainakin 20 vuotta aikaa hankkia lapsia, minunkin isä sai minut 57 vuotiaana 38 vuotiaan äitini kanssa.
Miehen sperman laatu laskee jo 35 vuotiaana ja dramaattisesti 40 vuotiaana. Kehitysvammaisten lasten geenit tulee vanhalta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Taas ketju, jossa naiset projisoivat omia huoliaan ikääntymisestään ja hedelmällisyydestään miehiin. Ketjun pointtina ei oikeasti ole se, ettei 35-vuotias mies halua vielä lapsia, vaan että ap on ikääntyvä nainen, jota vi tuttaa, että 35-vuotiaan miehen ei tarvitse murehtia samoista asioista kuin tämän. Oletettavasti ap:lla on myös kiire hankkia lapsia, ja tämä 35-vuotias mies edustaa sellaista arkkityyppiä huolettomasta miehestä, joka häiritsee neuroottista ap:ta.
Itse olen esimerkiksi 34-vuotias mies enkä ole varma haluanko lapsia, tai jos hankinkin, en koe mitään kiirettä siihen. Miksi kokisin? Tyttöystäväni on 20-vuotias, ja tiedän kokemuksesta, että pystyn vielä ylipäätään vuosikaudet saamaan viehättäviä nuoria ja hedelmällisiä naisia. Miksi asia olisi siis minulle ajankohtainen? Mieluummin keskityn uraan ja harrastuksiini yms.
Miehen sperman laatu laskee samalla tavalla kun naisen hedelmällisyys jo 35 vuotiaana ja 40 vuotiaana miesten huonolaatuinen sperma on syynä erilaisiin kehitysvammoihin ja ne tulevat aina vanhalta mieheltä. Suomalaiset pariutuvat 90% suunnilleen oman ikäisen kanssa sitten on harvassa sinun kaltaisesi. Olen 2 lapsen isä ja vaimoni samanikäinen 38 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa miehet puhuvat inhottavasti naisista jotka haluavat lapsia ja tekevät toiveensa hyvin selväksi. Liian vähän puhutaan siitä, että moni meistä 30+ lapsettomista olivat vuosikausia jonkun miehen roikotettavana joka vakuutti naiselle haluavansa lapsia vaikka oikeasti lastenhankinta siirtyi aina jollain tekosyyllä. Miehet tuntuvat tekevän ja sanovan mitä vaan pitääkseen jonkun naisparan elämässään ja harvassa tuntuu olevan oikeesti perhekeskeiset, dynaamiset miehet.
Tämän vuosi naisten ei kannata loputtomasti odotella miehen "kypsymistä" tai "päätöstä", vaan tehdä itse omat päätöksensä. Fiksua on tehdä itsensä anssa sopimus, että lapsen yrittäminen alkaa tietyn ikäisenä, esimerkiksi 30, ja mikäli mies silloin vielä jahkailee, sitten voi joko tehdä lapsen yksin tai yrittää etsiä uuden miehen. Toki juuri eronneena, kun on vielä tunteita jahkailija-eksään, ei ehkä kiinnostu uudesta miehestä kuitenkaan, joten ehkä se lapsen tekeminen yksin on silloin realistisin vaihtoehto. En ainakaan enää 30+ ikäisenä odottelisi ja katselisi vierestä, kun mies esittää miettivänsä asiaa.
Naisen pitää priorisoida se, mitä itse haluaa, ja oma lapsi ja äitiys on niin tärkeitä asioita (sellaiselle, joka niitä haluaa - en toi väitä, että kaikille), että niitä ei kannata uhrata sen vuoksi, että jou mies ei saa kakaistua ulos, mitä oikeasti haluaa.
naisten pitäisi miehelle tehdä selväksi että kun mies sanoo että ei ihan vielä niin siihen pitää naisen sanoa että lapsi tehdään 6kk päästä ja sillä selvä. miehen loputtomat lauseet että myöhemmin sitten tai jossain vaiheessa loppuu tasan siihen kun nainen sanoisi että sitten mentiin tekemään lapsi nyt heti. siinä näkee onko miehellä haluja työntää sisälle!
tiedän yhden naisen ketä oli vuosia tutustunut sellaiseen mieheen ja eräänä päivänä nainen sanoi että nyt tehdään niin jostain kumman syystä miehellä ei ollu panohaluja enää.
miesten pitäisi ajatella et on ihanaa ja ylpeää saada oma lapsi ja olla enemmän tekemisessä perheellisten kavereitten ja tuttavien kanssa niinkuin itse olin sillon 20v sitten kun omat tein.
