Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei tunnu olevan enään kavereita

Vierailija
27.09.2025 |

40 mies etelästä ja tuntuu että kaverit ovat vetäytyneet, olen lopettanut toistaseks alkoholin käytön ja tuntuu että olen enempi yksin. Olen siis ihan normi duunis käyvä mies, lapsia ei ole. Suurin osa kavereistani juo alkoholia ja semmosta, nyt kun en juo niin eivät ota yhteyttä, ja muutenkin eivät ota yhteyttä, ihanko vika olisi minussa että minun seuras ei viihdytä, ennen siis ei ollut näin, mitä voisi tehdä?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan on. Mulla sama, perhe ja lapsia on, vakityö hyvässä asemassa, en ryypiskele, kukaan ei pidä yhteyttä vanhoista tutuista eikä uusia tule vaikka mielestäni olen puhelias ja otan kontaktia ihmisiin.

Kai mä olen sitä mulkku tai outo, en tiiä, mut ihan sama, näin se on..

M43

Vierailija
42/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole sinussa, vaan muissa ihmisissä. Ylipäänsä suomalaiset ovat kavereita siihen asti kun sinusta on hyötyä mutta sitten ei kuulu mitään kun hyöty loppuu. Samaten yhteydenpito ja elämä loppuu jos saadaan lapsi, sitten maataan vaan kotona sohvalla kunnes aletaan kuljettaa sitä harrastuksiin. Kaverit ja kaikki muukin elämässä jää siinä vaiheessa ja ainoat ihmiset joiden kanssa voidaan tavata edes pari kertaa vuodessa ovat muut vanhemmat.

Mitä erikoista tuossa on? Noin sen kuuluu mennäkin. Perhe ja lapset tulevat tärkeimmiksi, biletys jää. Kyllä niille kavereille löytyy edelleen aikaa, joiden kanssa on jotain yhteistä.

Pistä Allu fleda minttiin, ja jalkaudu baariin. Olet jo nelikymppinen, ja pahasti velkainen. Sulle nyt vaan on kelvattava vähän pyöreämpi tapaus, jolla on lapsia.

Tinderissä et pärjää, kun ei tuo polla oikein säteile

Alluhullu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito ystävä viihtyy kanssasi selvinpäin. 

Niitäkin löytyy. 

T. raitis nainen, joka viihtyy paljon myös itsensä kanssa 

Ei ihmiset kai viihdy minun kanssa jossain on vika.

Niin, jos tuntuu että ihmiset eivät viihdy seurassasi, sinä olet ainoa joka siihen voi vaikuttaa. Mieti mitä ja miten puhut, oletko tyly tai valittaja, sellainen ajaa ihmiset helposti pois. Sinä olet myös ainoa joka voi vaikuttaa yksinäisyyteesi, jos olet itse päättänyt lopettaa alkoholin, sinun itse täytyy keksiä uusi tapa sosialisoida. Tekstistäsi tulee mieleen, että oletat että muiden kuuluisi tehdä asialle jotain.

En tiedä tarvinko terapiaa, olen kai sitten tyly ja valittaja, se on mun persoona vaan.

Vierailija
44/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole sinussa, vaan muissa ihmisissä. Ylipäänsä suomalaiset ovat kavereita siihen asti kun sinusta on hyötyä mutta sitten ei kuulu mitään kun hyöty loppuu. Samaten yhteydenpito ja elämä loppuu jos saadaan lapsi, sitten maataan vaan kotona sohvalla kunnes aletaan kuljettaa sitä harrastuksiin. Kaverit ja kaikki muukin elämässä jää siinä vaiheessa ja ainoat ihmiset joiden kanssa voidaan tavata edes pari kertaa vuodessa ovat muut vanhemmat.

Mitä erikoista tuossa on? Noin sen kuuluu mennäkin. Perhe ja lapset tulevat tärkeimmiksi, biletys jää. Kyllä niille kavereille löytyy edelleen aikaa, joiden kanssa on jotain yhteistä.

Pistä Allu fleda minttiin, ja jalkaudu baariin. Olet jo nelikymppinen, ja pahasti velkainen. Sulle nyt vaan on kelvattava vähän pyöreämpi tapaus, jolla on lapsia.

Tinder

Niin mitä sitte vaikka olen?

Vierailija
45/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, jos tuntuu että ihmiset eivät viihdy seurassasi, sinä olet ainoa joka siihen voi vaikuttaa. Mieti mitä ja miten puhut, oletko tyly tai valittaja, sellainen ajaa ihmiset helposti pois. Sinä olet myös ainoa joka voi vaikuttaa yksinäisyyteesi, jos olet itse päättänyt lopettaa alkoholin, sinun itse täytyy keksiä uusi tapa sosialisoida. Tekstistäsi tulee mieleen, että oletat että muiden kuuluisi tehdä asialle jotain."

Ei auta vaikka miten käyttäytyisit, suomalaisia kun ei seura kiinnosta paitsi silloin jos siitä on jotain hyötyä.

Minä en puolestani löytänyt mitään merkkiä siitä että ap olisi olettanut että toisten pitäisi tehdä asialle jotain. Onko aina pakko projisoida omia ajatuksiaan toisten viesteihin vai voisiko kerrankin vain lukea mitä siellä lukee ja jättää liittämättä niihin omia ajatuksia?

T: Eri

Vierailija
46/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, jos et käy missään harrastuksissa niin et nyt voi kovasti ihmetellä miksi kukaan ei juttele. Aika moni saa kaverinsa saman urheilun tai muun kautta. Ihan jo sen takia ettei juttelun aiheet lopu kesken mutta itse ihan vaan pidän porukasta joka jaksaa nähdä asian eteen sen verran vaivaa että menee keskiviikoisin neulomaan tai torstaihin karateen eikä itke vauva palstalla maassa jossa on verratuna muihin maihin hyvin mahdollisuuksia harrastaa.

En tiedä sitten mitä pitäisi harrastaa?

Vierailija
47/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, jos tuntuu että ihmiset eivät viihdy seurassasi, sinä olet ainoa joka siihen voi vaikuttaa. Mieti mitä ja miten puhut, oletko tyly tai valittaja, sellainen ajaa ihmiset helposti pois. Sinä olet myös ainoa joka voi vaikuttaa yksinäisyyteesi, jos olet itse päättänyt lopettaa alkoholin, sinun itse täytyy keksiä uusi tapa sosialisoida. Tekstistäsi tulee mieleen, että oletat että muiden kuuluisi tehdä asialle jotain."

Ei auta vaikka miten käyttäytyisit, suomalaisia kun ei seura kiinnosta paitsi silloin jos siitä on jotain hyötyä.

Minä en puolestani löytänyt mitään merkkiä siitä että ap olisi olettanut että toisten pitäisi tehdä asialle jotain. Onko aina pakko projisoida omia ajatuksiaan toisten viesteihin vai voisiko kerrankin vain lukea mitä siellä lukee ja jättää liittämättä niihin omia ajatuksia?

T: Eri

Olen tuota kyllä miettinyt.

Vierailija
48/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arvot ja muut intressit ovat näiden "kavereiden" kanssa ihan eri planeetalta, keskustelu on lähinnä juupas-eipäs ajatustenvaihtoa, ei kannata väkisin yrittää. Ota aikalisä, mieti mitä itse haluat, millaista kaveruutta, tämä ohjaa oikeaan suuntaan. Joskus on parempi olla itsekseen kuin huonossa seurassa. Kaveruuden kuuluisi  kuitenkin olla vastavuoroista ja tuoda hyvää spirittiä.

Vierailija
49/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arvot ja muut intressit ovat näiden "kavereiden" kanssa ihan eri planeetalta, keskustelu on lähinnä juupas-eipäs ajatustenvaihtoa, ei kannata väkisin yrittää. Ota aikalisä, mieti mitä itse haluat, millaista kaveruutta, tämä ohjaa oikeaan suuntaan. Joskus on parempi olla itsekseen kuin huonossa seurassa. Kaveruuden kuuluisi  kuitenkin olla vastavuoroista ja tuoda hyvää spirittiä.

Niin olenkin nyt yksin, en mä jaksa ryypätä se on vienyt mua alaspäin vaan ja velkaannnuttanut ja ihmiset ei tykkää.

Vierailija
50/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitäkin löytyy. 

Ei ihmiset kai viihdy minun kanssa jossain on vika.

Niin, jos tuntuu että ihmiset eivät viihdy seurassasi, sinä olet ainoa joka siihen voi vaikuttaa. Mieti mitä ja miten puhut, oletko tyly tai valittaja, sellainen ajaa ihmiset helposti pois. Sinä olet myös ainoa joka voi vaikuttaa yksinäisyyteesi, jos olet itse päättänyt lopettaa alkoholin, sinun itse täytyy keksiä uusi tapa sosialisoida. Tekstistäsi tulee mieleen, että oletat että muiden kuuluisi tehdä asialle jotain.

En tiedä tarvinko terapiaa, olen kai sitten tyly ja valittaja, se on mun persoon

No kyllä sä nyt aikuinen ihminen pystyt vaikuttamaan siihen mitä suustasi päästät. Jos huomaan jonkun seurassa että meinaan alkaa ruikuttamaan, vedä hetki henkeä ja keksi joku positiivisempi tai edes neutraalimpi aihe. Kukaan ei jaksa ihmistä joka tallaa läpi elämänsä asenteella "mä nyt vaan oon tälläinen". Ihan kuin muut ei joutuisi kasvamaan ihmisinä ja opettelemaan uutta.

Vierailija
51/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettu on. Perheen perustaneet lapsia saaneet ystävät eivät enää kaivanneet lapsetonta sinkkua muuten kuin korkeintaan muuttoavuksi, ja muutenkin olen saanut havaita, että olen ollut monelle ihmiselle jonkinlainen ilmainen terapeutti tai tukihenkilö tai laastari, joka on viskattu syrjään, kun oma elämä on saatu takaisin raiteilleen - eihän sitä silloin enää haluta nähdä sellaista naamaa, joka muistuttaa vaikeista ajoista.

Vierailija
52/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaa ainakin tuon "enään".  Tulee kusipää Sipilä mieleen.

40 v. miehen kirjoitustyylistä päättelen, että pisti sen ännän sinne tahallisesti, hämätäkseen. Muuten tuntuisi osaavan kirjoittaa hyvin.

Kyllä täällä posti Allu tunnetaan. Ei hän ole millään mittarilla tavallinen mies.

En kyllä ole Allu.

Alluksi nimitetään jokaista kirjoittajaa jolla on samanlainen ulosanti kuin aloittajalla ja joka kirjoittaa yksinäisyydestään sekä yleensä siitä ettei löydä naisseuraa. Seuraavaksi keskustelussa tulee aina aloittajan väite siitä että hän ei ole allu. Hieman myöhemmin hän toivottaa junan alle jäämistä tai syöpään kuolemista kirjoittajille jotka ovat hänelle epäkohteliaita.

Tämä on nähty jo niin monta kertaa:

31.07.2025 https://www.vauva.fi/keskustelu/6165882/olen-kai-rupsahtanut-tai-sitten…

08.08.2025 https://www.vauva.fi/keskustelu/6177198/onkohan-tasoni-laskenut-kun-en-…

13.08.2025 

https://www.vauva.fi/keskustelu/6184216/naisiin-ei-vain-nykyaan-tutustu…

https://www.vauva.fi/keskustelu/6190882/tuntuu-ettei-enaa-mun-ikaset-na…

https://www.vauva.fi/keskustelu/6189194/en-ymmarra-miksen-kiinnosta-nai…

06.09.2025

https://www.vauva.fi/keskustelu/6214343/arsyttaa-vain-kun-naiset-lopett…

https://www.vauva.fi/keskustelu/6215085/ei-oikein-paassy-elamas-eteenpa…

https://www.vauva.fi/keskustelu/6215176/nainen-millaista-miesta-kunnioi…

08.09.2025

https://www.vauva.fi/keskustelu/6216608/ma-en-tajua-enaa-tata-deittailu…

Vierailija
53/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo ja paska lisääntyy

Vierailija
54/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koettu on. Perheen perustaneet lapsia saaneet ystävät eivät enää kaivanneet lapsetonta sinkkua muuten kuin korkeintaan muuttoavuksi, ja muutenkin olen saanut havaita, että olen ollut monelle ihmiselle jonkinlainen ilmainen terapeutti tai tukihenkilö tai laastari, joka on viskattu syrjään, kun oma elämä on saatu takaisin raiteilleen - eihän sitä silloin enää haluta nähdä sellaista naamaa, joka muistuttaa vaikeista ajoista.

No me ainakin yritettiin pitää yhteyttä kaikkiin kavereihin lasten syntymän jälkeenkin. Kaikki eivät vaan tajunneet että parina ekana vuotena ei ole samalla tavalla aikaa tai energiaa riekkua joka viikonloppu baareissa, eikä heille kelvannut muunlainen sosialisointi. Eivät halunneet astua jalallansakaan asuntoon jossa on lapsia, vaikka kuinka monta kertaa kutsuttiin (moni muu kyllä tuli vaikka kahville tai illalla viinilasilliselle ja syömään). Nämä ei halunneet käydä lounaalla tai kahvilla jos lapsi on mukana. Eivät ymmärtäneet että muunlainen tapaaminen ilman lapsia oli vain hyvin hankala järjestellä. Nyt on kyllä aikaa ja energiaa, mutta ei huvita nähdä ihmisiä joille en ole ollut sen verran tärkeä että ei voi nähdä kuin baarissa.

Vierailija
55/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne alkoholia juovat kaverit juo mitään muuta? Eikö ne syö? Eikö niitä voi kutsua kahville tai pitsalle iltapäivästä?

Vierailija
56/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä velkaakin yli 45 tuhatta

Vierailija
57/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne alkoholia juovat kaverit juo mitään muuta? Eikö ne syö? Eikö niitä voi kutsua kahville tai pitsalle iltapäivästä?

No eivät kysy mua koskaan mihkään!!

Vierailija
58/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö he ole tulleet kylään vaikka olet kutsunut?

Vierailija
59/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koettu on. Perheen perustaneet lapsia saaneet ystävät eivät enää kaivanneet lapsetonta sinkkua muuten kuin korkeintaan muuttoavuksi, ja muutenkin olen saanut havaita, että olen ollut monelle ihmiselle jonkinlainen ilmainen terapeutti tai tukihenkilö tai laastari, joka on viskattu syrjään, kun oma elämä on saatu takaisin raiteilleen - eihän sitä silloin enää haluta nähdä sellaista naa

En kutsu ketään kylääni

Vierailija
60/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitäkin löytyy. 

- Juuri näin. Alkoholin nostamat tunteet ovat valhellisia. Ketä kiinnostaa jonkun sössöjutut ja känni jankuttamiset?

Parhaimmat naiset ja miehet ei tarvitse kännejä poistamaan jotain estojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi