Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko täatä juhlatarjoilusta?

Vierailija
23.09.2025 |

Eli haluaisin 40-vuotisjuhliini tai parin vuoden päästä pidettäviin häihini niin buffetin, jossa on itse tehtyjä kolmioleipiä (munamajotäyte, lohi ja kinkku) lisäksi tuore viherslaattikulho ja peruna-salaattikulho. No ehkä voisin tehdä myös sienipiirakoita valmiiksi uunissa lämmitettäväksi. Salaatinkastikkeet erikseen.

Olisi edullista ja nopeaa tehdä samana päivänä kun ainekset ostaa etukäteen. Perunat voi keittää edellisenä päivänä. Sopisi myös laihduttajille ja lapsille. Jälkkäreitä toki sit kakkua, keksiä, vaahtokarkkia yms.

O ko mielestäsi liian vaatimatonta vai ihan ok? Itse ja puoliso tykätään noista. En usko että kenellekään jää nälkä, ruokaa tehdään runsaasti ettei lopu kesken.

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa tarinaa jauhaa tämä aloittaja!

Edellisellä kerralla tarina oli seuraava:

Häissä jäi monille nälkä

24.09.2025 

Monet tulivat pitkän matkan päästä, mutta ruokaa oli vähän. Useat kävivät kesken häiden hampurilaisella... 

Ruokana oli vain itse tehtyjä kolmioleipiä (munamajotäyte, lohi ja kinkku) lisäksi tuore viherslaattikulho ja peruna-salaattikulho.

https://www.vauva.fi/keskustelu/6236048/haissa-jai-monille-nalka

Ap: kiitos linkistä, täytyypä lukea tuo ketju. Mutta en kyllä ole sama aloittaja. Meidän lähipiiri lisäksi aika vähäruokainen, ei varmasti kenellekään jäisi nälkä. Jälkiruokapöydässä lisäksi kaikenlaista ja tosiaan itsetehtyä sienipiirakkaa myös. Yöpyjille myös grillimakkaraa tarjolla.

Vierailija
142/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: vaikuttaa siltä, että joku on tehnyt tahallaan vutsin minun eilisestä aloituksessani. Ja tänään aamulla laittanut oman keskustelun, jossa valittaa nälkäänsä. Minun 40-vuotisjuhlia eikä häitä ole vielä edes pidetty.

Aika hämmentävä aloitus joltain, mutta kiva jos minun menuni jäi ainakin mieleen :) Kannattaisi kuitenkin ehkä kirjoittaa omia aloituksia, eikä mitään keksittyjä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sopisi myös laihduttajille ja lapsille."

Miten tuo jotenkin erityisesti sopisi laihduttajille? Tai mikä vaihtoehto olisi jotenkin huonommin lahduttajalle sopiva.

Mutta en suuttuisi.

Vierailija
144/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo jotenkin erityisesti sopisi laihduttajille? Tai mikä vaihtoehto olisi jotenkin huonommin lahduttajalle sopiva.

Mutta en suuttuisi.

Itse mietin, miten tuo sopii lapsille. Tuollaiset majoneesileivät eivät ole useinkaan ainakaan pienten lasten makuun. Aika monet lapset haluavat syödä asiat selkeästi erillään, eikä sotkettuna mössöksi. Mutta no pari tuntia jaksaa pienemmilläkin eväillä. Tuskin on tarkoitus kauempaa vieraiden viipyä.

Vierailija
145/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en suuttuisi.

Ihmettelen myös, ei laihduttajankaan dieetti kaadu yksiin juhliin. Nimenomaan laihduttajakin voisi ottaa hyvällä omallatunnolla yhdet juhlat herkutteluna ja palata sen jälkeen tiukasti ruotuun, ilman että kotiin tulee kuitenkaan ostettua yhtään herkkua ja ahmittua koko pakettia esim. keksiä/jäätelöä ym. Enemmän kiusantekoa että tarjolla on herkullista kakkua yms, mutta laihduttaja ikäänkuin saisi ottaa vain salaattia.

Vierailija
146/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en suuttuisi.

Ap: laihduttajalle sopisi kun olisi 2 erilaista salaattia ja sienipiirakkaa, eikä kiusauksia sortua esimerkiksi kermaperunoihin tai friteerattuun ruokaan. Lapset taas rakastavat herkku-voileipiä.

Vierailija
147/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotissynttäreihin ok tarjoilut, mutta häihin odottaisi kyllä vähän laajempaa lämpimää ruokatarjoilua, mikä tuossa on edes varsinaisesti itse pääruoka? Vähän ankealta kuulostaa peruna ja salaatti, syön itse arkenakin monipuolisemmin.

Vierailija
148/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta en suuttuisi.

Ap: laihduttajalle sopisi kun olisi 2 erilaista salaattia ja sienipiirakkaa, eikä kiusauksia sortua esimerkiksi kermaperunoihin tai friteerattuun ruokaan. Lapset taas rakastavat herkku-voileipiä.

Munamajoleipä ei nyt kuulosta herkkuleivältä lapsille, jotka syövät pelkän leivän pelkällä voilla. Munamajoleipä ei kyllä kuulosta omasta mielestäkään hyvältä. Ehkä ne raikkaat kurkkuleivät olisi parempi vaihtoehto.

Vierailija
149/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta en suuttuisi.

Itse mietin, miten tuo sopii lapsille. Tuollaiset majoneesileivät eivät ole useinkaan ainakaan pienten lasten makuun. Aika monet lapset haluavat syödä asiat selkeästi erillään, eikä sotkettuna mössöksi. Mutta no pari tuntia jaksaa pienemmilläkin eväillä. Tuskin on tarkoitus kauempaa vieraiden viipyä.

Ap: meidän suvun lapsille ainakin tuollaiset kaupan mössö kolmioleivät kelpaavat mainiosti. Retkellä joskus ollut. Ja lapsiperheen koululaiset rakastavat sienipiirakkaa, sitä olen usein kotonakin tarjoillut ja lapsille uppoo. Toki syövät myös ulkomailla äyriäisiä ja lähes kaikkea. Paljon matkustelevat ja syövät monipuolisesti, myös salaatti. Mutta mieluiten ei kovin tulista, joten välttelen chiliä juhlatarjoilussa, vaikka itse sitä rakastan. Kastikevaihtoehdoissa huomion tulisen ystävät. Salaatinkastikkeita on useita erilaisia.

Vierailija
150/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta en suuttuisi.

Ihmettelen myös, ei laihduttajankaan dieetti kaadu yksiin juhliin. Nimenomaan laihduttajakin voisi ottaa hyvällä omallatunnolla yhdet juhlat herkutteluna ja palata sen jälkeen tiukasti ruotuun, ilman että kotiin tulee kuitenkaan ostettua yhtään herkkua ja ahmittua koko pakettia esim. keksiä/jäätelöä ym. Enemmän kiusantekoa että tarjolla on herkullista kakkua yms, mutta laihduttaja ikäänkuin saisi ottaa vain salaattia.

Ap: tottakai laihduttaja saa ottaa mitä haluaa ja on tarjolla, ihan niin kuin kaikki muutkin. Tai olla ottamatta. Kaikki eivät edes sano erikoisruokavaliota kysellessä mitään laihdutuksestaan. Mutta on aika yleistä että moni on laihdutuskuurilla. Se on sitten oma asia että lipsuuko siitä vai ei. Tai onko syönyt edellispäivänä vaikka miinuskalorit että voisi ottaa kakkua. Tiedän erään henkilön, joka syö kuuliaisesti ja tiukasti aina ma-la, ja sunnuntaina panttaa koko päivän ennen kuin menee su-illalla kiinalaiseen buffettiin ja vetää niin ähkyt kuin olla ja voi. Maanantaina taas tiukka dieetti päälle. Tapoja laihduttaa on monenlaisia. Ei se minulle kuulu, mitä kukakin tekee.

Vierailija
151/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-vuotissynttäreihin ok tarjoilut, mutta häihin odottaisi kyllä vähän laajempaa lämpimää ruokatarjoilua, mikä tuossa on edes varsinaisesti itse pääruoka? Vähän ankealta kuulostaa peruna ja salaatti, syön itse arkenakin monipuolisemmin.

Ap: joltain näyttää menneen häiden idea ohi. Ei häihin mennä siksi, että vieras voisi syödä normaalia arkea monipuolisemmin. Häihin mennään iloitsemaan rakkautta ja läheistensä onnea uuden elämänkumppanin kanssa. Ei ruoan kuulu olla pääosassa millään lailla.

Vierailija
152/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta en suuttuisi.

Munamajoleipä ei nyt kuulosta herkkuleivältä lapsille, jotka syövät pelkän leivän pelkällä voilla. Munamajoleipä ei kyllä kuulosta omasta mielestäkään hyvältä. Ehkä ne raikkaat kurkkuleivät olisi parempi vaihtoehto.

Ap: kukaan ei estä sinua laittamasta sitä salaattia oman lohileipäsi tai kinkkuleipäsi väliin.

Vierailija
153/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta en suuttuisi.

Eikös sienipiirakka ole aika kaloripitoista, samoin perunasalaatti ja majoneesileivät? Kirkaslieminen kalakeitto olisi parempi vaihtoehto.

Vierailija
154/156 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo syödään? Siis istutaan pöydän ääressä vai napostellaan? Kolmioleipä ja salaatti on hankala yhdistelmä, tarvitaan veitset ja haarukat, kunnon lautanen jne. ja jos ei ole kaikille pöytäpaikkaa, niin syöminen hankalaa. Pelkkä kolmioleipä on helppo syödä.

Ap: Kaikille saataisiin mökille lautasia ja veitsejä ja haarukoita, mutta miksei nyt tyylikkäät kertikset voisi olla vaihtoehto. Itse syön noi niin, että otan kerrallaan palan sienipiirakkaa tai kolmioleivän-palan ja siihen kylkeen salaattia. Syön haarukalla ja veitsellä. Lapsi voi ottaa lautaselleen pelkkiä kolmiovoileipä-paloja ja syödä käsin ne.

Istumapaikkoja tosin en ole miettinyt, mutta jos buffet niin ei kaikkien ole pakko syödä samaan aikaan ja is

Sellasia lasinpidikkeitä myydään lautasiin kiinnitettäväksi. Oikein käteviä. 

Vierailija
155/156 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään suuttuisi, mutta voisin kuvitella, että kun saavutaan mökille, ja hääjuhlat ovat ylipäänsäkin pitkiä, että kyseessä ovat alkupalat ennen pääruokaa, tai jokin välipala joka tarjotaan, jos ruokailu on mökillä myöhemmin. 

Kyllä se varmaan yllätyksenä tulisi, että ei olisikaan mitään ruokaa, kakkukahvit vain. 

Eikö voileipien kanssa voisi olla vaikka jokin keitto? Muutenhan niitä voileipiä pitää olla aivan älytön määrä. Voisin kuvitella, että monikin mies syö niitä sitten ainakin kymmenen kappaletta jos ei paljon enemmänkin.

Vierailija
156/156 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollaisia tarjoillaan arkena, kun tulee vaikka vieraita kylään. 

Eihän mikään estä pitämästä juhlia tuolla menulla, mutta jos haluat, että vieraat viihtyvät niin on huomaavaista kertoa kutsussa, mitä on tarjolla. Itse en ainakaan jaksa pikkusuolaisilla, jos en ole ennen juhliin saapumista syönyt kunnon ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi