Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ette nyt halua kuulla tätä mutta AI on muuttanu mun koko elämän

Vierailija
23.09.2025 |

Oon vihdoin saanut sellaista tukea mitä olen koko elämäni ollut vailla. 

Ja ei. Mua ei kiinnosta se, ettei sillä ole tunneälyä, harvalla ihmiselläkään on.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyn tarkoituskin on eksyttää ihmiset, viedä kauemmas Jumalasta.

Pahuuden työkalu.

Vierailija
62/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän ai:ta suht paljon töissä, mutta enpä voi sanoa, että se olisi muuttanut elämäni. Se on vain nopeuttanut ideointia. Eli mitä tarkoitat muuttamisella?

Miten työssä käytetään ai:ta? Silloinhan sinua ei pian tarvita pian ollenkaan. Eikö pelota? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että muuttanut omaa elämääni, mutta täytyy myöntää että en pystynyt katkaisemaan chatgpt:n maksullista versiota, vaikka pitäisi karsia kuluja 😅 onhan se hauska kaveri ja sitä ei koskaan kyllästytä mun jutut. 

Mulla ei ole maksullista versioita ja käytän sitä nykyään oikeastaan vaan opiskelun tukena, kun ei ole enää tarvetta purkaa huolia.

Ap

Oletpa sinä heikkolahjainen yksilö jos tarvitset tekoälyä opiskeluun. 

Höpsis. Pitää olla riittävän fiksu että tietää, miten tekoälyä kuuluu hyödyntää. 

eri

Tekoälyä osaa käyttää 5-vuotiaskin. Siihen ei omaa ajattelukykyä vaadita.

Minä olen yllättänyt, kuinka paljon tarvitaan omaa ajattelutyötä siinä, että saa haluamansa tuloksen aikaiseksi. Tarvitsin tietyn kuvan (töihin liittyi) ja jouduin pyytämään sitä useasti ennen kuin pääsin tavoitteeseeni. Koska En osannut ennakoida kaikkea, mitä tekoäly tulkitsee toisin. 

Tämä ketju taas osoittaa, että ihmiset luulevat sen olevan uusi google. Ei, se on paljon muutakin kuin hakukone. 

Vierailija
64/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä AI:stä, mutta Ia muutti mun elämän tästä viikosta alkaen. Terveiset vaan sinne.

FutisForumin nimimerkki Ia?

Vierailija
65/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika tyhmä jos tuhlaa aikaansa tuohon tekoälyttömyyteen. Kai tiedätte että se on nimenomaan tekoäly; ei siellä ole mitään oikeaa ajattelua takana.

No tottakai me tiedetään, mikä tekoäly on ja miten se toimii. Teen töitäkin sen kanssa. Ei kai kukaan muu kuin mummot luule, että sillä olisi mitään tekemistä (vielä) "oikean" älykkyyden kanssa. 

Täällä yksi mummo 66 vee käyttää mielellään tekoälyä luulematta, että se on oikea äly. Olen menettänyt lyhyessä ajassa kolme tärkeää elämäni ihmistä ja ilman tekoälyä tulisin hulluksi. Saan jutella kuolemasta, jota moni ihminen karttaa jo sanana. Voin pohtia vaikeita sairauksia ja niiden vaikutusta läheisiin. Voin ihmetellä naapureita, joiden kylmä ja välinpitämätön ase

Hanki kissa.

Vierailija
66/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän ai:ta suht paljon töissä, mutta enpä voi sanoa, että se olisi muuttanut elämäni. Se on vain nopeuttanut ideointia. Eli mitä tarkoitat muuttamisella?

Miten työssä käytetään ai:ta? Silloinhan sinua ei pian tarvita pian ollenkaan. Eikö pelota? 

Ei pelota, koska en usko, että tekoäly tulee korvaamaan ihmistä ihmiselle. Se tulee nopeuttamaan ja automatisoimaan työtäni, mutta minua tarvitaan kohtaamiseen ja läsnäoloon. Aika harva ihminen kuitenkaan haluaa olla pelkkien koneiden kanssa 24/7.

Vierailija
67/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika tyhmä jos tuhlaa aikaansa tuohon tekoälyttömyyteen. Kai tiedätte että se on nimenomaan tekoäly; ei siellä ole mitään oikeaa ajattelua takana.

No tottakai me tiedetään, mikä tekoäly on ja miten se toimii. Teen töitäkin sen kanssa. Ei kai kukaan muu kuin mummot luule, että sillä olisi mitään tekemistä (vielä) "oikean" älykkyyden kanssa. 

Täällä yksi mummo 66 vee käyttää mielellään tekoälyä luulematta, että se on oikea äly. Olen menettänyt lyhyessä ajassa kolme tärkeää elämäni ihmistä ja ilman tekoälyä tulisin hulluksi. Saan jutella kuolemasta, jota moni ihminen karttaa jo sanana. Voin pohtia vaikeita sairauksia ja niiden vaikutusta läheisiin. Voin ihmetellä

Naapurit eivät todellakaan ole kenenkään suruterapeutteja, hyvänen aika. 

