Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset pihtaavat ruokakaupassa

Vierailija
25.09.2025 |

Nyt osui tuollainen otsikko silmiin. En jaksa hakea enkä linkata. Onko nyt kansalaisten syy, että talous ei kohene? Kyllä mä ainakin säästän ennemmin vaikka olisi varaa kuluttaakin. Ei tiedä eläkkeistä, ei turvasta työttömyyden varalle. 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat voi puolestani ostella niitä knorrin laatukeittoja kalliilla, minun joutuu ottaa halpaa cooppia.

Ei rikkaat syö mitään eineksiä! 

Me olemme vain hyvätuloisia (paperilla) mutta teemme kaiken ruuan itse

Jos olisin rikas niin en todellakaan kokkaisi mitään itse kuin joku köyhä.

Minä olen Suomen mittapuulla rikas. Tykkään kokkailla kaikenlaista, sehän on melkein kuin harrastus.

Vierailija
42/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä katson, mitä ostan. Olen tässä odotellut juureksia ja varsinkin kaalia 'sadonkorjuuhintaan'. Ketut, Liiterissä ja Kittarissa porkkana ja punajuuri edullista, muu - no eipä juuri! Satokausi parhaimmillaan eikä kuluttajille tarjota edullisia kasvis- ja vihannes-/juuresvaihtoehtoja? Niin jännää!

Cittarissahan on just nyt 2 kg juurespussit eurolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän vaiheessa se yleinen hintataso alkais laskemaan jos kansa ei kuluta. Eikö nyt pitäisi hintojen tulla alas kun ei mene kaupaksi. Ei vaan oikein tunnu näkyvän missään ja kaikki on edelleen hinnankorotushurmioissa.

Aikansa se ottaa ennenkuin ahne tajuaa ettei saa sitä haluamaansa hintaa ja joutuu todellakin alkaa myymään halvemmalla.

Vierailija
44/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän vaiheessa se yleinen hintataso alkais laskemaan jos kansa ei kuluta. Eikö nyt pitäisi hintojen tulla alas kun ei mene kaupaksi. Ei vaan oikein tunnu näkyvän missään ja kaikki on edelleen hinnankorotushurmioissa.

Aikansa se ottaa ennenkuin ahne tajuaa ettei saa sitä haluamaansa hintaa ja joutuu todellakin alkaa myymään halvemmalla.

Jep saavutetuista eduista eli tässä tapauksessa saavutetusta hintatasosta on vaikea alkaa tinkimään.

Vierailija
45/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen yrittäjän ratkaisu tuloksen pienenemiseen on aina ollut hintojen korotus. Ei volyymin lisääminen koska siitä aiheutuu kaikenalaista vaivaa. Mieluummin vedetään firma konkkaan kuin pudotetaan hintoja tai parannetaan palvelua jos sellaista koskaan on ollutkaan. Ei kannata henkeä pidätellä hintojen laskua odotellessa.

Vierailija
46/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että kaupoille tulisi älytön hävikki erityisesti tuoretuotteissa?

Vai syökö kauppiaat itse ravut, kuhat, artesaanileivät ja parhaat lihat ja merkkaavat heittäneensä roskiin jotta saavat - taatusti - vielä jotain hyvitystä??

Kauhea hinku niillä tuntuu olevan saada punalappuja tuotteisiin ja sitten aletaan niitä punalappuprosenttejakin pienentämään. Lopulta tuotteet heitetään lukittuun roskikseen ettei varmasti kukaan saa ilmaiseksi mitään ja menevät vaikka kaatopaikalle ennemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi