Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuisitko täatä juhlatarjoilusta?

Vierailija
23.09.2025 |

Eli haluaisin 40-vuotisjuhliini tai parin vuoden päästä pidettäviin häihini niin buffetin, jossa on itse tehtyjä kolmioleipiä (munamajotäyte, lohi ja kinkku) lisäksi tuore viherslaattikulho ja peruna-salaattikulho. No ehkä voisin tehdä myös sienipiirakoita valmiiksi uunissa lämmitettäväksi. Salaatinkastikkeet erikseen.

Olisi edullista ja nopeaa tehdä samana päivänä kun ainekset ostaa etukäteen. Perunat voi keittää edellisenä päivänä. Sopisi myös laihduttajille ja lapsille. Jälkkäreitä toki sit kakkua, keksiä, vaahtokarkkia yms.

O ko mielestäsi liian vaatimatonta vai ihan ok? Itse ja puoliso tykätään noista. En usko että kenellekään jää nälkä, ruokaa tehdään runsaasti ettei lopu kesken.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sun heiluvilles!

Ootsä miettinyt montako tuolia tulis ja mitä puuta tai matskua ne olis?

Oisko vessa sekä miehille että naisille erikseen? Onko pikkulapsille potta?

Minkälaiset servetit ja hammastikut tulis?

Vierailija
42/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakaan ei tarvitse tuollaisiin "juhliin" kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuosta tarjoilusta kukaan suuttuu, pettyy nyt korkeintaan. 

Ap: miten pettyy? On tarjolla proteiinia (kananmuna), kalaa (lohta) ja lihaa (kinkkua). Lisäksi laihduttajille salaattia ja perunasalaattia. Lisäksi mehevää sienipiirakkaa itsekerätyistä sienistä (lähi-luomuruokaa), jota on mahdotonta ostaa edes kaupasta valmiina. Tai en ole nähnyt kaupassa suomalaista sienipiirakkaa myytävän.

Juomia on paljon tarjolla! Erilaisia ja myös alkoholipitoisia kaikkea. Lisäksi makeita herkkuja paljon erilaisia kakkuineen yms. En usko että kukaan pettyy, jos ei ole perunamuussia ja possua.

Mä suutun jos ei ole pippuripihviä ja kermaperunoita.

Olisko sienipiirakassa metsän öttiäisiä protskuna?

Vierailija
44/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo syödään? Siis istutaan pöydän ääressä vai napostellaan? Kolmioleipä ja salaatti on hankala yhdistelmä, tarvitaan veitset ja haarukat, kunnon lautanen jne. ja jos ei ole kaikille pöytäpaikkaa, niin syöminen hankalaa. Pelkkä kolmioleipä on helppo syödä.

Ap: Kaikille saataisiin mökille lautasia ja veitsejä ja haarukoita, mutta miksei nyt tyylikkäät kertikset voisi olla vaihtoehto. Itse syön noi niin, että otan kerrallaan palan sienipiirakkaa tai kolmioleivän-palan ja siihen kylkeen salaattia. Syön haarukalla ja veitsellä. Lapsi voi ottaa lautaselleen pelkkiä kolmiovoileipä-paloja ja syödä käsin ne.

Istumapaikkoja tosin en ole miettinyt, mutta jos buffet niin ei kaikkien ole pakko syödä samaan aikaan ja istua pöydässä. Osa voi seurustella muualla, tanssia ja kuunnella musiikkia jne.

Tottakai mökille kaunis iso tynnyri-roskis jonne kaikki vois heittää kertikset ja roskat. Ei tarvitse vieraiden asiaa himasta ja isoa roskat-kylttiä, vaan asiasta voi ilmoittaa samalla kun kertoo illan kulusta ja tarjoiluista niin myös käytännöistä ja mistä löytyy vessat yms. jos joku ei ole mökillä aiemmin käynyt. Nukkumistiloja aitassa toki noin 15-henkilölle jos joku haluaa jäädä yöksi ja vaikka yösaunaan. Sitten tehdään aamulla ainakin iso puurokattilallinen ja syödään mahdollisesti jämiä ja mitä nyt keksitään.

En mä ymmärrä miten vaikeaa on syödä leipää ja juoda samalla. Tai syödä salaattia ja leipää ja juoda samalla. Sisällä on pöytiä ja tuoleja ja ulkona kodagrilli, missä istumapaikkoja ja ulkokäyttöön ja tuoleja myös. Laiturille voi mennä istumaan ja syömään myös. Tai vaikka saunan lauteille.

Vierailija
45/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh... Teidän iltapalat ei oo mitään juhlaruokaa. Jos ei viitsitä juhliin panostaa kunnon ruuilla niin sitten kannattaa jättää juhlimatta. Köyhäily jos mikä on juhlissa tosi noloa. 

Vierailija
46/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sun heiluvilles!

Ootsä miettinyt montako tuolia tulis ja mitä puuta tai matskua ne olis?

Oisko vessa sekä miehille että naisille erikseen? Onko pikkulapsille potta?

Minkälaiset servetit ja hammastikut tulis?

Vessoja on 2 sisävessaa yhteisesti miehille, naisille ja lapsille. Lisäksi 1 ulkohuussi kaikille käytettävissä. Tuoleja en ole vielä miettinyt, mutta pottia löytyy mökiltä 2kpl, vaikka niin pieniä lapsia ei ole suvussa/lähipiirissä ainakaan toistaiseksi. Servetit ostan sit alesta aina kerralla ja nytkin taitaa olla 40 eri pakettia jemmassa. Hammastikut ei paljoa maksa. Purkkaakin voisi toki laittaa tarjolle jälkkäripöytään.

Vierailija
47/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuosta tarjoilusta kukaan suuttuu, pettyy nyt korkeintaan. 

Ap: miten pettyy? On tarjolla proteiinia (kananmuna), kalaa (lohta) ja lihaa (kinkkua). Lisäksi laihduttajille salaattia ja perunasalaattia. Lisäksi mehevää sienipiirakkaa itsekerätyistä sienistä (lähi-luomuruokaa), jota on mahdotonta ostaa edes kaupasta valmiina. Tai en ole nähnyt kaupassa suomalaista sienipiirakkaa myytävän.

Juomia on paljon tarjolla! Erilaisia ja myös alkoholipitoisia kaikkea. Lisäksi makeita herkkuja paljon erilaisia kakkuineen yms. En usko että kukaan pettyy, jos ei ole perunamuussia ja possua.

Mä suutun jos ei ole pippuripihviä ja kermaperunoita.

Olisko sienipiirakassa metsän öttiäisiä protskuna?

Sienipiirakkaa tulee usein voi-pohjan lisäksi myös kermaa, kananmunaa ja juustoa proteiiniksi sienten lisäksi.

Vierailija
48/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo syödään? Siis istutaan pöydän ääressä vai napostellaan? Kolmioleipä ja salaatti on hankala yhdistelmä, tarvitaan veitset ja haarukat, kunnon lautanen jne. ja jos ei ole kaikille pöytäpaikkaa, niin syöminen hankalaa. Pelkkä kolmioleipä on helppo syödä.

Ap: Kaikille saataisiin mökille lautasia ja veitsejä ja haarukoita, mutta miksei nyt tyylikkäät kertikset voisi olla vaihtoehto. Itse syön noi niin, että otan kerrallaan palan sienipiirakkaa tai kolmioleivän-palan ja siihen kylkeen salaattia. Syön haarukalla ja veitsellä. Lapsi voi ottaa lautaselleen pelkkiä kolmiovoileipä-paloja ja syödä käsin ne.

Istumapaikkoja tosin en ole miettinyt, mutta jos buffet niin ei kaikkien ole pakko syödä samaan aikaan ja istua pöydässä. Osa voi seurustella muualla, tanssi

Tsiisus nyt on sekopäistä settiä!

Vierailija
49/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oikein nappaa keliaakikolle toi piirakka- ja leipätarjoilu. Vihersalaatti kävisi, mutta aika nuiva tarjoilu. Vai onko sitten gluteenittomat piirakat erikseen?

Oikeestiko haluat viettää häitäsi ennen aikaa keittiössä noita vääntäen?

Ap: mulla menee sienipiirakan teossa 40min alusta loppuun. Voin tehdä ne viikkoa aiemmin ja pakastaa arkkupakastimeen mökille. Eipä nyt ole kovin iso juttu. Menee mulla joka päivä muutenkin keittiössä helposti 2h kun kokkailen ihan arkiruokaa.

Vierailija
50/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istumapaikkoja tosin en ole miettinyt, mutta jos buffet niin ei kaikkien ole pakko syödä samaan aikaan ja istua pöydässä. Osa voi seurustella muualla, tanssi

Miten toimit, kun sinulla on lautasellinen ruokaa ja lasillinen juomaa ja tuoli, johon istua, mutta ei mitään pöytää juomalle? Lautanen on polvilla, laitatko lasin polvien väliin vai maahan? Ja osaathan syödä siististi, jos on vain 1 lautasliina.

Vierailija
51/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh... Teidän iltapalat ei oo mitään juhlaruokaa. Jos ei viitsitä juhliin panostaa kunnon ruuilla niin sitten kannattaa jättää juhlimatta. Köyhäily jos mikä on juhlissa tosi noloa. 

Mikäköhän sitten olisi juhlaruokaa? Se iänikuinen mälsä ja tylsä, mikä ei maistu miltään tilausruoka? En edes tajua kuka menee synttäreille/häihin syömään. Siellähän pointti on juhlia eli tanssia ja juoda ja nauraa ja jutella. Syödä voi kuule ihan kotonakin ilman muita. Eli parempi vaan jäädä kotiin ja tilata itse McDonaldsissa se vegeateria.

Vierailija
52/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt laihduttajalle käy, mutta kyllä minä söisin. Millään tavoin juhlavaa tuo ruoka ei tosin ole, eli omiin häihin en itse todellakaan haluaisi. Enempi tuo setti on vaikka tupaantuliaisiin tai kavereiden illanviettoon. 

Vierailija
53/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna ei sovi laihduttajalle. Muuten ihan ok, parempi tämä on kuin joku perunasoppa.

Vierailija
54/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Eiköhän ylimääräisiä pöytiä löydy hommattavaksi jos ei nykyiset ole riittävästi. On myös juhlatelttoja olemassa ja lautaselle juomapidikkeitä. En näe tässä mitään ongelmaa.

Vierailija
55/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän sitten olisi juhlaruokaa? Se iänikuinen mälsä ja tylsä, mikä ei maistu miltään tilausruoka? En edes tajua kuka menee synttäreille/häihin syömään. Siellähän pointti on juhlia eli tanssia ja juoda ja nauraa ja jutella. Syödä voi kuule ihan kotonakin ilman muita. Eli parempi vaan jäädä kotiin ja tilata itse McDonaldsissa se vegeateria.

Muualla maailmassa ruoka on aina keskeinen osa juhlia. Vain Suomessa ihmetellään, kuka menee juhliin syömään. No kaikki muut kuin suomalaiset.

Juhlaruuan tekee usein perinne, vaivannäkö ja/tai arvokkaat raaka-aineet. Ap:n listassa ei ollut mitään juhlavaa millään kriteerillä, paitsi ehkä sienipiirakka. Ihan perus lounasta tai välipalaa koko lista.

Vierailija
56/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nuo ei ole juhlaruokia. Itse söisin pelkän salaatin ja koska en tykkää tuollaisista majoneesisotkuista ja sieniä en voi syödä trehaloosi-intoleranssin takia. Kakkua voisin maistaa jos on laktoositon. 

Itse tekisin kyllä jotain muuta helppoa ja halpaa, vaihtoehtoja riittää vaikka kuinka. Mutta jokainen tyylillään. 

Vierailija
57/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: viimeksi kun tarjoilin juhlissa katkarapu- ja etanaherkkuja niin kukaan ei halunnut edes maistaa. Hyi mereneläviä. Parempi siis vaan pysyä kananmunassa, lohessa ja kinkussa leipien muodossa. Mitään nakkeja/lihapaistia ja perunamuussia en todellakaan ala tarjoamaan. Pientä suolaista ja kevyttä pitää olla juhlissa. Ei ne ole mitkään porsasjuhlat.

Vierailija
58/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: Eiköhän ylimääräisiä pöytiä löydy hommattavaksi jos ei nykyiset ole riittävästi. On myös juhlatelttoja olemassa ja lautaselle juomapidikkeitä. En näe tässä mitään ongelmaa.

Onhan autisteille selkeät ohjeet ja opastaulut?

Vierailija
59/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetätkö autistivieraille ohjelmalehtisen ja menuun jo nyt. Hääthän ovat jo 2 vuoden kuluttua.

Saavat tentata ja jankata  sen seitsemänsataa kertaa kaiken

Vierailija
60/104 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan autisteille selkeät ohjeet ja opastaulut?

Ap: kenelläkään kutsutulla vieraalla ei ole todettu autismia, mutta voin toki pyytää kutsussa mainitsemaan ruokarajoitteiden lisäksi myös epäilykset mahdollisista rajoitteista sekä listaamaan sairaudet, lääkitykset ja erityiset luonteenpiirteet.

Kaikki ruoat ja jälkiruokaherkut on laktoosittomia.