Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada kakka tulemaan?

Vierailija
26.09.2025 |

Toivun vatsan alueen leikkauksesta ja kakka ei ole tullut neljään päivään. Luulen, että vatsan kivut liittyvät osittain tähän ummetukseen. Olen syönyt paljon puuroa ja juonut runsaasti vettä. Mitä apua kokeilisitte? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Microlax

Vierailija
2/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattuja luumuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, luumuja.

Mulla oli 8 pävän tauko sairaalaassa, söin niin vähän ettei ollut mitä tulla ulos 

Vierailija
4/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pegorion

Vierailija
5/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiummaito auttoi minulla. 

Vierailija
6/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut leikkauksissa ja nukutuksissa. Olen aina varautunut niiden jälkeiseen aikaan Microlaxilla. Sillä nuo aina lamaavat suolen pitkäksi aikaa muuten.

Microlax on ainut, millä saa tulemaan.

Eli peräruiske apteekista ilman reseptiä saa, pruuttaa peppuun, kun istut pöntöllä ja jo alle minuutissa alkaa vaikuttaa niin, että tulee raju ulostamisen tunne ja sitten sitä tavaraa alkaa tulemaan ulos.

Sairaalassa voi myös hoitajalta pyytää Microlaxia, jos vielä makaat siellä vuodepotilaana.

Microlax on ollu mun pelastus noissa tilanteissa.

Vierailija
7/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut leikkauksissa ja nukutuksissa. Olen aina varautunut niiden jälkeiseen aikaan Microlaxilla. Sillä nuo aina lamaavat suolen pitkäksi aikaa muuten.

Microlax on ainut, millä saa tulemaan.

Eli peräruiske apteekista ilman reseptiä saa, pruuttaa peppuun, kun istut pöntöllä ja jo alle minuutissa alkaa vaikuttaa niin, että tulee raju ulostamisen tunne ja sitten sitä tavaraa alkaa tulemaan ulos.

Sairaalassa voi myös hoitajalta pyytää Microlaxia, jos vielä makaat siellä vuodepotilaana.

Microlax on ollu mun pelastus noissa tilanteissa.

Kiitos. Pääsin eilen kotiin! Kokeilen ensin noita kuivattuja luumuja. Jos ei toimi niin sitten tätä. Ap

Vierailija
8/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levolakkia tarvittaessa isoja huikkia. Apteekista jotain kympin pullo, iso pullo. Siihen taitaa tarvita reseptin jonka saa netin kauttakin. 

Vierailija
9/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

picorion

microlac toimii vain peräsuolessa olevaan kakkaan, se ei korjaa itse ongelmaa. 

Vierailija
10/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resilar, koko 200 ml pullo kerralla.

Vierailija
11/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä kahvit ja jäähdytä. Kylmä kahvi ja lisäksi vesilasillinen niin toimii. Ei mitään kuitua nyt akuutti hätään, kun se lisää vain ulostemassaa.

Vierailija
12/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

picorion

microlac toimii vain peräsuolessa olevaan kakkaan, se ei korjaa itse ongelmaa. 

No mutta jos ap on ollut jo neljä päivää paskaamatta, niin peräsuolikin on taatusti täynnä kakkaa. Ja se kovettuu, mitä kauemmin se siellä on.

Vierailija
13/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurossa on ihan kohtuullisesti kuitua muttei mitenkään ylettömiä määriä, kuten vaikka herneissä tai pavuissa.

Nesteen juonti on myös tärkeää. Nestehukka + runsaskuituinen ruoka voi aiheuttaa elämäs ummetuksen

Vierailija
14/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo rynkyttää mällit perseeseen.

Vierailija
15/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpöä hani <3

Vierailija
16/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on homo joka sulle rynkyttää "mällit perseeseen" mutta sä et oo homo niin kauan kun ei oo katsekontaktia lauetessa

Vierailija
17/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallekarkit. Uloste tulee syöksemällä ulos eikä valuminen lopu moneen päivään. Mut hei, laihdut samalla!

Vierailija
18/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilallla juomalasiin vettä ja siihen veteen muutama kuivattu luumu likoamaan yli yön. Aamulla juot lasin tyhjäksi luumuineen. Luultavasti muutaman tunnin kuluttua suoli toimii! Terveellisempi tapa kuin erilaiset suun kautta nautittavat laksatiivit, jotka laiskistavat suolta entisestään.

Vierailija
19/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ksylitoli-sokeria, liikunta luumut, psyllium

Vierailija
20/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon luumuja. Ja hae apteekista apua, sieltä saa lääkettä tuohon vaivaan ilman reseptiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi