Miten edetä elämässä kun mikään ei kiinnosta muutamaa kuukautta kauempaa?
En ole saanut oikein mitään aikaan, vaikka kuitenkin tavallaan olenkin. Olen ollut erilaisissa paikoissa töissä, kokeillut eri aloja. Mikään ei tunnu omalta. Tylsistyn viimeistään heti kun jonkun asian opin. Motivaatio katoaa ja mieli alkaa etsimään seuraavaa. Välillä kausia kun mikään ei kiinnosta, ainoastaan yksinolo ja filosofointi elämästä ja ihmisistä. Välillä taas en muuta kaipaa kuin toisia ihmisiä ja uusia tuulia. Uusia töitä, opiskeluja ja haaveita. Harrastuksia ja sitten taas kyllästyn.
Ympärillä monella on oma perhe, asunto, pitkäaikainen työpaikka ja harrastukset.
Kommentit (22)
Nyky-yhteiskunta velvoittaa, eikä ota huomioon sitä, että kaikki eivät toimi lineaarisesti, pitkäjänteisesti ja rutiineihin mukautuen, vaan osa ihmisistä tarvitsee vaihtelua, luovuutta ja vapautta voidakseen loistaa.
Usein parjattu ravintola-alan hektisyys ja hyvin vaihtelevat työvuorot tuntuu sopivan ainakin minulle jolla on ollut samaa ongelmaa läpi elämän. Teen tarjoilijan hommia paikassa missä työnkuva on monipuolinen. Joka päivä tapahtuu ja on erilainen kuin edellinen, esim aamuvuoro viikolla ja iltavuoro viikonloppuna ovat täysin erilaisia. Jopa työkaverit vaihtuu joka vuoro, on kivaa olla erilaisilla porukoilla töissä kun dynamiikka on täysin eri.
Työ tuntuu tietyllä tavalla vapauttavalta kun en ole jumissa missään aikatauluissa tai kaavassa. Vapaa-ajallakin jaksan harrastaa ja on taas toisenlaista tekemistä taiteiden parissa. Palkka ei tosin päätä huimaa, mutta itse hyväksyn sen asian koska muuten homma tuntuu hyvältä.