Minä nyt 37 vuotiaana olen vasta enemmän lämmennyt lasten hankinnalle. Onkohan se joku biologinen tarve.
Olisin tällä hetkellä siis halukkaalle naiselle saalis.
Erikoista vaan että minulla ei ole koskaan ollut suhdetta, eikä edes seksiä naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
naisten pitäisi miehelle tehdä selväksi että kun mies sanoo että ei ihan vielä niin siihen pitää naisen sanoa että lapsi tehdään 6kk päästä ja sillä selvä. miehen loputtomat lauseet että myöhemmin sitten tai jossain vaiheessa loppuu tasan siihen kun nainen sanoisi että sitten mentiin tekemään lapsi nyt heti. siinä näkee onko miehellä haluja työntää sisälle!
tiedän yhden naisen ketä oli vuosia tutustunut sellaiseen mieheen ja eräänä päivänä nainen sanoi että nyt tehdään niin jostain kumman syystä miehellä ei ollu panohaluja enää.
miesten pitäisi ajatella et on ihanaa ja ylpeää saada oma lapsi ja olla enemmän tekemisessä perheellisten kavereitten ja tuttavien kanssa niinkuin itse olin sillon 20v sitten kun omat tein.
Jos nainen sanois että tehään 6kk päästä lapsi niin mulla olis uus nainen 6kk päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanois että tehään 6kk päästä lapsi niin mulla olis uus nainen 6kk päästä.
eli mies silloin valehtelee että joskus sitten, eli se tarkoittaa että mies ei halua ollenkaan. miehille pitää alkaa tekemään kusetusraskauksia. jättää ehkäisyn pois vaan ja sanoo että vahinko varmaan käynyt ja siihen loppuu miehen kitinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanois että tehään 6kk päästä lapsi niin mulla
eli mies silloin valehtelee että joskus sitten, eli se tarkoittaa että mies ei halua ollenkaan. miehille pitää alkaa tekemään kusetusraskauksia. jättää ehkäisyn pois vaan ja sanoo että vahinko varmaan käynyt ja siihen loppuu miehen kitinä
Haha. Se olis heti isyystestin paikka ja nainen sais joko pitää lapsen jonka isä en ole tai sais raiskaus syytteet koska käytän aina kumia + mulle on tehty vasektomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen
jatka vaan selittämistä, nykyajan miehen on alettava ottamaan itsestään niskasta kiinni ja olemaan mies ja isä kunnon MIES! eikä sellainen tutti suussa kävelevä löysäpaska.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti asia on niin että laatumiehillä on aikaa yli neljäänkymppiin, eikä kukaan räpäytä silmiään. Tunnen yhden johtajatason miehen joka käytti ikävuodet 16-37 pannen kaikkea mikä liikkuu, ja sitten yhtäkkiä päättikin että aika tulla isäksi. Otti yhteyttä johonkin vanhaan liekkiin ja alle vuoden päästä niillä on nyt vauva.
Suht hyvännäköinen ja naisten suosiossa oleva mies voi valitettavasti suunnilleen missä iässä tahansa marssia vain tinderiin tai vähän viestittää jonkun lapsettomaksi jääneen säädön kanssa ja simsalabim siitä vaan perhehommiin.
Naiselle ihan paska nakki ja aloittamaton homma, kun a) miehet eli ylipäätään ole niin perheen hankkimisen perään b) niillä hyvillä on jo perhe ja c) homman läsähtäessä kasaan kaikki jää omaksi ongelmaksi ja mies voi vaan marssia pois.
Huoh.
Mmmjoo onnistuu jos on hyvännäköinen, hyvätuloinen yritysjohtaja. Näitä on Suomen miehistä alle prosentti.
Jenkeissä, joissa korkeampi tulotaso, 6 figures 6 feet miehiä on 0,9% väestöstä.
Suurin osa on ihan tavallisia perustallaajia, joista monet eivät löydä kumppania.
Se on miesten tapa siirtää lapsen teko tulevaisuuteen ettei tarvitse olla yksin ja ilman naista, miehet jotka sanoo tätä lausetta että joskus sitten tai ei ihan vielä niin ne ei halua lapsia ollenkaan. Se siirtäminen on lapsentekoon ohituskoodi