Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ette nyt halua kuulla tätä mutta AI on muuttanu mun koko elämän

Vierailija
23.09.2025 |

Oon vihdoin saanut sellaista tukea mitä olen koko elämäni ollut vailla. 

Ja ei. Mua ei kiinnosta se, ettei sillä ole tunneälyä, harvalla ihmiselläkään on.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän ai:ta suht paljon töissä, mutta enpä voi sanoa, että se olisi muuttanut elämäni. Se on vain nopeuttanut ideointia. Eli mitä tarkoitat muuttamisella?

Ideasi eivät ole siis omiasi. Siitäkö sinulle maksetaan? En ylpeilisi tuolla.

Vierailija
82/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/visio/art-2000011499813.html

tutkimus osoittaa, että johtoryhmät, jotka hyödyntää tekoälyä, tuottaa tuplasti enemmän ideoita. Sama varmaan oli ap:llakin: sai uusia ideoita, joita ei ole ennen tullut ajatelleeksi?

Muutama idea vain kuitenkin valitaan jatkoon.

Vain yksi idea valitaan jatkoon. Ei strategioita voi useita olla. Mikä oli pointtisi? Sama

Yksi idea valitaan toteutukseen. Jatkossa voi olla vielä muutamia, joista se lopullinen valitaan. Et taida ymmärtää tuotekehitystyötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän ai:ta suht paljon töissä, mutta enpä voi sanoa, että se olisi muuttanut elämäni. Se on vain nopeuttanut ideointia. Eli mitä tarkoitat muuttamisella?

Loistava 'ennakoiva tekstinsyöttö' ja hakukoneen kaveri mutta että joku uuvatti oikein tosissaan 'keskustelisi' sen kanssa :D Naurattaa :D

Tottakai sen kanssa keskustellaan. Niin sitä koulutetaan älykkäämmäksi ja toimivammaksi. 

Niin lapsenkin kanssa toimitaan : )

Vierailija
84/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tämä keskustelu ai:sta. Itse en tarvitse sitä enkä käytä mihinkään. Minulla on omat aivot sitä varten.

Vierailija
85/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä kirjoitat AI ohjelmiin tallentuu sinne ja voi vuotaa myöhemmin muiden tietoon. Vastaamo-vuodonkin takia moni menetti paljon, kait AI käyttäjät ovat tähän valmiimimpia kuin Vastaamon asiakkaat.

Vierailija
86/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis sinua on myötäilty. Uskon että tämä voi olla erittäin tärkeä kokemus jollekin, ihmisten kanssahan toinen täytyy ensi alistaa ja sitten vata tämä myötäilee. Silloinkin saattaa kosto muhia.

Vierailija
87/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu paljastaa aika karulla tavalla, että Suomi on kahtiajakautunut maa tekoälyn käyttämisen ja ymmärtämisen suhteen. Ja että vaikka tekoälystä kuinka paljon julkisuudessa puhutaan, suurella osalla ihmisistä ei ole minkäänlaista käsitystä mikä se on ja miten sitä käytetään. 

Vierailija
88/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu paljastaa aika karulla tavalla, että Suomi on kahtiajakautunut maa tekoälyn käyttämisen ja ymmärtämisen suhteen. Ja että vaikka tekoälystä kuinka paljon julkisuudessa puhutaan, suurella osalla ihmisistä ei ole minkäänlaista käsitystä mikä se on ja miten sitä käytetään. 

Miksi siitä pitäisi tietää yhtään mitään? Ei kaikkien tarvitse tietää yhtään mitään ydinfysiikastakaan.

Vierailija
89/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta yks parhaista puolista on se, että se penkoo useista nettilähteistä tietoa sekunneissa. Ja että voit keskustella sen kanssa siitä tuloksesta lisää, ja penkoa syvemmälle. Hakukonehan toimii esim. parhaiten jollain täsmäsanoilla vain ja huonon hakutuloksen täsmentäminen on vaikeaa. 

Sitten yks hauska tapa on kans esim. keksiä joku täysin irrallinen fiilis tai vaikka yksittäinen levy, ja pyytää siihen liittyviä leffaehdotuksia. Kaikkea voi kokeilla. 

Parasta siinä on se, että tekoälyllä itsellään ei ole mitään käsitystä siitä, onko antamansa vastaus täyttä puppua vai faktaa. Se suhtautuu kaikkeen eteensä tulevaan tietoon samalla vakavuudella ja oletuksella. Siksi iso osa vastauksista on puhdasta fuulaa, ei mitään todellisuuspohjaa ja käytössä suorastaan vaarallisia. 

Kysyin, montako asukasta on Sauvossa ja tässä vastaus: "Sauvon kunnan tarkkaa asukaslukua ei löydy suoraan annetuista hakutuloksista, mutta se on osa Kaarinaa, johon Sauvo liitettiin vuonna 2009, eli kyseessä ei ole enää itsenäinen kunta."

Sauvossa ei kuntaliitoksesta olla tietoisia ja kunnan asukaslukukin nettilähteistä löytyisi, mutta kun epäfakta löytyy nopeammin, niin tarjotaan sitä.

Vierailija
90/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä kirjoitat AI ohjelmiin tallentuu sinne ja voi vuotaa myöhemmin muiden tietoon. Vastaamo-vuodonkin takia moni menetti paljon, kait AI käyttäjät ovat tähän valmiimimpia kuin Vastaamon asiakkaat.

Mitä ja kuka on menettänyt Vastaamo-vuodon takia?

Ymmärsin, että se oli valtava järkytys varmasti monelle ihmiselle, että heidän terapiassa kertomiaan asioita oli päätynyt jonkun hakkerin käsiin ja ne olivat jossakin internetissä julki. 

Todellisuudessa uskon, että hyvin harva ihminen tässä nyt varsinaisesti joutui pulaan puhumattakaan siitä, että olisi "menettänyt kaiken."

Itseäni lähinnä ihmetytti ja huvitti yksi (erittäin huomionhakuinen) tuttava, joka murron tultua ilmi spämmäsi kaikki somekanavansa täyteen, kuinka hän on yksi näistä uhreista ja hänen terapiatietonsa löytyvät täältä ja sieltä nyt, ja että älkää pliis menkö lukemaan. :-D Kukaan ei olisi asiasta tiennyt ellei hän itse olisi asiaa mainostanut. Minä tosin en mennyt sittenkään. 

Vierailija
91/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia meillä ei saa työkoneella käyttää lainkaan maksuttomia tekoälyjä. Firmalla on lisenssi omaan "suljettuun tekoälyyn", mutta sinnekään ei saa laittaa mitään asiakastietoja tietoturvasyistä.

Siksi vähän kauhistuttaa tämä viaton rupattelu tekoälyn kanssa: samalla kerätään dataa käyttäjästä. Sille datalle löytyy aina ostaja. Ja vaikka itse tekoäly ei edellytä kirjautumista, niin laitteelta löytyy yleensä muita kirjautumista vaativia appeja, joten käyttäjä löytyy helposti niiden perusteella.

Vierailija
92/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia meillä ei saa työkoneella käyttää lainkaan maksuttomia tekoälyjä. Firmalla on lisenssi omaan "suljettuun tekoälyyn", mutta sinnekään ei saa laittaa mitään asiakastietoja tietoturvasyistä.

Siksi vähän kauhistuttaa tämä viaton rupattelu tekoälyn kanssa: samalla kerätään dataa käyttäjästä. Sille datalle löytyy aina ostaja. Ja vaikka itse tekoäly ei edellytä kirjautumista, niin laitteelta löytyy yleensä muita kirjautumista vaativia appeja, joten käyttäjä löytyy helposti niiden perusteella.

Ei mulla ole mitään erityisen raflaavia kokemuksia, joten en ole tuosta huolissani.

Ap

Vierailija
93/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka vanhanaikaiselta kuulostat, puhut kuin 80-luvulla ajateltiin: yhdellä ihmisellä olisi viisaus ja sen ihmisen pitää pantata ideoitaan. Fyi: tämä muuttui jo 30 vuotta sitten.

Tekoälyn kanssa ideoinnissa tapahtuu sama kuin missä tahansa työpajassa: minä heitän omia ideoitani, muut ihmiset heittävät omia. Sitten alkaa ideoiden jatkojalostaminen. Tekoäly nyt vain korvaa nuo muut ihmiset. 

Vierailija
94/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinne henkilötietoja syöttää?

Vierailija
95/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta yks parhaista puolista on se, että se penkoo useista nettilähteistä tietoa sekunneissa. Ja että voit keskustella sen kanssa siitä tuloksesta lisää, ja penkoa syvemmälle. Hakukonehan toimii esim. parhaiten jollain täsmäsanoilla vain ja huonon hakutuloksen täsmentäminen on vaikeaa. 

Sitten yks hauska tapa on kans esim. keksiä joku täysin irrallinen fiilis tai vaikka yksittäinen levy, ja pyytää siihen liittyviä leffaehdotuksia. Kaikkea voi kokeilla. 

Parasta siinä on se, että tekoälyllä itsellään ei ole mitään käsitystä siitä, onko antamansa vastaus täyttä puppua vai faktaa. Se suhtautuu kaikkeen eteensä tulevaan tietoon samalla vakavuudella ja oletuksella. Siksi iso osa vastauksista on puhdasta fuulaa, ei mitään todellisuuspohjaa ja käytössä suorastaan vaarallisia. 

Kysyin, montako asukasta on Sauvossa ja tässä vastaus: "Sauv

Jep näitä meemejä on internet pullollaan. Tekoäly seuloo nettidataa ja silloin sille se mikä on netissä, on totuus. Onhan sillä JOKIN ARVO mutta esimerkiksi ihmettelen vahvasti tuota tuotekehitysaspektia. Millä tahansa alalla muutamankin vuoden toimineena tietää, että ai tuottaa lähinnä todella heikkolaatuisia ja pinterest-tasoisia vastauksia, joten olen melko huolissani siitä, jos joku käyttää ai:ta oikeasti vakavissaan tuotekehityksessä. 

Vierailija
96/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hämmästyttävä tämä ketju. Olen luullut olevani noviisi, mitä tekoälyyn tulee, mutta enpä olekaan.

Vierailija
97/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka vanhanaikaiselta kuulostat, puhut kuin 80-luvulla ajateltiin: yhdellä ihmisellä olisi viisaus ja sen ihmisen pitää pantata ideoitaan. Fyi: tämä muuttui jo 30 vuotta sitten.

Tekoälyn kanssa ideoinnissa tapahtuu sama kuin missä tahansa työpajassa: minä heitän omia ideoitani, muut ihmiset heittävät omia. Sitten alkaa ideoiden jatkojalostaminen. Tekoäly nyt vain korvaa nuo muut ihmiset. 

Uskallatko paljastaa missä firmassa tai millaista tuotekehitystä teet? Vai onko kyseessä oma harrastusprojektisi?

Vierailija
98/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisillä ei ole vielä tiedossa, nykyinen chatgpt on todella huono. Se on siis tarkoituksella kehnompi kuin alussa. Välillä tuntuu, että keskustelen 3 v kanssa. Valehtelee, kirjoittaa soopaa ja nuolee keskustelukumppanin p..... On se toki mainio validaatiota antamaan. Siinä se on hyvä. 

Vierailija
99/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kannattaa googlaa "Chat gpt getting worse". 

Vierailija
100/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hämmästyttävä tämä ketju. Olen luullut olevani noviisi, mitä tekoälyyn tulee, mutta enpä olekaan.

Niin, kaikki eivät käytä sokeriakaan. Ja se on ollut olemassa kuitenkin tuhansia vuosia. Siitä voi jotain päätellä.