Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaako nelikymppinen YH-isä kenellekään?

Vierailija
27.09.2025 |

Pitkä avoliitto päättyi reilu kaksi vuotta sitten. Tästä avoliitosta minun kanssani jäi asumaan kaksi alakouluikäistä lasta. Käyvät välillä äidillään viikonlopun ja loma-aikoina pidempiä pätkiä.

Aloitin kesällä treffailun uudelleen. Ongelma ei ole niinkään siinä, ettenkö pääsisi treffeille. Elämäntavat, ura ja ulkonäkö ovat kunnossa. Homma hiipuu yleensä aika nopeasti, kun selviää, että lapset tulevat asumaan luonani siihen asti, että muuttavat omilleen. 

Kertokaahan naiset, että onko tällainen tilanne totaalinen NO GO? Jos on, niin miksi? 

Pelkkä sängyssä peuhaaminen ei kiinnosta. Aktiivinen elämäntapa, terveellisyys ja näihin liittyvät arvot rajaavat tehokkaasti potentiaalisia kumppani ehdokkaita omassa ikähaarukassa. 

Kannattaako suosiolla luovuttaa vai yrittää vielä etsiä sitä "oikeaa", joka olisi valmis hyväksymään tilanteen? 

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille viesteistä. (Kyllä, myös teille teiniyteen jämähtäneille netti trolleille.)

Yhteenvetona voisi todeta, että toivoa on, mutta helppoa ei tule olemaan. Kumpi lienee sitten helpompi löytää. Aktiivisen elämän tavan omaava yh, jolla myös aktiiviset lapset vai lapseton tilanteen hyväksyvä nainen. 

Nähtäväksi jää. 

Nettitrollikin on yhdyssana ellet tarkoita nettiä ja trolleja erikseen. Jokaisen teini-iän taakseen jättäneen tulisi hallita oppivelvollisuus (yläaste loppuun), joten toivottavasti edes lapsistasi tulee sinua viisaampia. Miksi erosit ja rikoit ydinperheen ja nyt pitäisi silti vielä painolasteinesi helposti löytyä joku nöyrä ja sinua tasokkaampi aktiivisporttipiika ylikiitollisena nuohoamaan jälkiliukkaille? Kukaan normijärkinen ja tarkoituksella lapseton ei uus(p)erhehelvettiä vedä perässään.

Vierailija
82/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kehitellä joku yh-vanhemmille tarkoitettu deittisovellus 

Kenen (jonkun ihan muunko ja ihanko hyvähyvyyttään pro bono) ja miksi? Kuka kissan hännän nostaa jos ei kissa itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap:lle demonstraatiosta: Millaiset ihmiset lisääntyvät: ITSEKKÄÄT ja korkeintaan keskinkertaisilla rupugeeillään.

Vierailija
84/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 40-vuotiaana 16v lapsi joten en olisi kyllä halunnut tuon ikäisenä miestä jolla alakouluikäisiä lapsia. Silloin olin toki parisuhteessa, mutta nyt olen eronnut. Olen 46v ja on mun ikäisiä miehiä joilla pieniä tai nuoria lapsia. Ei kiitos. Mun lapsi on 22v ja asuu omillaan. 

Luulen, että monella naisella samanlaisia ajatuksia kuin mulla. 

Ja monilla sun ikäisillä naisilla on lapset 8-14v. 

Vierailija
85/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap:lle demonstraatiosta: Millaiset ihmiset lisääntyvät: ITSEKKÄÄT ja korkeintaan keskinkertaisilla rupugeeneillään.

Vierailija
86/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta eron jälkeen on aika lyhyt aika. Sekin voi olla syy sille, miksi ihmiset eivät uskalla kiinnostua. 

Joo, ihmisistä tulee usein jäykempiä neljänkympin jälkeen. 

Vierailija
87/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä siten, että kelpaat aina lapsillesi.

Äärimmäisen hyvä neuvo. M51

Vierailija
88/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Olen myös nelikymppinen eronnut. Minulla on "elinkautista" enää vajaa 3 vuotta (eli enää yksi huollettava 15v teinipoika) jäljellä enkä ole kiinnostunut hoitamaan ja kasvattamaan enää kenenkään lapsia. Enkä jaksa mitään uusperhedraamaa, mitä väkisinkin jossain vaiheessa tulee kumppanin exvaimon tai hänen sukulaisten taholta. En ole oikeastaan kiinnostunut minkäänlaisista miehistä juuri nyt, en tahdo minkäänlaista kivirekeä vedettäväksi. Keskityn tämän nuorimman koulutukseen ja kasvatukseen koko kapasiteetillani.

Vierailija
89/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä siten, että kelpaat aina lapsillesi.

Äärimmäisen hyvä neuvo. M51

Ei taida ehtiä tai viitsiä kun työlästä ja pitää niin aktiivisena aktiivisesti etsiä uutta aktiivista aktiivipiikaa ettei nyt vaan _äitinaisen yksinprojekti lapset rasittaisi_ ja kotiorjapatja (koti orja patja) uupuu.

