Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten alivastuullisuus töissä

Vierailija
25.09.2025 |

Järki menee miespuolisten ihmisten pomotteluun. Vaikka olisi kaksi tasavertaisessa asemassa olevaa kollegaa, miehet yrittävät todella usein työpaikalla kipata naisten vastuulle omia tehtäviään perusteella "sinä muistat asiat paremmin" tms.

Eikö tällaisille veltoille vätyksille pitäisi antaa kenkää, jos he eivät omia töitään muista eivätkä ne heiltä suju?

Kommentit (230)

Vierailija
121/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koska valta on miehillä ja miehet suosivat miehiä."

Hoh hoijaa... mistäs moisen sloganin nyt tähän vedit?

Jos jätetään provoilut, niin voin lisätä sen verran, että olen ollut kyllä esimiesasemassa ja palkannut aina pätevimmän. En ole ookeastaan huomannut miehissä ja naisissa mitään eroa, muuta kuin tuo "tunnollisuus" joka on usein turhaa ja hidastavaa toimintaa, kun tärkeintä on juuri se tehokkuus.

Täällä eivät muut voi tietää mitä sinä tarkoitat pätevimmillä. Tutkimusten mukaan rekrytointeja tekevät henkilöt kuitenkin alitajuisesti suosivat palkkauspäätöksiä tehdessään itseään muistuttavia henkilöitä (sukupuoli jne.).

Tämä selittää miksi naisten eteneminen työelämässä on usein haastavampaa kuin miehillä, jos heidät nähdään tehtäviin vähemmän potentiaalis

Ei. "Ongelma" on siinä, että naiset ovat keskitasoa. Eivät huonoimpia, mutta eivät loistakaan. Kun siellä sitten yksi nainen tuhannesta loistaa, sillä on 50 miestä kilpailemassa samasta hommasta, joista 20 on edelleen häntä parempia.

Päälle se, että naiset eivät edes lähde oikeisiin töihin vaan haluavat päästä helpolla, ovat siihen tottuneet elämässään. Kaikki kannetaan nenän eteen.

Vierailija
122/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai miesten pitää tehdä enemmän työtunteja, että saavat samat asiat hoidetuksi. Istuvat viisi kertaa samassa palaverissa, kun kukaan ei vaivaudu ottamaan muistiinpanoja eikä muista, mitä neljällä edellisellä kerralla sovittiin. 

Tämä on hyvä huomio. Kun työnteko ei ole systemaattista, se on todella tehotonta.

Siinä vaiheessa kun viidennettä kertaa joku joutuu muistuttamaan miesoletettua siitä, että tärkeä tilaus pitää hoitaa, ei se muita jaksa ihmeemmin hymyilyttää.

Miksi naisilla sitten on huonompi palkka esimerkiksi toimihenkilöhommissa, jossa jokainen saa neuvotella palkkansa. Jos naiset on niin eteviä, niin kai ne osaa neuvotella palkkansa oman arvonsa mukaan, eikä mennä jonkun

HR ei tee palkkauspäätöksiä, johtajat tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on enemmän varallisuutta ja rahalla saa valtaa.

Mitäs jos menisitte oikeisiin töihin sitten?

Vierailija
124/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jätetään provoilut, niin voin lisätä sen verran, että olen ollut kyllä esimiesasemassa ja palkannut aina pätevimmän. En ole ookeastaan huomannut miehissä ja naisissa mitään eroa, muuta kuin tuo "tunnollisuus" joka on usein turhaa ja hidastavaa toimintaa, kun tärkeintä on juuri se tehokkuus.

Täällä eivät muut voi tietää mitä sinä tarkoitat pätevimmillä. Tutkimusten mukaan rekrytointeja tekevät henkilöt kuitenkin alitajuisesti suosivat palkkauspäätöksiä tehdessään itseään muistuttavia henkilöitä (sukupuoli jne.).

Tämä selittää miksi naisten eteneminen työelämässä on usein haastavampaa kuin miehillä, jos h

En tiedä mitä käsität oikeilla töillä, mutta esimerkiksi lähihoitajan työtä moni pitää kuormittavana käytännön työnä ja ala on naisvaltainen.

Huonon ja keskinkertaisen miehen on helppoa edetä pomoksi siinä missä hyvin suoriutuvalta naiselta vaaditaan paljon enemmän näyttöjä.

Vierailija
125/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai miesten pitää tehdä enemmän työtunteja, että saavat samat asiat hoidetuksi. Istuvat viisi kertaa samassa palaverissa, kun kukaan ei vaivaudu ottamaan muistiinpanoja eikä muista, mitä neljällä edellisellä kerralla sovittiin. 

Tämä on hyvä huomio. Kun työnteko ei ole systemaattista, se on todella tehotonta.

Siinä vaiheessa kun viidennettä kertaa joku joutuu muistuttamaan miesoletettua siitä, että tärkeä tilaus pitää hoitaa, ei se muita jaksa ihmeemmin hymyilyttää.

Miksi naisilla sitten on huonompi palkka esimerkiksi toimihenkilöhommissa, jossa jokainen saa neuvotella palkkansa. Jos naiset on niin eteviä, niin kai ne osaa neuvotell

HR ei tee palkkauspäätöksiä, johtajat tekevät.

HR puuttuu jos miehille maksetaan enemmän samasta työstä

Vierailija
126/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä käsität oikeilla töillä, mutta esimerkiksi lähihoitajan työtä moni pitää kuormittavana käytännön työnä ja ala on naisvaltainen.

Huonon ja keskinkertaisen miehen on helppoa edetä pomoksi siinä missä hyvin suoriutuvalta naiselta vaaditaan paljon enemmän näyttöjä.

##

Tämähän ei edes pidä paikkaansa, kunhan levitätte taas valheitanne.

Tiedämme kaikki syyn tälle toiminnalle

Vierailija
127/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko ei poista miesten itselleen vuosituhansien aikana keräämää valta-asemaa ja vaurautta.

Vierailija
128/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko ei poista miesten itselleen vuosituhansien aikana keräämää valta-asemaa ja vaurautta.

Mitä vaurautta yksinhuoltajaäidin poikavauvalla on? 

Vierailija
129/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla sitten on huonompi palkka esimerkiksi toimihenkilöhommissa, jossa jokainen saa neuvotella palkkansa. Jo

Herään todellisuuteen. Ei ole puuttunut palkkaeroihin niissä paikoissa joissa minä olen työskennellyt eikä siihen jos miehiä nostetaan korkeampiin asemiin osaavien naisten ohi.

Vierailija
130/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku miettii mistä tämä johtuu, niin historian aikana naiset eivät ole voineet vapaasti kerätä itselleen omaisuutta ja harjoittaa valitsemaansa ammattia, vaan omaisuus on ollut miehen nimissä. Mitä enemmän omaisuutta miehille on naisten tekemän työn ansiosta kertynyt, sitä helpompi sitä on ollut kerätä lisää ja varmistaa asioiden järjestyminen miehille edulliseen suuntaan.

eli minulla on miehenä jostain tupsahtanut satojen vuosien aikana kerätty omaisuus?

Mistä saan hakea sen.

Vierailija
131/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuus edetä sukupuolensa takia työelämässä helpommin. 

Vaurauden kertyminen miehille ei tarkoita kaikkien miesten olevan vaurautta. Jos tekisit jotain muuta kuin trollaat, ymmärtäisit yhteiskunnan toimintaa paremmin.

Vierailija
132/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla sitten on huonompi palkka esimerkiksi toimihenkilöh

Herään todellisuuteen. Ei ole puuttunut palkkaeroihin niissä paikoissa joissa minä olen työskennellyt eikä siihen jos miehiä nostetaan korkeampiin asemiin osaavien naisten ohi.

Höpsis, sinulla on vain liian suuret luulot omista taidoistasi ja miesvihassasi vähättelet miesten osaamista.

Vinkki: päälliköt ja johtajat delegoivat, huonoin projektipäällikkö on usein nainen, koska se yrittää tehdä kaiken itse eikä luota toisiin.

Vierailija
133/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaurauden kertyminen miehille ei tarkoita kaikkien miesten olevan vaurautta. Jos tekisit jotain muuta kuin trollaat, ymmärtäisit yhteiskunna

Miesten olevan vaurautta...

taaas näkee kuinka hyviä nämä venäjän yandex translatet ovat

Vierailija
134/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"sä muistat/osaat paremmin" ei toki ole mikään sukupuolikysymys. Samaan törmää vaikka olisi kaksi miestä tai kaksi naista kyseessä tai nainen pyytämässä mieheltä jotain. Joskus tarjouduin opettamaan pyytäjälle, miten hän saa asian tehtyä itsekin, muttei ollutkaan niin tärkeää. Olisi kuitenkin ollut riittävän tärkeää, että minä käytän työaikaani tuohon tehtävään. 

Itse olen huomannut, että ainoa tällaisessa tilanteessa on, että minä kirjaan asioita ylös, vastapuoli ei. Ei minulla ole parempi muisti, minulla on parempi systeemi. 

Jos toinen ei muista eikä vaivaudu tekemään muistiinpanoja, pitäisi hänelle maksaa työstään vähemmän, koska se on niin huomattavan tehotonta, kun samoihin asioihin joudutaan palaamaan moneen kertaan ja muidenkin aikaa hassautuu.

Mistä sä tiedät mitä sille maksetaan?

Vierailija
135/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaurauden kertyminen miehille ei tarkoita kaikkien miesten olevan vaurautta. Jos tekisit j

Jollet tietäisi väitteiden olevan totta, että käyttäisi noin paljon energiaa niiden kumoamiseen maalitolppia siirtelemällä ja puhumalla aidan sijaan aidanseipäistä. Hyökkäät, koska et halua ajatella saavasi miehenä epäreilun kilpailuedun suhteessa naisiin, kun vähemmällä työllä saa enemmän palkkaa ja arvostusta.

Vierailija
136/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla sitten on huonompi palkka esimerkiksi toimihenkilöh

Mistä tiedät ne palkkaerot ja osaamisprofiilit?

Oletko käyttänyt työaikaasi tuollaisen tutkimiseen?

Vierailija
137/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"sä muistat/osaat paremmin" ei toki ole mikään sukupuolikysymys. Samaan törmää vaikka olisi kaksi miestä tai kaksi naista kyseessä tai nainen pyytämässä mieheltä jotain. Joskus tarjouduin opettamaan pyytäjälle, miten hän saa asian tehtyä itsekin, muttei ollutkaan niin tärkeää. Olisi kuitenkin ollut riittävän tärkeää, että minä käytän työaikaani tuohon tehtävään. 

Itse olen huomannut, että ainoa tällaisessa tilanteessa on, että minä kirjaan asioita ylös, vastapuoli ei. Ei minulla ole parempi muisti, minulla on parempi systeemi. 

Jos toinen ei muista eikä vaivaudu tekemään muistiinpanoja, pitäisi hänelle maksaa työstään vähemmän, koska se on niin huomattavan tehotonta, kun samoihin asioihin joudutaan palaamaan moneen kertaan ja muidenkin aikaa hassautuu.

Mistä sä ti

Joillain työpaikoilla ihmiset puhuvat palkoistaan ja jossakin ne ovat julkista tietoa.

Vierailija
138/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi, että miehet todellakin tekevät ihan Tilastokeskuksen tilastotiedon mukaan selvästi enemmän  palkkatöitä kuin naiset. Ero vuosituntimäärissä on merkitsevä miesten eduksi.

Tarkoitat että miehet viettävät työpaikalla enemmän aikaa ja vältellen samalla työtehtäviään sekä velvollisuuksia kotona, kuten pienten lastensa hoitamista.

Miehet tekevät enemmän palkkatöitä kuin naiset. Tämä on tilastoitu fakta. Aloitushan on täysin totuudenvastainen.

Miehet alisuorittavat työpaikalla. Yksi kommentoija jo myönsikin, että omat työt on hänestä oikeutettua lykätä töissä naisten hoidettavaksi.

Ai sinä itse?

Vierailija
139/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei muista eikä vaivaudu tekemään muistiinpanoja, pitäisi hänelle maksaa työstään vähemmän, koska se on niin huomattavan tehotonta, kun samoihin asioihin joudutaan palaamaan moneen kertaan ja muidenkin aik

Joillain työpaikoilla ihmiset puhuvat palkoistaan ja jossakin ne ovat julkista tietoa.

Pietarissa varmasti näin

Vierailija
140/230 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi, että miehet todellakin tekevät ihan Tilastokeskuksen tilastotiedon mukaan selvästi enemmän  palkkatöitä kuin naiset. Ero vuosituntimäärissä on merkitsevä miesten eduksi.

Tarkoitat että miehet viettävät työpaikalla enemmän aikaa ja vältellen samalla työtehtäviään sekä velvollisuuksia kotona, kuten pienten lastensa hoitamista.

Miehet tekevät enemmän palkkatöitä kuin naiset. Tämä on tilastoitu fakta. Aloitushan on täysin totuudenvastainen.

Miehet alisuorittavat työpaikalla. Yksi kommentoija jo myönsikin, että omat työt on hänestä oikeutettua lykätä töissä naisten hoidettavaksi.

Ai sinä itse?

Kannattaisi kokeilla joskus työntekoa, niin huomaat että siellä on vaikka millaista porukkaa. Tämä aihe taitaa olla sinulle tällä hetkellä turhan teoreettinen.