Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin treffeillä 35v miehen kanssa ja tuli puheeksi lapsitoiveet

Vierailija
27.09.2025 |

Mies oli sitä mieltä, että hän haluaa lapsia ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta ei ole vielä varma ja samalla tokaisi, että onneksi asialla ei ole mikään kiire. Olen kohdannut useita reilusti yli kolmekymppisiä miehiä jotka ajattelevat että perhe ehkä voisi joskus tulevaisuudessa olla kiva, mutta tosiaan vasta sitten joskus, ehkä. Ja sitten naisia syyllistetään syntyvyyden laskusta ja siitä että lapsia tehdään liian myöhään. Voisikohan joku kohdistaa valistuksen myös näille miehille, jotka kuvittelevat heillä olevan loputtomasti aikaa ja valintojen mahdollisuuksia näissä asioissa?

Kommentit (292)

Vierailija
201/292 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redflagi jos pitää heti jotain lasta naiselle tehä. Joitakin vuosia seurustelua sitten ehkä tai ei ja jatketaan eri suuntiin.

Saat pihtausta, eron, elarit, vieraannuttamista ja pahan mielen.

Ei oo wöörttiä

Vierailija
202/292 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo ettei ole lapsiasiaa miettinyt eikä sillä ole kiirettä se tarkoittaa että asia ei oikeasti häntä kiinnosta mutta antaa kuvan että voisi kiinnostaa jos sillä saa naiselta pildeä.

Toisaalta naiset ei tunnu uskovan kun sanoo ettei halua lapsia. Itselläni on monta suhdetta loppunut siihen kun nainen on lopulta tajunnut että olen tosissani kun sanon etten halua lisää lapsia. Edellinen jopa lähtiessään vielä kysyi että olenko tosissani kun muuten meillä oli niin hyvä suhde edelliset 4 vuotta.

Tässä tilanteessa sinä olet täysin syytön ja tuo nainen ollut törppö. Toivottavasti satutti enemmän itseään kuin sinua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/292 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti asia on niin että laatumiehillä on aikaa yli neljäänkymppiin, eikä kukaan räpäytä silmiään. Tunnen yhden johtajatason miehen joka käytti ikävuodet 16-37 pannen kaikkea mikä liikkuu, ja sitten yhtäkkiä päättikin että aika tulla isäksi. Otti yhteyttä johonkin vanhaan liekkiin ja alle vuoden päästä niillä on nyt vauva.

Suht hyvännäköinen ja naisten suosiossa oleva mies voi valitettavasti suunnilleen missä iässä tahansa marssia vain tinderiin tai vähän viestittää jonkun lapsettomaksi jääneen säädön kanssa ja simsalabim siitä vaan perhehommiin.

Naiselle ihan paska nakki ja aloittamaton homma, kun a) miehet eli ylipäätään ole niin perheen hankkimisen perään b) niillä hyvillä on jo perhe ja c) homman läsähtäessä kasaan kaikki jää omaksi ongelmaksi ja mies voi vaan marssia pois.

Huoh.

Mmmjoo onnistuu jos on hyvännäk

Ei hyvätuloinen, hyvännäköinen yritysjohtaja vielä ole nuoremmalle naiselle kiinnostava kumppani. Ehä siinä tapauksessa, jos hän tarjoaa naiselle juuri sitä, mitä nainen haluaa, eli toisin sanoen on ehdottoman mukautuva ja haluaa miellyttää sitä nuorempaa kumppania - ilman, että vaikuttaa perässävettävältä nahjukselta. Eli palvelee naista sängyss' toteuttaen naisen unelmat olivat ne sitten romanttista vaniljaa tai bdsm:ää tai jotain siltä väliltä, teee ruokaa, tuo kahvia sänkyyn, hieroo jalkoja ja hartioita, on kiinnostava persoona ja hyvää keskusteluseuraa, ja vielä hauskakin... Ongelma on vain se, että usein ne hyvännäöiset ja hyvätuloiset yritysjohtajat kuvittelevat, että tämä kuvio menisi toisinpäin ja nainen toteuttaisi heidän toiveitaan. Vanhempi mies ei koskaan ole kiinnostava, jos on vaativa ja itsekeskeinen.

Vierailija
204/292 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei hyvätuloinen, hyvännäköinen yritysjohtaja vielä ole nuoremmalle naiselle kiinnostava kumppani. Ehä siinä tapauksessa, jos hän tarjoaa naiselle juuri sitä, mitä nainen haluaa, eli toisin sanoen on ehdottoman mukautuva ja haluaa miellyttää sitä nuorempaa kumppania - ilman, että vaikuttaa perässävettävältä nahjukselta. Eli palvelee naista sängyss' toteuttaen naisen unelmat olivat ne sitten romanttista vaniljaa tai bdsm:ää tai jotain siltä väliltä, teee ruokaa, tuo kahvia sänkyyn, hieroo jalkoja ja hartioita, on kiinnostava persoona ja hyvää keskusteluseuraa, ja vielä hauskakin... Ongelma on vain se, että usein ne hyvännäöiset ja hyvätuloiset yritysjohtajat kuvittelevat, että tämä kuvio menisi toisinpäin ja nainen toteuttaisi heidän toiveitaan. Vanhempi mies ei koskaan ole kiinnostava, jos on vaativa ja itsekeskeinen"

Voi olla. Pienituloiset ja ei-hyvännäköiset miehet eivät noin tilastollisesti ainakaan pariudu, vaikka kuinka hieroisivat hartioita ja jalkoja. Ja yleensä yritysjohtajilla on ainakin jokin kumppani.

Vierailija
205/292 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista kannattaisi puhua miehen vain jos jo on lapsia ja ei ole pakko saada lisää. Jos lapseton mies vielä 35 vuotiaana miettii ääneen naisen edessä tuollaista voi nelikymppisenä ihan huoletta syyttää itseään miksi ei ole lapsia eikä löydy ketään joka niitä haluaisi. Minäkin olen 40 vuotiaana miehenä avoin lapsille, jos esim lapseton nainen sattuisi haluanaan lapsen kanssani niin olisin valmis, mutta ei ole mitään tarvetta saada lapsia, minulla on jo neljä. Olin 27 kun tulin isäksi ja 37 kun viimeisin syntyi 

Vierailija
206/292 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta ei niillä ekoilla treffeillä kannata myöskään sanoa, että nyt on kiire lapsentekoon. 

Eikö ensin pitäisi tutustua ihmiseen ja sitten kenties ihastua häneen ja jos ihastuminen on molemmin puolista opetellaan olemaan yhdessä ja vasta sitten jos molemmat alkavat tuntemaan suurta kiintymystä toiseen ruvetaan miettimään tiiviimpää yhteiseloa ja suunnittelemaan tulevaisuutta johon joskus jos molemmat sitä haluavat kenties kuuluu tai ei kuulu myös yhteisiä lapsia.

Tähän menee 1-2 vuotta. 30+ ikäisellä ei ole varaa tuhlata monta vuotta suhteeseen, joka saattaa sen parin vuoden jälkeen päättyä lauseisiin "montako lasta sä haluat? Täh, en yhtään, olen vela". 

Niin. Mutta tässä on hauska kaava. JOKAINEN minua yrittäneistä +-30v pikapikakiirekiire-perheenperustajista on seurustellut aikaisemmin täysin eri tyyppisten miesten kanssa. Mies on muka yhtäkkiä halunnut jotain muuta, vaikka tosiasiassa mies on alun perinkin suostunut seurustelemaan vain jos mennään miehen ehdoilla. Mutta kun se ulkonäkö, ihana itsevarmuus ja kutina vatsanpohjassa.

Kummasti luotettava ja tasainen mies alkaa kiinnostamaan vasta kun sellaista tarvitaan. Ja se kiinnostus kestää sen aikaa kun lapset on saatu muuttamaan kotoa, jos edes sinne saakka.

Jos nainen ei halua miehen kansa lapsetonta seurustelua edes viittä vuotta, ei mies ole naisen ykkösvalinta, vaan mies joka tarvitaan naisen perheprojektiin.

Vierailija
207/292 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei hyvätuloinen, hyvännäköinen yritysjohtaja vielä ole nuoremmalle naiselle kiinnostava kumppani. Ehä siinä tapauksessa, jos hän tarjoaa naiselle juuri sitä, mitä nainen haluaa, eli toisin sanoen on ehdottoman mukautuva ja haluaa miellyttää sitä nuorempaa kumppania - ilman, että vaikuttaa perässävettävältä nahjukselta. Eli palvelee naista sängyss' toteuttaen naisen unelmat olivat ne sitten romanttista vaniljaa tai bdsm:ää tai jotain siltä väliltä, teee ruokaa, tuo kahvia sänkyyn, hieroo jalkoja ja hartioita, on kiinnostava persoona ja hyvää keskusteluseuraa, ja vielä hauskakin... Ongelma on vain se, että usein ne hyvännäöiset ja hyvätuloiset yritysjohtajat kuvittelevat, että tämä kuvio menisi toisinpäin ja nainen toteuttaisi heidän toiveitaan. Vanhempi mies ei koskaan ole kiinnostava, jos on vaativa ja itsekeskeinen"

Voi olla. Pienituloiset ja ei-hyvännäköiset miehet eivät noin tilastollisesti ainakaan pariudu, vaikka kuinka hier

Paitsi, että nuoret naiset nimenomaan haluavat sen miehen joka tekee mitä huvittaa ja ottaa naisen kunnolla. Näitä miehiä miellytetään kaikin keinoin, jotta he pysyisivät suhteessa 1-3kk ennen kuin tyttäystävä vaihtuu taas. Hartioiden hierojat ja kahvia sänkyyn tuovat miehet ovat niitä jotka "eivät herätä riittävän vahvoja tunteita". Näitä halutaan sitten kun biologinen kello tikittää ja painoa on +20kg, ja toivo itsevarman komistuksen vakiinnuttamisesta on yhtä mennyttä kuin nuoruuden hehkeys.

Vierailija
208/292 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se ap:kaan kovin aikaisin liikkeellä ole, kun n. kolmivitosena treffailee miehiä ja kertoilee lapsihaaveistaan.

Vierailija
209/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä se ap:kaan kovin aikaisin liikkeellä ole, kun n. kolmivitosena treffailee miehiä ja kertoilee lapsihaaveistaan.

Mistä tiedät ap:n iän? Voihan hän olla mitä tahansa 16 ja 99 välillä

Vierailija
210/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kanssa mietin samaa, että mikä minussa voi olla vikana? Olen 177 cm pitkä ja 75 kg painava. Käyn salilla 2 kertaa viikossa ja 2 kertaa lenkillä. Osaan nauttia elämästä ja olen hyvin puhelias. Pidän hygieniasta huolta. Olen vakituisessa työssä ja palkka on noin 2900€ kk. Silti en kelpaa kenellekään naiselle kun kaveriksi ja juttuseuraksi...

Olen avoimesti sanonut haluavani lapsia, vaikka heti

Ehkä vain et ole etsinyt oikeasta paikasta? Tarkoitan sitä, että koeta hakeutua semmoisiin paikkoihin, joissa on itsesi kanssa samanhenkisiä ihmisiä. Mitä harrastat tai mitkä ovat kiinnostuksesi kohteet? 

En ole itse koskaan käyttänyt esim Tinderiä, mutta arvaan että minua kiinnostavat miehet eivät helposti siellä tulisi vastaan. Itse olen aina kiinnostunut miehistä jotka ovat empaattisia, kilttejä ja hyväsydämisiä (muitakin kuin minua kohtaan). Suhde on alkanut tällaiseen mieheen 2 kertaa ystävyyden kautta. Eli eivät ehkä ole suoraan säväyttäneet ensinmäisillä tapaamiskerroilla, vaan olen tutustunut heihin esimerkiksi harrastuksen kautta, ja pikkuhiljaa kiinnostunut kun oppinut tuntemaan. 

Luulen että aika moni nainen etsii todellisuudessa tällaista miestä, mutta kiinnostuksen herääminen vaatii vähän syvempää tutustumista, mikä nykymaailmassa on vaikeaa kun kaikki tapahtuu ns kiiltokuvasomessa. 

Vierailija
211/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap:n iästä ole ollut mitään puhetta. Toisekseen, on eri asia olla yli kolmekymppinen lapseton, lapsia toivova ja aktiivisesti asiaa edistävä kuin olla reilu kolmekymppinen joka "ehkä joskus tulevaisuudessa haluaa lapsia". Elämä ei aina mene toivotulla tavalla ja voi olla ettei toive perheestä ole reilu kolmekymppisenä vielä toteutunut yrityksistä huolimatta. Tuossa on kyse ihan eri asiasta kun tilanteessa, jossa reilu kolmekymppinen ihminen ei edes tiedä tai ole miettinyt mitä haluaa tai haluaa lapsia joskus määrittämättömässä tulevaisuudessa.

Vierailija
212/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta ei niillä ekoilla treffeillä kannata myöskään sanoa, että nyt on kiire lapsentekoon. 

Jos on 35 niin silloin on oikeasti kiire lastentekoon. Tulee lapsellinen kuva miehestä, joka ei sitä ymmärrä. Hyvin voi sanoa, että toivoisi saavansa lapsia esim. kahden vuoden sisällä.

Vierailija
213/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tuossa iässä on vielä ainakin 20 vuotta aikaa hankkia lapsia, minunkin isä sai minut 57 vuotiaana 38 vuotiaan äitini kanssa.

Niin, ja isäsi kuoli ennen kuin olit edes 20 vuotta täyttänyt?

Tiedän vastaavan tapauksen, isä kuoli 97-vuotiaana. Laske siitä. Monen koulukaverin isä lähti aiemmin kierrätykseen tai vaihtoi hiippakuntaa.

Vierailija
214/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. :D En varmaan oikein osaisi pidätellä naurua tuossa tilanteessa.

Vierailija
215/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tuossa iässä on vielä ainakin 20 vuotta aikaa hankkia lapsia, minunkin isä sai minut 57 vuotiaana 38 vuotiaan äitini kanssa.

Ilmankos sinusta tuli vammainen. 

Joo vammanen DI

Vierailija
216/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos sinusta tuli vammainen. 

Joo vammanen DI

Dildoinsinöörit on aina vammasia

Vierailija
217/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan sano ensimmäisillä treffeillä, että haluan lapsen nyt. Minusta se on ihan älytön red flag. 

Vierailija
218/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan sano ensimmäisillä treffeillä, että haluan lapsen nyt. Minusta se on ihan älytön red flag. 

Toisaalta se on hyvä niin voi häipyä saman tien paikalta.

Vierailija
219/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti asia on niin että laatumiehillä on aikaa yli neljäänkymppiin, eikä kukaan räpäytä silmiään. Tunnen yhden johtajatason miehen joka käytti ikävuodet 16-37 pannen kaikkea mikä liikkuu, ja sitten yhtäkkiä päättikin että aika tulla isäksi. Otti yhteyttä johonkin vanhaan liekkiin ja alle vuoden päästä niillä on nyt vauva.

Suht hyvännäköinen ja naisten suosiossa oleva mies voi valitettavasti suunnilleen missä iässä tahansa marssia vain tinderiin tai vähän viestittää jonkun lapsettomaksi jääneen säädön kanssa ja simsalabim siitä vaan perhehommiin.

Naiselle ihan paska nakki ja aloittamaton homma, kun a) miehet eli ylipäätään ole niin perheen hankkimisen perään b) niillä hyvillä on jo perhe ja c) homman läsähtäessä kasaan kaikki jää omaksi ongelmaksi ja mies voi vaan marssia pois.

Huoh.

Mmmjoo onnistuu jos on hyvännäköinen, hyvätuloinen yritysjohtaja.

Miksi pitäs olla yritysjohtaja tai hyvätuloinen? Jos onki vaa hyvännäköinen moni miljonääri?

Vierailija
220/292 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kannattaa todellakin sanoa että haluaa lapsia. Silloin ei tuhlaa sen toisen aikaa joka ehkä ei halua lapsia ollenkaan.