Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä työmarkkinatuella elävä! Paljonko on oma osuutesi vuokrasta? Pärjäätkö hyvin, kohtalaisesti tai huonosti?

Vierailija
22.09.2025 |

Minulla 490e. Pärjään kohtalaisesti mutta tästä ei saisi enää huonommaksi mennä. 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% vastikkeesta, mitään asumistukea ei enää saa. Kaikkiin muihin laskuihin jää 350€/kk.

Vierailija
2/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin oli vuokra 650 €, eli kaikki työmarkkinatuesta meni siihen ja asumistuesta piti täydentää. Muuhun jäi sitten n. 250 €. Nyt Orpon hallituksen uudistusten jälkeen asumistuki leikattiin niin, että muuhun elämään jää kuukaudessa 50 €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100% vastikkeesta, mitään asumistukea ei enää saa. Kaikkiin muihin laskuihin jää 350€/kk.

Mulla on oma vuokranosuus 149€ mulla jää 479€ . Olen siis muuttanut veroprosentin 15,5 prosenttiin 20 sijasta

4/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin oli vuokra 650 €, eli kaikki työmarkkinatuesta meni siihen ja asumistuesta piti täydentää. Muuhun jäi sitten n. 250 €. Nyt Orpon hallituksen uudistusten jälkeen asumistuki leikattiin niin, että muuhun elämään jää kuukaudessa 50 €.

Miten olet hengissä jos ei mtn muuta rahaa ole kuukaudessa kuin tuo 50€😳

Vierailija
5/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

574 + vesiennakko 20 eli yhteensä 594 e. Saan asumistukea ja lisäksi jonkin verran toimeentulotukea. Vuokrani ylittää Kelan hyväksymän kuntakohtaisen maksimivuokran, joten maksan sen ylimenevän 46 e itse, sitä ei huomioida toimeentulotuessa. En ala muuttamaan tästä asunnosta nyt mihinkään gettoon kun tämä on hyvällä sijainnilla ja palveluita lähellä. 

Vierailija
6/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

390€ menee vuokraan ja työmarkkinatuki on 526€, eli 136€ jää elämiseen /kk.

Vierailija
7/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa vuokra 490e. Saan myös asumistukea 300 euroa. Loppuvuosi menee toivottavasti ihan hyvin, tammikuussa sitten taas lääkekattoa kerryttämään. 

Hurjan pieniä summia ylempänä </3

Vierailija
8/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet hengissä jos ei mtn muuta rahaa ole kuukaudessa kuin tuo 50€😳

Juuri ja juuri olen. Nyt on koko ajan halpa asunto etsinnässä, mutta vaikeaa on sellainen lyhyellä varoitusajalla saada. SItten pitäisi vielä varattomana muuttaa toiselle paikkakunnalle. Hyvältä tämä ei nyt näytä. 

Vierailija
9/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuteni vuokrasta on 0 euroa, mutta joudunkin asumaan vanhempani luona. Ilmaisen asumisen vastapainona joudun huolehtimaan vanhasta ja sairaasta vanhemmastani, tekemään kaikki kotityöt ja hoitamaan vanhempani asioita. Tämä ei ole mukavaa. Vanhempani ei myöskään vaadi maksua mistään, mutta ei myöskään anna rahaa ja maksan itse kaikki menoni ja ostan kodintarvikkeet mm. vessapaperi, talouspaperi, saippua, shampoo jne. myös vanhempani käyttöön työmarkkinatuella 595 euroa. Työmarkkinatuki on ainoa tuloni.

Vierailija
10/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma osuuteni vuokrasta on 130€. Lisäksi saan toimeentulotukea, joten maksan tosiasiassa n.35 € vuokraa. Asun halvassa koirankopissa, jossa en viihdy yhtään. Muuttaisin mielelläni pois, jos löytäisin kämpän minkä Kela hyväksyy.

Vierailija
11/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa vuokran ja ruoat.

Vierailija
12/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra 554€/ kk ja asumistuki 299€... No, huonosti pärjää, n. 140 € jää elämiseen;((

Vierailija
13/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuesta on otettava noin sata euroa vuokraan ja vesimaksuun, ja vuokra nousee pian muutamalla kympillä.

Olen niin sairas, että Kela ei ole kehottanut minua muuttamaan. En edes pystyisi muuttamaan, en edes etsimään uutta asuntoa.

Yhtään vähemmällä en pärjäisi. Mihinkään tavallisesta poikkeavaan ei ole rahaa. Jo nyt olen itsem*rhan partaalla sen vuoksi, että loppuikäni on tätä samaa kituuttamista. 

Vierailija
14/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ja sitten purraan oppia hallitus käskee ihmisiä tuskailemaan! Kui ka, kun ei voi. Eihän tuosta riitä tuhlailla kuin temuun!

Vierailija
15/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma vuokranosuus 149€ mulla jää 479€ . Olen siis muuttanut veroprosentin 15,5 prosenttiin 20 sijasta

Miten vuokranosuus vaikuttaa veroprosenttiin? En tajuu! Mulla 20% eikä alemmaksi mene ainakaan vero.fi laskurilla.

Vierailija
16/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa vuokraa..asun perikunnan asunnossa josta en maksa vuokraa

..

Perikunnan asunnossa asun koska en edes saisi asumistukea. Työmarkkinatuen lisäksi.

Vierailija
17/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia vuokria jos yksin asutte.  Asuntoja kumminkin tarjolla joissa vuokra reilusti alle 400€

Vierailija
18/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovia vuokria jos yksin asutte.  Asuntoja kumminkin tarjolla joissa vuokra reilusti alle 400€

Maaseutu kunnista löytyy rivitaloasunto ja ihan 350 euron kk hintaan hyväkuntoisina. 

Haittapuoli on vain että ei ole työpaikkoja,julkista liikennettä eikä eikä enää juuri mitään julkisia eikä muita palveluja

Vierailija
19/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemen vuokra-asuntotilanne on ahneudella paskottu.

Uutisoitukin tästä.

Todellinen omaan jalkaan ampuminen!

Vierailija
20/54 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun kotikunnassasi on, niiin se ei tarkoita, että muuallakin olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme