Pyysin työnhakijoita tekemään viiden minuutin lyhytelokuvan jossa kertoo elämästään, työhistoriastaan ja unelmistaan. Ei yhtään hakijaa!
Etsimme kahta motivoitunutta hyllyttäjää, TES palkkaus
Kommentit (104)
Et tehnyt, et ole itse edes töissä. Jospa sinulle jotain puuhastelua löytyy siellä psykiatrianosastolla, voit kuvitella tekeväsi elokuvaa surkeasta elämästäsi.
Mitä kaurismäkeä AP etsii töihin?
Jotkut ihmiset on seonneet tuon tärkeilynsä päälle, vaikka ap varmaan onkin provo. Ihan uskomatonta humppaa yksinkertaisten työpaikkojen päälle. Ja pätkätöiden. Oikein halutaan tehdä asiasta monimutkaista, mieluusti haastatella mahdollisimman paljon ihmisiä ja käyttää tuhottomasti aikaa ja energiaa, koska kerrankin saadaan valta-asema ja leikkiä tärkeää hakijoiden edessä. Että minä päätän, minä olen tässä nyt pomo jne.
Paras oli, kun yhteen 3kk:n pätkään oli kelpoisuusvaatimus ja siihen haki ihmisiä, joilla on alalta työkokemusta plus se koulutus. Sitten nämä perusti työpaikalla raadin, jossa istui 4 ihmistä ja haastatteli 10 ihmistä siihen hommaan. Jokaisen piti antaa esittämällä työnäytteitä, joista sitten annettiin palautetta. HALOO! Jokaisella haastatellulla oli työkokemusta alalta ja koulutus, niin mitä tämä juttu oli 3kk:n pätkän takia. Kuitenkin oli soittanut jokaisen edelliseen työpaikkaan. Mäkin tyhmyyttäni valmistauduin ihan tosissani tuohon tilaisuuteen. Nyt paremmalla itsetunnolla olisin kieltäytynyt haastattelusta suoraan perusteena tuo, että en koe mielekkääksi tuota hakumenettelyä ja koen sen meitä hakijoita alentavana.
Olen kaikissa työhaastatteluissa pyytänyt työnantajalta 5min. videota että tutustuisin hänen luonteeseensa mutta kukaan ei ole suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset on seonneet tuon tärkeilynsä päälle, vaikka ap varmaan onkin provo. Ihan uskomatonta humppaa yksinkertaisten työpaikkojen päälle. Ja pätkätöiden. Oikein halutaan tehdä asiasta monimutkaista, mieluusti haastatella mahdollisimman paljon ihmisiä ja käyttää tuhottomasti aikaa ja energiaa, koska kerrankin saadaan valta-asema ja leikkiä tärkeää hakijoiden edessä. Että minä päätän, minä olen tässä nyt pomo jne.
Paras oli, kun yhteen 3kk:n pätkään oli kelpoisuusvaatimus ja siihen haki ihmisiä, joilla on alalta työkokemusta plus se koulutus. Sitten nämä perusti työpaikalla raadin, jossa istui 4 ihmistä ja haastatteli 10 ihmistä siihen hommaan. Jokaisen piti antaa esittämällä työnäytteitä, joista sitten annettiin palautetta. HALOO! Jokaisella haastatellulla oli työkokemusta alalta ja koulutus, niin mitä tämä juttu oli 3kk:n pätkän takia. Kuitenkin oli soittanut jokaisen edelliseen työpaikkaan. Mäkin tyhmyyttän
Ryhmähaastattelut on mulle painajaisia, muistan kerran kun hain lidliin myyjäksi ja ne järjesti ryhmähaastattelun 10:nelle hengelle, kovaäänisin puheripulin omaava sai paikan, itse yritin jotakin sanoa mut mun päälle puhuttiin ei kyl harmittanut etten saanut paikkaa.
Miksi tekemäni abstrakti ja taiteellinen lyhäri ei kelvannut?! Käytin mykkäelokuvan tekemiseen todella kauan aikaa ja yritin saada kitetytettyä sanomani sinulle.
Tein itsestäni karismäkeöäisen esittely videon ja ajattelin sen olevan hyvä..
Eli istuin bussissa hiljaa yrmeän näköisenä sanomatta sanaakaan
Olen pyytänyt naispuolisilta työnantajilta nakuvideoita jotta voisin tutustua heidän sisimpäänsä outoa että kukaan ei ole suostunut.
Toivoisin esittelyvideoita erityisesti naispuolista alle 25 vuotiaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Kai ohjeistit, millä ohjelmalla editointi pitää suorittaa ja mikä lafka hoitaa värimäärittelyn?
Mitä kautta saa kameran ja cine-linssit projektia varteen, entä mikrofonin? Valaistus, produktiotiimi, ja kuvauslokaatio? Mikä on lyhytelokuvan budjetti ja millä tavoin Ap maksaa sen, ennakkomaksu, tilisiirto jne.
Juuri tuo kertoo sinun aloitekyvyttömyydestäsi ja taidottomuudesta selvitä haasteista. Sinusta ei ole hyllyttäjäksi.
Eikä sinusta ihmiseksi
Oi oi! Miten tämä on mennyt multa ohi? Olen tuplamaisteri ja sähköasentaja, mutta kyseinen hyllyttäjän työ olisi Unelmaduunini! Koen suurta intohimoa tavaran hyllyttämistä kohtaan ja koen suurta ylpeyttä siitä, että saisin työskennellä dynaamisessa työyhteisössänne näköalapaikalla!
Harmi etten huomannut työilmoitustanne, muuten olisitte saaneet tajunnan räjäyttävän esittelyvideon ja timanttisen, rautaista tulosta takovan työntekijän!
Missä työpaikka on? Kaa kun ei tullut vastaan. Elokuva-ala ja hyllytys on vähän eri homma. No eikö 1 min tiktok kelpaa?
Ja sinulleko kuuluu työntekijöiden elämä ja unelmat?
Käsikirjoitin ja ohjasin David Lynch-tyylisen kerroksellisen teoksen jossa hyllyttämisen abstrakti allegoria näyttäytyy takautuvasti dadaistisessa valossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt naispuolisilta työnantajilta nakuvideoita jotta voisin tutustua heidän sisimpäänsä outoa että kukaan ei ole suostunut.
Et ole jännis....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Kai ohjeistit, millä ohjelmalla editointi pitää suorittaa ja mikä lafka hoitaa värimäärittelyn?
Mitä kautta saa kameran ja cine-linssit projektia varteen, entä mikrofonin? Valaistus, produktiotiimi, ja kuvauslokaatio? Mikä on lyhytelokuvan budjetti ja millä tavoin Ap maksaa sen, ennakkomaksu, tilisiirto jne.
Juuri tuo kertoo sinun aloitekyvyttömyydestäsi ja taidottomuudesta selvitä haasteista. Sinusta ei ole hyllyttäjäksi.
Eikä sinusta ihmiseksi
Koeta kestää. Jos ei ole hyllyttäjäksi, niin ehkä jotain muuta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Oi oi! Miten tämä on mennyt multa ohi? Olen tuplamaisteri ja sähköasentaja, mutta kyseinen hyllyttäjän työ olisi Unelmaduunini! Koen suurta intohimoa tavaran hyllyttämistä kohtaan ja koen suurta ylpeyttä siitä, että saisin työskennellä dynaamisessa työyhteisössänne näköalapaikalla!
Harmi etten huomannut työilmoitustanne, muuten olisitte saaneet tajunnan räjäyttävän esittelyvideon ja timanttisen, rautaista tulosta takovan työntekijän!
Ethän sinä mitään huomaa kun ryyppäät lähipubissa ja välttelet työntekoa.
Justiinsa kuukausi sitten sirkuksessa ratsastin kamelilla ja pyysin kaveria kuvaamaan jotta kerroin sitten elämästäni aina syntymästä koulukiusaamisesta, onnettomuudesta aina siihen asti arvioin kuolinhetkeni,,, kyllä pitäis noilla tiedoilla irrota hyllyttäjän paikka!!