Mulla ei tunnu olevan enään kavereita
40 mies etelästä ja tuntuu että kaverit ovat vetäytyneet, olen lopettanut toistaseks alkoholin käytön ja tuntuu että olen enempi yksin. Olen siis ihan normi duunis käyvä mies, lapsia ei ole. Suurin osa kavereistani juo alkoholia ja semmosta, nyt kun en juo niin eivät ota yhteyttä, ja muutenkin eivät ota yhteyttä, ihanko vika olisi minussa että minun seuras ei viihdytä, ennen siis ei ollut näin, mitä voisi tehdä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole sinussa, vaan muissa ihmisissä. Ylipäänsä suomalaiset ovat kavereita siihen asti kun sinusta on hyötyä mutta sitten ei kuulu mitään kun hyöty loppuu. Samaten yhteydenpito ja elämä loppuu jos saadaan lapsi, sitten maataan vaan kotona sohvalla kunnes aletaan kuljettaa sitä harrastuksiin. Kaverit ja kaikki muukin elämässä jää siinä vaiheessa ja ainoat ihmiset joiden kanssa voidaan tavata edes pari kertaa vuodessa ovat muut vanhemmat.
Kyllä mä kaipaan elämääni ihmisiä, en mä jaksa tällästä että on vaan yksin.
Varmaan siksi teit aloituksenkin. Kommenttini osui tasan oikeaan kun alkoi tulla alanuola. Minulla ei ole kuitenkaan sinulle vinkkiä antaa koska olen itse samassa tilanteessa ja samanikäinen. Käytän alkoakin mutta sekään ei enää auta koska ihmiset eivät lähde mihi
Mua ei kiinnosta mitkään lapset ja perhe elämä, mut tosin harrastuksia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa ainakin tuon "enään". Tulee kusipää Sipilä mieleen.
40 v. miehen kirjoitustyylistä päättelen, että pisti sen ännän sinne tahallisesti, hämätäkseen. Muuten tuntuisi osaavan kirjoittaa hyvin.
Kyllä täällä posti Allu tunnetaan. Ei hän ole millään mittarilla tavallinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole sinussa, vaan muissa ihmisissä. Ylipäänsä suomalaiset ovat kavereita siihen asti kun sinusta on hyötyä mutta sitten ei kuulu mitään kun hyöty loppuu. Samaten yhteydenpito ja elämä loppuu jos saadaan lapsi, sitten maataan vaan kotona sohvalla kunnes aletaan kuljettaa sitä harrastuksiin. Kaverit ja kaikki muukin elämässä jää siinä vaiheessa ja ainoat ihmiset joiden kanssa voidaan tavata edes pari kertaa vuodessa ovat muut vanhemmat.
Tää oli sitten laiskan miehen kirjoittama, jos maataan sohvalla, kun saadaan lapsi.
Äidit/oikeat isät käyvät lapsen kanssa eri kerhoissa, puistoissa, kirjastossa, uimassa ja samalla solmivat suhteita muihin osallistuviin vanhempiin.
Laiska paska makaa sohvalla, kun puoliso tekee kaikki kotityöt ja hoitaa lapset .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tarttee nyt etsiä raitista seuraa. Harrastuksista ja sen sellaisista piireistä.
No en käy missää harrastuksissa
Ei kukaan tule sua kotoa kysymään kaveriksi. Jos ei sulla ole mitään aktiviteettiä etkä liiku ihmisten parissa, sitten täytyy varautua olemaan yksin.
Kuka niin on sanonut? Kyllä liikun paljo esim ostareilla ihmisten parissa.
Ei aikuiset ihmiset etsii seuraa ostareilta, se on nuorison juttu.
No ei kyllä ole, aika paljon aikusiakin sielä
Ei kukaan etsi seuraa ostareilta, siellä notkutaan vaan portailla tai säntäillään eestaas puhelin kädessä yksinään. Näin ainakin eilen Triplassa kun jouduin odotellessa seuraamaan mitä ihmiset tekevät. Kukaan ei ainakaan sanonut sanaakaan kenellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli sitten laiskan miehen kirjoittama, jos maataan sohvalla, kun saadaan lapsi.
Äidit/oikeat isät käyvät lapsen kanssa eri kerhoissa, puistoissa, kirjastossa, uimassa ja samalla solmivat suhteita muihin osallistuviin vanhempiin.
Laiska paska makaa sohvalla, kun puoliso tekee kaikki kotityöt ja hoitaa lapset .
Lukutaito sinulla kadoksissa ainakin, mutta kiva projisointi.
Aito ystävä viihtyy kanssasi selvinpäin.
Niitäkin löytyy.
T. raitis nainen, joka viihtyy paljon myös itsensä kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa ainakin tuon "enään". Tulee kusipää Sipilä mieleen.
40 v. miehen kirjoitustyylistä päättelen, että pisti sen ännän sinne tahallisesti, hämätäkseen. Muuten tuntuisi osaavan kirjoittaa hyvin.
Kyllä täällä posti Allu tunnetaan. Ei hän ole millään mittarilla tavallinen mies.
En kyllä ole Allu.
Vierailija kirjoitti:
Niitäkin löytyy.
Ei ihmiset kai viihdy minun kanssa jossain on vika.
Allu. Ihan oli ikävä valittamistasi.
Missä olet piileksinyt näin pitkään?
Mutta ehkä pitäisi sitten alottaa joku harrastus olen sitä tosin miettinyt.
Ei jaksa mitää kaljaa kittaavaa elämäntapatyöttömiä koska itse käyn vakituisesti töissä.
Ei oikein vain tutustu ihmisiin nykyään, kaikilla tuntuu olevan omat piirit?
Missä tutustuis ihmisiin nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoista tuossa on? Noin sen kuuluu mennäkin. Perhe ja lapset tulevat tärkeimmiksi, biletys jää. Kyllä niille kavereille löytyy edelleen aikaa, joiden kanssa on jotain yhteistä.
Pistä Allu fleda minttiin, ja jalkaudu baariin. Olet jo nelikymppinen, ja pahasti velkainen. Sulle nyt vaan on kelvattava vähän pyöreämpi tapaus, jolla on lapsia.
Tinderissä et pärjää, kun ei tuo polla oikein säteile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitäkin löytyy.
Ei ihmiset kai viihdy minun kanssa jossain on vika.
Niin, jos tuntuu että ihmiset eivät viihdy seurassasi, sinä olet ainoa joka siihen voi vaikuttaa. Mieti mitä ja miten puhut, oletko tyly tai valittaja, sellainen ajaa ihmiset helposti pois. Sinä olet myös ainoa joka voi vaikuttaa yksinäisyyteesi, jos olet itse päättänyt lopettaa alkoholin, sinun itse täytyy keksiä uusi tapa sosialisoida. Tekstistäsi tulee mieleen, että oletat että muiden kuuluisi tehdä asialle jotain.
Usein se on alkoholinkäyttö, joka jakaa ihmisiä eri leireihin. Hullua, mutta totta. Toinen on parisuhteelliset vs sinkut. Alkoholia käyttämättömän sinkun voi olla aika haasteellista löytää kavereita, mutta toivoa on.
- Juurikin näin. Kuitenkin usien on näin että fiksuimmat lopettaa baarielämän alta kolmikymppisenä. Se ei kiinnosta niin paljoa ja elämään halutaan muuta sisältöä kuin juhliminen ja nollaaminen.
Vaikka aluksi tuntuisi että yksin jää. kun jättäytyy baarielämästä pois /lopettaa alkoholin käytön.niin pitemmän päälle se on viisasta. Kuinka yksin sitä onkaan baarissa ördäävien joukossa? Kukaan järkevä ei halua baarimiestä/baarinaista kumppanikseen. Raittiilla käy parempi flaksi ja päätös kenen kanssa alkaa intiimiksi on ainakin tehty selvin päin.
Hei, jos et käy missään harrastuksissa niin et nyt voi kovasti ihmetellä miksi kukaan ei juttele. Aika moni saa kaverinsa saman urheilun tai muun kautta. Ihan jo sen takia ettei juttelun aiheet lopu kesken mutta itse ihan vaan pidän porukasta joka jaksaa nähdä asian eteen sen verran vaivaa että menee keskiviikoisin neulomaan tai torstaihin karateen eikä itke vauva palstalla maassa jossa on verratuna muihin maihin hyvin mahdollisuuksia harrastaa.
Raitis sinkku saa ainakin olla enimmäkseen yksinään, ellei nyt jotain salilla käyntiä tai kaupassa käyntiä tai työkavereiden lounasseuraa lasketa. Tuon seurassa ei saa ikinä ottaa alkoa, moni varmaan ajattelee. Eli tylsää seuraa pitemmän päälle ainakin parisuhteessa. Mutta en kyllä ala uudestaan juomaan kenenkään takia, oma terveys sen verran tärkeä juttu. Mutta näin se nyt menee, en anna periksi.
Varmaan siksi teit aloituksenkin. Kommenttini osui tasan oikeaan kun alkoi tulla alanuola. Minulla ei ole kuitenkaan sinulle vinkkiä antaa koska olen itse samassa tilanteessa ja samanikäinen. Käytän alkoakin mutta sekään ei enää auta koska ihmiset eivät lähde mihinkään vaan selaavat vaan tiktokkia, verkkokauppoja instaa kotisohvalla lasten touhutessa omiaan. Nuorempien seuraan en viitsi setämiehenä lähteä tuppautumaan koska se olisi vain kiusallista kaikille.