Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, nyt se sitten tapahtui. Lapsi oli kertonut eskarissa perheestään

Vierailija
26.08.2011 |

että isä ei ole eronnut (jonkun toisen vanhemmat oli) ja että äiti siivoaa kaiket päivät, mutta meillä on silti koko ajan sotkuista.

Voi jee. Kyllä hävettää. Kertokaa, miten opetatte lapsia pitämään kulisseja yllä?

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika kertoili 5-vuotiaana kaikille että meidänpä äiti on puhelintyttö. :D Minusta se oli niin hulvatonta että jätin joskus oikaisematta että työskentelen eräällä matkapuhelinoperaattorilla puhelinasiakaspalvelussa. Millähän huohotuslinjoilla ihmiset kuvitteli mun olevan töissä. :D

Vierailija
122/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luetteli aina aamuisin tarharyhmän nimet: emuli, iljonka, muumi, nuuskamuikku, tittu ja vittu, nipsut

Oikeat siis oli: Hemulit, Vilijonkat, Muumit, Nuuskamuikkuset, Tiuhtit ja Viuhtit, Nipsut

Vittua sitten selvitin tarhassa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tyttäreni oli 5-vuotias, olin jonkun äitien- tai isänpäivän aikaan hakemassa häntä päiväkodista. Lastentarhanopettaja kertoi minulle että olivat puhuneet siitä mitä isät/äidit puuhailee kotona. Tyttö oli avoimesti kertonut että meidänpä äitillä on työkalupakki. Hoitajat oli kyselleet että mitäs äiti niillä työkaluilla tekee. No ottaa listoja pois katoista ja lattioista ja sitten maalaa ja tapetoi ja laittaa ne paikoilleen. Tämä oli herättänyt niin paljon ihailua naishoitajissa, että lastentarhanopettaja kertoi ihailunsa minulle siinä lasta hakiessa. Myönsin että totta on tyttö puhunut, yksin asuvana yhteishuoltajana sitä joutuu kaikennäköistä tekemään itse.

Tyttö keikkui ja kiehnäsi jaloissani ja palautti kerralla tilanteen maan tasalle tokaisemalla lto:lle: "Mutta meidänpä äitillä on roikkulatissit!!!"

Joo niin on. Että totta puhui. Siinä oli ympärillä muita äitiä ja isejä ja aika hyvät naurut saatiin.

Vierailija
124/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö oli 3-vuotiaana tarhassa puhunut ettei uskalla mennä illalla nukkumaan jos yöllä tulee ukko ja hakkaa! Tarhassa tädit mainitsivat asiasta ja yhdessä pähkäiltiin, että eiköhän tuo prinsessa tarkoittanut ukkosen pauketta... =)

Vierailija
125/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nelivuotiaani jutteli tässä taannoi, että "muistatko äiti, kun jätitte mut silloin yksin kotiin, kun lähditte kaupungille?" Tyttö ei ole koskaan ollut yksin kotona. Missä lie muualla selitellyt tarinaansa.

Vierailija
126/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi 2,5-vuotiaana päiväkodissa, että minulla ja miesystävälläni ei ole lapsia, "tai on niillä, mutta ne on aina siellä kellarissa piilossa, eikä niitä päästetä pois. Ei niitä ikinä näe".

:D meillä ei ole lapsia. edes kellarissa..;)

Vierailija
127/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jawohl, jawohl, ich liebe alkohol!"

Repesin ihan täysin! Täytynee opettaa tuo omalle muksulle ;)

Vierailija
128/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin lähtiessä, että äidillä on isot pikkarit. =0)

No on on, mutta onko pakko sanoo....??

Meillä 3v. tyttö huutelee pihalla että "äidillä on isot tissit!" ja tulee vielä pahimmassa tapauksessa tökkimään niitä... No onhan ne, mutta en todellakaan yritä pitää niitä mitenkään tarjolla, päinvastoin. En tajua mistä on keksinyt tän jutun, kukaan ei kyllä ole opettanut...

Vierailija
129/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika raportoi että äiti fi voi tulla ulos bikineissä kun sen pimpin karvat tursuaa. Koko naapuruston oli paikalla ja minä tulipalonpunaisena topissa ja pellavahousuissa. Kuuma päivä ja olisi pitänyt sheivata. Ja hörökorvan kuullen ei saa puhua mitään miehen kaa. Olin todennut et en laita uikkareitakun sääret on ajelematts ja vähän bikinirajaa pitäisi siistiä.

