Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (1837)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen liven voi myös sulkea välillä jos käy liian raskaaksi katsoa. Mennä vaikka lenkille.
Juu suosittelen poistumaan välillä siitä ruudun äärestä. Tuolla joku sanoo, että pienin pentu ei ole syönyt kolmeen tuntiin, eli ilmeisesti tämä joku on tuijottanut pentuliveä herkeämättä 3 tuntia putkeen, hänestä tässä pitää kohta olla huolissaan.
Mä laitan tv:stä pentuliven näkymään heti kun herään. Jos tv-ohjelmissa jotain katsottavaa, laitan pentuliven näkymään läppäristä. Pentuja on siis koko tupa täynnä aamusta iltaan, aina siihen saakka kun menen maaten. En tuijota ruutua herkeämättä, mutta pentujen äännähdyksiä kuulen kyllä. Joku voi tuijottaa pentuja herkeämättä 3 tuntia tai ylikin, ja siihen voi olla ihan pätevä syykin. Pitääkö olla huolissaan? Enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentujen voinnista huolissaan olevat tarkoittavat vain hyvää, miksi se saa täällä niin negatiivista vastakaikua?Ei kaikilla ole kokemusta pentujen ja niiden emon käytöksestä. Harvemmin sitä tälläiseen reaktioon törmää missään muualla. Ihmiset välittävät kuitenkin näistä pikkuisista ja tuloksena on monesti joukko lynkkaus.
Koirista välittämistä ei ole perusteettomat väitteet niistä.
Jos joku asia kummastuttaa tai huolestuttaa, siitä voi kysyä ilman että esittää väitteen pennun kärsimyksistä tai että emon käytöksessä, terveydessä tai hoidossa on vikaa. Jälkimmäinen tapa luonnollisesti ärsyttää, koska se tulkitaan tahalliseksi provoiluksi.
En ole huomannut täällä mitään perusteettomia väitteitä, pentujen ääntely mietityttää monia. Ihmiset tulkitsee omista lähtökohdistaan muiden sanomiset, vaikka sitten provoiluksi sekin on erännlaista provoilua väittää kaikkea sellaiseksi.
Paskainen alusta kaipaisi vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentujen voinnista huolissaan olevat tarkoittavat vain hyvää, miksi se saa täällä niin negatiivista vastakaikua?Ei kaikilla ole kokemusta pentujen ja niiden emon käytöksestä. Harvemmin sitä tälläiseen reaktioon törmää missään muualla. Ihmiset välittävät kuitenkin näistä pikkuisista ja tuloksena on monesti joukko lynkkaus.
Koska tilanne menee usein yksilön harhojen värittämänä, ei suinkaan tosiasioiden kanssa.
Sinulla taitaa sitten olla faktat kunnossa, ainakin itse olet varma siitä.
Minkä takia pentuliven ajankohdaksi valitaan aina syksy? Kevät pentujen elämähän on paljon mukavampaa, voi ulkoilla heti pienestä asti kunnolla. Yleensäkin kannattaisi suosia keväällä pennuttamista se on koirien ja tulevien omistajien kannalta paljon miellyttävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pentuliven ajankohdaksi valitaan aina syksy? Kevät pentujen elämähän on paljon mukavampaa, voi ulkoilla heti pienestä asti kunnolla. Yleensäkin kannattaisi suosia keväällä pennuttamista se on koirien ja tulevien omistajien kannalta paljon miellyttävämpää.
Tuo iloa syksyn synkkyyteen ja talven alkuun 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katson asiaa pentujen ja tulevien omistajien kannalta ja kevät olisi mukavampi ajankohta silloin.
Vierailija kirjoitti:
Paskainen alusta kaipaisi vaihtoa.
Putsaus olisi Murun työtä, mutta hieman on huolimaton siivooja. Alustaa kyllä vaihdetaan, useastikin. Mutta hei, tuo on vain maitokakkaa ei sitä ehtaa paskea 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katson asiaa pentujen ja tulevien omistajien kannalta ja kevät olisi mukavampi ajankohta silloin.
Nartun kiimat on silloin kun ne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on yleensä puolen vuoden välein joten on vara valita pentujen ajankohta.
Vierailija kirjoitti:
Ylellä varmaankin on omat syynsä ajoitukselle. Kasvattajan näkökulmasta sitä kevättä toki suosii moni jos se sopii kaikkeen muuhun, sillä se on lähtökohtaisesti helpompaa juuri. siksi, että pennut voivat ulkoilla eikä tarvitse niin stressata lämpötilasta sisälläkään kuin esim. kovilla pakkasilla. Elämäntilanteet vaan monesti vaikeuttavat asiaa, kuten sanoin aiemmin, harva tekee sitä Suomessa ammattimaisesti. Silloin se pentujen ajankohta pitää sovittaa myös siihen milloin itsellä on parhaat resurssit töiden & kaiken muun kannalta pennuille. Lisäksi myös se emon harrastuspuoli voi olla sellainen, että kesällä keskitytään siihen, se kesä kun on Suomessa monen harrastuksen kohdalla keskeinen treeni- ja kisakausi. Itse olen myös todennut kokemuksesta, että ne talvipennun ottajat on monesti jopa motivoituneempia niihin ensimmäisiin kuukausiin kuin kesäpennun. Kesällä kun saattaa olla reissuja, lasten kesämenoja jne. kalenteri täynnä, ja sitten ajatellaan, että se pentu menee siinä sivussa eikä panosteta niihin alun sosiaalistamisiin ja yksinoloihin kun ei ole kesäohjelmalta aikaa. Ei toki aina näin joten älkää nyt takertuko tähän, mutta tällaistakin on vuosikymmenien aikana tullut vastaan. Joten, puolensa ja puolensa ja jokainen minun läheinen kasvattajaystävä pohtii kyllä tuota ajoitusta aina omista lähtökohdistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🤦
Ihminen, missä välissä käyt töissä, jos aamusta iltaan pentulive auki? Itse kurkkaan aamulla ja illalla uutisten jälkeen, missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä varmaankin on omat syynsä ajoitukselle. Kasvattajan näkökulmasta sitä kevättä toki suosii moni jos se sopii kaikkeen muuhun, sillä se on lähtökohtaisesti helpompaa juuri. siksi, että pennut voivat ulkoilla eikä tarvitse niin stressata lämpötilasta sisälläkään kuin esim. kovilla pakkasilla. Elämäntilanteet vaan monesti vaikeuttavat asiaa, kuten sanoin aiemmin, harva tekee sitä Suomessa ammattimaisesti. Silloin se pentujen ajankohta pitää sovittaa myös siihen milloin itsellä on parhaat resurssit töiden & kaiken muun kannalta pennuille. Lisäksi myös se emon harrastuspuoli voi olla sellainen, ett
Näin kasvattajana olen tämän kommentin kirjoittajan kanssa täsmälleen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, missä välissä käyt töissä, jos aamusta iltaan pentulive auki? Itse kurkkaan aamulla ja illalla uutisten jälkeen, missä mennään.
Itse olen eläkeläinen ja eräs läheinen on sairauslomalla.
Eiköhän ajankohta ole valittu juurikin katsojien takia. Tuomaan iloa pimeään syksyyn. Tuskin itsekään keväällä seuraisin kovin paljon. Silloin muut asiat täyttää elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo 🤦
Kiima toistuu keskimäärin 6-8 kuukauden välein joten on valinnan mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Sairauslomalla, meni nenä ja 4 hammasta, eiku nilkka.
Koirista välittämistä ei ole perusteettomat väitteet niistä.
Jos joku asia kummastuttaa tai huolestuttaa, siitä voi kysyä ilman että esittää väitteen pennun kärsimyksistä tai että emon käytöksessä, terveydessä tai hoidossa on vikaa. Jälkimmäinen tapa luonnollisesti ärsyttää, koska se tulkitaan tahalliseksi provoiluksi.