Miten yksineläjät vie bioroskat kun bioa kertyy niin vähän ja sitten jättää sen kauemmin niin alkaa homehtua?
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
136: Teepä niin kuin me vanhemmat tädit olemme tehneet maailman sivu. Kysy äidiltä, saat takuulla oikean vastauksen, jos hän ei osaa, niin mummolta sitten.
Sinulla ei tainnut äitiä olla ollenkaan kun kasvatus jäänyt nuin vajaavaiseksi.
Vajavainen kirjoitetaan näin.
Kiitos tästä, vaikka ikeästi sen tarkoititkin.
Sehän riippuu täysin mitä se yksi elävä syö. Sillä saattaa täyttyä bio nopeastikin. Kahvin purut, banaanin kuoret,appelsiinin kuoret,omenan kuoret,kalanperkuu jätteet. Avot,illalla täynnä.
Mulla tulee biojätettä eniten kun tykkään laittaa ruokaa itse tuoreista raaka-aineista. Syökö nämä, joilla ei biojätettä tule vain jotain eineksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menee sekajätteeseen, en todellakaan lajittele.
Typerys. Sekajäte on kallein jätejae. Nostat omia ja muiden asuinkustannuksia ja tuhoat luontoa. Olet maalta, eikö?
Ei maalaisilla ole kaupunkilaisten neuroottisia ongelmia.
Eli maalaisilla ei ole aivoja, joilla pystyisi esim. laskemaan.
Laskettu on hyvinkin huolellisesti. Paljonko maksaa kun ajetaan eri autolla hakemaan sekajäte ja biojäte? Näin ainakin täälläpäin tehdään.
Mä asun maalla ja jätemaksut on halvemmat lajiteltuna. Silloin sitä sekajätettä haetaan harvemmin, se kun ei haisekaan kun siellä ei ole biojätettä seassa.
Siriina kirjoitti:
Mulla on about 3 litran pussit.
Vien kun täyttyy, jos on kalaa tai muuta haisevaa niin nopeemmin.
Ei ole homehtunut.
Kannattaa syödä se kala eikä heittää biojätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Mulla on about 3 litran pussit.
Vien kun täyttyy, jos on kalaa tai muuta haisevaa niin nopeemmin.
Ei ole homehtunut.
Kannattaa syödä se kala eikä heittää biojätteeseen.
Syöt kaikki ruodot ja perkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa banaanikärpäsiä. Biojätepussi on pakastimessa. Kun täynnä vien keräykseen. Joskus täyttyy viikossa, on mennyt kuukausikin täyttyessä.
Minusta banaanikärpäset on kivoja. Apukeittiö on täynnä banaaninkuoria ja banaanikärpäsiä.
Mikä on apukeittiö?
Keittiön vieressä oleva pieni tila. Jotkut kutsuvat sitä keittokomeroksi!
Siis keittokomerohan on minikeittiö. Mitä siellä apukeittiössä tehdään? Se on siis joku toinen keittiö keittiön vieressä? Tarviiko normaali perhe kahta keittiötä? 🤔
Koko kroppasi taitaa kärsiä tyhmästä päästäsi!
Juu, kyllähän se usein ehtii homehtua. Yritän muistaa laittaa kaikki nenäliinat, talouspaperit yms. aina bioroskiin, niin kuivattaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee biojätettä eniten kun tykkään laittaa ruokaa itse tuoreista raaka-aineista. Syökö nämä, joilla ei biojätettä tule vain jotain eineksiä?
Minä olen syönyt viimeiset 30 vuotta vain valmiseineksiä. Aamupuuron ja kahvin teen itse. Leipää ei jää koskaan homehtumaan. Hedelmistä syön vain banaaneja, vihanneksia en ollenkaan. Joten banaaninkuoret ja kahvinsakat ovat ainoita minulta tulevia biojätteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa banaanikärpäsiä. Biojätepussi on pakastimessa. Kun täynnä vien keräykseen. Joskus täyttyy viikossa, on mennyt kuukausikin täyttyessä.
Minusta banaanikärpäset on kivoja. Apukeittiö on täynnä banaaninkuoria ja banaanikärpäsiä.
Mikä on apukeittiö?
Keittiön vieressä oleva pieni tila. Jotkut kutsuvat sitä keittokomeroksi!
Siis keittokomerohan on minikeittiö. Mitä siellä apukeittiössä tehdään? Se on siis joku toinen keittiö keittiön vieressä? Tarviiko normaali perhe kahta keittiötä? 🤔
Koko kroppasi taitaa kärsiä tyhmästä päästäsi!
Mä arvelen että turhasta nillittäjä kärsii elämässään enemmän kuin sellainen, joka kysyy asiaa jota ei tiedä. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syönyt viimeiset 30 vuotta vain valmiseineksiä. Aamupuuron ja kahvin teen itse. Leipää ei jää koskaan homehtumaan. Hedelmistä syön vain banaaneja, vihanneksia en ollenkaan. Joten banaaninkuoret ja kahvinsakat ovat ainoita minulta tulevia biojätteitä.
Minulla ei mene ruokaa, kuten leipää biojätteeseen myöskään, mutta silti bioastia on liki joka päivä täynnä. Sinne menee porkkanan, sipulin jne kuoria, pehmopaperia, kahvinporoja, kalan perkeitä, teepusseja, hedelmien kiviä ja kuoria, vihannesten naatteja ja uloimpia lehtiä...
Tykkään syödä hyvää ruokaa joka on valmistettu tuoreista raaka-aineista. Tulee halvemmaksikin.
Vierailija kirjoitti:
jos edes tulee vien laskuista kertyneissä kirjekuorissa. lajittelu kuitenkin näkyy ja tuntuu vuokrissa yhtiövastikkeissa. en todella ymmärrä noita minä en lajittele hyypiöitä. se todella tuntuu yhtiö vastikkeissa jotka siirtyvät vuokriin. vuokran antajat nostakaa vuokria koska vuokralaiset kuvittelevat ettei lajittelulla ole väliä.
Kyllä, sekajäte maksaa kaikista eniten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys. Sekajäte on kallein jätejae. Nostat omia ja muiden asuinkustannuksia ja tuhoat luontoa. Olet maalta, eikö?
Ei maalaisilla ole kaupunkilaisten neuroottisia ongelmia.
Eli maalaisilla ei ole aivoja, joilla pystyisi esim. laskemaan.
Laskettu on hyvinkin huolellisesti. Paljonko maksaa kun ajetaan eri autolla hakemaan sekajäte ja biojäte? Näin ainakin täälläpäin tehdään.
Mä asun maalla ja jätemaksut on halvemmat lajiteltuna. Silloin sitä sekajätettä haetaan harvemmin, se kun ei haisekaan kun siellä ei ole biojätettä seass
Haetaanko teillä eri autolla sekajäte, biojäte, pahvit, metallit jne.
Vien roskat kuin roskat joka päivä, kun tapana on poistua asunnostani ja roskakatoksen ohi joudun kävelemään. Eipä ole iso vaiva. Mitä niitä roskia päiväkausiksi säilyttämään ja miettimään haiseeko vai ei. Sitten on toinen juttu, jos menee liikuntakyky.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Metallit, pahvin ja lasin vien kaupan pihassa olevaan kierrätyspisteeseen ilmaiseksi kun käyn kaupassa. Niitä tulee aika vähän.
Sekajäte haetaan tällä hetkellä kerran kuussa, ja se pieni astia ei edes tule täyteen. Biojäte haetaan kerran viikossa. Ei ne toki pelkästään minun vuokseni tänne aja, on tässä pitkän tien varrella muitakin asukkaita. Lähin naapuri noin kilometrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllähän se usein ehtii homehtua. Yritän muistaa laittaa kaikki nenäliinat, talouspaperit yms. aina bioroskiin, niin kuivattaa vähän.
Talouspaperissa on liimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, ei kukaan maksa lajittelusta, miksi vit...ssa tekisin niin?
Maksetaanhan siitä. Jätemaksut ovat pienemmät kun kaikki on lajiteltuna. Jos laitat kaiken samaan niin maksat enemmän, ja jos lajittelet niin rahaa jää enemmän taskuun.
Joka kulutetaan biojätepusseihin ja ekologiseen elämään. Juupa juu...
Ei ne biopussit sen kalliimpia ole kuin jätepussit muutenkaan. Itse taittelen niitä mainoslehdyköistä, joita tupsahtaa postiluukusta.
Ekologinen elämä ei ole sen kalliimpaa vaan itseasiassa paljon edullisempaa kuin sun öyhötalous. Kun nyt edes tajuaisit, että sen sekajättee
Silti joudut ostamaan ne erikseeen. Pitääkö minun tilata lehti tai hyväksyä mainosroska jotta saan kierrätettyä? Eikö mainosroskan kieltäminen ole isompi ekoteko kuin biojätteen kierrätys niiden avulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Metallit, pahvin ja lasin vien kaupan pihassa olevaan kierrätyspisteeseen ilmaiseksi kun käyn kaupassa. Niitä tulee aika vähän.
Sekajäte haetaan tällä hetkellä kerran kuussa, ja se pieni astia ei edes tule täyteen. Biojäte haetaan kerran viikossa. Ei ne toki pelkästään minun vuokseni tänne aja, on tässä pitkän tien varrella muitakin asukkaita. Lähin naapuri noin kilometrin päässä.
Paljonko kierrätys saastuttaa verrattuna siihen että auto kävisi hakemassa pelkän sekajätteen? Joka kuitenkin poltetaan energiaksi.
Nyt auto ajaa biojätteen takia 4x kuussa. Älytöntä...
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse hillota kunnes täyttyy, vie aina samalla kuin muutkin roskat.
Jaa että kerran kuukaudessa? Sen useammin ei juuri sekajätepussi täyty.
Lol.