Työttömien tekijät: Suurtyöttömyys on jo kansallinen tragedia
Kaikki lupaukset pieleen näiltä poliitikoilta. Oli muuten viimeinen kerta kun äänestän kumpaakaan puoluetta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Satosen ja Marttisen 100 000 työpaikkaa
Eikös niiden pitänyt olla vain jotain laskennallisia, ei oikeita?
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten pidä vinkua, jos ei kerran ole itsellä mitään ehdotusta, miten niitä työpaikkoja lisästtäisiin?
Ei siitä varmaan kukaan valita mutta sosiaaliturvan heikennyksistä valitetaan. Jos haluat että se lopetetaan niin olethan valmis kärsimään seuraukset?
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten pidä vinkua, jos ei kerran ole itsellä mitään ehdotusta, miten niitä työpaikkoja lisästtäisiin?
Eikö ne vaaleilla valitut kansanedustajat/hallitus ole sitä varten sinne eduskuntaan valittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden syy on aina jossakussa muussa kuin itsessä. Se on aika kumma kun jokainen on kuitenkin vastuussa itselleen omista tekemisistään.
Kyllä se työtön ottaa ohjat omiin käsiinsä kun tilanne menee toivottomaksi. Työttömyys ei ole aina omaa syytä.
Potkut ei ole aina omaa syytä, mutta työttömyys on. Rationaalinen ihminen etsii itselleen uuden työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden syy on aina jossakussa muussa kuin itsessä. Se on aika kumma kun jokainen on kuitenkin vastuussa itselleen omista tekemisistään.
Kyllä se työtön ottaa ohjat omiin käsiinsä kun tilanne menee toivottomaksi. Työttömyys ei ole aina omaa syytä.
Potkut ei ole aina omaa syytä, mutta työttömyys on. Rationaalinen ihminen etsii itselleen uuden työn.
Jos on töihin kelvannut niin kyllä töihin kelpaa jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne vaaleilla valitut kansanedustajat/hallitus ole sitä varten sinne eduskuntaan valittu?
Ei kukaan ole niin hölmö ettei tajua ettei poliitikko voi työllistää ketään. Tai jos on niin tyhmä niin sellainen ihminen ei töihin edes ole kelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on sinun mielipiteesi. Saatat kuulua vähemmistöön näinä aikoina. Mutta oikein hyvää ja työntäyteistä elämää sinulle.
Kaiken pahan alku ja juuri on puolueet. Keskenään tappelevat ja jokainen huutaa oman juttunsa perään. Kansanedustajat pitäisi olla YHTENÄINEN ryhmä, joka tekee kaikkensa sen asian eteen mihin heidät on "palkattu", eli hoitavat ja varmistavat Suomen kansalaisten hyvinvoinnin, näin ollen ei puolueriitoja olisi. Toisaalta määräkin voisi olla puolet nykyisestä kun yhtä köyttä vetäisivät. Valtavat säästötkin tulisi kun turhan montaa ei olisi ja jokaisella vain yksi avustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole niin hölmö ettei tajua ettei poliitikko voi työllistää ketään. Tai jos on niin tyhmä niin sellainen ihminen ei töihin edes ole kelvollinen.
Kokoomuksen Artsi lupasi 100 000 uutta työpaikkaa!
Ja tulee vain pahenemaan tekoälyn myötä.
Pitäisi jo vähitellen ymmärtää että koskaan ei enää tule riittämään töitä kaikille.
Itse olen toki IT töissä, mutta tiedän että nämäkin tulevat pian vähenemään.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken pahan alku ja juuri on puolueet. Keskenään tappelevat ja jokainen huutaa oman juttunsa perään. Kansanedustajat pitäisi olla YHTENÄINEN ryhmä, joka tekee kaikkensa sen asian eteen mihin heidät on "palkattu", eli hoitavat ja varmistavat Suomen kansalaisten hyvinvoinnin, näin ollen ei puolueriitoja olisi. Toisaalta määräkin voisi olla puolet nykyisestä kun yhtä köyttä vetäisivät. Valtavat säästötkin tulisi kun turhan montaa ei olisi ja jokaisella vain yksi avustaja.
Puolitetaan kansanedustajien määrä ja turhat "avustajat" pois heiltä, ei niitä ennen tarvittu. Kun kerran on säästetty köyhimmiltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut 15 vuotta töissä. Korkeasti koulutettu. En kelpaa, koska työtön ja toisrkseen samoja paikkoja hakee satoja ihmisiä. Luuletko, että työtön valitaan niiden muiden pätevien isosta joukosta. Maailman tyhmin kommentti Orpolta oli, että työpaikkoja on paljon auki työttömille. Luuleeko tuo tyhmä ja se toinen naistyhmä, että niihin työttömiä ensisijaisesti otetaan. Niihin otetaan työssä olevia, jotka vaihtaa työpaikkaa. Poislukien jotkut orjatyöt, joilla ei itseään kukasn kykene elättämäön saatikka perhettä. Kumpikaan Orpo tai Purra ei ole olleet ikinä oikeissa töissä. Heidän työelämän tuntemus on aivan olematonta. Meillä on kaikkien aikojen työerin hallitus. Siksi Suomessa, entisessä suoermaassa, menee huonommin kuin koskaan suhteessa muuhun Eurooppaan. Olemme pahnan pohjimmaisia taloudessa, työttömyysessä, kohta oppimistuloksissa jne. Nyt hallitus pitäisi kiireesti vaihtaa. Tähän ei saa tyytyä. Katsokaa nyt, mitä Ranskassakin tapahtuu, kun politiikka ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi jo vähitellen ymmärtää että koskaan ei enää tule riittämään töitä kaikille.
Just niin. Tekoäly pitäis lailla kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kai niillä siellä vissiin parempaakin tekemiistä kuin miettiä työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Elämme pelottavaa aikaa. On surullista, että ollaan sellaisessa tilanteessa. Toivon oikein pahaa jokaiselle, joka tällä palstalla haukkuu työttömiä ja pilkkaa köyhiä ja on kanssaihmisille inhottava ja ilkeä.
Kaikki hyvärunkoiset työttömät akat tulisi jatkossa työllistää valtion omistamiin bordelleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut 15 vuotta töissä. Korkeasti koulutettu. En kelpaa, koska työtön ja toisrkseen samoja paikkoja hakee satoja ihmisiä. Luuletko, että työtön valitaan niiden muiden pätevien isosta joukosta. Maailman tyhmin kommentti Orpolta oli,
Säännöllisesti hallitus on vaihtunut eri kokoonpanoissa. Ei tämä kaikki ole parin vuoden aikaansaannosta. On niitä vanhojakin ratkaisuja vielä vaikuttamassa ja kustannuksia aiheuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme pelottavaa aikaa. On surullista, että ollaan sellaisessa tilanteessa. Toivon oikein pahaa jokaiselle, joka tällä palstalla haukkuu työttömiä ja pilkkaa köyhiä ja on kanssaihmisille inhottava ja ilkeä.
Ei se kannata kellekkään pahaa toivoa, vaan ymmärystä vaikka omakohtaisten kokemusten kautta. Siihen tuntuu kyllä tulevaisuudessa mahdollisuuksia tulevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi töissäkäyviä haukutaan? Mehän teille sitä tukirahaa tehdään veronmaksun kautta. Ruokkivan käden pureminen on täyttä hulluutta.
Mulla ei mene jakeluun se, että kun kantasuomalaisia on työttöminä, niin miksi ulkomailta halutaan työvoimaa Suomeen. Tämä koskee erityisesti hoito- ja hoiva-alaa, missä on osattava suomenkieltä sujuvasti. Suomalaisia hoitajia on runsaasti työttöminä, ja heidän työllistymisensä olisi turvattava ensisijaisesti. Tämä ei kuitenkaan vaikuta hallitusta kiinnostavan.