Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset pihtaavat ruokakaupassa

Vierailija
25.09.2025 |

Nyt osui tuollainen otsikko silmiin. En jaksa hakea enkä linkata. Onko nyt kansalaisten syy, että talous ei kohene? Kyllä mä ainakin säästän ennemmin vaikka olisi varaa kuluttaakin. Ei tiedä eläkkeistä, ei turvasta työttömyyden varalle. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä katson, mitä ostan. Olen tässä odotellut juureksia ja varsinkin kaalia 'sadonkorjuuhintaan'. Ketut, Liiterissä ja Kittarissa porkkana ja punajuuri edullista, muu - no eipä juuri! Satokausi parhaimmillaan eikä kuluttajille tarjota edullisia kasvis- ja vihannes-/juuresvaihtoehtoja? Niin jännää!

Kittari on housuissas.

Ei nimi kauppaa pahenna. Meillä lähikaupat Kitumarket, Asshole-market ja Liiteri. (on myös Jallajalla-kauppa, mutta siellä en käy).

Vierailija
22/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän vaiheessa se yleinen hintataso alkais laskemaan jos kansa ei kuluta. Eikö nyt pitäisi hintojen tulla alas kun ei mene kaupaksi. Ei vaan oikein tunnu näkyvän missään ja kaikki on edelleen hinnankorotushurmioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän vaiheessa se yleinen hintataso alkais laskemaan jos kansa ei kuluta. Eikö nyt pitäisi hintojen tulla alas kun ei mene kaupaksi. Ei vaan oikein tunnu näkyvän missään ja kaikki on edelleen hinnankorotushurmioissa.

Noudattavat samanlaista hallitusohjelmaa missä suunta hintojen kanssa on vain ylös. Jos tuotetta ei mene yhtä hyvin kaupaksi kuin ennen niin sitten nostetaan hintaa jotta saadaan vähintään yhtä paljon kuin totuttu. Lopulta keksipaketti maksaa 50 euroa ja kauppias ihmettelee miksei kauppa käy.

Vierailija
24/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mitään vastuuta ei ota alvia nostanut hallitus joka nyt ihmettelee miksei kansa kuluta ja haaveillut verotulot jäikin saamatta. Aivan kuin ne kuvittelisi että kansalla on heidän tavoin pohjattomat rahataskut minne tulee vaan rahaa koko ajan lisää.

Ruuan alv on 14% ja nykyhallitus päätti laskea(!) sen 13,5%:in, astuu voimaan vuodenvaihteessa. Edellinen huulipunahallitus ei suostunut laskemaan sitä, koska alempi alv-prosentti olisi hyödyttänyt keskiluokkaa yhtä paljon kuin köyhiä, rikkaista puhumattakaan. Upeaa logiikkaa.

Vierailija
25/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tilanne ole rikkaiden syytä, kun eivät kuluta?

Vierailija
26/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varallisuutta ostaa vaikka mitä mutta nautin käydä iltaisin keräämässä punalappusia  tuotteita samalla kun sauna lämpiä ilmaisella pörssiähköllä

Vierailija
27/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat voi puolestani ostella niitä knorrin laatukeittoja kalliilla, minun joutuu ottaa halpaa cooppia.

Vierailija
28/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun tuloja ei kohta enää ole kun tuetkin katoavat niin pihistellä täytyy entistäkin raivokkaammin ettei säästöt heti lopu, minkäs minä sille voin?

Vierailija
29/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mitään vastuuta ei ota alvia nostanut hallitus joka nyt ihmettelee miksei kansa kuluta ja haaveillut verotulot jäikin saamatta. Aivan kuin ne kuvittelisi että kansalla on heidän tavoin pohjattomat rahataskut minne tulee vaan rahaa koko ajan lisää.

Ruuan alv on 14% ja nykyhallitus päätti laskea(!) sen 13,5%:in, astuu voimaan vuodenvaihteessa. Edellinen huulipunahallitus ei suostunut laskemaan sitä, koska alempi alv-prosentti olisi hyödyttänyt keskiluokkaa yhtä paljon kuin köyhiä, rikkaista puhumattakaan. Upeaa logiikkaa.

Eikö saatu vielä joka yrittäjälle myytyä uutta kassalaitteistoa joten tällä puolikasprosentilla vielä varmistetaan homma. Olisivat nyt vaan prosentilla laskeneet saakeli.

Vierailija
30/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja pumpattiin valtavasti ylös koronan varjolla, mutta mahtaako koskaan tulla alas? Vastaus tiedetään.

Vierailija
31/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä katson, mitä ostan. Olen tässä odotellut juureksia ja varsinkin kaalia 'sadonkorjuuhintaan'. Ketut, Liiterissä ja Kittarissa porkkana ja punajuuri edullista, muu - no eipä juuri! Satokausi parhaimmillaan eikä kuluttajille tarjota edullisia kasvis- ja vihannes-/juuresvaihtoehtoja? Niin jännää!

Käytä oikeita nimiä liikkeistä. Mauttomia nuo ns lempinimet ja eräänlaiset lyhenteet kuten  yhtenä esimerkkinä vain mm Sannuli( lyhyempi olisi Sanna, sitten esim. partsi, sidukka, korkkari, dinneri, lasu, sossu, minari jne... kertoo sivistys-sekä koulutustasosta ,mutta myös heikommin koulutetttuja jotka eivät sorru moisiin . Mieti tätä.

Vierailija
32/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kittari on housuissas.

hän onkin vähän höö,kukaan käytä noita lyhenteitä. 

Vierailija
33/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ruokakaupat ottaa euroopan suurimman voittosiivun. Mä niin toivon että ruotsi todella saa ruuan hinnan laskemaan. Asun tarpeeksi lähellä rajaa että kannattaa käydä siellä ruokaostoksilla jos hintojen alennus tapahtuu ensi vuoden huhtikuussa.

"Suomessa ruoan hinta on noussut vuoden 2022 tammikuusta 22 prosenttia. Summa tuntuu äkkiseltään hurjalta. Naapurimaa Ruotsissa hinnannousu on ollut kovempaa. Ruoan hinta on noussut 30 prosenttia vuoden 2022 alun hintatasosta."

https://www.verkkouutiset.fi/a/ruoanhinta-ei-laske-hintataso-asettuu-vi…

No kahvi on noussut vähintään 67%. 

Vierailija
34/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että kaupoille tulisi älytön hävikki erityisesti tuoretuotteissa?

Vai syökö kauppiaat itse ravut, kuhat, artesaanileivät ja parhaat lihat ja merkkaavat heittäneensä roskiin jotta saavat - taatusti - vielä jotain hyvitystä??

Vierailija
35/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat voi puolestani ostella niitä knorrin laatukeittoja kalliilla, minun joutuu ottaa halpaa cooppia.

Ei rikkaat syö mitään eineksiä! 

Me olemme vain hyvätuloisia (paperilla) mutta teemme kaiken ruuan itse

Vierailija
36/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa ruokaan, niin eipä sitä muuta voi. Aika monella on nyt talous todella tiukalla. 

Aika monella ei ole. Aika moni on opiskellut ammatin ja käy töissä. Suurin osa on tätä porukkaa. Ei vauvapalstalla missä kuluttaa aikaansa kaikki laiskat ja köyhät. Mätän ruokakaupassa kärryyn kaiken sen mitä satun juuri silloin haluamaan ja maksan kassalla. Ei ole ollut viimeiseen 30 vuoteen tarvetta katsoa mikä se maksettava summa on eikä etenkään mitä jotkut yksittäiset tuotteet maksavat. Suomalaisissa ruokakaupoissa on lähes kaikki pieni- ja keskituloisille suunnattua laadultaan enintään keskinkertaista tavaraa joten ei siitä hirveitä hintoja kehdata pyytää edes Suomessa. Vaikka täällä S+K -kartelli määrääkin hinnat. M55

Vierailija
37/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ruokakaupat ottaa euroopan suurimman voittosiivun. Mä niin toivon että ruotsi todella saa ruuan hinnan laskemaan. Asun tarpeeksi lähellä rajaa että kannattaa käydä siellä ruokaostoksilla jos hintojen alennus tapahtuu ensi vuoden huhtikuussa.

"Suomessa ruoan hinta on noussut vuoden 2022 tammikuusta 22 prosenttia. Summa tuntuu äkkiseltään hurjalta. Naapurimaa Ruotsissa hinnannousu on ollut kovempaa. Ruoan hinta on noussut 30 prosenttia vuoden 2022 alun hintatasosta."

Tulisi vaan nyt se temu tänne ruokamarkkinoille niin saisi ahneet paskat vähän miettimistä hintojensa kanssa.

Ihmeellistä alapeukutusta kun temu tulisi mahdollistamaan sen että paikalliset ruuantuottajat voisivat myydä tuotteitaan helposti. Luuletteko pällit oikeasti että sieltä kiinasta muka tulisi jotain paistettua koiraa tänne.

Vierailija
38/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rikkaat syö mitään eineksiä! 

Me olemme vain hyvätuloisia (paperilla) mutta teemme kaiken ruuan itse

Jos olisin rikas niin en todellakaan kokkaisi mitään itse kuin joku köyhä.

Vierailija
39/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisi vaan nyt se temu tänne ruokamarkkinoille niin saisi ahneet paskat vähän miettimistä hintojensa kanssa.

Ihmeellistä alapeukutusta kun te

Minä voisin ainakin maistaa kiinalaista paistettua koiraa. Sehän voi olla vaikka kuinka hyvää. Nirsoilijat menettää elämässään todella paljon kokemuksia ja elämyksiä.

Vierailija
40/46 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muija pihtaa kotona, mutta toivoakseni myös ostoksilla ollessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä