Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon käytätte vaatteisiin rahaa vaikka vuodessa?

Vierailija
26.09.2025 |

Olen tänä vuonna käyttänyt n. 60 euroa. Ajattelin ostaa vintedistä muutamalla kympillä vaatteita nyt talveksi.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä 320e se on paljon mun normaaliin mut oli pakko uusia alusvaatteet, rintsikat on kalliit kun ostin kerralla kolmet, ja useammat pikkarit ja yhden mekon ostin kesäksi. Viime vuonna meni puolet tosta.

Vierailija
42/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veetä minä turhaan tänne niitä  tyhjyyteen kirjoittelisin.   Jatkaa luetteloimista moukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kymppiä meni kalsareihin ja sukkiin.

Vierailija
44/60 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan mutta kun ostan ostan laatua. en ole kiinnostunut muodista. Mutta olen kiinnostunut hyvistä varusteista ja kengistä. Villaa, pellavaa, nahkamaiharia. Viimeksi uusin vaelluskengät isolla rahalla, pilkkihaalarit halvalla sesongin loppuessa ja ostin lisää merinosukkia.

Vierailija
45/60 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juurikaan mutta kun ostan ostan laatua. en ole kiinnostunut muodista. Mutta olen kiinnostunut hyvistä varusteista ja kengistä. Villaa, pellavaa, nahkamaiharia. Viimeksi uusin vaelluskengät isolla rahalla, pilkkihaalarit halvalla sesongin loppuessa ja ostin lisää merinosukkia.

Löysin ihanan pellavamekon tori.fi ja maksoi 15 euroa.

Vierailija
46/60 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida ostaa edes joka vuosi uusia vaatteita. Ehkä jonkun asusteen, sukkia ja alushousuja voin ostaa vuosittain. Tai jos on mennyt huonoksi joku vaate, niin sitten ostan uutta tilalle. Aniharvoin muuten vaan ostan. Koska ei ole varaa, enkä edes tykkää vaateostoksista. Hikistä ja hermostuttavaa puuhaa. Koitan aina löytää vaatteen, jossa viihdyn vuosikaudet.

Vierailija
47/60 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rahaa menee lähinnä urheiluvaatteisiin. Oon 48-v ja pysynyt aina samassa painossa, lisäksi olen suht minimalistinen vaatteiden suhteen. Mulla on kaappi täynnä hyviä vaatteita enkä juurikaan tarvitse uusia. Tänä vuonna oon ostanut 3 urheilupaitaa ja yhden ohuen hupparin sekä vaelluskengät. Viime vuonna taisin ostaa yhden mekon ja talvikengät.

Vierailija
48/60 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa vuodessa mennyt. 

Nyt alkoi tosin säästölinja. 

Vierailija
49/60 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida ostaa edes joka vuosi uusia vaatteita. Ehkä jonkun asusteen, sukkia ja alushousuja voin ostaa vuosittain. Tai jos on mennyt huonoksi joku vaate, niin sitten ostan uutta tilalle. Aniharvoin muuten vaan ostan. Koska ei ole varaa, enkä edes tykkää vaateostoksista. Hikistä ja hermostuttavaa puuhaa. Koitan aina löytää vaatteen, jossa viihdyn vuosikaudet.

Itse tykkään, että on vaihtelunvaraa ja pitää vaatteita myös pestä. Enkä pese pyykkiä kuin kerran viikossa. Olisi tylsä pukeutua läpi vuoden muutamaan samaan vaatteeseen. Minullakaan ei varaa kovin paljon, siksi tykkään vaatepaketeista. Sopivasti hieman uutta piristystä halvalla. 
Ihmettelen, miksi ei ihmiset enemmän osta paketteina, varsinkin jos on tiukkaa rahasta. Ei tarvitse loppuunkuluneissa vaatteissa kulkea. Kohottaa omaa mielialaa, kun siistit vaatteet päällä.

Koskee myös lasten vaatteita.

Vierailija
50/60 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

6€ mennyt tänä vuonna vaatteisiin, kierrätyskeskuksesta. Niistäkin kaksi ei sopinut joten laitoin myyntiin, yksi myyty 4,50€:lla.

Vierailija
51/60 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään, että on vaihtelunvaraa ja pitää vaatteita myös pestä. Enkä pese pyykkiä kuin kerran viikossa. Olisi tylsä pukeutua läpi vuoden muutamaan samaan vaatteeseen. Minullakaan ei varaa kovin paljon, siksi tykkään vaatepaketeista. Sopivasti hieman uutta piristystä halvalla. 
Ihmettelen, miksi ei ihmiset enemmän osta paketteina, varsinkin jos on tiukkaa rahasta. Ei tarvitse loppuunkuluneissa vaatteissa kulkea. Kohottaa omaa mielialaa, kun siistit vaatteet päällä.

Koskee myös lasten vaatteita.

Mitä vaatepaketteja? Joskus ostan jonkun paitapaketin kolme T-paitaa jollain tasahinnalla ja kaikki samanlaisia paitoja. Ei siinä mitään vaihtelua tule, kolme samanlaista peruspaitaa. Jos tarvitsen vaikka farkut, en halua ostaa kerralla kaappiini pussillista farkkuja. 

Vierailija
52/60 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin ihanan pellavamekon tori.fi ja maksoi 15 euroa.

Olen myös ostanut Torin kautta kesään useamman ihanan mekon. En kesäisin käytä juuri muita vaatteita niin mukava saada vähän uusia.

Vierailija
53/60 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi sanoa, ostan kun eteen tulee jotain sopivaa, tarvittavaa..  Jos pitää jotain lähteä etsimään niin ei varmasti löydä, sama on kenkien kanssa kun on pieni siro kapea jalka. Joku vuosi sitten löysin netistä kenkäkaupan josta saan sopivia kenkiä.. Vaatteissa on hankala kun on pieni, siro ja isorintainen, cellbesiltä löytyy liivit, puserot sun muut.  Mä olen varmaan yksi harvoista naisista jotka ei luuhaa kaupoissa/ kaupungilla vaatemyymälöissä 😁

Minäkään en luuhaa vaatemyymälöissä. Koska paikkakunnallani ei ole kuin 1 vaatemyymälä + Tokmanni, eikä kummassakaan ole kokoani.

Vierailija
54/60 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla edes laskea. Olen vaatehullu. Mutta siis sadoissa euroissa per kk lasketaan, ei tuhansissa. Ja on mullakin joku kuukausi, kun en osta mitään vaatetta, tai max sukat ja alkkarit.

Vierailija
55/60 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se 5000 pitää käyttää vaatteisiin tai ei edes yritä

Tuohan menisi jo yhteen laukkuun jos kaunis yksilö löytyy.

Laukku ei ole vaate.

Vierailija
56/60 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla edes laskea. Olen vaatehullu. Mutta siis sadoissa euroissa per kk lasketaan, ei tuhansissa. Ja on mullakin joku kuukausi, kun en osta mitään vaatetta, tai max sukat ja alkkarit.

Ja nyt en ole ostanut mitään yksittäistä kallista, kun en ole ostanut kenkiä enkä ulkotakkeja.

Vierailija
57/60 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi sanoa, ostan kun eteen tulee jotain sopivaa, tarvittavaa..  Jos pitää jotain lähteä etsimään niin ei varmasti löydä, sama on kenkien kanssa kun on pieni siro kapea jalka. Joku vuosi sitten löysin netistä kenkäkaupan josta saan sopivia kenkiä.. Vaatteissa on hankala kun on pieni, siro ja isorintainen, cellbesiltä löytyy liivit, puserot sun muut.  Mä olen varmaan yksi harvoista naisista jotka ei luuhaa kaupoissa/ kaupungilla vaatemyymälöissä 😁

Pieni ja siro on pääsi sisältökin.

Vierailija
58/60 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

85,10 e mennyt tänä vuonna. Rintaliivit, 2-pack legginssejä ja pitkähihainen trikoopaita. Eikä varmaan tuon enempää menekään, jos ei mikään hajoa. Kenkiä minulla on yhdet yhtä käyttötarkoitusta varten, eli yhdet talvikengät, yhdet ei-talvi-kengät, yhdet sandaalit, yhdet lenkkarit, yhdet kumpparit. Niitä uusin noin 10 vuoden välein, kun entiset hajoaa, niin sellaisina vuosina voi mennä rahaa enempi.

Vierailija
59/60 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen vuoteen ei ole mennyt yhtään.

Vierailija
60/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

85,10 e mennyt tänä vuonna. Rintaliivit, 2-pack legginssejä ja pitkähihainen trikoopaita. Eikä varmaan tuon enempää menekään, jos ei mikään hajoa. Kenkiä minulla on yhdet yhtä käyttötarkoitusta varten, eli yhdet talvikengät, yhdet ei-talvi-kengät, yhdet sandaalit, yhdet lenkkarit, yhdet kumpparit. Niitä uusin noin 10 vuoden välein, kun entiset hajoaa, niin sellaisina vuosina voi mennä rahaa enempi.

Suositus on, että olisi vähintään kahdet kengät käyttötarkoitusta varten. Kengät tarvitsevat lepopäiviä. Näin ne myös kestävät pidempään.