Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaako nelikymppinen YH-isä kenellekään?

Vierailija
27.09.2025 |

Pitkä avoliitto päättyi reilu kaksi vuotta sitten. Tästä avoliitosta minun kanssani jäi asumaan kaksi alakouluikäistä lasta. Käyvät välillä äidillään viikonlopun ja loma-aikoina pidempiä pätkiä.

Aloitin kesällä treffailun uudelleen. Ongelma ei ole niinkään siinä, ettenkö pääsisi treffeille. Elämäntavat, ura ja ulkonäkö ovat kunnossa. Homma hiipuu yleensä aika nopeasti, kun selviää, että lapset tulevat asumaan luonani siihen asti, että muuttavat omilleen. 

Kertokaahan naiset, että onko tällainen tilanne totaalinen NO GO? Jos on, niin miksi? 

Pelkkä sängyssä peuhaaminen ei kiinnosta. Aktiivinen elämäntapa, terveellisyys ja näihin liittyvät arvot rajaavat tehokkaasti potentiaalisia kumppani ehdokkaita omassa ikähaarukassa. 

Kannattaako suosiolla luovuttaa vai yrittää vielä etsiä sitä "oikeaa", joka olisi valmis hyväksymään tilanteen? 

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivinen elämäntapa, terveellisyys ja näihin liittyvät arvot rajaavat tehokkaasti potentiaalisia kumppani ehdokkaita omassa ikähaarukassa.

Mitä tarkoitat tuolla lauseella? 

No varmaan sitä miltä se kuulostaakin. Nelikymppisissä moni nainen on rapakunnossa, ja liikunnallista miestä sellainen ei ymmärrettävästi kiinnosta.

Terveellisyys ja näihin liittyvät arvot. No eipä näille tämmöisille silti kelpaa raitis nainen. Kun pitäisi edes vähän ottaa ja heti ekoilla treffeillä tietty.

Ainakaan omasta mielestäni terveellisiin elämäntapoihin ei kuulu jatkuva alkoholin käyttö. Omat vuosittaiset alkoholin käyttökerrat voi laskea yhden käden sormilla.

Enkä hyväksy alkoholin nauttimista lasten läsnäo

Harrastat itse, entä jos kumppanilla  olisi myös omia harrastuksia, vai  pitäisikö hänen seurata  kuin hai laivaa sinun  omia ja lastesi harrastuksia ?

Vierailija
142/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko, ettei tähän ole tullut yhtään kommenttia, jossa olisi haukuttu ap:n kumppaninvalintakykyä ja spekuloitu, mikä ap:ssä on vikana, kun hänet on jätetty. Ei ole mietitty, onko hän on käyttäytymisellään ajanut naisen pois ja/tai valinnut väärin.

Jos nainen olisi aloittanut samanlaisen ketjun, niin se olisi täynnä naisen syyllistämistä. EN ole sitä mieltä että hänessä mitään vikaa on, koska hän itsekin viittasi siihen, että järjestelyt on tehty lasten turvallisuuden vuoksi. Halusin vain kiinnittää huomion siihen, kuinka eriarvoista yksinhuoltajaäitien ja -isien kohtelu tässä asiassa on.

Mutta tunnen tuskasi ap. Yritin itse seurustella erottuani lapsen isästä, mutta ei miehet halunneet ryhtyä siihen elämäntilanteeseen, mikä minulla oli. Ymmärrän kyllä heitäkin, enkä tiedä, lähtisinkö itse samanlaiseen kuvioon, jos olisin heidän asemassaan. Mutta eihän se poista sitä tunnetta, että kumppanin puute tuntuu todella epäreilulta, ja varsinkin jos on se kumppani, joka kantaa pääasiallisen vastuun lapsista. Minun tapauksessani lapset olivat traumatisoituneita kokemastaan väkivallasta ja sekin lisäsi vielä haasteita yksin selviämiseen. Mutta nyt en enää kaipaa edes suhdetta ja olen onnellinen, että meillä on kaikki hyvin. Ehkä uusi suhde olisi saattanut vain sekoittaa tilannetta entisestään, nyt se on vakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko, ettei tähän ole tullut yhtään kommenttia, jossa olisi haukuttu ap:n kumppaninvalintakykyä ja spekuloitu, mikä ap:ssä on vikana, kun hänet on jätetty. Ei ole mietitty, onko hän on käyttäytymisellään ajanut naisen pois ja/tai valinnut väärin.

