Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin perustuu lakimiesten korkea palkkaus?

Vierailija
25.09.2025 |

He eivät tarvitse työssään välineitä ja instrumentteja kuten esim lääkärit. Opinnot eivät kestä pidempään kuin muutkaan korkeakoulututkinnot?

Miksi lakiosaaminen maksaa niin järkyttävän paljon?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän lakimiesten palkka ole edes mitenkään poikkeuksellisen korkea. 

Duunitori (2023) mukaan keskimääräinen kuukausipalkka juristeille (eli lakimiehille) oli 5 665 euroa kuukaudessa, kun taas Tyohakuapu.fi (2025) arvioi sen olevan noin 5 290 euroa.

Olen itse YTM ja tienaan 6300 €/kk. Nainenkin vielä. 

Lakimiehet eivät keskimäärin ole tavallisia palkansaajia.

Aika hauskaa kun alapeukutat jokaisen infon joka kertoo että olet väärässä. Ei kannattaisi väittää asiaa mistä ei tiedä. 

Vierailija
42/43 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän lakimiesten palkka ole edes mitenkään poikkeuksellisen korkea. 

Duunitori (2023) mukaan keskimääräinen kuukausipalkka juristeille (eli lakimiehille) oli 5 665 euroa kuukaudessa, kun taas Tyohakuapu.fi (2025) arvioi sen olevan noin 5 290 euroa.

Olen itse YTM ja tienaan 6300 €/kk. Nainenkin vielä. 

Lakimiehet eivät keskimäärin ole tavallisia palkansaajia.

Työmarkkinoiden rakenne: 

Suurin osa juristeista työskentelee julkisella sektorilla (valtiolla, kuntasektorilla ja hyvinvointialueilla) tai yksityisellä sektorilla yrityksissä tai asianajotoimistoissa.

Palkkatilastot: 

Kaikki julkaistut palkkatilastot, kuten Duunitorin Palkkavertailu, perustuvat tehtävänimi

Ok, no kuntasektorilla työskentelevät juristit tuskin veloittavat sellaisia palkkioita kuin mistä tässä ketjussa puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valtio rahoittaa ihmisten opiskelua keinotekoisesti. Silloin lajimiehistä on pulaa. Tämä on eriarvoisuuden syy. Kaikkien pitää päästä opiskelemaan mitä haluaa. Silloin ei tule keinotekoista palkkaeriarvoisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä