Lounasravintoloiden loputon ahneus lopetti niissä käymisen.
Makaronilaatikko tai paistetut perunat ja uunimakkara ei maksa 13,70€ Kannan rahani mieluummin kauppaan jossa saan lounaan lounaan hinnalla.
Kommentit (80)
Itse syön lounaan hyvässä ravintolassa, 13,50 euron hintaan. Annokset pöytiin tarjoiltuna, eikä laadussa häviä muiden ravintoloiden lista-annoksille. Asiakkaita tuntuu piisaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on monipuolista hyvää ruokaa ja monipuolinen salaattipöytä niin tuokin on vielä kohtuullinen hinta mutta ei tuollaisesta.
Kohtuullinen hinta lounaasta on 8-9 euroa, ei 15.
Riippuu laadusta. Uunimakkarasta tai seitipalasta 8 euroa olisi kohtulliinen tai kymppi, mutta jos tarjotaan laatua niin sitten 15e on ok.
Perusta itse lounasravintola, niin opit vähän kulurakenteesta. Kun ostat sen Saarioisten makaronilaatikon ruokakaupasta, tuskinpa sitä syöt kylmänä seisaallaan suoraan rasiasta sormillasi kauhoen.
Jos työskentelet Tampereen Härmälässä niin suosittelen Sumer Pizzeriaa. Lounas 12,50 ja siihen kuuluu 330 ml juomapullo, salaattia (7 vaihtoehtoa eli vaikka kaikkia voi ottaa) kastikkeineen ja pizza tai kebab. Pizzaan valita itse 4 täytettä ja kebabbiin perunat. Annokset on hyviä ja isoja, itse naisena jaksan syödä pizzasta puolet ja kebab-annoksesta kolmasosan. Loput saa foliossa tai laatikossa mukaan eli riittää vielä iltaruuvaksikin. En toki suosittele joka päivä mutta kun haluaa herkutella niin loistava vaihtoehto.
Jos pienellä alueella on vaikka viisi lounasravintolaa, mikä on Helsingissä aika tavallista, niin niiden kannattaisi tehdä niin että sanotaan 2 ravintolaa tarjoaa pelkkää vegeä ja 3 ravintolaa pelkkää lihaa. Voisivat laskea hintoja näin.
Vierailija kirjoitti:
Perusta itse lounasravintola, niin opit vähän kulurakenteesta. Kun ostat sen Saarioisten makaronilaatikon ruokakaupasta, tuskinpa sitä syöt kylmänä seisaallaan suoraan rasiasta sormillasi kauhoen.
Asiakasta ei voisi kulurakenne kuule vähempää kiinnostaa. Asiakas vertaa uunimakkaran hintaa viereiseen ruokakauppaan.
Eiköhän nää lounasravintolat oo tarkoitettu lounariväelle, tuskin sinne odotetaankaan kenenkään muun erehtyvän.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän mieluummin lounasravintoloiden opiskella kulurakennetta kun Saarioinen onnistuu noin 10 kertaa edullisemmin laittamaan sen saman makaronilaatikon kauniiseen pakkaukseen ja kuskaamaan sen useiden satojen kilometrien päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on monipuolista hyvää ruokaa ja monipuolinen salaattipöytä niin tuokin on vielä kohtuullinen hinta mutta ei tuollaisesta.
Näin. Helsingissä lounasravintolat hukkuvat kanaan, seitiin ja uunimakkaroihin. Tiedän ravintolan, jolla on listan mukaan kanaa viitenä päivänä viikossa. Usein vielä Kiovan kanaa joka tulee halvemmaksi koska on onttoa. Tukkuhinnat ovat nousseet paljon, sitä en epäile, mutta ihmisten maksukyky laskee. Paha yhtälö. Pääongelma noissa on liian runsas tarjonta ja sitten se vegepakko. Täytyy tarjota aina vegeä sekä lihaa, tulee kalliiksi. Ravintoloiden kannattaisi tarjota 1-2 hyvintehtyä ruokalajia ja siinä se, eikä viittä halvalla tehtyä.
Ja sitten se kana on usein jotain ulkomaalaista esim Brasiliasta tänne pakasteena tuotua. Eipä tee kyllä mieli yhtään. Haluan kotimaiset lihatuotteet eli menee kotikokkailuna koska tiedä mitä kaupasta ostan. Olen samaa mieltä 1-2 hyvin tehtyä ruokalajia ja niiden edes tarvitse joka päivä vaihtua. Minä harvoin käyn samassa lounasravintolassa peräkkäisinä päivinä, poislukien työpaikan oma kanttiina.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nää lounasravintolat oo tarkoitettu lounariväelle, tuskin sinne odotetaankaan kenenkään muun erehtyvän.
Työttömänä on koomista niissä käydä, kun on ainoa joka maksaa täyden hinnan. Eläkeläiset saavat eläkeläisalennuksen ja työporukat oman alennuksensa.
Tuossa on myös ongelma, että ravintolalta katoaa kunnianhimo tekemisestä kokokaan kun se sama työporukoiden mullilauma tulee aina ja syö enivei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakasta ei voisi kulurakenne kuule vähempää kiinnostaa. Asiakas vertaa uunimakkaran hintaa viereiseen ruokakauppaan.
Asiakkaan ei kannata mennä ravintolaan, jos kylmä eines houkuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan valmissalaateista jotkut on ihan ok. Kalorit tulee niisä lähinnä siitä majoneesikastikkeesta mitä ei tarvitse kaikissa käyttää. Saa 7 eurolla ihan ok lounaan. Yli puolet halvemmalla kuin lounasravintolan uunimakkaran.
Ylihintaista rosvousta nuokin ovat. Tuolla hinnalla saat jo kaksi kunnollista mikroruoka-annosta nykyhinnoillakin ja samalla summalla permium-tason mikroruoan. Ne ovat vähintään yhtä terveellisiä kuin nuo rosvosalaatit majoneeseineen.
Ei ole tullut kannettua mikroaaltouunuia ja aggregaattia töreissuilla mukana.
Suurimmalla osalla salaatinpuputtajista se mikro kuitenkin tönöttää siellä taukohuoneessa.
Minulle tuo 14 € on ok hinta. Saa salaatin, kasvikset ja pääruuan sekä kahvin.
Kiina buffeteissa ei mielestäni hinnat ole kovin paljoa nousseet. Ehkä liha on vaihtunut kissoihin ja koiriin, mutta sitähän ei chilikastikkeessa maista.
Helsingissä ei ole valkoisia lounasravintoissa töissä käytännössä enää ollenkaan. Joka ravintolan keittiö täynnä intialaisia.
Intialaiset eivät oikein aina osaa tehdä länsiruokaa, varsinkaan suomalaista ruokaa. Kaikkialla on se curryn, korianterin ja rypsiöljyn käry.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten se kana on usein jotain ulkomaalaista esim Brasiliasta tänne pakasteena tuotua.
brasilisialaiset kanat saa sentään käyskennellä auringon alla ja kuopsutella maata toisin kuin suomalaiset Atrian tehotuotetut broiskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuullinen hinta lounaasta on 8-9 euroa, ei 15.
Tuolla hinnalla ei kuluja kateta.
Vierailija kirjoitti:
Kiina buffeteissa ei mielestäni hinnat ole kovin paljoa nousseet. Ehkä liha on vaihtunut kissoihin ja koiriin, mutta sitähän ei chilikastikkeessa maista.
Ennen laitettiin mirrit multaan, nyt ne laitetaan Suvikultaan!
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole valkoisia lounasravintoissa töissä käytännössä enää ollenkaan. Joka ravintolan keittiö täynnä intialaisia.
Intialaiset eivät oikein aina osaa tehdä länsiruokaa, varsinkaan suomalaista ruokaa. Kaikkialla on se curryn, korianterin ja rypsiöljyn käry.
Tuo on vanha juttu. Jo kasarin puolessavälissä monessa helsinkiläisessä lounasravintolassa oli noita turbaanipäitä töissä ja paljon.
Ei ole tullut kannettua mikroaaltouunuia ja aggregaattia töreissuilla mukana.