Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon käytätte vaatteisiin rahaa vaikka vuodessa?

Vierailija
26.09.2025 |

Olen tänä vuonna käyttänyt n. 60 euroa. Ajattelin ostaa vintedistä muutamalla kympillä vaatteita nyt talveksi.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän päästä vähällä, mutta 4 kasvavaa poikaa kuluttaa vaatteita siihen tahtiin, ettei seuraavalle käyttöön jää. Joka kaudelle uudet (alesta tai kirppikseltä) vaatteet joka säähän.

Omiin vaatteisiin ei paljoa rahaa uppoa, en ole pitänyt kirjaa. Kengät kuluu n. 3kk puhki (kävelen päivittäin vähintään 10km).

Meillä myös kolme lasta, saa olla uusimassa vaatekertaa kun kasvua tulee kovaa kyytiä. Onneksi vanhemman vaatteita voi kierrättää nuoremmille. Suurimman osan vaatteista olemme ostaneet tori.fi. Suositaan vaatepaketteja, on saanut todella edullisesti päivitettyä seuraavaa kokoa. Myös ulkovaatteita ja kenkiä olemme sieltä ostaneet.

itselleni myös ostan usein vaatepaketin, millä saa mukavasti halvalla hieman piristystä kaappiin, käytän töissä omia vaatteita. Samoin kenkiä ja ulkovaatteita löytyy hyviä käytettynä.

Tänä vuonna olen ostanut tytön, pojan ja naisten vaatepaketit, yht. 60 euroa. Kengät ostin itselleni 20e. Syksyksi tarvitsee etsiä ainakin takkia vanhimmalle pojalle.

Vierailija
22/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon,että nyt riitti!turhaa tuhlausta.Perusvaatteet jotka käy aina.Suosi niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi sanoa, ostan kun eteen tulee jotain sopivaa, tarvittavaa..  Jos pitää jotain lähteä etsimään niin ei varmasti löydä, sama on kenkien kanssa kun on pieni siro kapea jalka. Joku vuosi sitten löysin netistä kenkäkaupan josta saan sopivia kenkiä.. Vaatteissa on hankala kun on pieni, siro ja isorintainen, cellbesiltä löytyy liivit, puserot sun muut.  Mä olen varmaan yksi harvoista naisista jotka ei luuhaa kaupoissa/ kaupungilla vaatemyymälöissä 😁

Täällä toinen kuka ei luuhaa vaatekaupoissa. Ostan kakki vaatteet alusvaatteita lukuunottamatta käytettynä. Ja olen kokoa XS/S.

Vierailija
24/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotain tonnin verran, mukaan lukien kengät. Katos pitää ostaa, että naiset huomais. No tähän mennessä ei oo huomannu, mutta ei sitä koskaa tiedä.

Lyhyellä matikalla, mulla on menny aikus iällä 30 tuhatta vaatteisiin. Nyt ekaa kertaa tuli aatelleeks. Aika hullua mitä naisten eteen tekee. Ois ton voinu järkevämminkin käyttää.

Vierailija
25/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 200e/vuosi. Keskimäärin yhet lenkkarit kestää vajaan vuoden ja maksaa noin 80e alesta. Sitten ehkä joku halpa kesämekko, sukkia ja kalsareita. Sitten muutaman vuoden välein pitää ostaa uusi talvitakki tai toppakengät. Lapsille ehkä 200e/vuosi myös, kun joutuu oikeastaan joka vuosi ostamaan sekä talvi- että kesäkengät. Nyt toiselle piti ostaa rippipuku niin meni toki enemmän.

Vierailija
26/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 400€ per kuukausi.

Vierailija
27/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen noin 14 kuukauden aikana on mennyt vaatteisiin melko tarkalleen. 39 euroa, jolla hinnalla ostin farkut Prismasta.

Vierailija
28/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tarvitsee ostaa n. 100 - 200e vuodessa.

Vierailija
29/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä ole ostanut 5 euron alushousut ja 15 euron kangaskengät, keväällä ostin 19 euron paidan ja 5 euron housut ja 3 euron kalsarit. Talvella ostin 2 kpl 15 euron villapaitaa. 72 euroa on aika tarkka summa.

Vierailija
30/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä Vintediä, koska haluan käydä noutamassa ostokset. Tästä syystä tori.fi on hyvä kauppapaikka. Voi selata ilmoitukset omasta ja läheisistä kaupunginosista.

Vierailija
31/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 0 euroa

Vierailija
32/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menee 200 euroa vuodessa, mutta joskus vain satanen.

Vierailija
33/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein ostatte vaatteita? Tuleeko ostettua kuukausittain jotakin, sesongin vaihtuessa vai vain kun on ihan pakko kun vaate hajoaa?

Itse tykkään ostaa aika ajoin jonkin uuden vaatteen piristykseksi, mutta paljon ostan käytettynä. 

Vierailija
34/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokusen kympin ehkä satasen kun lasken alusvaatteet ja sukat mukaan

Vierailija
35/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä ja viime ja toissa vuonna 0 euroa vaatteisiin. Uudet Kuoma-toppasaappaat menin ostamaan tänä vuonna turhaan, kun vanhat eivät aivan kokonaan kuitenkaan hajonneet ennen kevättä. Se harmittaa. 

Viime vuonna piti ostaa ICE Bugin loskakengät, kun koiran kanssa pitää kaikenlaisilla keleillä päästä kulkemaan. 

Vierailija
36/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamasta kympistä muutamaan sataseen. Viime vuonna ostin pitkästä aikaa uuden talvitakin ja nastakengät (50% alennuksesta ja halvalla Vintedistä), mutta tänä vuonna en ole ostanut paljon muuta kuin sukkia puhki kuluneiden tilalle ja kesämekon (Vintedistä sekin). 

Pohjana vaatevarastossa toimii vuosikymmenten vanhat vaatteet. En seuraa trendejä, ostan itselle mieleistä ja omannäköistä laadukasta vaatetta ja käytän ne loppuun asti.

Vierailija
37/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo laskenut. Ehkä pari tonnia. Työ syö vaatteita ihan hulluna. Omat vaatteet ja joka päivä koko vaatekerta pyykkikoneeseen.  

Tämä, kun töissä vaaditaan asiallinen pukeutuminen ja kaikki vaatteet joutuu ostamaan itse, vaatteisiin kuluu paljon rahaa. Onneksi nykyään saa helpommin ostaa käytettynä ja alennusmyynneistä.

Vierailija
38/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein ostatte vaatteita? Tuleeko ostettua kuukausittain jotakin, sesongin vaihtuessa vai vain kun on ihan pakko kun vaate hajoaa?

Itse tykkään ostaa aika ajoin jonkin uuden vaatteen piristykseksi, mutta paljon ostan käytettynä. 

Nykyisi pyrin ostamaan vaatteita vain tarpeeseen entisten ollessa liian kuluneita, että niillä voisi mennä töihin. Muotia en noudata, mutta töissä pitää olla siististi pukeutunut. 

Vierailija
39/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, varmaan muutama satanen. Lähinnä t-paitoja, sukkia ja boksereita. 

Vierailija
40/60 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä selviän alle satasella vuodessa. Lähinnä sukkia, sukkahousuja ja pikkareita pitää välillä uusia, mutta ei joka vuosi. Ostin kyllä kevättakin kirpputorilta tänä vuonna, se oli 8 euroa ja löysin samaiselta kirpparilta Pomarin lenkkarit 20 euroa. Oli lähes käyttämättömät ja nyt niillä on menty 3 kk töissä.