Vierailija
90/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hankalaa. Omat lapseni ovat jo omillaan. En todellakaan haluaisi tutustua seurustelukumppanin nuoriin lapsiin erityisen nopeasti. Missä välissä siis tutustuisin sinuun?

Vierailija
91/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylini on aina avoin sinulle, ap.

t: Markku 54v

Vierailija
92/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sylini on aina avoin sinulle, ap.

t: Markku 54v

Olisko minullekin? T. Satu 53 v.

Vierailija
93/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v yh-isä myös (lapset ovat tosin jo aikuisia). Voin kertoa, että uusperhe on täyttä helvettiä. Ei todellakaan kannata uskoa kertomuksia joissa väitetään, että jollakin uusperhekuvio on toiminut hyvin. Se ei ikinä toimi hyvin. Vanhemman uusi kumppani on lapsen mielestä aina tunkeilija (riippuu tosin paljon iästä ja ainahan poikkeuksia on) ja vanhemman uudelle kumppanille lapsi on aina vain rasite josta haluaisi eroon niin nopeasti kuin mahdollista.

Vierailija
94/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille viesteistä. (Kyllä, myös teille teiniyteen jämähtäneille netti trolleille.)

Yhteenvetona voisi todeta, että toivoa on, mutta helppoa ei tule olemaan. Kumpi lienee sitten helpompi löytää. Aktiivisen elämän tavan omaava yh, jolla myös aktiiviset lapset vai lapseton tilanteen hyväksyvä nainen. 

Nähtäväksi jää. 

Nettitrollikin on yhdyssana ellet tarkoita nettiä ja trolleja erikseen. Jokaisen teini-iän taakseen jättäneen tulisi hallita oppivelvollisuus (yläaste loppuun), joten toivottavasti edes lapsistasi tulee sinua viisaampia. Miksi erosit ja rikoit ydinperheen ja nyt pitäisi silti vielä painolasteinesi helposti löytyä joku nöyrä ja sinua tasokkaampi aktiivisporttipiika ylikiitollisena nuohoamaan jälkiliukkaille? Kukaan normijärkinen ja tarkoituksella lapseton ei uus(p)erhehelvettiä vedä perässään.

Totta, yhdyssanat ovat jostain syystä aina olleet vaikeita. Osittain varmasti myös laiskuutta, kun en niiden opetteluun jaksanut panostaa. Matematiikka ja fysiikka kiinnosti huomattavasti enemmän. 

Toivon todella, että lapsistani kasvaa viisaampia ja älykkäämpiä. Kukapa vanhempi ei toivoisi?

Eroon johtaneisiin syihin liittyi mm. lasten turvallisuus.

Kuka tässä on uuden kumppanin löytymistä helpoksi väittänytkään? Pikemminkin kyselen, onko se ylipäätään mahdollista.

Oletko varmasti ymmärtänyt oikein sanan "jälkiliukkaat" merkityksen? 

Toivottavasti viestisi piristi päivääsi ja sait selvästi tarvitsemasi rautaisannoksen ylemmyyden tunnetta.

Vierailija
95/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elätät myös toisen isän lapset niin katsellaan.

Vierailija
96/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikilla naisilla on keskimäärin miehiä aktiivisempi, hyvinvointia ylläpitävä ja terveyskeskeisempi elämäntapa. Tämä johtuu siitä että tutkimustenkin mukaan onnellisimpia ovat lapsettomat sinkkunaiset, joilla on vähiten kotiorjailutaakkaa ja naisen sairastuessa omakaan mies ei hoida kuten nainen hoitaisi miehensä vaan ottaa uuden nuoremman kyökkipiian. Ainut mikä estää miestä heittäytymästä vapaamatkustajaksi uudelle naisparalle on vain se että mies ei vaan kelpaa enää.

Vierailija
97/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos.

Missään tapauksessa et kelpaa ainakaan lapsettomalle naiselle.

Vierailija
98/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kertokaahan naiset, että onko tällainen tilanne totaalinen NO GO? Jos on, niin miksi?"

TOTAL NO NO = englannin kielen viljely vaikket suomeakaan osaa. Lisäksi typerää inttää tällaisia naisilta massana kun kukin voi puhua vain omasta puolestaan. Menneisyydessäsi on taakkoja, joita ei siedä norminainen taakatta. Hyväksy se.

Vierailija
99/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä miksi tilanteesi on "totaalinen NO GO", koska et voi väkisin tyrkkyillä ja kellään ei selitevelvollisuutta?

EI = EI.

Vierailija
100/151 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mahdollisuutta saada lapsia mihinkään edes hoitoon vai onko kaikki vapaa-aika uuden naisen kanssa aina lapsiaikaa? Aika mahdottomalta kuulostaa uuteen kumppaniin tutustuminen. Ja jollei isä/lapsi suhde ole täysin terve vaan esim lapser nukkuvat isän vieressä tai isä on täysin heidän vietävissä aiheutettuja traumoja ja äitisuhdetta paikatessaan on uudella kumppanilla toosi ikävä tilanne. Ja vielä ex joka aiheuttanut/aiheuttaa turvattomuutta... 🙈 Kuulostaa jo niiin pahalta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä