Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (11592)

Vierailija
9921/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte paljonko kasvattaja on ollut tuolla paikalla. Ei hänen tarvitse kameroiden eteen mennä.

Vierailija
9922/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan mammat sai nyt pureskeltavaa 🙄

Viikko jauhetaan että kuka kasvattaa ketä ja missä vain kavattaako kukaan mitään ja missään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9923/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole vauvaa? 😢

Vierailija
9924/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiedätte paljonko kasvattaja on ollut tuolla paikalla. Ei hänen tarvitse kameroiden eteen mennä.

Itse asiassa kukaan ei tiedä oikeastaan yhtään mitään. Vain sen mitä käsikirjoitus sallii. No pennut nyt on hiukan tehnyt omiaankin.

Vierailija
9925/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikko jauhetaan että kuka kasvattaa ketä ja missä vain kavattaako kukaan mitään ja missään 

Jospa jättäiset sen jauhamisen kuitenkin väliin, sillä sun kaltaisia inttäjiä ja vääntäjiä ei kukaan täysipäinen jaksa. 

Vierailija
9926/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos, korostan siis jos Muru on sijoitusnarttu, pentujen kasvattajaksi merkitään Murun kasvattaja jonka omaisuutta pennut myös ovat. Koska Murun mamma on itsekin kasvattanut ko. rotua ja on selvästikin asiantunteva tyyppi, uskon ja toivon, että hänellä on sanansa sanottavana eli valintaoikeus mihin kotiin kukin pentu päätyy. 11 pennussa on kyllä ollut työtä eli toivottavasti Murun mamma saa edes jotain korvausta Murun kasvattajalta. En tiedä mikä käytäntö jos narttu synnyttääkin sijoituskodissa. Omani synnytti kasvattajansa luona ja mulla ei ollut mitään päätäntävaltaa pentujen suhteen, enkä tietenkään niistä mitään netonnut, sainpahan oman koirani virallisesti omakseni. 

Aikamoisen työn siinä kyllä joutuu tekemään, jos virallisen kasvattajan puolesta hoitaa ihan kaiken synnytykseen ja pentujen hoitoon liittyen.

Viimevuotinen kasvattajahan tosin suunnitteli jotain yhteistyötä ystävänsä koiran pentuihin liittyen. En tiedä olisivatko sopineet, että ottaa koko synnytyksen hoitaakseen, vaikka koira siis käsittääkseni oli hänen ystävänsä, eikä minkäänlainen sijoituskoira. Viimevuotinenkin pentulive oli kuitenkin niin mukava kokemus paitsi katsojille, niin mitä ilmeisimmin kasvattajallekin, että ehkäpä olisimme taas päässeet seuraamaan häntä ainakin jossain roolissa, mutta ko. koira ei sitten ainakaan ensiyrittämällä tullutkaan raskaaksi.

Ilmeisesti pentujen suhteen on siis olemassa erilaisia käytäntöjä, vaikka se normaali käytäntö kuitenkin on, että teettää pennut omalla koirallaan itse kaikki synnytykseen liittyvä hoitaen ollen samalla myös niiden pentujen kasvattaja.

Vierailija
9927/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tän ohjelman aihe pennut vai kasvattajat?

Vierailija
9928/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen tykännyt tässä pentulivestä enemmän kuin edellisestä, jossa rouvalla oli niin selvät suosikit , joita kehui ja rakasti yli kaiken, epäili jopa lääkärien testejä, jos ne kehuivat "väärää" koiraa.. Jos ei kaikista pennuista tykkääkään, niin ei sitä pitäisi niin selvästi ilmaista.

Vierailija
9929/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmeisesti pentujen suhteen on siis olemassa erilaisia käytäntöjä, vaikka se normaali käytäntö kuitenkin on, että teettää pennut omalla koirallaan itse kaikki synnytykseen liittyvä hoitaen ollen samalla myös niiden pentujen kasvattaja." 

Itse asiassa sijoitukset ja varsinkin nartuilla on hyvinkin yleisiä. 

Vierailija
9930/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun lemmikkipentua ei oo viime vuonna kehuttu 😋

Vierailija
9931/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit mitään testejä viime vuonna tehneet 😂

Vierailija
9932/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kukaan ei tiedä oikeastaan yhtään mitään. Vain sen mitä käsikirjoitus sallii. No pennut nyt on hiukan tehnyt omiaankin.

Tietäähän. 24/7 pentuja on päässyt katselemaan ihan livenä synnytyksestä luovutusikään, joten kyllä siinä on käynyt täysin selväksi, että Murun mammaksi nimetty henkilö on ollut täysin vastuussa pennuista heti synnytyksestä alkaen. Lisäksi hänen lapsensa ja ilmeisesti hänen oma äitinsä on myös auttaneet pentujen hoidossa, mutta kuitenkin selkeästi sivuroolissa.

Aivan samalla tavalla viime vuonna Hovineidoksi kutsuttu henkilö oli päävastuussa koirista synnytyksestä alkaen, vaikka hänen miehensä koirien hoitoon paljon osallistuikin ja auttoi jopa ainakin yhden pennun synnytyksessä, kun kasvattajaa tarvittiin välillä oman lapsensa hoidossa. Lisäksi viimevuotinen kasvattaja oli pyytänyt synnytykseen avuksi eläinlääkäriystävänsä, mutta synnytys kesti kauan ja pennut syntyi yöaikaan, joten ko. avuksi tullut ystävä oli mennyt nukkumaan, eikä kasvattaja hennonut häntä herättää eli hoiti myös synnytyksen käytännössä itse.

Vierailija
9933/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi khiesus

Vierailija
9934/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ilmeisesti pentujen suhteen on siis olemassa erilaisia käytäntöjä, vaikka se normaali käytäntö kuitenkin on, että teettää pennut omalla koirallaan itse kaikki synnytykseen liittyvä hoitaen ollen samalla myös niiden pentujen kasvattaja." 

Sen ymmärrän, mutta eikö se silloin ole sijoittajakasvattaja tai miksi häntä sitten kutsutaankaan, joka hoitaa pentujen synnytykset ja hoidon luovutusikään asti? 

Vierailija
9935/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän, mutta eikö se silloin ole sijoittajakasvattaja tai miksi häntä sitten kutsutaankaan, joka hoitaa pentujen synnytykset ja hoidon luovutusikään asti? 

Kutsu nyt ihan miksi haluut. Ehkä noilla kennelihmisillä on siihen joku oma sanasto mut ihan sama kai tuo meille.

Vierailija
9936/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kuulemma se pentujen alkuperäinen kasvattaja eli siis omistaja voi ottaa sijoituskodissa koiran itselleen synnytyksen ajaksi aina siihen asti, kun pennut on menneet uusiin koteihin. Sitten koira taas menee sijoituskadvattajalleen, joka tosin usein sen jälkeen saa koiran täysin omakseen, riippuen millainen sopimus on tehty. Hänen ei ole siis tarvinnut ostaa koiraa, mutta kovan työn on kuitenkin tehnyt ollen jatkuvasti yhteydessä kasvattajaan. Kasvattaja on maksanut lääkäri- ym. kulut. Jotkut kasvattajat käyttää koiria itse näyttelyissä,ei sijoistuskadvattaja joka vain hoitaa ja kouluttaa koiraa päivittäin.

Vierailija
9937/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tän ohjelman aihe pennut vai kasvattajat?

Eikö tämä ohjelman yksi tarkoitus ole jakaa tietoa näistä koira-asioista?

Vierailija
9938/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvänmielen ohjelma . Jos tuntuu , ettei sitä hyvää oloa tule niin voi kehittää jotakin muuta tekemistä . Täällä ainakin ollaan oltu hyvillä mielin  Pentuliven pyöriessä , samalla voi touhuilla omia juttuja . On kivaa kun on näin jokin alla lapsenmieli mukana , ei tässä niin vakavaa ole ettei iloisena katsoisi pentujen puuhailuja ! 

Sano muuta! Näin hauskaa, vilpitöntä ja lempeää tv-ohjelmaa ei nykyisin juuri näe. Seuraan sen minkä ehdin, koska pennut saavat hyvälle mielelle joka päivä! 

Tästä saa vain rusinat pullosta. Ei tarvitse nähdä sitä vaivaa ja työtä, jota pennusta/pennuista tulee. Toisaalta ei myöskään saa fyysisesti koskea, silittää, leikkiä 🥲

Vierailija
9939/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Maikki muuten samalta kasvattajalta alunperin? Niin on kyllä kivat ja kiltit koirat, että on kyllä hyvät kasvatusperheet - tietenkin iso osa on myös tällä nykyisellä perheellä, joka sen lopullisen silauksen luo.

Vierailija
9940/11592 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10.17 Neljän pennun unijono kakkalaatikolle 😄

Pentu kakkaamassa häntä täristen, onko mitään suloisempaa ja liikuttavampaa nähtykään 😍