Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (8323)
Vierailija kirjoitti:
Vieraita käsiä ja jalkoja boxissa? Ei kai ne jo yhtä pois vie? Ei muuten anneta! 😡
Ei tietenkään anneta, ei edes yhtä kanaa, eikä varsinkaan lammasta 🐑 kun minä en ole vielä niitä nähnyt, vaikka olen jo viikkoja niitä tilannut. Taida startata traktorin ja mennä Murulaan tien tukkimaan. On nimittäin Valmetissa kunnon hiekkakauha 🚜
Varmaan joo koko perhe osallistuu, mutta koko perhe varmaan myös käy koulussa, töissä, harrastaa, sosialisoi jne. Vaikka olisi 10-lapsinen perhe, niin tuossa on aivan tolkuton homma. Ja se iso perhe tuo myös mukanaan hommaa, läksyjä, sairasteluja, harrastuksia, vanhempainiltoja, opetapaamisia, lauantaikouluja, leirikoulumyyjäisiä jne. Ehkä olen saamaton ja laiska, mutta ei vaan käsitä miten aika ja voimat riittää. Mutta kyllähän toiset vaan on niin uskomattoman ehtiväisiä, kuten edesmennyt Olga Temonenkin oli.
Vierailija kirjoitti:
Elekee nyt pillastuko, mutta miun mielestäin tuolla lootassa on liikoo tavaroo. Puolet pois ja vappaata tilloo enempi.
Ehkä ne on Ylen tavaraa niin onhan ne siellä oltava.
Vierailija kirjoitti:
Ja sittenpä taidettiinkinkin tulla koko perhe uutta pulleroista katsomaan
Oliskohan ihan kasvattajapethettä vain, kun yhdellä tytöistä on mukavat yö-/kotihoudut jalassa?
Vierailija kirjoitti:
Elekee nyt pillastuko, mutta miun mielestäin tuolla lootassa on liikoo tavaroo. Puolet pois ja vappaata tilloo enempi.
On siellä jotenkin nyt kodikastakin. Yöllä kun vilkaisi, kun ei uni tullut, niin siellä oli kakkilaatikossa monta pentua nukkumassa.
Olikos tuo kakkilaatikko ennen tuon mustan sängyn paikalla? Jos ne siksi menee nyt kakkilootaan nukkumaan
Mää olen kipeä ja katson pentuliveä. Mies laittaa ruokaa ja vaikka osaa ihan hyvin, niin hyppää jatkuvasti kysymässä, voinko laittaa kvinoaa, voinko laittaa linssejä, voinko laitta punaisia vai keltaisia linssejä.
Taitaa syntyä sapuskaa useammaksikin päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joo koko perhe osallistuu, mutta koko perhe varmaan myös käy koulussa, töissä, harrastaa, sosialisoi jne. Vaikka olisi 10-lapsinen perhe, niin tuossa on aivan tolkuton homma. Ja se iso perhe tuo myös mukanaan hommaa, läksyjä, sairasteluja, harrastuksia, vanhempainiltoja, opetapaamisia, lauantaikouluja, leirikoulumyyjäisiä jne. Ehkä olen saamaton ja laiska, mutta ei vaan käsitä miten aika ja voimat riittää. Mutta kyllähän toiset vaan on niin uskomattoman ehtiväisiä, kuten edesmennyt Olga Temonenkin oli.
Aina sitä jostakin joutuu vähän luistamaan sitten. Vaikka vaikuttaa siltä, että kaikkea ehtii. Onneksi tämä ei kovin montaa viikkoa kestä.
Pennut tykkäävät yhden vieraan plyysipuserosta. Useampikin käynyt puseroa kiskomassa.
Tuo kiipeilymäki tai mikä lie, on aika vaarallinen. Irtoaa nuo laudat jatkuvasti. Tuo toinen Lauta on nytkin pallojen varassa. Siihen kun pennut menee, voi keikahtaa vaikka miten ja toisen pää tai jalka jäädä alle.
Vierailija kirjoitti:
Mää olen kipeä ja katson pentuliveä. Mies laittaa ruokaa ja vaikka osaa ihan hyvin, niin hyppää jatkuvasti kysymässä, voinko laittaa kvinoaa, voinko laittaa linssejä, voinko laitta punaisia vai keltaisia linssejä.
Ei ne miehet ossoo yksin
Vieraat lähti niin pennut miettii että eikö meistä vieläkään kukaan kelvannut mukaan ..
Aikataulutus, säännöllisyys ja järjestelmällisyys. Tsekkaus että kaikki ok, ruokinta, sisä- ja mahdollisesti myös ulkoalueiden putsi, uudet aluset, juomaveden vaihto, mahdollisesti ulkoalueelle päästäminen, tarvittaessa harjaus ja munien keräys. Siinäpä niitä erinäisiä hommia joita jopa yksin teen kun lomitan perheenjäsentä eläintilalla jossa kaikkia kuin Murulassa, paitsi edelleenkään ei niitä lampaita. Homma on helpottunut kun hepat ovat enää vain lemmikkejä eli ei varsoja, naudat saa liikkua oman mielensä mukaan eikä niitä lypsetä, kanat tottelee kukkoa ja kukko joskus minua. Tietysti normaalisti koko perhe on työn touhussa mukana, myös lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vieraat lähti niin pennut miettii että eikö meistä vieläkään kukaan kelvannut mukaan ..
Kyllä ne kotiväeltä vaikutti. Viettivät mukavan hetken pentujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos niin käy, laita tulemaan meillekin 😋🍲 Eipähän tarvii näin siivouspäivänä itse kokata.
Pentuset pihalla tutustumassa lampaaseen! Sillä aikaa Maru pentulaatikossa.
Kaikki katsomaan, lammas ja pennut kohtaavat. Kelatkaa vähän taaksepäin.
Ei hyvän tähden. Ei nuo pennut osaa pelätä yhtään mitään. Oli aita pentujen ja lampaan välissä mutta pari kolme pentua jopa livahti lampaan puolelle pyörimään ihan lampaan lähelle. :D. Kasvattaja vaan että nää meidän lampaat on tottunut.
No se lammas oli ihmisellä narussa kiinni ja ilmeisesti valittu kaikkein kiltein kaveri.
Oliko se Tatti joka meinasi lähteä lampaan mukaan kun muut lähti sisälle niin käveli vaan lampaan perässä 😅
8:03 kuuluu kova tissuttelu, ja siellähän Muru ihan rauhassa antaa pentujen imeä. Ihana äiti.