Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (1571)
Vierailija kirjoitti:
Paskainen alusta kaipaisi vaihtoa.
Siinä on tutut tuoksut ennenkuin silmät ja korvat aukeaa. Olisi levottomuutta herättävää vaihtaa se. Näin otaksun. varma en ole eikä se nyt likaiselta näyt.
Olen yksinäinen. Pentulive on kaivattua seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Pikkumurua tankataan 🍼
Pohdin tätä, kun Muru on kovin kiinnostunut että mitä hiiskattia siinä tapahtuu. Onko pennussa vikaa? Outo mönjä pitää puhdistaa välittömästi, vai, onko niin että maistuisi itsellekin? Murun päätä saa painaa kauemmas lisäruokinnan aikaan. Katsoo vielä ruokkijaa että mitä meinaat.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pentuliven ajankohdaksi valitaan aina syksy? Kevät pentujen elämähän on paljon mukavampaa, voi ulkoilla heti pienestä asti kunnolla. Yleensäkin kannattaisi suosia keväällä pennuttamista se on koirien ja tulevien omistajien kannalta paljon miellyttävämpää.
Itsellä ainakaan ei juurikaan kiinnostais keväisin seurata pikseleitä, kun ilmat lämpenee ja valo lisääntyy. Syksyn pimeyden piristäminen on oikein oiva syy pitää tätä tähän aikaan.
Tänään on chatti klo. 19. Kyselkäämme siellä piskuisimman pennun voinnista, kunnosta ja ruokinnasta. Täällä emme osaa kuin arvailla ja senkin luultavasti ihan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkumurua tankataan 🍼
Pohdin tätä, kun Muru on kovin kiinnostunut että mitä hiiskattia siinä tapahtuu. Onko pennussa vikaa? Outo mönjä pitää puhdistaa välittömästi, vai, onko niin että maistuisi itsellekin? Murun päätä saa painaa kauemmas lisäruokinnan aikaan. Katsoo vielä ruokkijaa että mitä meinaat.
Maistunee Murullekin. Sille taidetaan antaa ne jämät sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkumurua tankataan 🍼
Se on nimenomaan niin, että Murulle maistuisi itsellekin. Kasvattaja kertoi jossain kohtaa, että Muru kiinnostui itse siitä pennulle annettavasta lisämaidosta ja saakin nyt sitten aina lopuksi "nautiskella" jämät. Kasvattaja sanoi tekevänsä tietynlaisen satsin valmiiksi ja siitä jää aina pikkuisen yli, ja se annetaan Murulle herkkupalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nuo kyllä aika äänekkäitä 😳
Mun kokemuksen mukaan englanninspringelspanielit eivät ole hiljasin rotu. Eivät nyt varsinaisesti räksytä, mutta haukahtelevat kuin puhuakseen :D murukin välillä haukkuu kun haluaa ihmisen huomion.
Melkoinen ärjähdys lähtee ladysta kun joskus kuulee. 😂 Jos se nyt oli Muru.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on chatti klo. 19. Kyselkäämme siellä piskuisimman pennun voinnista, kunnosta ja ruokinnasta. Täällä emme osaa kuin arvailla ja senkin luultavasti ihan väärin.
Eikös ole sanottu että on ihan pirteä eikä sairauden merkkejä. Lisäruokaa annetaan että kasvaa ja saa voimaa imeä että kasvaa. Mitä muuta pitää tietää ?????
alkuvuodesta on umk, keväällä viisut, kesällä ollaan ulkona. Tämä loppusyksy on paras aika ehdottomasti!
Nimistä puheenollen🐕 Minusta on surullista kun omistajat vaihtavat nimet! Esimerkiksi viimevuoden pennuista Salama sai todella nimen omistajaltaan nimen joka ei sovi hänellleSalama nimi oli kulin tehty hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ole sanottu että on ihan pirteä eikä sairauden merkkejä. Lisäruokaa annetaan että kasvaa ja saa voimaa imeä että kasvaa. Mitä muuta pitää tietää ?????
Muutamakin on infonnut että ko. pentu on syömätön ja suunnilleen kuoleman kielissä, eikä emo tai kasvattaja sitä huomioi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Nimistä puheenollen🐕 Minusta on surullista kun omistajat vaihtavat nimet! Esimerkiksi viimevuoden pennuista Salama sai todella nimen omistajaltaan nimen joka ei sovi hänellleSalama nimi oli kulin tehty hänelle.
No se ei taas kuulu meille pätkän vertaa mitkä nimet omistaja koiralleen antaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin hienoa, että omistajan sai valita mieleisensä nimen?
Olisihan se ikävää, että koiran nimi miellyttäisi jotain ventovierasta eikä sitä henkilöä, joka omistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, tietysti omistaja päättää nimen. Tuskin itsekään väkisin pitäisit lemmikkisi nimen, josta et tykkää. Ekan pentulivekauden Aada on mulle yhä edelleen Aada, mutta ymmärrän, että on oikeasti Riitu (seuraan instassa).
Ymmärrän että uudet omistajat haluavat nimetä pennun mielensä mukaan, mutta mä käytän vain pentuliven nimiä. Mä en pentuja somessa myöhemmin seuraa, kasvattajia silloin tällöin.
Olisihan se nyt jos ihmisilläkin synnytyslaitoksella kätilö päättäisi lapsen nimen ja sitten vaan ojentaisi käärön että onnea nyt tästä teidän Bertil Felixistä 😯
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että uudet omistajat haluavat nimetä pennun mielensä mukaan, mutta mä käytän vain pentuliven nimiä. Mä en pentuja somessa myöhemmin seuraa, kasvattajia silloin tällöin.
No sitähän ei sinulta kukaan kiellä 😋 Mitä sinä edes tekisit uusilla nimillä.
Se on makuasia tuo nimi homma! Itse kun hankin koiranpennun ja kasvattaja kutsui häntä Siruksi niin se oli myös minulle Siru 😁 🐕 Miksi nimen muuttamaan kun oli kastettu Siruksi😁🐕
Juurikin näin