Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, nyt se sitten tapahtui. Lapsi oli kertonut eskarissa perheestään

Vierailija
26.08.2011 |

että isä ei ole eronnut (jonkun toisen vanhemmat oli) ja että äiti siivoaa kaiket päivät, mutta meillä on silti koko ajan sotkuista.

Voi jee. Kyllä hävettää. Kertokaa, miten opetatte lapsia pitämään kulisseja yllä?

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pikkuveljeni kirjoitti ala-asteella aineeseen, että äiti on aina laihdutuskuurilla eikä sillä ole tarpeeksi vaatteita ja että äiti juo kahvia ja Koskenkorvaa...

Vierailija
2/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaseen lapsen kommenttiin erittäin huvittuneena. Sieltähän se tulee, totuus lapsen suusta :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pikkuveljeni kirjoitti ala-asteella aineeseen, että äiti on aina laihdutuskuurilla eikä sillä ole tarpeeksi vaatteita ja että äiti juo kahvia ja Koskenkorvaa...

:-D :-D

Vierailija
4/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa nyt ollut mitään ihmeellistä. Miksi lapsi pitää opettaa salailemaan asioita? Eiks kannata ennemmin elellä niin, ettei ole mitään salattavaa? Joku kodin sotku on lapsiperheissä ihan normia. Melkein kaikki syövät joskus eineksiä, katsovat liikaa telkkaria ja juovat kaljaakin. So?

Vierailija
5/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3. luokkalainen oli kirjoittanut aineeseen: Kesän paras päivä, että meidän äidillä on taas uusi poikaystävä ja ne pussaa koko ajan, eikä ehdi tekemään muuta.

Äidillä on ensimmäinen poikaystävä ja pussaamme joskus salaa. Lasta on juoksutettu ulkomailla, Lintsillä, korkeasaaressa ja ollaan ehditty tekemään aika paljon myös muuta ;-)

Vierailija
6/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni oli kertonut päivähoidossa 3-v, että meidän sohvalla oli yöllä istunut raitahousuinen mies :). Olin vieläpä yh ja tämmöisiä lapsi sitten puhui. Eikä tosiaan IKINÄ ollut ketään miestä meillä ei raitahousuilla eikä ilman :)

Lisäksi kertoi, että haen netistä uutta poikaystävää itselleni. Katselen kuulemma iltaisin heidän kuviaan netistä. Lapsi oli nähnyt, kun kävin katselemassa ihmisten profiilija ja luuli, että miestä hain :)

Vierailija
7/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he eivät usko kaikkia juttuja mitä lapset kotoaan kertovat, jos vanhemmatkin ovat uskomatta kaikkia juttuja mitä lapset päiväkodista kertovat.

Vierailija
8/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pyytänyt kirjoittamaan aiheesta "mitä haistoit kesällä?" Meidän lapsi oli kirjoittanut "ruokaa ja olutta".

Vierailija
9/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhassa kuin ka poliisit vei iskän. No, totta sen verran että ajoi tutkaan ja meni sakon hakeen poliisiautosta.

Vierailija
10/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kertoo kyllä kaikenlaisia juttuja perheestään, mutta voin vakuuttaa, että ne menee ohjaajalta / opettajalta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. :-) Ketään ei tosiaankaan kiinnosta, jos äiti siivoaa yms - sitähän tapahtuu joka perheessä. Paljon pahempaa olen kuullut eikä se lotkauta suuntaan eikä toiseen. Ole huoleti vain!

Vierailija
11/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toki niissä on joskus perääkin.

t. lto/luokanope, joka on kummassakin työssään kuullut kaikenlaista

Vierailija
12/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tiesin hyvin varhaisesta vaiheesta sen, mikä kuuluu perheen ulkopuolelle ja mikä ei. Eikä kuitenkaan asiaa ollut varsinaisesti taottu kalloon. Eli esim. aineessa en olisi koskaan kirjoittanut mitään laihiksista, kodin sotkuista tai isän viinanjuonnista..

Vierailija
13/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tiesin hyvin varhaisesta vaiheesta sen, mikä kuuluu perheen ulkopuolelle ja mikä ei. Eikä kuitenkaan asiaa ollut varsinaisesti taottu kalloon. Eli esim. aineessa en olisi koskaan kirjoittanut mitään laihiksista, kodin sotkuista tai isän viinanjuonnista..

ja en silti koskaan pihahtanut kenellekään sanaakaan, että olen esim. luokkaretkeä edeltävän yön itkenyt sängyssäni kun isä hakkaa ensin äitiä ja saa lopulta sydärin ja viedään lanssilla sairaalaan. Aamulla kouluun ja retkelle niin kuin ei mitään. Joskus varmaan ihan hyvä jos lapsi sanoo jotain ja aikuinen osaa siihen reagoida.

Mutta minusta nuo raitahousuiset miehet ym olivat vain kivoja juttuja :)

Vierailija
14/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokaluokkalaiseni oli kirjoittanut aineen siitä kun oli sairaana kotona.

Kertoi siinä tyytyäisenä, että äiti teki töitä tietokoneella, hän itse pelasi toisella tietokoneella ja pikkuveli (myös sairaana) katseli telkkaria.

Kyllä tuli niin huonoäitifiilis tuosta :(

Tehtiin me paljon muutakin. Välillä leikin lasten kanssa, laitoin normaalisti ruoat ja välipalat ja tehtiin yhdessä pannaria.

Välillä piti kuitenkin tehdä töitäkin, ja silloin asetelma oli se minkä lapsi aineessaan kuvasi.

Kehuin tietysti lasta siitä että oli osannut kirjoittaa niin hienosti.

Vierailija
15/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika meni sohvalle makaamaan ja tyttö oli huutanut, että etkö voi edes tuota roskapussia viedä!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tosi asiassa mies imuroi ja luuttusi koko kämpän, sen jälkeen oikaisi sohvalle ja minä vitsinä heitin, että et sitten tuota roskapussia jaksanut viedä :).

Vierailija
16/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaverien kokemusta:

Kaverin poika kertoi nähdessään perhetutun että isä on kuollut. Myöhemmin kun tuttu näki äidin ja otti osaa, niin selvisi että isä ei ollutkaan kuollut.

Toisen kaverin tyttö kertoi sekä tarhassa että isälleen, kun tämä tuli kotiin että heillä on uusi isä. Kyseessä oli äidin isä, jonka olivat nähneet ekaa kertaa.

Vierailija
17/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei kerro. Olen itse alkkisperheestä ja niin vain aina aamulla menin kouluun, vaikka yön olin valvonut lukkojen takana kun isä huusi yön ja uhkasi tappaa minut. Ei hiiskahdustakaan kenellekään.

No enpä sitten pahemmin tykkää alkoholista ja en ole sitä juonut pariinkymmeneen vuotaan. Mies on ollut ikänsä absolutisti. Ei vain ole tykännyt koskaan, joten ei ole välittänyt opetellakaan.

Joka joulu kutsumme vieraita meille ja heille varaamme saunaoluet ja ruokaviinit. No niinpä sitten ekaluokkalaisemme oli kirjoittanut aineessaan, että meidän isi joi koko joulun olutta. Juu, isi joi kun joi alkoholittoman oluen muiden miesten seuraksi.

Vierailija
18/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa luki, äiti istuu aina tietsikalla ja syö salaa karkkia. Äiti ei harrasta mitään, en tiedä mitä äiti tekee työkseen. Parasta äidissä on se, että se antaa joskus karkkia :/

Voisivat joskus hoitajat miettiä ihan perinteisiä kortteja, eikä haastatella lapsia.

Vierailija
19/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän huoneessa on niin sotkuista että sinne on hukkunut roskis. Unohdin vaan kertoa että se hukkunut roskis oli Barbien... :)

Vierailija
20/160 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä, suhtaudu huumorilla. Mun pikkuinen oli kerran erään mökkireissun jälkeen kailottanut tarhassa, että "me oltiin viikonloppuna mökillä ja äiti joi kaikki papan viskit!"... Niin, siis minä en juo edes viskiä, mutta pappa sanoi aamulla aamiaispöydässä, että oletko sinä **** juonut kaikki minun viskit, kun pullo oli tyhjänä. Ja se oli ihan vaan vitsinä, kun tietää kuinka inhoan kaikkia väkeviä juomia. Että sellaista :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi