Kaipaan vertaistukea suruun siitä kun lapset 50/50
Miten te muut olette päässeet siitä surusta yli kun lapset vain puolet ajasta minulla ja puolet isällään? Säännöllisesti kysyn lasten mielipidettä ja haluavat viikko/viikko systeemiä. Itse koen surua siitä, että olen puolikas äiti
Kommentit (13)
Onhan se isäkin vertaistuki.
Voi kuule ole onnellinen, että lapsilla on isä, joka haluaa heidät luokseen. Omien lasteni isä ei välitä. Ei kutsu luokseen, ei huolehdi, ei huolla. Ydinperheenä elettiin 16 vuotta. Nyt ei omillaan asuvaan lapseen ole pitänyt vuosiin yhteyttä. Veikkaan, että samoin käy, kun nuoremmat itsenäistyvät.
Liity tinderiin ja laita tavara jakoon.
Vierailija kirjoitti:
nii
kannattiko erota?
Löysitkö itsesi? ootko nyt vapaa lintu?
Nyt on aika elää ja tanssia.
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Eikös tuo ole erolapsille tutkitusti paras asumismuoto?
Minä olen päässyt helposti. Tarvitsen paljon omaa aikaa ja lepoa palautuakseni rankasta työstäni vaativana asiantuntijana. Siihen on auttanut merkittävästi se ettei lapset pyöri enää jaloissa 24/7 vaan isänsä hoitaa heidät ja lapset kyläilee minun ja mieheni luona koka toinen viikonloppu.
Akateeminen nainen 39v, hesa
Olen siirtynyt oikeaan kohtaamiseen.
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Ero oli parasta mitä minulle on tapahtunut. Pääsin lapsista eroon joka toista viikonloppua lukuunottamatta.
Oikea kohtaaminen kirjoitti:
Kivaa! Toisin sanoen rusinat pullasta. Äiti on vastuussa 24/7 päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, jotta isä saa toteuttaa aitoja kohtaamisia. Silloin kun huvittaa. Ei ihme että pisti hanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Oikea kohtaaminen kirjoitti:
Kivaa! Toisin sanoen rusinat pullasta. Äiti on vastuussa 24/7 päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, jotta isä saa toteuttaa aitoja kohtaamisia. Silloin kun huvittaa. Ei ihme että pisti hanttiin.
Hyvähän se on että kohtaavat viimeinkin oikeasti.
nii
kannattiko erota?
Löysitkö itsesi? ootko nyt vapaa lintu?