Rakastatko suomea edelleen, vaikka on surkea hallitus?
Itse olen silti erittäin ylpeä omasta kansalaisuudestani ja maastani. En voisi kuvitella asuvani missään muualla.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut toivoa voivani elää jossain täysin irtaallaan minkään valtionhallinnon määräysvallasta. Luolamiesaikoina on ihminen viimeksi ollut vapaa paskantärkeilijöiden mielivaltaisista määräyksistä ja verottajan ryöväyksen kohteena olemisesta!!
Niin? Mitä sinulta on viety? Onko viety jotain mitä et ollut edes ansainnut?
Kyllä Suomi on meille se maa "josta me kaikki olemme tulleet ja olemme siihen myöskin palaava", vaikka vanha vainooja on taas laittanut agitoijansa asialle meidän mieliämme kääntämään.
Jos kerta Suomi on niin mitätön ja väheksyttävä maa niin miksi se ottaa niin lujille myöntää, ettei se todellakaan halua muuta kuin olla edelleen itsenäinen Suomi. Tehdä itse omat virheensä ilman, että idän valtio on aina uhkailemassa?
Muuta sinä suomen vihamies pois johonkin ihmemaahan, jossa antavat kaiken sinull
Sinulle ja kaltaisillesi vaan ei kelpaa kuin se toinen ääripää, eli suomen muuttaminen euroopan pohjoiskoreaksi joka ei ole liitoksissa yhtään mihinkään koska "itsenäisyys". Samalla pelaat itse venäjän peliä koska yksinään suomi on helppo herkkupala poimittavaksi venäjälle. Siksipä tässä natoon liityttiinkin suomettuneiden ja vasurien kauhistukseksi.
Voi muistaa että putlerin tiimissä pelaa sekä äärivasemmisto (tai normivasemmistokin) ja äärioikeisto. Ei jompikumpi vaan molemmat. Lisäksi hyödylliset hölmöt joita on valitettavasti joka puolueessa suomen lähi-historiasta johtuen.
En.
Ja tarkoitu on lähteä, heti kun voi. Tämä laiva uppoaa. Yrittäminen kannattaa tehdä jossain muualla.
Eikö kukaan jää kaipaamaan, jne jne mitä törkyjä kommentoitte.
Dandere Piposaru Dumb kirjoitti:
Kyllä. Japani saisi olla Venäjän tilalla naapurissa idässä.
Nyky-Japani on kiva maa.
Mutta sata vuotta sitten olivat pahimpia pirulaisia maailmassa.
Kansa voi muuttua mihin tahansa suuntaan. Ihan kuten Ruotsi soti satoja vuosia, ja sitten äkkiä päätti, että nyt riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Eikä hallitus ole surkea meille, jotka elättää itse itsensä.
Mua alkaa kanssa tökkiä tämä jatkuva huutelu, kuinka kaikki vihaa hallitusta. Valtaosa ei vihaa. Tietysti osa on niin lapsellisia, että lähtevät mukaan ulisemaan reiluudesta, koska kuuluu ajatella niin. Media ja oppositio kertoo tästä joka päivä. Oikeasti valtaosalla suomalaisista menee ihan hyvin. Pieni porukka on se, joka sai lievästi köniinsä.
Itse olen ihan tavallinen tyyppi ja palkka on noussut satoja Euroja viime vuosina. Hintojen nousu pysähtyi pitkälti siihen pikainflaatioon ja palkannousu alkaa olla korjannut jo sen. Bensa on miellyttävän edullista tällä hetkellä. Rahaa on täysin normaalisti käytössä ja en ihan oikeasti jaksa hyperventiloida näiden päälle, jotka ehti nautiskella ylisuurista etuisuuksista kuten ylihintaisista asunnoista. Omituista, että vanhasta mitoituksesta live
Pessimismin ja kaikenlaisen tappiomielialan annetaan luvan perästä vallata ilmapiiriä. Se on ihmeellistä. Tämäkin höyrypää, joka joka päivä jaksaa valittaa elämänsä surkeutta Suomessa saa kannattajia, kun nuorempi polvi on totutettu sellaiseen jo mediankin taholta.
Aivopesua se tuokin on. Annetaan ymmärtää, että vaan se kaikki kurjuus on sitä aitoa ja onneaan pitää hävetä ja laulaa rappiolla on hyvä olla kuorossa muuten olet paska.
Katsokaapa varsin jotain dokumenttifilmejä ajalta, jolloin yhteiskuntamme oli nuori.
Kaikesta huokui se elämänhalu ja rakkaus Suomeen.
Kovia olivat ajat sotien jälkeen, mutta niin olivat ne miehetkin. Esimerkiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demareiden unelma toteutuu: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011519816.html
Sain pienen orgasmin lukiessani tuota
-Sofia V.
Samoin
-Li A.
"Mua alkaa kanssa tökkiä tämä jatkuva huutelu, kuinka kaikki vihaa hallitusta. Valtaosa ei vihaa. Tietysti osa on niin lapsellisia, että lähtevät mukaan ulisemaan reiluudesta, koska kuuluu ajatella niin. Media ja oppositio kertoo tästä joka päivä. Oikeasti valtaosalla suomalaisista menee ihan hyvin. Pieni porukka on se, joka sai lievästi köniinsä."
Hallituksen suosio on 37 prosenttia, joten aika erikoista laskutaitoa väittää, että valtaosa ei vihaa hallitusta, ja vedota siihen, että asiat hyvin kun itse saa enemmän rahaa.
Sellainen asia kun solidaarisuus on olemassa. Siksi Suomi onkin hyvä paikka.
Vierailija kirjoitti: Koska tämä hallitus ei jakanut meille yhtään lisää rahaa, päätimme alkaa rakastamaan Venäjää.
Vasemmisto ostaa taas äänesi vappusatasella👍
Koska nyt on vallalla "jokainen pärjätköön omillaan" -ajattelu, olen alkanut miettiä, miksi tätä maata pitäisi enää puolustaa. Ei Usassakaan ole asevelvollisuutta, vaan rikkaiden omaisuuksia suojellaan palkka-armeijalla.
Muutenkin mietin, että koska Suomeen saa tulla kuka tahansa ja miten paljon tahansa eikä saa olla huolissaan siitä, mitä se merkitsee suomen kielelle ja suomalaiselle kulttuurille ja turvallisuudelle, niin miksi pitäisi estää, jos venäläiset haluavat rynniä tänne suurin joukoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Koska tämä hallitus ei jakanut meille yhtään lisää rahaa, päätimme alkaa rakastamaan Venäjää.
Ja sen jälkeen jatkaa venäjän käskyjen noudattamista politiikassa. Kuten on tehnyt ainakin 40-luvulta lähtien ja jossain mielessä yli 100 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
"Mua alkaa kanssa tökkiä tämä jatkuva huutelu, kuinka kaikki vihaa hallitusta. Valtaosa ei vihaa. Tietysti osa on niin lapsellisia, että lähtevät mukaan ulisemaan reiluudesta, koska kuuluu ajatella niin. Media ja oppositio kertoo tästä joka päivä. Oikeasti valtaosalla suomalaisista menee ihan hyvin. Pieni porukka on se, joka sai lievästi köniinsä."
Hallituksen suosio on 37 prosenttia, joten aika erikoista laskutaitoa väittää, että valtaosa ei vihaa hallitusta, ja vedota siihen, että asiat hyvin kun itse saa enemmän rahaa.
Hallituspuolueiden kannatus on ollut koko ajan alle 50 prosenttia. Eduskuntavaaleissakin saivat alle 50 prosenttia annetuista äänistä. Orpon hallitus on vähemmistön hallitus.
Hallitus toteuttaa Suomen vuosia sitten valitsemaa m. muuttopolitiikka.
Joka on nykyisin haitallista Suomelle. Suomeen tulevien liian suurien ihmismassojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä paikka niille jotka saa kaiken tekemättä mitään, ja silti vaatii lisää ja lisää.
Se ei ole hyvä paikka niille harvoille jotka sen leikin kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen jälkeen jatkaa venäjän käskyjen noudattamista politiikassa. Kuten on tehnyt ainakin 40-luvulta lähtien ja jossain mielessä yli 100 vuotta.
SDP on noudattanut venäjän tahtoa vuodesta 1899
Tietenkin rakastan. Ei mun kotimaarakkaus liity yhteenkään hallitukseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Suomimedia spämmii 24/7 pelkkää hallitukseen ja erikseen hallituspuolueisiin ja niiden edustajiin ja joka ainoaan päätökseen ja suunnitelmaan kohdistuvaa kritiikkiä.
Tässä kohtaa on aika ihme että tuon systemaattisen valehtelun jälkeen hallituksella on mitään kannatusta, jos realistisia ollaan. Silti osa kansasta näkee tuon politikoivan vasemmistomedian jatkuvan valehtelun läpi ja tekee omat päätelmänsä maailman tilasta mediasta huolimatta.
Ei tää maa tule tästä nousemaan. Jokainen järkevä hakekoot uuden kotimaan jostain länsieuroopasta (tai vaikka australiasta) ja varoittakoot sitten uusia naapureitaan että katsokaa suomea mitä tapahtuu jos median sallitaan valehtelevan kansalle vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueiden kannatus on ollut koko ajan alle 50 prosenttia. Eduskuntavaaleissakin saivat alle 50 prosenttia annetuista äänistä. Orpon hallitus on vähemmistön hallitus.
Niin on oppositionkin, ja vielä pienempi kuin hallituksen. Revi siitä.
Jos lasketaan eduskuntaan valittujen puolueiden kannatusta niin voi muistaa että yhteenlaskettu summa ei ole 100% koska aika moni puolue ja vaaliliitto jäi valitsematta eli prosentteja on useampikin jotka ei saaneet yhtään edustajaa.
Vierailija kirjoitti:
Dandere Piposaru Dumb kirjoitti:
Nyky-Japani on kiva maa.
Mutta sata vuotta sitten olivat pahimpia pirulaisia maailmassa.
Kansa voi muuttua mihin tahansa suuntaan. Ihan kuten Ruotsi soti satoja vuosia, ja sitten äkkiä päätti, että nyt riitti.
Mihin ne muka on muuttuneet. En ymmärrä nykyajan Japani-fanitusta yhtään, täysin sairas työholistien pedarivaltio. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta veetujakaan joku turha puhelin (tai nettipaneeli) kannatusprosentti vaalien välillä. Vain vaalit ratkaisee. Lisälksi nuo nettipaneelit joita jotkut tutkimuslaitokset käyttää nykyään on ihan massiivisen vasemmalle kallellaan.
Rakastan Suomea ihan muiden asioiden kuin kulloisenkin hallituksen takia. Tämä sijainti, luonto, kieli, kansa, heimot, kulttuuri, muinaiset juuret, 4 vuodenaikaa, puhtaus, raikkaus jne jne.
Minusta nykyajan päättäjät ei arvosta Suomessa enää näitä perimmäisiä asioita, kova tarve kaikilla tehdä Suomesta samanlainen kansainvälinen helvetti kuin Eurooppa on. Kohta ei kukaan puhu edes suomea, kun aikuiset suomalaiset julkkikset ja viralliset tahotkin solkottaa aamusta iltaan finglishiä, naurettavasta presidentistä alkaen.
Tämän palstan kommenteissakin näkee niin naurettavia lauseita vähäväliä, että sitä miettii onko niiden takana joku irvileukatrolli, vai onko tosiaan niin ällöttäviä ihmisiä olemassa oikeesti. "Kukaan ei enää supporttaa jos mä laitan dinneriä tai yritän järjestää celebrationit mun workplacessa.." Ööööö, ok. 💩