Suuttuisitko täatä juhlatarjoilusta?
Eli haluaisin 40-vuotisjuhliini tai parin vuoden päästä pidettäviin häihini niin buffetin, jossa on itse tehtyjä kolmioleipiä (munamajotäyte, lohi ja kinkku) lisäksi tuore viherslaattikulho ja peruna-salaattikulho. No ehkä voisin tehdä myös sienipiirakoita valmiiksi uunissa lämmitettäväksi. Salaatinkastikkeet erikseen.
Olisi edullista ja nopeaa tehdä samana päivänä kun ainekset ostaa etukäteen. Perunat voi keittää edellisenä päivänä. Sopisi myös laihduttajille ja lapsille. Jälkkäreitä toki sit kakkua, keksiä, vaahtokarkkia yms.
O ko mielestäsi liian vaatimatonta vai ihan ok? Itse ja puoliso tykätään noista. En usko että kenellekään jää nälkä, ruokaa tehdään runsaasti ettei lopu kesken.
Kommentit (73)
Kunhan juomista piisaa, niin kaikki kunnossa!!
Vihersalaatti = maailman tylsin tarjottava missä tahansa juhlissa.
Entä kolmen vuoden päästä pidettävissä juhannusjuhlissa? Tai äitisi eläkkeellejääntijuhlissa? Tai hautajaisissasi?
Ihan sama kunhan viinat ei lopu kesken.
No joo, itse en syö edes punaista lihaa ja puolet suvustani on kasvissyöjiä. Ei ole missään juhlissa tarjolla ollut kyllä mitään karjalanpaistia. Lapset varmasti tykkäävät ihan pehmeistä kolmioleivistä ja jälkkäriherkuista. Harva haluaa juhlissa syödä muussia ja läskiä kun ohjelmassa on kuitenkin mm. tanssia ja valokuvausta. Pullottavalla vatsalla ei oikein ole hyvä yhdistelmä. Suursyömäreitä ei meidän lähipiirissä ole muutenkaan. Oman ja puolison suku+kaverit hoikkia ja syövät vain pieniä annoksia aina kylässä ja juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vihersalaatti = maailman tylsin tarjottava missä tahansa juhlissa.
Ap: mun mielestä taas sopii tosin hyvin raikastamaan vaikka tuhtia sienipiirakkaa tai majoneesi-kinkku-voileipää. Mutta voisihan tota jotenkin tuunata sittenkin. Vaikka appelsiinilla tai vesimelonilla.
Mielensäpahoittaja-feministi-vegaaneillekin varmasti pitää olla jotakin ituja. Muuten saadaan tällä palstalla lukea, miten tympeät tarjoilut juhlissasi oli.
Minä en kutsuisi ituhippejä juhliini.
Mulle on yhdentekevää mitä missäkin on tarjolla. Jos en tykkää maistan vähän kohteliaisuudesta ja käyn sittemmin syömässä jos on ruoka. Kahvi nyt käy aina ja teekin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielensäpahoittaja-feministi-vegaaneillekin varmasti pitää olla jotakin ituja. Muuten saadaan tällä palstalla lukea, miten tympeät tarjoilut juhlissasi oli.
Ap: Juhliin ei olisi tietääkseni tulossa ketään täysvegaania, voin toki pyytää vielä ilmoittamaan kutsussa erikoisruokavalioista. Mutta kasvissyöjille on munavoileipiä ja niitä salaatteja ja sienipiirakkaa. Kalaleivät ja kinkkuleivät on ainoat mitä ei voi syödä.
Helpompi olis varata joku kahvila jossa kakku tai leivostarjoilu. Sekä lisäksi suolapalaa. Ja ei tartte sit kotia siivota ja kaikki olis valmiina. Tuskin se niin hirveesti maksaa. On täs varaa laittaa rahaa säästöön 2 vuoden aikana. Kysy tarjouksia paikallisilta kahviloista tai pitopalveluista.
Kyllä morsiamen pitää juhlia häitä eikä kyökkiä keittiössä.
Tykkäisin kyllä, hyvältä kuulostaa.
Jos joku mulle tarjoaa jotakin niin todellakaan en suutu. Vaikka en kauheasti tykkäisikään tai vaikka loppuis kesken. Kiitollinen olisin että joku on nähnyt vaivaa.
Miten nuo syödään? Siis istutaan pöydän ääressä vai napostellaan? Kolmioleipä ja salaatti on hankala yhdistelmä, tarvitaan veitset ja haarukat, kunnon lautanen jne. ja jos ei ole kaikille pöytäpaikkaa, niin syöminen hankalaa. Pelkkä kolmioleipä on helppo syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: Juhliin ei olisi tietääkseni tulossa ketään täysvegaania, voin toki pyytää vielä ilmoittamaan kutsussa erikoisruokavalioista. Mutta kasvissyöjille on munavoileipiä ja niitä salaatteja ja sienipiirakkaa. Kalaleivät ja kinkkuleivät on ainoat mitä ei voi syödä.
Syö kasvikunnan tuotteita ja kananmunia, mutta ei maitotuotteita, lihaa tai kalaa.
Syö kasvikunnan tuotteita ja kalaa, mutta ei lihaa tai siipikarjaa.
Ei syö mitään eläinperäisiä tuotteita, mukaan lukien liha, kala, kananmunat, hunaja ja maitotuotteet.
Syö kasvikunnan tuotteita, maitotuotteita ja kananmunia, mutta ei lihaa, kalaa tai siipikarjaa.
Syö kasvikunnan tuotteita ja maitotuotteita, mutta ei kananmunia, lihaa tai kalaa.
Ihan ok. Leivät saattavat lätsähtää?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Helpompi olis varata joku kahvila jossa kakku tai leivostarjoilu. Sekä lisäksi suolapalaa. Ja ei tartte sit kotia siivota ja kaikki olis valmiina. Tuskin se niin hirveesti maksaa. On täs varaa laittaa rahaa säästöön 2 vuoden aikana. Kysy tarjouksia paikallisilta kahviloista tai pitopalveluista.
Kyllä morsiamen pitää juhlia häitä eikä kyökkiä keittiössä.
Ap: Täti ja isä ovat mestareita keittiössä, tekevät leivät ja kaatavat salaatit kulhoihin ihan tunnissa parissa juhlapäivän aamuna. Kaikki vaan laitetaan esille buffetpöytään sitten, eikä kenenkään tarvitse rehkiä keittiössä.
Juhlat järjestetään ilmaiseksi mökillä. En nyt ala jengiä minnekkään ihmeen kahvilaan kärräämään ja maksamaan 20€/per pää ruoista. Ja kauheesti omia viinoja ei varmaan saa siellä kahvilassa/seurakunnan tiloissa juoda, jos sellainen varattaisiinkin? Alkoholijuomat ostettu aikoja sitten jo Tallinnasta. Siivoaminen ja koristelu ei mökillä ole ongelma tai maksa paljon mitään.
Jos tarjoilusta suuttuu, ei ole sen arvoinen henkilö että siitä kannattaa pahastua, oma on häpeänsä. Ihan hyvältä kuulostaa tarjoukset.
Musta on outo ajatus että joku _suuttuisi_ juhlatarjoilusta. Tietty jos on pitkäkestoiset juhlat niin jotain sienipiirakoita tai vaikka riisipiirakoita sitten reilusti (ja tulijoille tieto ettei ole mitään karjalanpaistikestitystä).