Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (8328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pennut on vissiin tavanneet kaikki talon eläinlajit?
Ei ole kyllä vielä ollut kunnollista tapaamista kissojen tai valkoisen koiran kanssa. Pupukin kävi silloin, kun moni nukkui.
Ei näytetty muita tapaamisia missään meille yleisölle? Odotan sitä päivää, että kissa ja mielellään useampikin, kohtaisi pennut vielä ihan haistelutapaamisella..
Ehkä on viisaampaa olla järjestämättä niitä "kunnollisia tapaamisia". Ajatellaanpas eläinten parasta, ei ihmisten.
En minä niin tarkoittanutkaan... Höh...
Ja lisään vielä, että oliko sitten kasvattajalta hirveän väärin järjestää tutustuminen hevosiin tai pupuun, kanoihin tai vanhai
Ei kai kukaan ole sellaista väittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Muru vieläkin antaa silloin tällöin imeä. Nytkin on pennut imemässä.
senhän on pakko, kun nisät kuitenkin täyttyy maidosta ja jonkun ne nisät pitää tyhjentää. maidontuotanto kun loppuu pikkuhiljaa. Siksi muru tekeekin oikein, kun ei joka kerta anna pentujen tulla imemään, koska se imeminen sitten taas saa maitoa tulemaan enemmän. Ihmisäideilläkin maidontuotanto loppuu pikkuhiljaa imetyskertojen vähentämisen jälkeen. ihmisilä toki on rintapumput sinä apuna.
Rintapumppuja käytetään maidontuotannon lisäämiseen, ei vähentämiseen.
kyllä äidit tyhjentää tissejään rintapumpulla, kun alkaa täyttyä eikä lasta enää imetetä. Se on aika kivuliasta ja ikävää kävellä maailmassa maitotäysillä tissseillä ja k
Ei sitä imetystä lopeteta kertarysäyksellä kuin poikkeustapauksissa. Yleensä imetys loppuu vähitellen. Pikkuhiljaa imetyskerrat harvenevat, jolloin maidontuotanto vähenee. Aika raju tapa olisi lopettaa yhtäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Muru vieläkin antaa silloin tällöin imeä. Nytkin on pennut imemässä.
senhän on pakko, kun nisät kuitenkin täyttyy maidosta ja jonkun ne nisät pitää tyhjentää. maidontuotanto kun loppuu pikkuhiljaa. Siksi muru tekeekin oikein, kun ei joka kerta anna pentujen tulla imemään, koska se imeminen sitten taas saa maitoa tulemaan enemmän. Ihmisäideilläkin maidontuotanto loppuu pikkuhiljaa imetyskertojen vähentämisen jälkeen. ihmisilä toki on rintapumput sinä apuna.
Rintapumppuja käytetään maidontuotannon lisäämiseen, ei vähentämiseen.
kyllä äidit tyhjentää tissejään rintapumpulla, kun alkaa täyttyä eikä lasta enää imetetä. Se on aika kivuliasta ja ikävää k
Eli kun imetys loppuu pikkuhiljaa, ei lopetuksen jälkeen yleensä rinnat ole täynnä maitoa, jota tyhjennellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat on ensi viikolla luovutusikäisiä. Loppuuko ohjelma sitten kun ensimmäiset lähtevät vai myöhemmin?
muistaakseni kasvattaja sanoi joskus, että viimeinen pentulivepäivä olisi 8 tai 9 joulukuuta. sitä ei ole sanonut minä päivänä pennut luovutetaan
Sitten alkaakin yksinäisyys. Toki valoisan aikaan voi seurata WWF:n lintulivejä, mutta eihän se ole sama 🙁
netti on täynnä pentulivejä, koita googlata
Tietty, mutta Ylen pentuliven myötä saa "ihmisseuraakin" omaan kotiin, kuulee juttelua.
No ei nyt nettipalstojen perusteella kannata uskoa ihmiskuntaan menettää :). Nettipalstojen keskusteluun kannattaa suhtautua aika löysin rantein. Netissä ei ole ilmeitä, eleitä. Pelkät sanat on niin helppo ymmärtää väärin. Ja kun lisäksi osa on paikalla vain hämmentämässä.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt nettipalstojen perusteella kannata uskoa ihmiskuntaan menettää :). Nettipalstojen keskusteluun kannattaa suhtautua aika löysin rantein. Netissä ei ole ilmeitä, eleitä. Pelkät sanat on niin helppo ymmärtää väärin. Ja kun lisäksi osa on paikalla vain hämmentämässä.
Tämä. Ja täytyy todeta, että sama vika nykyisessä viestittelyssäkin 📱->📱Ennen puhuttiin asiat selviksi naamatusten tai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pennut on vissiin tavanneet kaikki talon eläinlajit?
Ei ole kyllä vielä ollut kunnollista tapaamista kissojen tai valkoisen koiran kanssa. Pupukin kävi silloin, kun moni nukkui.
Ei näytetty muita tapaamisia missään meille yleisölle? Odotan sitä päivää, että kissa ja mielellään useampikin, kohtaisi pennut vielä ihan haistelutapaamisella..
Ehkä on viisaampaa olla järjestämättä niitä "kunnollisia tapaamisia". Ajatellaanpas eläinten parasta, ei ihmisten.
Ei tarvitse eikä toki kannattanekaan järjestellä, mutta saahan sitä toivoa ja odottaa, että sellaista tapahtuu? Ihan itsestään kenties?
Olen ilon pilaaja, mutta älä toivo
Pitää kuitenkin muistaa, että Murulan kaikki muut eläimet on ihsn varmasti koirien kanssa elämään tottuneita. Toki 11 vilkasta pentua saa helposti joka tilanteesta aika sirkuksen aikaan.
Villakoiran ydin onkin se, että onko Murulan eläimet tottuneet 11 koiranpentuun jotka parhaimmillaan sinkoilevat sinne tänne kuin kirppuparvi?
Kakkalaatikko on kyllä pennuille rakas. Aina siellä joku nukkuu.
Kissoillehan kakkalaatikko on lähes pyhä paikka. Muistan kun oma kissa oli pentu niin kaikkein jännimmissä kohtaa se meni turvaan vessalaatikkoonsa. Ja kun ensimmäisen kerran tuli vieras kissa kylään niin vessalaatikon lähestyminen sai aikaan vahvat reaktiot. Muuten sai vieras muuta kämppää tarkastella tietyin varauksin mutta hänen pyhään paikkaansa eli vessaan ei ollut menemistä.
Huomenta 🐕
Pikkujouluviikonloppu hyvin monella kaksijalkaisella, mutta minä tungin eläimet autoon ja huristelin mökille maaseudun rauhaan. Kiva kun lauhtui ja lumet sulivat pois, järvestäkin saa taas pesuvettä hieman helpommin. Tuli räiskyy uunissa, katti uunin päällä nukkumassa, ja hellalla porisee aamukaffe. Nyt mä niin nautin 😊
Mua lähes ahdistaa tuo kasvattajan kotona oleva eläinpaljous :( Siis niin, että miten paljon siinä on työtä. Mulla on ollut yksi koira ja yksi osa-aikainen hoitohevonen, ja siinäkin oli normi-ihmiselle hommaa. Mutta monta koiraa, kissaa, kani, kanoja, lampaita, hevosia... :O Siis miten tuo on edes käytännössä mahdollista, esim. siivoamiseenhaan tarvitaan armeija. Ja kaikki muu päälle, plus ihmisten huusholli ja ruokahuolto...😵💫
.
Vierailija kirjoitti:
Mua lähes ahdistaa tuo kasvattajan kotona oleva eläinpaljous :( Siis niin, että miten paljon siinä on työtä. Mulla on ollut yksi koira ja yksi osa-aikainen hoitohevonen, ja siinäkin oli normi-ihmiselle hommaa. Mutta monta koiraa, kissaa, kani, kanoja, lampaita, hevosia... :O Siis miten tuo on edes käytännössä mahdollista, esim. siivoamiseenhaan tarvitaan armeija. Ja kaikki muu päälle, plus ihmisten huusholli ja ruokahuolto...😵💫
.
Ehkä koko perhe osallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta 🐕
Pikkujouluviikonloppu hyvin monella kaksijalkaisella, mutta minä tungin eläimet autoon ja huristelin mökille maaseudun rauhaan. Kiva kun lauhtui ja lumet sulivat pois, järvestäkin saa taas pesuvettä hieman helpommin. Tuli räiskyy uunissa, katti uunin päällä nukkumassa, ja hellalla porisee aamukaffe. Nyt mä niin nautin 😊
Kuulostaa ihanalta!
Kohta toinenkin liukulauta irtoaa🙈
Sattuiko riehunnasta makaamaan tulleeseen liukumisen toisenkin osan irtoaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta 🐕
Kuulostaa ihanalta!
Kiitos, mutta tähän vuodenaikaan on oma hommansa saada sähkötön ja parisen viikkoa kylmillään ollut mökki taas lämpimäksi, pesuvesi järvestä kun laituri jo pois nostettu, ja se suurin urakka eli koirat kuiviksi edes hetkeksi 😂 Muutoin alkeelliset olosuhteet ovat minulle tuttuja keväästä syksyyn. Nyt vaan tuli hullua päähän ja palasin tänne pariksi päiväksi. Onneksi akuissa on virtaa ja voin välillä seurata pentuja, varsinkin jos taivas pudottaa vettä niskaan oikein kunnolla. Mukavaa viikonloppua sinulle 💐
Vieraita käsiä ja jalkoja boxissa? Ei kai ne jo yhtä pois vie? Ei muuten anneta! 😡
Ja sittenpä taidettiinkinkin tulla koko perhe uutta pulleroista katsomaan
netti on täynnä pentulivejä, koita googlata