Ratsastus on vaan liian kallista
Ymmärrän hyvin tallien kulurakenteen, mutta niin se vain on, että se hinta mitä ratsastustunnille joutuu pitämään, ei vain löydy niin monen kukkarosta kuin tallit toivoisivat.
Meillä on kaksi tyttöä harrastanut ratsastusta, mutta nyt kyllä tyssää, harmi homma. Kahdelle harrastajalle voisi tietysti alkaa harkita jotain vuokrahevoshommaakin, mutta ne tuntuu liian oudoilta kuvioilta.
Kommentit (79)
Vuokrahevoseen ei kuulu se opetus ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heppaharrastukset ole kalliita. Se vaan tuntuu kalliita jos on persaukinen.
Haha, sielläpä ihminen, jolla ei ole hajuakaan, mitä hevosenpito maksaa.
Oma hevonen vuokratallissa Espoossa alle 2000 euroa kuukaudessa. Eläinlääkärin varalta kannattaa pitää joku kymppitonni varalla. Vakuutukset tietysti korvaa jotain ja se maksaa n. 5000 euroa vuodessa. En pidä kalliina.
Höpö höpö että et pidä kalliina. Noista hinnoista nyt siis näkee, että ei tarvitse olla persaukinen, jos ei ole varaa hevosta pitää.
Itse ratsastan Norsulla. Kalliimpaa kuin hevosen pitäminen.
Paskan lapioiminenkin on työläämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrahevoseen ei kuulu se opetus ....
Ei kuulukaan, mutta tietyllä taitotasolla voi kyllä toimia vuokrahevosen liikuttajana, ja voihan vuokrahevosellakin osallistua yksittäisille ratsastustunneille vaikka silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa on varaa monella antaa lasten harrastaa ratsastusta. Ohessa myös itse ratsastaa. Aikoinaan kun tyttö kisasi ja valmentautui ja itse "tätiratsastin" kulut saattoi kesäisin olla 2600€/kk.
Suunnilleen tuon verran se maksaa. Onko kallista vai ei, riippuu minkä verran on rahaa käytettävissä. Meillä on bruttotulot yhteensä n. 18000 €/kk. Helposti irtoaa tuon verran harrastuksiin.
Ymmärrät varmaan itsekin, että kuulut hyvin korkeaan tuloluokkaan.
En minä tienaa kuin kuusi tonnia kuukaudessa. Mies tienaa tuplat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa on varaa monella antaa lasten harrastaa ratsastusta. Ohessa myös itse ratsastaa. Aikoinaan kun tyttö kisasi ja valmentautui ja itse "tätiratsastin" kulut saattoi kesäisin olla 2600€/kk.
Suunnilleen tuon verran se maksaa. Onko kallista vai ei, riippuu minkä verran on rahaa käytettävissä. Meillä on bruttotulot yhteensä n. 18000 €/kk. Helposti irtoaa tuon verran harrastuksiin.
Ymmärrät varmaan itsekin, että kuulut hyvin korkeaan tuloluokkaan.
En minä tienaa kuin kuusi tonnia kuukaudessa. Mies tienaa tuplat.
Onnea teille.
Onneksi on keppihevostelu joka on vaativaa ja ihan yhtä hyvä harrastus kuin oikea hevostelu, paitsi parempi.
Riippuu siitä, missä talli sijaitsee, millaiset koulutukset yrittäjät omaavat ja kuuluuko talli SRL:n.
90 luvulla oli 45 mk vakio tunti, sillonkin kallista, muttei ihan mahdotonta.. joku älykkö vois laskee oliko millaisessa suhteessa nykyiseen hintaan ? Mielestäni kyllä kallistunut huomattavasti..?
Kallis harrastus ja kallis ylläpitää hevosia..mahtaako loppua vallan harrastustoiminta😕
Naurettavaa se on. 🤣 En kehtais. 😅
Pysyyvätpä köyhät duunaripunikit kersoineen pois paremman väen harrastuksista. Eivtätkä lapsemmekaan saa täi- yms. tartuntoja ja opi, fyi, moukkamaisia rahvaan tapoja. Jätte bra !
Jos sun lapsesi tienaa riittävästi, niin kai lapsesi rahat riittävät ratsastamiseen. Muussa tapauksessa olet aika tyhmä jos tuhlaat tällaisia rahamääriä lapsen harrastukseen. Harrastuksia on satoja, vain typerä valitsee kaikkein kalleimpia.
Itse olen tätiratsastaja pääkaupunkiseudulla. Vuositasolla menee varmaan 4-5000 e. Vakiotunti, joku kurssi kesällä ja välillä yksäreitä.
Just eilen juteltiin toisen tätiratsastajan kanssa siitä, että tallilla käy moni äiti-tytär -kombo ja että kyllähän se alkaa kukkarossa jo tuntumaan, jos perheessä on 2 tai 3 ratsastajaa.
Käyn välillä Espoossakin yksäreillä. Siellä huomattavasti halvempaa kuin vakiotallillani, mutta ei ole maneesia ja tietty tulee matkaa jonkun verran. Mutta APlle. Katsokaa vähän kauempaa toisia talleja, mikä hinta siellä.
N53
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa paikassa on noin kallista? Ihan älytön hinta, vai oliko se valmennus tosta suurin osa?
Ihanan kallista. Juu taitaa koko harrastus väistyä muiden tieltä hintojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa paikassa on noin kallista? Ihan älytön hinta, vai oliko se valmennus tosta suurin osa?
En ole ap, mutta vastaan. Varmasti on ollut valmennus suurin kuluerä. Niille ei sitten ylähintaa löydykään.
N53
Aina kun olen ratsastanut setä-miehellä olen saanut siitä rahaa.
N18
Ratsastus on ollut aina kallista. Itse sain lapsena ratsastaa kerran viikossa ratsastuskoulussa. Aikuisena tein tietoisen valinnan ja valitsin hevoset. Nyt mulla on kaksi omaa, joilla valmentaudun ja kilpailen. Näiden takia mulla ei sitten olekaan mm. lapsia, lomamatkoja tai purjevenettä.
15 vuotta sitten..,.. . Hohhoijaa .