Kuinka paljon käytätte vaatteisiin rahaa vaikka vuodessa?
Olen tänä vuonna käyttänyt n. 60 euroa. Ajattelin ostaa vintedistä muutamalla kympillä vaatteita nyt talveksi.
Kommentit (60)
Mitä veetä minä turhaan tänne niitä tyhjyyteen kirjoittelisin. Jatkaa luetteloimista moukat.
Pari kymppiä meni kalsareihin ja sukkiin.
En juurikaan mutta kun ostan ostan laatua. en ole kiinnostunut muodista. Mutta olen kiinnostunut hyvistä varusteista ja kengistä. Villaa, pellavaa, nahkamaiharia. Viimeksi uusin vaelluskengät isolla rahalla, pilkkihaalarit halvalla sesongin loppuessa ja ostin lisää merinosukkia.
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan mutta kun ostan ostan laatua. en ole kiinnostunut muodista. Mutta olen kiinnostunut hyvistä varusteista ja kengistä. Villaa, pellavaa, nahkamaiharia. Viimeksi uusin vaelluskengät isolla rahalla, pilkkihaalarit halvalla sesongin loppuessa ja ostin lisää merinosukkia.
Löysin ihanan pellavamekon tori.fi ja maksoi 15 euroa.
En taida ostaa edes joka vuosi uusia vaatteita. Ehkä jonkun asusteen, sukkia ja alushousuja voin ostaa vuosittain. Tai jos on mennyt huonoksi joku vaate, niin sitten ostan uutta tilalle. Aniharvoin muuten vaan ostan. Koska ei ole varaa, enkä edes tykkää vaateostoksista. Hikistä ja hermostuttavaa puuhaa. Koitan aina löytää vaatteen, jossa viihdyn vuosikaudet.
Mulla rahaa menee lähinnä urheiluvaatteisiin. Oon 48-v ja pysynyt aina samassa painossa, lisäksi olen suht minimalistinen vaatteiden suhteen. Mulla on kaappi täynnä hyviä vaatteita enkä juurikaan tarvitse uusia. Tänä vuonna oon ostanut 3 urheilupaitaa ja yhden ohuen hupparin sekä vaelluskengät. Viime vuonna taisin ostaa yhden mekon ja talvikengät.
1000 euroa vuodessa mennyt.
Nyt alkoi tosin säästölinja.
Vierailija kirjoitti:
En taida ostaa edes joka vuosi uusia vaatteita. Ehkä jonkun asusteen, sukkia ja alushousuja voin ostaa vuosittain. Tai jos on mennyt huonoksi joku vaate, niin sitten ostan uutta tilalle. Aniharvoin muuten vaan ostan. Koska ei ole varaa, enkä edes tykkää vaateostoksista. Hikistä ja hermostuttavaa puuhaa. Koitan aina löytää vaatteen, jossa viihdyn vuosikaudet.
Itse tykkään, että on vaihtelunvaraa ja pitää vaatteita myös pestä. Enkä pese pyykkiä kuin kerran viikossa. Olisi tylsä pukeutua läpi vuoden muutamaan samaan vaatteeseen. Minullakaan ei varaa kovin paljon, siksi tykkään vaatepaketeista. Sopivasti hieman uutta piristystä halvalla.
Ihmettelen, miksi ei ihmiset enemmän osta paketteina, varsinkin jos on tiukkaa rahasta. Ei tarvitse loppuunkuluneissa vaatteissa kulkea. Kohottaa omaa mielialaa, kun siistit vaatteet päällä.
Koskee myös lasten vaatteita.
6€ mennyt tänä vuonna vaatteisiin, kierrätyskeskuksesta. Niistäkin kaksi ei sopinut joten laitoin myyntiin, yksi myyty 4,50€:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään, että on vaihtelunvaraa ja pitää vaatteita myös pestä. Enkä pese pyykkiä kuin kerran viikossa. Olisi tylsä pukeutua läpi vuoden muutamaan samaan vaatteeseen. Minullakaan ei varaa kovin paljon, siksi tykkään vaatepaketeista. Sopivasti hieman uutta piristystä halvalla.
Ihmettelen, miksi ei ihmiset enemmän osta paketteina, varsinkin jos on tiukkaa rahasta. Ei tarvitse loppuunkuluneissa vaatteissa kulkea. Kohottaa omaa mielialaa, kun siistit vaatteet päällä.
Koskee myös lasten vaatteita.
Mitä vaatepaketteja? Joskus ostan jonkun paitapaketin kolme T-paitaa jollain tasahinnalla ja kaikki samanlaisia paitoja. Ei siinä mitään vaihtelua tule, kolme samanlaista peruspaitaa. Jos tarvitsen vaikka farkut, en halua ostaa kerralla kaappiini pussillista farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin ihanan pellavamekon tori.fi ja maksoi 15 euroa.
Olen myös ostanut Torin kautta kesään useamman ihanan mekon. En kesäisin käytä juuri muita vaatteita niin mukava saada vähän uusia.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi sanoa, ostan kun eteen tulee jotain sopivaa, tarvittavaa.. Jos pitää jotain lähteä etsimään niin ei varmasti löydä, sama on kenkien kanssa kun on pieni siro kapea jalka. Joku vuosi sitten löysin netistä kenkäkaupan josta saan sopivia kenkiä.. Vaatteissa on hankala kun on pieni, siro ja isorintainen, cellbesiltä löytyy liivit, puserot sun muut. Mä olen varmaan yksi harvoista naisista jotka ei luuhaa kaupoissa/ kaupungilla vaatemyymälöissä 😁
Minäkään en luuhaa vaatemyymälöissä. Koska paikkakunnallani ei ole kuin 1 vaatemyymälä + Tokmanni, eikä kummassakaan ole kokoani.
En uskalla edes laskea. Olen vaatehullu. Mutta siis sadoissa euroissa per kk lasketaan, ei tuhansissa. Ja on mullakin joku kuukausi, kun en osta mitään vaatetta, tai max sukat ja alkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se 5000 pitää käyttää vaatteisiin tai ei edes yritä
Tuohan menisi jo yhteen laukkuun jos kaunis yksilö löytyy.
Laukku ei ole vaate.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla edes laskea. Olen vaatehullu. Mutta siis sadoissa euroissa per kk lasketaan, ei tuhansissa. Ja on mullakin joku kuukausi, kun en osta mitään vaatetta, tai max sukat ja alkkarit.
Ja nyt en ole ostanut mitään yksittäistä kallista, kun en ole ostanut kenkiä enkä ulkotakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi sanoa, ostan kun eteen tulee jotain sopivaa, tarvittavaa.. Jos pitää jotain lähteä etsimään niin ei varmasti löydä, sama on kenkien kanssa kun on pieni siro kapea jalka. Joku vuosi sitten löysin netistä kenkäkaupan josta saan sopivia kenkiä.. Vaatteissa on hankala kun on pieni, siro ja isorintainen, cellbesiltä löytyy liivit, puserot sun muut. Mä olen varmaan yksi harvoista naisista jotka ei luuhaa kaupoissa/ kaupungilla vaatemyymälöissä 😁
Pieni ja siro on pääsi sisältökin.
85,10 e mennyt tänä vuonna. Rintaliivit, 2-pack legginssejä ja pitkähihainen trikoopaita. Eikä varmaan tuon enempää menekään, jos ei mikään hajoa. Kenkiä minulla on yhdet yhtä käyttötarkoitusta varten, eli yhdet talvikengät, yhdet ei-talvi-kengät, yhdet sandaalit, yhdet lenkkarit, yhdet kumpparit. Niitä uusin noin 10 vuoden välein, kun entiset hajoaa, niin sellaisina vuosina voi mennä rahaa enempi.
Moneen vuoteen ei ole mennyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
85,10 e mennyt tänä vuonna. Rintaliivit, 2-pack legginssejä ja pitkähihainen trikoopaita. Eikä varmaan tuon enempää menekään, jos ei mikään hajoa. Kenkiä minulla on yhdet yhtä käyttötarkoitusta varten, eli yhdet talvikengät, yhdet ei-talvi-kengät, yhdet sandaalit, yhdet lenkkarit, yhdet kumpparit. Niitä uusin noin 10 vuoden välein, kun entiset hajoaa, niin sellaisina vuosina voi mennä rahaa enempi.
Suositus on, että olisi vähintään kahdet kengät käyttötarkoitusta varten. Kengät tarvitsevat lepopäiviä. Näin ne myös kestävät pidempään.
Tähän mennessä 320e se on paljon mun normaaliin mut oli pakko uusia alusvaatteet, rintsikat on kalliit kun ostin kerralla kolmet, ja useammat pikkarit ja yhden mekon ostin kesäksi. Viime vuonna meni puolet tosta.