Muita jotka katuvat opintojaan?
Mulla meni viisi vuotta ihan hukkaan ja käteen jäi vaan 20 000 euroa lainaa. Työllistymiseen tutkinnolla ei ollut vaikutusta.
T. Pitkäaikaistyötön
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
En. Aivan parasta oli sukupuolentutkimus.
Osaatko määritellä mikä sukupuoli on?
Ollut jo 20v. töissä 70k€ vuosituloilla, mutta kyllähän tämä alkaa puuduttaa. Olisi voinut valita toisen alan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö opiskelualaa valitessasi, millaiset työllisyysnäkymät sillä on?
Maailma on mennyt niin arvaamattomaksi että on täysin mahdotonta arvata mikä ala työllistää edes kuukauden päästä.
Esim. paljon hehkutettu koodaaminen, tekoäly taisi jo viedä tämänkin alan.
Hoh-hoijaa tätä tekoäly paskaa, nykymuotoinen tekoäly ei korvaa ketään eikä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Etkö näe oppimillasi asioilla mitään arvoa?
Tottakai niillä on arvoa. Mutta pointtina onkin työllistyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai niillä on arvoa. Mutta pointtina onkin työllistyminen.
Työllistyä voi muillekin aloille. Ei ne oman alan työtkään välttämättä mitään herkkua ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologinen sukupuoli yhdistyy kulttuuriseen, näiden rajat ovat liukuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuva on jalkojesi välissä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä selität. Väritkin on liukuvia, osaatko selittää mitä värit on? Mikä se sukupuoli on?
Minä. Kolme kuukautta tuhlasin elämästäni syksyllä 1975 kansanopistossa. Onneksi älysin lopettaa siihen. Kansalaiskoulu pohjalta riitti töitä eläkkeelle pääsyyn saakka. Opintolainaa ei kertynyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sukupuoli. Siitähän sen voisi päätellä, eikö? Mikä on sukupuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei, ne unohtaa hyvin nopeasti ainakin jos ei ole fyysisiä taitoja, yliopistotieto on kuin pierua saharassa, siitä ei muista mitään eikä sillä tee mitään
Minusta taas tuntuu, että koulutus oli hyvä ja että koko pääkopan sisältö olisi tyystin toisenlainen ilman sitä.
Ikävä kyllä se koulutus ei työllistä, tai ei minua.
Olisi pitänyt opiskella ensin jokin lyhyt tutkinto. Toisaalta tunnen monta, jotka tekivät niin eivätkä työllistyneet silläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuva on jalkojesi välissä :D
Omasi luistaa ainakin järkeäsi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyjään kouluttaudutaan jollekkin fiilisalalle ilman mitään realistista otetta tulevaisuudesta.
Oma valinta toki mutta ei pilipalihumanisteja tai jotain seksuaalivähimmistöjen marginaaliongelmien tutkijoita määräänsä enempää tarvita.
Mulla on tekniikan alan tutkinto.
Ap
Mihin sä sen 20 000 euron lainan käytit? Mullakin on tekniikan alan tutkinto ja lainaa nolla euroa. Asuin solussa, söin yliopiston ruokalassa opiskelijahintaan, lopun ruoan tein itse solun keittiössä. Kesäisin kävin kesätöissä ja säästin palkoista koko vuoden ajaksi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö opiskelualaa valitessasi, millaiset työllisyysnäkymät sillä on?
Minä mietin. Opiskelin matematiikan opettajaksi. Päivän tai viikon sijaisuuksia saa tehdä niin paljon kuin jaksaa, mutta edes vuoden määräaikaisuudet on tiukassa, vakitöistä puhumattakaan.
Mikset opiskele fysiikan, kemian ja tietotekniikan pätevyyksiä lisäksi?
ohis
En ole tuo matikan opettaja vaan ma+fy+ke opettaja. Olen tehnyt yli 10 vuotta pätkiä ja sijaisuuksia ja vasta nyt laajennettuani reippaasti hakualuetta sain vakityön.
Joo. Opiskelin nuorena n. 200 op yliopistossa humanistista alaa. Sitten totesin ettei siltä alalta töitä saa ja jätin kesken. Opiskelin myöhemmin toisen tutkinnon ammattikorkeassa, mutta en saanut kuitenkaan silläkään töitä. Ois ehkä kannattanut edes kandi silloin nuorena tehdä, niin ei ois mennyt 5 vuotta kankkulan kaivoon. Tosin hukkaan se kandikin ois varmasti mennyt, mutta ois sentään voinut sanoa sellaisen tutkinnon tehneensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä selität. Väritkin on liukuvia, osaatko selittää mitä värit on? Mikä se sukupuoli on?
Opiskele sukupuolentutkimusta niin ymmärrät. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyjään kouluttaudutaan jollekkin fiilisalalle ilman mitään realistista otetta tulevaisuudesta.
Oma valinta toki mutta ei pilipalihumanisteja tai jotain seksuaalivähimmistöjen marginaaliongelmien tutkijoita määräänsä enempää tarvita.
Mulla on tekniikan alan tutkinto.
Ap
Mihin sä sen 20 000 euron lainan käytit? Mullakin on tekniikan alan tutkinto ja lainaa nolla euroa. Asuin solussa, söin yliopiston ruokalassa opiskelijahintaan, lopun ruoan tein itse solun keittiössä. Kesäisin kävin kesätöissä ja säästin palkoista koko vuoden ajaksi rahaa.
Elämiseen. Kaikilla opiskelijoilla ei ole samanlainen elämäntilanne kuin sinulla on ollut.
Ap
Maailma on mennyt niin arvaamattomaksi että on täysin mahdotonta arvata mikä ala työllistää edes kuukauden päästä.
Esim. paljon hehkutettu koodaaminen, tekoäly taisi jo viedä tämänkin alan.