Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen lähti kirjaimellisesti kävelemään kotoaan ja jätti perheensä, mikähän saa pään sekoamaan tuolla tavalla?

Vierailija
26.09.2025 |

Onhan selvää ettei kukaan mies tuollaista katsele, onhan tuo vaarallistakin.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/1e95f754-e63b-454c-978b-58af10086e…

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuota tapausta. Hänen ei tarvitse kuolinvuoteella katua, ettei uskaltanut elää kuten halusi. Itsekin haluaisin tehdä paljon pienemmän irtioton mutta en uskalla. Jokunen vuosi sitten tajusin millaista elämää haluaisin elää. Aloin liikkumaan paljon luonnossa ja olin poissa 3-10h vapaapäivinä. Koin vihdoin eläväni ja olin täynnä virtaa. Seurauksena vihainen vaimo koska olisi pitänyt olla kotona hänen kanssaan. Melkein tuli ero. Lapset jo isoja eikä asu kotona. Harrastus loppui. Vaimo on nykyään tyytyväinen, itse kärsin salaa. En tiedä kauanko jaksan.

Älä ole lapanen. Mun mies kanssa näytti pitkää naamaa, kun aloin viettää vapaa-aikaani metsässä eli harrastaa talvella lumikenkäilyä ja kesäisin & syksyisin marjastamista. Siis siitä huolimatta, että vallan mielellään se niitä mun marjasaalita sitten pitkin talvea ahtaa napaansa. Minä naaman vääntelylle ja marmatukselle pskat nakkaan, kyllä aikuinen ihminen pärjää kotona ilman lapsenvahtiakin.

Vierailija
102/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin. Olen pyörittänyt tätä perhearkea ja mies on nämä vuodet vaan valittanut, että raskasta on. Muistaakseni oli itse mukana kun näitä lapsia tehtiin. Sen lisäksi, että kasvatan lapsia ja teen kaikki päätökset ja suunnitelmat, koska hänestä ei siihen ole, raahaan tuota kivirekeäkin perässä. Kunhan lapset lähtee tästä omilleen,  niin minäkin lähden, enkä takaisin tule. Ei meillä ole mitään yhteistä. Mulla on omat suunnitelmat tehtynä ja nyt vain elän päivä kerrallaan, odottaen lähdön hetkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mun mieheni ilmoittaisi, että lähtee nyt pariksi vuodeksi ulkomaille seikkailemaan, niin vaatisin että hoidetaan avioero ensin pois alta. Siis eihän tuollaisia ratkaisuja tee kukaan, joka haluaa parisuhteessa olla.

Vierailija
104/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi.

Vierailija
105/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe? Ei puhuttu että olisi lapsia. Puhuttiin vain miehestä

Kyllä jossain jutussa oli että on lapsia ja lastenlapsia. Ilmeisesti jostain aiemmasta liitosta nämä.

Vierailija
106/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on vähän samanlainen. Jäi eläkkeelle ja tekee metsätöitä 12 tuntia päivässä. Tai siis on tuon ajan pois kotoa ja raivaa pusikoita, istuttaa taimia jne. Osti keväällä lisää taimikkoja, jotta saa lisää tekemistä. Ei kiinnosta lapsenlapset, ei sukujuhlat.

Hän elää sitä elämää jota haluaa, hyväksy se.

No onhan se outoa, että nainen kääntää selkänsä kaikelle entiselle ja piiloutuu jonnekin raivaussahansa kanssa. Aamulla lähtee klo 6 ja palaa klo 18, kesäkuussa lähti istuttamaan yöllä klo 2. Ei tuollainen ole normaalin ihmisen elämää.

Niin eikä ainakaan kenenkään tarvitse katsella tuollaista menoa. Se toinenkin osapuoli haluaa elää omannäköistä elämää ja jos siihen tämän mielestä kuuluisi puoliso, jonka kanssa tehdään yhdessäKIN jotain, niin sitten on jätettävä taakseen semmoinen kumppani, joka ei tähän sovi eikä suostu.

Vierailija
107/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka meillä menee hyvin, epäilen vaimon lähtevän, jos minä pelkällä omalla päätökselläni lähtisin pitkäksi aikaa johonkin toteuttamaan haaveitani.

Naisella onkin siihen feminismin myötämä oikeus.

Ihan jokaisella ( ainakin vielä nykyisinkin Suomessa) on oikeus, mutta seuraukset ovat sitten milloin mitäkin. Yksi melko todennäköinen seuraus on ero puolisosta.

Vierailija
108/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Women going their own way. Tekee varmaan hyvää tuollainen reippailu. Aika moni nainen yllättäen keski-iässä alkaa ultramaratoonaamaan tai tekee jotain tällaista kreisiä. Good for them. 

Miksi sitä kreisiä ei tehdä nuorena? itse en ymmärä näitä jotka keski-ikässä hurahtavat sekoilemaan, kuten edelleinen pm.

Mistä tiedät ettei tehnyt? Mikä syy ikä on jämähtää?

Vierailija
109/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen etsii itseään.

Yleensä löytyy pyykkikorista tai sohvan tyynyjen välistä.

Varsin usein nyrkin ja hellan välistä löytää nainen itsensä. Siitä on syytäkin lähteä kävelemään.

Sinun tapauksessa epäilen, että olet tunkenut ensin itsesi seinä ja patterin väliin. Tämän jälkeen voimaannuit, syytit omista tekosistasi miestä ja jätit sen sian.

Vierailija
110/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain miehet saa lähteä ja jättää perheensä? Eihän noilla ole alaikäisiä lapsiakaan.

Ei kai kukaan ole sanonut, että vain miehet saavat jättää perheensä tai puolisonsa? 

Niin kuitenkin tapahtuu usein. Tässä nainen lähti ja varmasti ymmärsi ettei toinen välttämättä odottele 4-5 vuotta kotona. Lähti silti ja mikäs siinä. Hän pitää kävelyretkeään tärkeämpänä kuin miestään niin kuin moni mies pitää tärkeämpänä jotain minkä perään lähtee. Sama asia.

Vierailija
111/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen etsii itseään.

Pantavana jossain. Voimaannuttavaa. Rakasti.

Vierailija
112/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti muija.

N 60

Vierailija
113/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spemaruiskut yllättävän useasti pakenevat vastuuta oletko sinä sellainen?

Vierailija
114/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuota tapausta. Hänen ei tarvitse kuolinvuoteella katua, ettei uskaltanut elää kuten halusi. Itsekin haluaisin tehdä paljon pienemmän irtioton mutta en uskalla. Jokunen vuosi sitten tajusin millaista elämää haluaisin elää. Aloin liikkumaan paljon luonnossa ja olin poissa 3-10h vapaapäivinä. Koin vihdoin eläväni ja olin täynnä virtaa. Seurauksena vihainen vaimo koska olisi pitänyt olla kotona hänen kanssaan. Melkein tuli ero. Lapset jo isoja eikä asu kotona. Harrastus loppui. Vaimo on nykyään tyytyväinen, itse kärsin salaa. En tiedä kauanko jaksan.

Miksi et sopisi vaimon kanssa  milloin liikut luonnossa ja milloin olette yhdessä. Se ei ole vaikea. Miksi pitäisi liiallisuuksin  mennä tai kokonaan luopua. Sopikaa yhdessä!

No nimenomaan näin. Ei sinun tarvitse kokonaan luopua harrastuksestasi , vaan ystävällisesti mutta jämäkästi kerrot hänelle että aiot jatkaa. Olisiko hänellä halua osallistua joskus näihin luontoretkiin tai löytyykö joku sopu, milloin sinä voisit mennä, jos hän ei halua tulla ( joskus) mukaan. Jos ratkesi johtuivat pääasiassa siitä että haluat olla vainostasi erossa mahdollisimman paljon, olisi oikea ratkaisu selvittää välit ja erota , jos siltä näyttää.

Vierailija
115/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mun mieheni ilmoittaisi, että lähtee nyt pariksi vuodeksi ulkomaille seikkailemaan, niin vaatisin että hoidetaan avioero ensin pois alta. Siis eihän tuollaisia ratkaisuja tee kukaan, joka haluaa parisuhteessa olla.

Justiin näin minäkin tekisin. Siinä pitäisi myydä omakotitalo ja mökki , tehdä ositus ja yms.

Sen jälkeen olisi vapaa lähtemään ja minä myös vapaa jatkamaan omaa elämääni omalla tavallani.   Ei sitä nyt sovi noin vaan lähteä ja jättää toinen korjaamaan jälkiä.

Vierailija
116/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spemaruiskut yllättävän useasti pakenevat vastuuta oletko sinä sellainen?

Olen.  Ruiskuan ainoastaan miesten kesken.  Pidä vihaideologiasi naissovinisti.

Vierailija
117/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on vähän samanlainen. Jäi eläkkeelle ja tekee metsätöitä 12 tuntia päivässä. Tai siis on tuon ajan pois kotoa ja raivaa pusikoita, istuttaa taimia jne. Osti keväällä lisää taimikkoja, jotta saa lisää tekemistä. Ei kiinnosta lapsenlapset, ei sukujuhlat.

Hän elää sitä elämää jota haluaa, hyväksy se.

No onhan se outoa, että nainen kääntää selkänsä kaikelle entiselle ja piiloutuu jonnekin raivaussahansa kanssa. Aamulla lähtee klo 6 ja palaa klo 18, kesäkuussa lähti istuttamaan yöllä klo 2. Ei tuollainen ole normaalin ihmisen elämää.

Niin eikä ainakaan kenenkään tarvitse katsella tuollaista menoa. Se toinenkin osapuoli haluaa elää omannäköistä elämää ja jos siihen t

Tämä raivaussahanainen on todennäköisesti joutunut tekemään kaiken yksin parisuhteesta huolimatta, ja kun lapset on saatu kunnolla maailmalle on todennut ettei tee enää mitään. Mies ja lapset sitten ihmettelevät, kun ilmainen palvelu ei enää pelaakaan.

Vierailija
118/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe? Ei puhuttu että olisi lapsia. Puhuttiin vain miehestä

No miksi ei sanottu että jätti miehensä? Perhe on hiukan laajempi käsite vai oliko kommuuni hippi

Vierailija
119/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "katoilin" yhteisestä kodista parin kuukauden ajan ennen eroa. Olin kaiken mahdollisen ajan jossain muualla kuin kotona, vaikka sitten puiston penkillä.

Suhde oli niin vinksahtanut, että jotain minulla vain napsahti aivoissa, enkä enää pystynyt olemaan normaalisti saman katon alla. En pystynyt myöskään puhumaan exälle muuta kuin aivan pakolliset asiat. En siis pitänyt mykkäkoulua - ei vaan ollut mitään sanottavaa. 

Meillä ei onneksi ole lapsia.

Erosta on yli kolme vuotta, ja elämäni on muuttunut sen jälkeen täysin paikkakuntaa ja työkuivioita myöten. Silti näen edelleen silloin tällöin painajaisia exästä tai valveilla saan ikäviä flasbäkkejä. 

Vierailija
120/123 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lähtenyt toisen matkaan. Kyllähän noita tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi