Liikuntatunnit oli koulussa kamalia
Aina valittiin joukkueeseen viimeisenä. T. Valis
Kommentit (38)
Ja ne rusettiluistelut. Kaikki pojat inhosivat jos joutuivat kanssani luistelemaan.ap
Ja kaikki parityöt ja välitunnit.ap
Liikuntatunnit pilasivat elämäni. Niillä koetun nöyryytyksen takia en ole osannut ja kehdannut mennä salille, jonka takia en ole voinut naisiakaan lähestyä. Kiitos vaan niin helvetisti.
Pakko peseytyminen ja riisutuminen oli yks kamalimmista kokemuksista. Minutkin valittiin aina viimeisenä joukkueeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne rusettiluistelut. Kaikki pojat inhosivat jos joutuivat kanssani luistelemaan.ap
Meillä ei ollut rusettiluistelua.
Osalla ne olivat varmasti kamalia kokemuksia.
Luontaisesti lapset ovat erilaisia fyysisestikin.
Kaikenlainen kilpailu tulisi lopettaa koululiikunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Liikuntatunnit pilasivat elämäni. Niillä koetun nöyryytyksen takia en ole osannut ja kehdannut mennä salille, jonka takia en ole voinut naisiakaan lähestyä. Kiitos vaan niin helvetisti.
Miten siellä nöyryytettiin?
Vierailija kirjoitti:
Pakko peseytyminen ja riisutuminen oli yks kamalimmista kokemuksista. Minutkin valittiin aina viimeisenä joukkueeseen.
Tuo on ristiriidassa sen kanssa kun sanotaan suomalaisten saunovan reippaasti alasti kaikkien kanssa.
Sama, liikunnan ilon pilasivat sekä opettaja että ne veren maku suussa huippu urheilijat, mutkin valittiin aina viimeiseksi tai toiseksi viimeiseksi, myös yhteistanssi poikien kanssa oli hlvettiä kukaan poika ei halunnut olla mun pari ja jos joku joutui sille naurettiin ja pilkattiin että hyi wee sä sait ton, opettajat ei sanonut mitään, se poikapari ei suostunut koskemaan muhun joten nöyryytettynä siirryin sivuun ja olla möllötin vaan, myös kaikissa joukkuelajeissa pyrin väittelemään palloa.
Mikä siinä viimeisenä valituksi tulemisessa oli niin kamalaa? Tätä kuulee usein. Minutkin valittiin viimeisenä koska olin huomattavasti huonompi kuin muut mutta mitä sitten? Kyllä mä ymmärrän ettei mua haluttu koska kyseessä oli peli. En ole ikinä ollut mitenkään urheilullinen vaan kömpelö ja hidas.
Vierailija kirjoitti:
Osalla ne olivat varmasti kamalia kokemuksia.
Luontaisesti lapset ovat erilaisia fyysisestikin.
Kaikenlainen kilpailu tulisi lopettaa koululiikunnasta.
Miksi? Jotkut ovat hyviä vain urheilussa ja saavat sieltä niitä onnistumisia. Pitäisikö myös kokeet lopettaa koska joku nyt ei vaan pärjää siinä matikassa tai historiassa?
Jumppamaikat ovat usein yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri salille pitäisi mennä? Ja miten naiset tähän liittyvät vai tytötkö sua nöyryytti ja nyt pelkäät naisia? Liioittelua sanoa että elämä olisi koululiikunnan takia pilalla sulla on jotain ihan muita ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri salille pitäisi mennä? Ja miten naiset tähän liittyvät vai tytötkö sua nöyryytti ja nyt pelkäät naisia? Liioittelua sanoa että elämä olisi koululiikunnan takia pilalla sulla on jotain ihan muita ongelmia.
Miesten tulee voida päihittää toisensa kilpailullisissa tilainteissa. Salilla tulee komeaksi ja normaalipainoiseksi, kun on komea niin saa oikeuden lähestyä naisia.
No kamalia ja kamalia. Ok. Mä olin vähän kömpelö lapsi, eikä minua oltu kodin puolesta paljoa kouluteltu esim luistelemaan / hiihtämään. Vähän oli yritety ja isommat sisarukset kanssa vieneet jäälle. Mutta enhän minä mitään oppinut kun oli kaksi vasenta jalkaa jo luonnostaan.. :D Siellä sitten kompastelin menemään kun muut suihki ohi vasemmalta ja oikealta. Ja olin se viimeinen valittava kanssa, koska olin ihan paska noissa joukkuelajeissa. Päälle vielä vähän adhd /tarkkaavaisuushäriöpiirteitä, niin ohjeetkin meni ihan ohi korvien.
Mutta sitten kun mentiin vaikka köysille, niin kiipesin vaivatta kattoon ilman jalkojenkin apua. Vetelin suvereenisti leukoja ja kiitopyörähdyksiä yms. Ja punnertaakkin osasin jo ekoilla luokilla ihan miesten tyyliin. Eli mä olin vahva mutta kömpelö lapsi, mistä ei sitten koskaan mitään jäkistähteä tullutkaan.
Ja suihkuhommat. No kuumottihan ne. Mutta toisaalta ne on treeniä elämää varten. Joten hyvin hyödyllistä sekin. Ei ne sitten aikuisena enää niin jännittäneet. Ja tärkeetähän on että lapset oppii, ettei niissä ole mitään jännittämistä. Jos joku vaikka naureskelee toisen kehoille, niin opettajien tehtävä on karsia tollaset perseilyt pois. Ei maailmalta voi liikaa piiloon mennä vaikka ei kauneusmuottiin solahtaisikaan.
Yläasteella me mentiin aina talvella "hiihtämään" Eli hiihdettiin pururadan laitaan ja toiset pisti tupakiksi ja puhuttiin paskaa.
Ei se niin kamalaa ollut. Ei tullut ihan hirveitä suorituspaineita.. :D Se olis vielä ollut jos olis kaljaa saatu kiskoa. Mutta ei uskallettu.
Vaikka olenkin opiskellut liikuntatieteitä ja toiminut jumppamaikan sijaisena, uskallan silti väittää, että monilla lapsilla ja nuorilla koulun liikuntatunnit johtavat heikkoon itsetuntoon sekä kelpaamattomuuden tunteeseen. Esimerkiksi joukkuelajit pitäisin kokonaan vapaaehtoisina.
Vierailija kirjoitti:
Olet luuseri jonka kannattaisi mennä junan alle. Älä mene ruuhka-aikaan.
Liikuntatunnit oli parasta koulussa.
Pukeutuminen myös pukuhuoneessa .