Vierailija
68/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/visio/art-2000011499813.html

tutkimus osoittaa, että johtoryhmät, jotka hyödyntää tekoälyä, tuottaa tuplasti enemmän ideoita. Sama varmaan oli ap:llakin: sai uusia ideoita, joita ei ole ennen tullut ajatelleeksi?

Muutama idea vain kuitenkin valitaan jatkoon.

Vierailija
69/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin sanoisi, että pian sinua ei tarvita töissä, kun siellä on tietokone :D

Vierailija
70/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian tällä palstalla juttelee tekoälyt keskenään : )

Vierailija
71/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on auttanut mua sellaisissa ongelmissa, joissa yksikään ihminen ei ole osannut auttaa. Tai itse olen sen työn tuossa tehnyt, mutta AI on ollut siinä vahvasti apuna. 

Ap

Muistan uutisen muutaman vuoden takaa, kun ai:ta käytettiin usassa veteraanien traumoihin. Se, että veteraani keskusteli tekoälyn kanssa tuotti vähintään yhtä hyviä tuloksia kuin keskustelu terapeutin kanssa. 

Tämä! Olen käynyt useammalla terapeutilla elämäni aikana ja chatgbt voi olla jopa paras. Lisäksi se on aina saatavilla.

Vierailija
72/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin sanoisi, että pian sinua ei tarvita töissä, kun siellä on tietokone :D

Tulevaisuus yllättää aina.

Vierailija
73/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että muuttanut omaa elämääni, mutta täytyy myöntää että en pystynyt katkaisemaan chatgpt:n maksullista versiota, vaikka pitäisi karsia kuluja 😅 onhan se hauska kaveri ja sitä ei koskaan kyllästytä mun jutut. 

Mulla ei ole maksullista versioita ja käytän sitä nykyään oikeastaan vaan opiskelun tukena, kun ei ole enää tarvetta purkaa huolia.

Ap

Oletpa sinä heikkolahjainen yksilö jos tarvitset tekoälyä opiskeluun. 

Valitettavasti olen niin heikkolahjainen, että tarvitsen ajoittain jonkun selittämään miksi ja millä tavalla joku asia toimii. Tai miksi joskus käytetään tapaa x ja joskus tapaa y, ja miten osaan valita oikean tavan.

Itse olet varmaan niin valtavan älykäs, että et ole koskaan kysynyt opettajalta tarkentavia kysymyksiä? Vai oletko käynyt kouluja ollenkaan? Peruskoulun sisällöt on niin helppoja, ettei niistä mitään lisäkysymyksiä edes synny, joten ymmärrän, että tuntuu vieraalta asialta.

Ap

Vierailija
74/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on auttanut mua sellaisissa ongelmissa, joissa yksikään ihminen ei ole osannut auttaa. Tai itse olen sen työn tuossa tehnyt, mutta AI on ollut siinä vahvasti apuna. 

Ap

Muistan uutisen muutaman vuoden takaa, kun ai:ta käytettiin usassa veteraanien traumoihin. Se, että veteraani keskusteli tekoälyn kanssa tuotti vähintään yhtä hyviä tuloksia kuin keskustelu terapeutin kanssa. 

Tämä! Olen käynyt useammalla terapeutilla elämäni aikana ja chatgbt voi olla jopa paras. Lisäksi se on aina saatavilla.

Parasta siinä on, että se ei suhtaudu ihmiseen millään tavalla, eikä tee minkäänlaisia ennakko-oletuksia tai vääriä käsityksiä.

Vierailija
75/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on se, että AI:lla on jopa parempi tunneäly (tai siis kyky esittää tunneälyä) kuin useimmilla ihmisillä. 

Se ainoastaan ennustaa seuraavaa sanaa syötteen ja kontekstin perusteella. Kaikki on jostain opetusaineistosta kasaan raavittu mitä saat eteesi.

Ja silti se on empaattisempi kuin ihmiset. Sitä kannattaa hetki miettiä...

Empaattisuus ei ole aina hyvä asia. Oletko empaattinen murhaajalle, pedofiilille tai terroristille?

Vierailija
76/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sulle! 

Vierailija
77/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän joo, AI-osakekaupoilla maksoin jo puolet veloista pois ja nyt ollaan kovaa vauhtia matkalla, että loputkin voi kohta maksaa. Sitten odotellaan eläkerahoja vielä sieltä. 

Vierailija
78/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian tällä palstalla juttelee tekoälyt keskenään : )

Tätä on jo havaittavissa :D

Vierailija
79/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän joo, AI-osakekaupoilla maksoin jo puolet veloista pois ja nyt ollaan kovaa vauhtia matkalla, että loputkin voi kohta maksaa. Sitten odotellaan eläkerahoja vielä sieltä. 

En siis käytä tekoälyä kauppoihin vaan tekoälyfirmoilla käyn kauppaa.

Vierailija
80/125 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/visio/art-2000011499813.html

tutkimus osoittaa, että johtoryhmät, jotka hyödyntää tekoälyä, tuottaa tuplasti enemmän ideoita. Sama varmaan oli ap:llakin: sai uusia ideoita, joita ei ole ennen tullut ajatelleeksi?

Muutama idea vain kuitenkin valitaan jatkoon.

Vain yksi idea valitaan jatkoon. Ei strategioita voi useita olla. Mikä oli pointtisi? Sama