Jos nainen olisi aloittanut samanlaisen ketjun, niin se olisi täynnä naisen syyllistämistä. EN ole sitä mieltä että hänessä mitään vikaa on, koska hän itsekin viittasi siihen, että järjestelyt on tehty lasten turvallisuuden vuoksi. Halusin vain kiinnittää huomion siihen, kuinka eriarvoista yksinhuoltajaäitien ja -isien kohtelu tässä asiassa on.

Mutta tunnen tuskasi ap. Yritin itse seurustella erottuani lapsen isästä, mutta ei miehet halunneet ryhtyä siihen elämäntilanteeseen, mikä minulla oli. Ymmärrän kyllä heitäkin, enkä tiedä, lähtisinkö itse samanlaiseen kuvioon, jos olisin heidän asemassaan. Mutta eihän se poista sitä tunnetta, että kumppanin puute tuntuu

Tarkoitin sanoa, että kumppanin puute tuntuu epäreilulta, kun itse joutuu kantamaan lapsesta suuremman vastuun toisen vastuuttoman käytöksen vuoksi. Että eksä saa jatkaa sinkkuna ja itse joutuu elämään ilman kumppania. Mutta lasten kiitollisuus siitä, että heitä on suojeltu, tuntuu kyllä maailman parhaimmalta. Sitä ei vain näe siinä hetkessä, kun on myrskyn silmässä.

Vierailija
144/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehdoton no go, mutta olenkin vapaaehtoisesti lapseton. En haluaisi myöskään toisen akan lapsia vaivoikseni.

Vierailija
145/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostutko uudellen naimisin? En oo ikinä ollut ja haluan löytää miehen joka kosii minua vaimokseen.

Vierailija
146/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskipitoisia muuttujia on liikaa. 

Niin. Mutta jos lapseton mies sitten täällä sanoo ettei halua yh naista niin loukkaannutte siitä. Mielenkiintoista

Vierailija
147/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskipitoisia muuttujia on liikaa. 

Niin. Mutta jos lapseton mies sitten täällä sanoo ettei halua yh naista niin loukkaannutte siitä. Mielenkiintoista

No höpönlöpön. Ei kukaan loukkaannu, jos mies ei halua yh-naista. On ihan ok haluta vain samassa elämäntilanteessa olevia. Ei sellainen ketään loukkaa. Miksi trollaat?

Vierailija
148/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua kiinnostaa miksi kakarat ei oo äidillään 24 7

Vierailija
149/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku karvainen mies saattaa kiinnostua

Vierailija
150/151 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitustekstistä saa kuvan, että lapsesi ja yh-isyys selviää naisille vasta kun tapailtu jo jonkun aikaa. Tulee olo, että olet huijannut. Tee asia selväksi jo heti, niin karsiutuu ne, joille asia ei ole ok. 

Itsellä kun lapset on jo lukiolaisia, niin ei tod pikkulapsitouhut kiinnosta. Ja kun se etä-äitikin voi perua tapaamiset koska vaan.

Ehkä asian selvemminkin olisin voinut ilmaista, mutta siis se tuntuu olevan ongelma, että lapset tulevat asumaan luonani siihen asti kunnes lähtevät omilleen. 

Olen kyllä ihan avoimesti heti kertonut (jo ennen tapaamista), että lapsia on ja asuvat kanssani. 

Ei se asiasta kertominen poista sitä että taakka se on vaan silti ja samankaltainen puolisoehdokas pienemmällä taakkakuormalla on aina houkuttelevampi.

Vierailija
151/151 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän