Syökö kukaan täällä vain kerran päivässä?
Tämä pätkäpaastoilun muoto kiinnostaa kovasti, mutta jaksaako sitä pidemmän päälle ja tuleeko puutoksia?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kansalliset ravitsemussuositukset eivät perustu kerran päivässä syömiseen, jos tämä menetelmä tekee ihmisistä terveempiä?
Kansalliset ravitsemussuositukset on väestötason suosituksia, jotka on tarkoitettu lähinnä joukkoruokailun tueksi. Niiden on tarkoitus sopia pienin muutoksin lähes kaikille. Kerran päivässä syöminen ei kuitenkaan sovi esim. suurelle osalle ikääntyneitä, lapsille, diabeetikoille, raskaana oleville, imettäville, tiettyjä lääkkeitä käyttäville ja tiettyjä sairauksia sairastaville ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta mättämistä syödä jatkuvasti joka päivä. Kyllä pitää yksi ateria vuodessa riittää!
Eli vedit överiksi kun et kestänyt totuutta jatkuvasta mättämisestäsi :(
Ihan vain leikin tyhmää niin kuin sinälkin.
Eli argumentit sinulta loppu. MOT.
Niin noh. Sinulla niitä koskaan ole ollutkaan, joten samapa tuo mitä minä tänne mölisen sinun ilokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kansalliset ravitsemussuositukset eivät perustu kerran päivässä syömiseen, jos tämä menetelmä tekee ihmisistä terveempiä?
Kansalliset ravitsemussuositukset on väestötason suosituksia, jotka on tarkoitettu lähinnä joukkoruokailun tueksi. Niiden on tarkoitus sopia pienin muutoksin lähes kaikille. Kerran päivässä syöminen ei kuitenkaan sovi esim. suurelle osalle ikääntyneitä, lapsille, diabeetikoille, raskaana oleville, imettäville, tiettyjä lääkkeitä käyttäville ja tiettyjä sairauksia sairastaville ihmisille.
Miksi ei sitten ole erillisiä ravitsemussuosituksia niille, jotka eivät kuulu erityisryhmiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on niin kovin hyödyllinen ja terveellinen tapa, miksi yksikään lääkäri ei ikinä vastaanotolla suosittele tuollaista ratkaisua? 
Koska kerran päivässä syöminen ei kaikille sovi, ja etenkin koska se ei ole kansallisessa ravitsemussuosituksessa.
Väärä vastaus. Lääkärit suosittelee monille ylipainoisille erittäin niukkaenergistä dieettiä, vaikka se ei todellakaan sovi kaikille eikä se myöskään sisälly kansallisiin ravitsemussuosituksiin. Mistä siis johtuu, ettei lääkärit suosittele paastoa muuten kuin lyhytaikaisesti esim. ennen sellaista leikkausta, jossa on tärkeää että vatsa on tyhjä?
Oikea vastaus on että lääkärit eivät tiedä ra
Kerrotko sitten, miksi paino usein lähtee laskuun ennemminkin lisäämällä ruokaa kuin vähentämällä sitä?
Kyllähän se lähtee kun ei syö jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei sitten ole erillisiä ravitsemussuosituksia niille, jotka eivät kuulu erityisryhmiin?
Kysy näiden 'suositusten' tekijöiltä. Samalla voit kysyä miksi ne ovat päin pärsettä.
Kun nimenomaan ei lähtenyt. Olin joskus koko päivän pelkän banaanin tai leivän varassa. Painoin 115 kiloa. Vasta kun aloin syödä ENEMMÄN, pano lähti laskuun. Miten selität tämän?
Vierailija kirjoitti:
Kun nimenomaan ei lähtenyt. Olin joskus koko päivän pelkän banaanin tai leivän varassa. Painoin 115 kiloa. Vasta kun aloin syödä ENEMMÄN, pano lähti laskuun. Miten selität tämän?
Olet mussutellut sitä leipääsi jatkuvasti jolloin insuliinit pysyivät korkealla.
Väärin. Paino lähtee tyypillisesti laskuun, kun alkaa syödä useammin, mutta pienempiä annoksia sen sijaan että vetäisi kerralla hervottoman kasan ruokaa ja olisi loppuvuorokauden syömättä. Ihan todistettu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Paino lähtee tyypillisesti laskuun, kun alkaa syödä useammin, mutta pienempiä annoksia sen sijaan että vetäisi kerralla hervottoman kasan ruokaa ja olisi loppuvuorokauden syömättä. Ihan todistettu juttu.
Vanhaa tietoa ja täysin paska neuvo. Useat pienet annokset haittaavat laihtumista. Parempi syödä kerran ja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet mussutellut sitä leipääsi jatkuvasti jolloin insuliinit pysyivät korkealla.
Miksi kommentoit, vaikka et osaa lukea? Kerroin selkeästi, että olin koko päivän pelkän banaanin tai leivän varassa. Ratakiskosta väännettynä: En syönyt koko päivänä mitään muuta kuin yhden banaanin tai yhden viipaleen leipää. Ei siis ollut mitään jatkuvaa mussuttelua, vaan olin päivästä lähes koko ajan syömättä. Eli mikä on selityksesi sille, että painoni lähti laskuun vasta, kun aloin syödä ENEMMÄN?
En ainakaan minä. Hereillä ollessa noin joka toinen tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoit, vaikka et osaa lukea? Kerroin selkeästi, että olin koko päivän pelkän banaanin tai leivän varassa. Ratakiskosta väännettynä: En syönyt koko päivänä mitään muuta kuin yhden banaanin tai yhden viipaleen leipää. Ei siis ollut mitään jatkuvaa mussuttelua, vaan olin päivästä lähes koko ajan syömättä. Eli mikä on selityksesi sille, että painoni lähti laskuun vasta, kun aloin syödä ENEMMÄN?
Väitän että jos sinut pistetään laboratorioon valvottuihin olosuhteissin ja annetaan yksi leipäviipale jonka syöt kerralla niin paino lähtee laskuun. Mistä minä tietäisin mitä muuta olet mättänyt :D Kyllä tuo kertoo että sinulta on itsehillintä pettänyt ja mätit jotain muuta.
2-3 kertaa. Ei mitää paastoja. Mutta nukun puolet vuorokaudesta.
Kerrotko sitten, miksi paino usein lähtee laskuun ennemminkin lisäämällä ruokaa kuin vähentämällä sitä?