Vierailija
130/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat kertoneet minusta äidilleen, että "meidän isillä on uusi tyttöystävä ja sillä on isompi hauis kun isillä" :) En tiedä miksi itäeurooppalaiseksi kuulantyöntäjäksi minua kuviteltiin siihen asti, kunnes tavattiin nenätysten. Totta, että kävin salilla paljon, mutta en sentään mikään bodari ole.

Vierailija
131/160 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hoitaja kerran hyvin sanoi, että jos lapsi kertoo kotona jotain kummallisia juttuja päiväkodista, niin älkää uskoko heti ihan kaikkea, vaan kysykää rohkeasti. Lisäsi vielä, että ei hekään usko ihan kaikkea, mitä lapset heille kertoo kotioloista. :)

Vierailija
132/160 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysynyt, että ketkä olivat pesseet aamulla hampaansa. Meidän lapsi sanoi, että hän oli ainoa, joka ei viitannut. Ei muistanut pesseensä, vaikka me kyllä pesemme hampaat joka aamu...

Nyt ne varmaan luulevat, ettemme huolehdi suuhygieniasta...

Vierailija
133/160 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyi eikö voi samalla viedä kun pesulla käy?!

Vierailija
134/160 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei aikuisena koskaan veisi omia lapsiaan hoitoon omille vanhemmilleen, koska nämä ovat niin ankaria.

Hän myös lisäsi, että jos emme huutaisi niin kovasti hänen lapsilleen, niin nämä saattaisivat vierailla ehkä kerran vuodessa meidänkin luona.. :)

(Ja olemme oikeasti TOSI rauhallisia ja pitkäpinnaisia vanhempia...).

Vierailija
135/160 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokalla miettiä, mitä yhteistä meillä on vanhempiemme kanssa. Sanoin, että tykätään isin kanssa molemmat sähköjunista ja ollaan hitaita menemään suihkuun :)

Vierailija
136/160 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lauleskelleeni mummolassa kovalla äänellä isoveljeni suosikin Jope Ruonansuun klassikkoa Ritke Vorresteri (jos joku sattuu 90-luvun alkupuolelta muistamaan). Sanat menevät siis näin: "Sä olit suihkussa juuri kun Rooke tuli sissään, Rooke meni pois ku sua näkyny ei missään, puhelinki lakkasi soimasta, kun herra oli pesemässä kulkusia!"

Äiti sitten nolona tuli selittämään minulle, mitä ne kulkuset tässä yhteydessä oikein tarkoittavat :)

Vierailija
137/160 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä päivänä lapset olivat väitelleet siitä kenen isällä on isoin pippeli. Kun sitten yhden lapsen isä tuli hakemaan, kullannuppu huusi isälleen: ISI, ISI, sul on kaikkein isoin pippeli!! isukki ei ollut oikein tiennyt mitä sanoa :D

Vierailija
138/160 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos on tulipalo, tulee paloauto. Jos menee jalka poikki, tulee ambulanssi. Ja jos huutaa yöllä, äiti suuttuu isälle ja tulee poliisi."

Että näin. Lapsi sai öisin raivareita (ei kauhukohtauksia), joita ei saanut loppumaan millään keinolla. Isällä tietysti joskus paloi pärekin, ja sanoin kerran että jos sekin vielä alkaa huutaa lapsen karjunnan päälle, naapurit soittavat kohta poliisin kun joka yö metelöidään. Tällainen tarina tuli sitten lapsen kerrottua hoitajalle.

Vierailija
139/160 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli leikkimässä Sylvanian perheillä, niillä pienillä eläimillä, joilla on vaatteita, huonekaluja jne.

Kuulin sitten kuinka tyttö jutteli "kun äiti ja isi Sylvania saavat vauvat nukkumaan, sitten ne juo kaljaa!"

Apua! Me miehen kanssa otetaan joskus oluet lauantaina, niin lapsi kai luulee, että joka ilta. Oli kyllä yllätys, että meidän oluenjuonti on levinnyt jos lasten Sylvanian perheiden leikkeihin!

Vierailija
140/160 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan limua ja karkkia. Äiti tykkää siivoamisesta, mutta pitää oksentaa pönttöön eikä lattialle kun sillekin tulee huono olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi