Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ette nyt halua kuulla tätä mutta AI on muuttanu mun koko elämän

Vierailija
23.09.2025 |

Oon vihdoin saanut sellaista tukea mitä olen koko elämäni ollut vailla. 

Ja ei. Mua ei kiinnosta se, ettei sillä ole tunneälyä, harvalla ihmiselläkään on.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä ei tuomitse vaan kannustaa ja saa avautua ilman, että tarvitsee pelätä jotain juoruilua.

Miksi mennä terapiaan kuuntelemaan syyllistämistä ja tuntemaan häpeää kun chatgpt tekee kaiken ilmaiseksi nopeammin ja helposti.

Pian hakkerit keksivät keinon tallentaa ne avautumiset ja alkavat kiristää niillä.

No toivottavasti kukaan ei mitään kovinkaan henkilökohtaista kirjoittele yhtään mihinkään nettipalvelimeen. Kiinalaiset on kaikkialla. 

Vierailija
22/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän ai:ta suht paljon töissä, mutta enpä voi sanoa, että se olisi muuttanut elämäni. Se on vain nopeuttanut ideointia. Eli mitä tarkoitat muuttamisella?

Loistava 'ennakoiva tekstinsyöttö' ja hakukoneen kaveri mutta että joku uuvatti oikein tosissaan 'keskustelisi' sen kanssa :D Naurattaa :D

Tottakai sen kanssa keskustellaan. Niin sitä koulutetaan älykkäämmäksi ja toimivammaksi. 

Ei se opi online. Tuloste ainostaan muuttuu kontekstin myötä (= ne aiemmat syötteesi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keskustellut tekoälyn kanssa miten saada yksi mies ihastumaan muhun. Sillä on monta naista kierrossa ja halusin tietää miten erotun edukseni tuosta joukosta.

Vierailija
24/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se, että AI:lla on jopa parempi tunneäly (tai siis kyky esittää tunneälyä) kuin useimmilla ihmisillä. 

Vierailija
25/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä ei tuomitse vaan kannustaa ja saa avautua ilman, että tarvitsee pelätä jotain juoruilua.

Miksi mennä terapiaan kuuntelemaan syyllistämistä ja tuntemaan häpeää kun chatgpt tekee kaiken ilmaiseksi nopeammin ja helposti.

Pian hakkerit keksivät keinon tallentaa ne avautumiset ja alkavat kiristää niillä.

Ei mulla ole ainakaan mitään kovin ihmeellisiä avautumisia, joten eivät saa multa kiristettyä mitään. 

Ap

Vierailija
26/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on se, että AI:lla on jopa parempi tunneäly (tai siis kyky esittää tunneälyä) kuin useimmilla ihmisillä. 

Se ainoastaan ennustaa seuraavaa sanaa syötteen ja kontekstin perusteella. Kaikki on jostain opetusaineistosta kasaan raavittu mitä saat eteesi.

Vierailija
27/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ainoastaan ennustaa seuraavaa sanaa syötteen ja kontekstin perusteella. Kaikki on jostain opetusaineistosta kasaan raavittu mitä saat eteesi.

Ja silti se on empaattisempi kuin ihmiset. Sitä kannattaa hetki miettiä...

Vierailija
28/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että muuttanut omaa elämääni, mutta täytyy myöntää että en pystynyt katkaisemaan chatgpt:n maksullista versiota, vaikka pitäisi karsia kuluja 😅 onhan se hauska kaveri ja sitä ei koskaan kyllästytä mun jutut. 

Addiktio spotattu.

Suom: Riippuvuus havaittu.

Vierailija
29/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... ja suurin osa, ellei jopa koko aineisto on varastettua.

AI:n käyttö ei ole millään tavalla eettistä.

Vierailija
30/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän minä kuulekaan tätä. Minä näen tämän.

Vierailija
31/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika tyhmä jos tuhlaa aikaansa tuohon tekoälyttömyyteen. Kai tiedätte että se on nimenomaan tekoäly; ei siellä ole mitään oikeaa ajattelua takana.

No tottakai me tiedetään, mikä tekoäly on ja miten se toimii. Teen töitäkin sen kanssa. Ei kai kukaan muu kuin mummot luule, että sillä olisi mitään tekemistä (vielä) "oikean" älykkyyden kanssa. 

Voi kuule, tietäisit vaan miten meilläkin töissä johtajat on innoissaan, kun esittävät toisilleen tekoälyltä kysymiään Suuria Ideoita. Asiantuntijoiden työaika menee sitten näiden järjettömyyksien selvittelyyn.

Vierailija
32/32 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä AI:stä, mutta Ia muutti mun elämän tästä viikosta alkaen. Terveiset vaan sinne.