Syökö kukaan täällä vain kerran päivässä?
Tämä pätkäpaastoilun muoto kiinnostaa kovasti, mutta jaksaako sitä pidemmän päälle ja tuleeko puutoksia?
Kommentit (174)
Minulla aamu- ja iltapala. Välissä yksi lämmin ateria. Ehkä pelkästään yhdellä aterialla alkaisi heikottaa, eikä se taida terveellistäkään olla.
Mikä ihmeen paasto? Olen aina syönyt vaan kerran päivässä, muuten kahvia tauolilla.
No ei sillä jaksa, jos elämään kuuluu yhtään jotain muutakin kuin palstalla makoilua. Ihmisen elimistö toimii energialla, jota saa ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen paasto? Olen aina syönyt vaan kerran päivässä, muuten kahvia tauolilla.
Paasto=pidempi jakso, jolloin et syö mitään. Esim. 16 tuntia syömättä, on pätkäpaastoa.
Vierailija kirjoitti:
No ei sillä jaksa, jos elämään kuuluu yhtään jotain muutakin kuin palstalla makoilua. Ihmisen elimistö toimii energialla, jota saa ruuasta.
Höpö höpö. Hyvin jaksaa treenit vetää paastotilassakin ja ihan on suosittu metodi tämä. Ainakin jos rasvanpolttoon tähtää. Esim. Leangainsissa syödään vain joka toinen päivä.
Liian iso kerta-annos hiilihydraatteja varastoituu suoraan rasvakudokseen.
Kyllä sitä kaksi kertaa päivässä tulee syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Hyvin jaksaa treenit vetää paastotilassakin ja ihan on suosittu metodi tämä. Ainakin jos rasvanpolttoon tähtää. Esim. Leangainsissa syödään vain joka toinen päivä.
Höpö höpö. Rasvanpolttoonkin tarvitaan energiaa ja sitä ei kehoon tyhjästä synny. Jos syö vain yhden aterian päivässä, siinä on montakin asiaa pahasti pielessä. Vauriot huomaa sitten, kun niitä ei enää saa korjattua.
Mä pätkäpaastoilen. Syön aamupalan viideltä ja kunnon lounaan 10.30. Sillä pärjää taas seuraavaan aamuun, eikä ole vielä nälkä yllättänyt. Toki jos ois kunnon treeniä ja hikiliikuntaa runsaasti niin varmaan tarvis sit aamupalaa runsastuttaa.
Kuulostaa syömishäiriöltä, jos ei uskalla syödä kuin kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä pätkäpaastoilen. Syön aamupalan viideltä ja kunnon lounaan 10.30. Sillä pärjää taas seuraavaan aamuun, eikä ole vielä nälkä yllättänyt. Toki jos ois kunnon treeniä ja hikiliikuntaa runsaasti niin varmaan tarvis sit aamupalaa runsastuttaa.
Olet totuttanut kehosi nälkään ja siksi et enää tunne sitä. Tarpeeksi pitkään kun on syömättä, näläntunne katoaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
8h työpäivä konepajalla kuuluu päivän rutiineihin ja syön kerran päivässä. Riippuu ihan mihin itsensä totuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8h työpäivä konepajalla kuuluu päivän rutiineihin ja syön kerran päivässä. Riippuu ihan mihin itsensä totuttaa.
Sulla ei sitten kovin paljoa töitä ole, jos syömättä pärjäät koko työpäivän. Itsellä lähtisi taju, jos yrittäisin olla fyysisen työpäiväni kokonaan syömättä. Ei siinä olisi mitään järkeäkään, koska kaikki kuluu, mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän aina välillä tuollaisia kuureja. Itse en jaksa pitkiä aikoja, mutta monet tuntuu tykkäävän. Ja miksi siitä nyt puutoksia tulisi?
Yhteen ateriaan on tosi vaikea mahduttaa tarpeeksi kaikkea tarpeellista ja ravinteiden imeytyminenkin on ongelma. Kroppa kun ei vaan millään pysty imeyttämään rajattomasti kaikkea yhdellä kertaa.
Av-palstalla on todella outoa porukkaa. Hirveä kilpailu siitä, kun näännyttää itseään nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin sanotaan pätkäpaastoksi, jos "paastoaa" 12 tuntia ja syö kaikki päivän ruokansa 12 tunnin sisällä.
Täytyy kyllä todella tarkkaan laskea ja miettiä, että saa yhteen ateriaan koko päivän energiatarpeen ja kaiken tarvittavan ravitsemuksen kannalta. Kai se onnistuu, mutta vie tolkuttomasti aikaa suunnitella tuollaista jatkuvasti.
Moni 120+ kiloinen mamma noudattaa tuota paastoa. Keho on säästöliekillä ja siksi eivät laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Liian iso kerta-annos hiilihydraatteja varastoituu suoraan rasvakudokseen.
Kyllä sitä kaksi kertaa päivässä tulee syötyä.
En tiedä pitääkö tuo paikkaansa, mutta mitä väliä sillä on jos "ylimääräiset" hiilihydraatit varastoituu tilapäisesti rasvakudokseen? Ne palaa kyllä äkkiä pois jos ei syö enemmän kaloreita kuin kuluttaa.
Minä pidän aina välillä tuollaisia kuureja. Itse en jaksa pitkiä aikoja, mutta monet tuntuu tykkäävän. Ja miksi siitä nyt puutoksia tulisi?