Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei tunnu olevan enään kavereita

Vierailija
27.09.2025 |

40 mies etelästä ja tuntuu että kaverit ovat vetäytyneet, olen lopettanut toistaseks alkoholin käytön ja tuntuu että olen enempi yksin. Olen siis ihan normi duunis käyvä mies, lapsia ei ole. Suurin osa kavereistani juo alkoholia ja semmosta, nyt kun en juo niin eivät ota yhteyttä, ja muutenkin eivät ota yhteyttä, ihanko vika olisi minussa että minun seuras ei viihdytä, ennen siis ei ollut näin, mitä voisi tehdä?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, jos tuntuu että ihmiset eivät viihdy seurassasi, sinä olet ainoa joka siihen voi vaikuttaa. Mieti mitä ja miten puhut, oletko tyly tai valittaja, sellainen ajaa ihmiset helposti pois. Sinä olet myös ainoa joka voi vaikuttaa yksinäisyyteesi, jos olet itse päättänyt lopettaa alkoholin, sinun itse täytyy keksiä uusi tapa sosialisoida. Tekstistäsi tulee mieleen, että oletat että muiden kuuluisi tehdä asialle jotain."

Ei auta vaikka miten käyttäytyisit, suomalaisia kun ei seura kiinnosta paitsi silloin jos siitä on jotain hyötyä.

Minä en puolestani löytänyt mitään merkkiä siitä että ap olisi olettanut että toisten pitäisi tehdä asialle jotain. Onko aina pakko projisoida omia ajatuksiaan toisten viesteihin vai voisiko kerrankin vain lukea mitä siellä lukee ja jättää liittämättä niihin omia ajatuksia?

T: Eri

Sulla on oudot piirit, jos luulet suomalaisten olevan jotain hyötyjiä. Itselle ei tule ketään mieleen joka haluaisi hyötyä toisista.

Vierailija
62/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vielä velkaakin yli 45 tuhatta

Aika moni kipuilee tänäpäivänä isojen velkojen kanssa, et ole ainoa. Ihmisillä on paljon muutakin mikä ei kestä päivän valoa. Et oikesti usko, miten paljon ihmiset peittelevät ja salailevat kaikenlaista, mm. somesivustojensa kulisseissa. Ei se velka tee kenestäkään elinkelvotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
64/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kipuilee tänäpäivänä isojen velkojen kanssa, et ole ainoa. Ihmisillä on paljon muutakin mikä ei kestä päivän valoa. Et oikesti usko, miten paljon ihmiset peittelevät ja salailevat kaikenlaista, mm. somesivustojensa kulisseissa. Ei se velka tee kenestäkään elinkelvotonta.

Kuulemma olen pohjalla jos on näin paljon velkaa.

Vierailija
65/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten ihmettele jos olet yksin jos et edes kutsu kylään. Ei muidenkaan tarvitse kutsua sinua. Kaikki eivät myöskään halua tuhlata rahaa ulkona syömiseen. Kutsu vaikka frisbeegolfaamaan tai kävelylle. Tai turha sulle kai mitään on ehdottaa, mikään ei kelpaa.

Vierailija
66/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän käyt töissä. Ei kai se ongelma siis ole. Monilla töissäkäyvillä on paljon isommat velat ja vielä lasten kulut sun muut päälle.

Vierailija
67/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksia:

-työväenopiston kurssit, voi opiskella historiaa, käsitöitä, taidetta, kieliä tai kokeilla uutta liikuntaa

-joku liikuntaseura/porukka

-salilla käynti, uinti, avantouinti

-erilaiset pelit, pubivisat

-keräily

-musiikki

-museoissa käynti

-lukupiiri

-arkeologia, avaruusjutut, luonto, sukututkimus

-retkeily, sienestys

-autoharrastukset

-entisöinti, tuunaus, korjaaminen (minkä vaan)

-penkkiurheilu

-puutarhahommat

Vierailija
68/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä sitten ihmettele jos olet yksin jos et edes kutsu kylään. Ei muidenkaan tarvitse kutsua sinua. Kaikki eivät myöskään halua tuhlata rahaa ulkona syömiseen. Kutsu vaikka frisbeegolfaamaan tai kävelylle. Tai turha sulle kai mitään on ehdottaa, mikään ei kelpaa.

Koska olen kysynyt ja yleensä kieltäydytään.

Vierailija
69/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa ne, joilla on velkaa esim. 100 000 - 500 000 ovat pohjan alla, ja näitä (ulosotto)velallisia muuten sitten on. 

Vierailija
70/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/node/4421056

Vuonna 2021 näitä allu-ketjuja oli siis ollut jo useita satoja. Kiitos, laitoin tuon luettelooni ensimmäiseksi.

Vierailija
71/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kutsu ketään kylääni"

Siivoa kämppäsi ja ala kutsua ihmisiä kylään. Kuin pommin jäljiltä oleva kämppä on vakava seuraelämän este ihan oman kokemuksen perusteella. Sen siivoaminen on eräänlainen elämän ryhtiliike, josta on hyvä sitten lähteä tekemään muitakin muutoksia.

Vierailija
72/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita huhu liikkeelle, että olet rikastunut. Ystäviä, kavereita jopa sukulaisia kohta aivan jonoksi asti... Saattaapa joku tuoda kahvi tai keksipaketin. ( Rainbow )

Se on ollut coop jo pitkään. 

Ehkä ei nyt tämän ketjun kannalta olennaista, mutta korjaan nyt kuitenkin. 

Vierailija
73/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sotkusta yleensä.. teen yötöitä en hitto jaksa siivota tajutkaa jo hemmetti sentään.. ja yritän käydä töissä ja maksan velkaani... kai olen pudonnut

74/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on toistuvasti kysynyt neuvoa aloittamissaan lukuisissa keskusteluissa vuosien varrella mutta ei ilmeisesti noudata yhtäkään vastauksissa saamaansa ohjetta.

Kun näihin vastataan ovat vastaukset ilmeisesti tarkoitettuja muille kuin ap:lle.

M59+

Vierailija
75/75 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on sotkusta yleensä.. teen yötöitä en hitto jaksa siivota tajutkaa jo hemmetti sentään.. ja yritän käydä töissä ja maksan velkaani... kai olen pudonnut

Älä sitten valita palstalla seuraelämäsi puutetta. Valitset ihan itse olla siivoamatta kämppääsi vapaa-ajallasi ja samalla ihan itse valitset sen ettet voi tuoda ketään kotiisi kun se on niin sotkuinen. 

Vapaa-aikaa sinulla on kun tännekin pääset kirjoittelemään. Käytä yksi kirjoittelupäivä siivoamiseen. Vaan et tietenkään niin tee. Sen sijaan jatkat valittamista palstalla kun siitä saat huomiota ja ilmeisesti elät tuosta huomiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän