Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutettiin kakksokotiin maalle ja nyt pitäisi keksiä tekemistä/joku harrastus

Vierailija
26.09.2025 |

Laitettiin koronan aikaan kaupunkiasunto pois ja muutettiin kokonaan kakkoskotiimme. Se on ns mökkikunnassa, jossa kesäsesonkina on moninkertaisesti ihmisiä, ja koulujen alettua sekä viimeistään talviaikaan siirryttyä ei jää kuin muutama sata vakiasukasta.

Meillä on kaikki mukavuudet, kauppa ja posti sekä muutkin palvelut kohtuullisen matkan päässä, eikä vielä olla sairaita tai vaivaisia, ikä 60-+.

Miehelläni kuluu päivät kaikenlaisissa talon puuhissa ja lämmittämisessä, mutta minun pitäisi keksiä jokin kiva harrastus ja jonkun tekeminen. Pelkkä kotityö ja koiran kävelyttäminen ei oikein riitä. Marras-joulu-tammikuu on täällä todella pimeä ja piiitkä.

Katselen kateellisena jotain intohimoisia tilkkutöiden tai mosaiikkitaulujen tekijöitä ym. Mitä voisin keksiä, ehdottakaa mitä alkaisin. 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankeassa paikassa kakkoskoti. 

Meillä se on Côte dAzur:lla. Nytkin vähän reilu parikyt astetta ja aurikoakin näkyy. Oikein ottaa päähän tulla takas Suomeen kuukaudeksi. Sitten taas pidempi jakso etätöitä. 

Vierailija
2/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta sitä miestäsi niissä hommissa mitä hän tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pienistä osista koottavat jutut on kivoja maalla. Voi aloittaa ja jatkaa milloin ehtii, jos on tilaa säilyttää keskeneräisiä. Käsityöt on kivoja. Asetelmat, ompelut, neuleet, korut, huonekalujen entisöinnit ja koristelut, krassit ja muut koristeet. Myyt pois, jo tulee liikaa!

Vierailija
4/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pienistä osista koottavat jutut on kivoja maalla. Voi aloittaa ja jatkaa milloin ehtii, jos on tilaa säilyttää keskeneräisiä. Käsityöt on kivoja. Asetelmat, ompelut, neuleet, korut, huonekalujen entisöinnit ja koristelut, krassit ja muut koristeet. Myyt pois, jo tulee liikaa!

*kranssit

*jos

Vierailija
5/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisen kasvipuutarhan perustaminen tietysti. Kaikkea pipertelyä voi harrastaa kaupungissakin mutta puutarhanhoito on maaseudun spesiaalijuttu. Jos itse ostaisin talon maalta niin arvostaisin suuresti jos entinen emäntä olisi nähnyt vaivaa ja luonut upean kukka- ja hedelmäpuutarhan.

Vierailija
6/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisen kasvipuutarhan perustaminen tietysti. Kaikkea pipertelyä voi harrastaa kaupungissakin mutta puutarhanhoito on maaseudun spesiaalijuttu. Jos itse ostaisin talon maalta niin arvostaisin suuresti jos entinen emäntä olisi nähnyt vaivaa ja luonut upean kukka- ja hedelmäpuutarhan.

Talvisin voi opiskella, lueskella, etsiä inspiraatiota, suunnitella, valmistella, tilata, jne. 

Vierailija
7/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin korona aika meni vuosia sitten... Mun mielestä sillon ku sairaaloistakin lähti maskipakko pois. Oot siis joitain vuosia kuiten vaan jaksanut hengailla ja nyt riitti? Ja tähän mennessä et ole itse keksinyt mitään?

Vierailija
8/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt nämä vuodet koronan jälkeen siellä maalla? Muutaman sadan vakiasukkaan kuntia meillä on vain rannikolla, joten miten olisi syvämerensukellus tai kalankasvatus?

Vierailija
9/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat maalaamaan tauluja. Onko teillä lapsia? Valkkaat heistä parhaat valokuvat ja teet jokaisesta heistä maalauksen. Akryyliväreillä on helppo aloittaa. Itse oon päässy ihan parhaaseen flowtilaan nimenomaan tässä asiassa. Hitsiläinen kun ei muuta pysty ajettelemaan kun tekee teosta.

Vierailija
10/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis sellainen puutarha, et sieltä ei hommat lopu. Ja vaikka kanala.

Vierailija
11/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulo sukkia ja lapasia, jos ei itsellä käyttöä, myy. Tee palapelejä, timanttimaalausta, askartele joulukortit, joululeivo ja myy, mieti ensi kesän pihaviljelyksiä jne jne jne tai lue, piirrä maalaa jne jne

Vierailija
12/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniharrastus on kiva. Maalla on varmaan kellari tai ainakin tilaa kerätä viinikokoelma?

Voi aloittaa vaikka jonkun maan valkoviineistä ja punaviineistä tai sitten kerätä aluksi tietyn rypäleen viinejä. Tosi monipuolinen harrastus. 

Olen kerännyt noin 300 pulloa säilöön ja lisää tulee joka vuosi muutama kymmenen pulloa. 

Vierailija
13/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse kaupungissa, mutta luulen että harrastuksiani voisi harrastaa maallakin:

-kirjoittamista. Kirjoitan itsekseni kotona ja osallistun myöspaikallisen kirjailijayhdisyksen kirjoittamipiireihin/tapahtumiin/kursseihin. No nyt joku sanoo, että ei maalla ole sellaisia kirjailijayhdistyksiä, mutta tämä on alueellinen ja itseasiassa ne tapaamiset on yleensä jossain muualla kuin täällä alueen pääkaupungissa. Olen julkaissutkin pari runokirjaa.

-musiikkia. Soitan paria instrumenttia itse. Omakotitalossa valikoima olisi vapaampikin.

-käsitöitä. Virkkaan just ihanaa hartiahuivia

-joogaa

-kaktuksia

Vierailija
14/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity kirkkokuoroon. Mukava ja yhteisöllinen harrastus.

Vierailija
15/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on aivovamma jos se ei keksi itse itselleen tekemistä. 

Vierailija
16/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auta sitä miestäsi niissä hommissa mitä hän tekee.

Poika taas projisoi sitä, että hänellä käy henkilökohtainen avustaja tiskaamassa kerran viikossa ja viemässä roskapussin. Sä oot avuton.

Vierailija
18/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on aivovamma jos se ei keksi itse itselleen tekemistä. 

Oletko asbergeri?

Vierailija
19/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olet yhtä kädetön kuin ap:kin.

Mene ja tee itse. Ei se vaadi kuin ryhtymistä. Ilmeisen dementoituneita sekä ap että sinä. 

Vierailija
20/37 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Randomideoita valittavaksi tai hylättäväksi. Kirjat, piirtäminen, kirjoittaminen, messut, joku harrastusaihe jossa kokoontuminen netissä tai livenä, luontokuvaus, videoiden tekeminen, ihmisoikeusaktiivi, koira tai kissa tai jänikset, avaruus ja kuun tarkkailu, sään tarkkailu ja ilman ionit sekä ilmanpaine jne. Villavaatteiden valmistus, rukki ja kehräys, keinutuoli. Kukkopillit ja muut pillit.

Matkustus, henkisyys, kahvikuppien (tai muun) koristelu tekstein ja kuvin, keramiikka tai kädentaidot, lasinsulatus jossain kerhossa, kielen oppiminen tai asioiden jotka kiinnostavat. Pikkujumppa, maiseman katselu, kukkuloiden etsiminen joissa turvallinen näköala-alue, josta katsoa. Ranta-aktiviteetit kuten aaltojen katsominen tuulella ja saunominen. Mikä itseäsi kiinnostaa, se vain ratkaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme