Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (2048)

Vierailija
1221/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äää, ääääh, äääh, viuh, äääh, äh äh äh, viuh, äääääh, ä-ää.. 🥹

Vierailija
1222/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kissaa kiinnostaa kovasti kaikki linnut, oravat, myyrät, jänikset ja heinäsirkat. Luulen että se on metsästyslinjainen 🤭

Jos kissasi on perinteinen ns maatiaskissa se on metsästyslinjainen onhan sen esivanhempien täytynyt ei niin monta sukupolvea sitten itse hankkia oma ravinto. Ei kissoja ole välttämättä ruokittu juurikaan ja toiveissa on myös ollut, että kissa pitää jyrsijät pois eläinsuojista. Rotukissoilla ei enää monestikaan ole kovin hyvää metsästysviettiä, niitä on ruokittu ja hoidettu ihmisen toimesta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kissaa kiinnostaa kovasti kaikki linnut, oravat, myyrät, jänikset ja heinäsirkat. Luulen että se on metsästyslinjainen 🤭

Jos kissasi on perinteinen ns maatiaskissa se on metsästyslinjainen onhan sen esivanhempien täytynyt ei niin monta sukupolvea sitten itse hankkia oma ravinto. Ei kissoja ole välttämättä ruokittu juurikaan ja toiveissa on myös ollut, että kissa pitää jyrsijät pois eläinsuojista. Rotukissoilla ei enää monestikaan ole kovin hyvää metsästysviettiä, niitä on ruokittu ja hoidettu ihmisen toimesta enemmän.

Tää on Birma. Pyhä Birma. Eli just sen näköinen jonka pitäisi istua vain sohvalla silkkityynyllä. :). Mutta se on pennusta asti päässyt ulos sekä valjaissa että takapihalle ja kyllä vaan on hyvin vahva metsästys vietti

Kaksi lintua jopa onnistunut nappaamaan aidatulla takapihalla 😕. Sekä esim heinäsirkat on sen suurta herkkua.

Vierailija
1224/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on lauma hurrrrrjan vihaisia pikkukoiria 😂

Vierailija
1225/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maatiaiskissoista yksi ei ollut lainkaan metsäverinen, mutta muut 2 kyllä - sorsa haettiin järvestä, telkkä pöntöstä, myyränkololla odotettiin vaikka päivä ja sudenkorennot napattiin ilmasta. Näin valitettavasti tapahtui kunnes ymmärsin etteivät kissat kuulu vapaana luontoon. Jätkät sai opetella valjasulkoilun ilot, ja niille rakennettiin todella tilava ulkotarha. 

Vierailija
1226/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Muru

Koita kestää. 

Vierailija
1227/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kakrut hiljeni. Muru saa nukkua ja varmaan toivoo peltoreita tai edes korvatulppia. 

Vierailija
1228/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi liven shiban pennuistakin näyttää harrastavan agilitya vaikkei se nyt ole varmaan sen rodun juttu sinänsä.Tai luulen ettei ole kovinkaan helppo rotu siihen. Luulen että vain pelkästään harrastavat. 

Kovasti luulet vaan luulo ei ole tiedon väärti.

Vierailija
1229/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää näitä.

Eikä pöjlien väittelyitä.

Vierailija
1230/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu miten tuo pentujen ähkintä ja ääää rauhoittaa kun taas lähipiirin ihmisvauvan ääntely ärsyttää mua niin paljon.  Sorry vauvalliset.

Vierailija
1231/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää näitä.

Eikä pöjlien väittelyitä.

Mutta toisaalta, väittelyhän kuuluu elävään keskusteluun.  Teesi, antiteesi ja silleen.  Pitäähän sitä saada olla erimieltä ja kantaansa puolustaa, mutta ilkeilyt ja henkilökohtaisuuksiin menemiset ovat puolestaan sivistymättömyyttä ne.  Meitä on moneksi ja niin on mielipiteitä, kokemuksia kuin myös mutuilujakin.  Keskustellaan, mutta kivalla tavalla, joohan.

Vierailija
1232/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei sinänsä aktiivisena koiraharrastajana haittaa, vaikka joku tietty rotu keikkuisi voittojen kärjessä tietyssä lajissa, vaikkapa ne bortsut agilityssä. Ei ne ihan joka lajissa ylivertaisia ole :) Mutta se mikä mietityttää enemmän, on se, että joku laji huomaamatta muotoutuu tietyn rodun voittokulun myötä sellaiseen suuntaan, että parhaiden pisteiden saamiseen muodostuu oletusarvoksi hyvin kapea muotti. Tätä mielestäni on historiassa tapahtunut esimerkiksi tottelevaisuuskokeiden puolella kun vertaan miltä laji näytti 90-luvulla ja mitä se on nykypäivänä. Toki lajit kehittyy, sehän on selvä asia ja niin pitääkin olla, mutta millaista se kehitys on, on sitten eri juttu. En tiedä, ei minulla tähän ole vahvaa näkemystä eikä mielipidettä, mutta tällaisia ajatuksia herätti nuo aiemmat kommentit.

Spanieliharrastajalle löytyy kyllä niitä lajeja joissa menestys on hyvinkin mahdollista, jos sellaista janoaa. Se on kuitenkin aina se ohjaaja joka siitä menestyksestä saa jotakin, ei se koira niitä pisteitä tai voittoja käsitä sillä tavoin kuin me ihmiset. 

Vierailija
1233/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelkaas kun muksut aukaisee silmänsä ja näkevät sisaruksensa ensimmäisen kerran.  "Ai juma, onko meitä näin paljon!"

Voin kuvitella Loimun soittaneen Murulle ja sanoneen "pistit sitten paremmaksi", johon Muru "näin pääsi käymään".

Vierailija
1234/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isäkoira?

Vierailija
1235/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä isäkoira?

Villi veikkaus - kotonaan.

Vierailija
1236/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on täysi myytti. Yhtä monta sukupolvea niiden rotukissojen esivanhemmat on villeistä esi-isistä kuin maatiaisten. 

Kissan metsästysvietti ei ole sidottu ruokintaan. Se tulee kissalla vaistoista. Kissa metsästää, vaikka olisi kylläinen. Hyvin ruokittu kissa voi olla tehokkaampi metsästäjä kuin nälkäinen.

Kissa on vieraslaji Suomen luonnossa. Se ei kuulu ilman valvontaa luontoon.

Vierailija
1237/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, yllätyin tänään miten kunnolla koiran näköisiä pentupötkylät on jo. 😄 Eikö tuo ala olemaan jo chihuahuan kokoa.

Vierailija
1238/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, yllätyin tänään miten kunnolla koiran näköisiä pentupötkylät on jo. 😄 Eikö tuo ala olemaan jo chihuahuan kokoa.

Loimun pennut oli pitkään marsun näköisiä, mutta kyllä noi spanielit jo koiriksi tunnistaa.

Vierailija
1239/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on Birma. Pyhä Birma. Eli just sen näköinen jonka pitäisi istua vain sohvalla silkkityynyllä. :). Mutta se on pennusta asti päässyt ulos sekä valjaissa että takapihalle ja kyllä vaan on hyvin vahva metsästys vietti

Kaksi lintua jopa onnistunut nappaama

Minä tunnen useamman Cornish Rex kissan ja ne eivät osaa oikein metsästää vaikka ovat pennusta asti ulkoilleet. Huoneelle tullutta hiirtäkin vain katsottiin mutta ei pienintäkään yritystä sitä pyydystää. Maatiaiset sen sijaan osaavat pyydystää kaikenlaista mitä kissat pyytävät.

Vierailija
1240/2048 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on täysi myytti. Yhtä monta sukupolvea niiden rotukissojen esivanhemmat on villeistä esi-isistä kuin maatiaisten. 

Kissan metsästysvietti ei ole sidottu ruokintaan. Se tulee kissalla vaistoista. Kissa metsästää, vaikka olisi kylläinen. Hyvin ruokittu

Voisiko asiaan vaikuttaa se, että rotukissat eivät ole joutuneet ylläpitämään tätä viettiä useisiin sukupolviin?Pidetäänhän metsäkoirien viettiä yllä metsästämällä ja eri testein ja sen perusteella valitaan jalostukseen sopivat yksilöt. Ei ne kissat tässä taida niin kovasti poiketa koirista tai muista eläimistä.