Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (3221)

Vierailija
3041/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollukka pollukalla on tylsääkin tylsempää kun kaikki tuntuu menevän hyvin eikä oikein ole mitään mistä huolestua tai valittaa. 😀5

Vierailija
3042/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä aina ihmetellyt ihmisiä jotka katsoo tai kuunelee ohjelmia jotka heidän mielestään on tylsiä, tyhmiä tms ja sitten vielä valitetaan asiasta. Kaipa  on pääasia että saa valittaa mutta siten kyllä pilaa ensisijaisesti oman elämän ja siinä sivussa muidenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3043/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen että on mainittu lämpökamera tän pentuliven yhteydessä. Onkohan se ollut toiminnassa? 

Vierailija
3044/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen että on mainittu lämpökamera tän pentuliven yhteydessä. Onkohan se ollut toiminnassa? 

Tarkoitatko sitä mikä kuvaa yöllä.

Vierailija
3045/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks aina pitää tapahtua? Eikö koskaan saa olla "tylsää"? Nykyihmiset, aina pitäisi olla virikkeitä, aina on kiire ja aina pitäisi tapahtua jotain 🤦

Minun lapsuudessa ei ollut telkkaria, puhelinta, nettiä vaan pieni radio vain. Ei silti tylsistytty. 

Katsoppas kun nykyään pitää valtion,kunnan, koulun, ystävien, kavereiden, minkä tahansa muun tahon järjestää tekemistä ja äksöniä. Itse ei osata muuta kuin möllöttää ja valittaa.

Vierailija
3046/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet panielit on söpöjä. Ei ne ole tylsiä. 🤩

Vierailija
3047/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Kyseessä oli kamera joka itse kääntyilee sen mukaan missä havaitsee lämpöä eli pentusia. En osaa oikeita termejä. 

Vierailija
3048/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Kyseessä oli kamera joka itse kääntyilee sen mukaan missä havaitsee lämpöä eli pentusia. En osaa oikeita termejä. 

Ai, en ole moisesta kuullutkaan. Mutta sellainen kamerahan tulisi hulluksi kun ne alkaa liikkua ja niitä on joka puolella 😅

Vierailija
3049/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks aina pitää tapahtua? Eikö koskaan saa olla "tylsää"? Nykyihmiset, aina pitäisi olla virikkeitä, aina on kiire ja aina pitäisi tapahtua jotain 🤦

Minun lapsuudessa ei ollut telkkaria, puhelinta, nettiä vaan pieni radio vain. Ei silti tylsistytty. 

Katsoppas kun nykyään pitää valtion,kunnan, koulun, ystävien, kavereiden, minkä tahansa muun tahon järjestää tekemistä ja äksöniä. Itse ei osata muuta kuin möllöttää ja valittaa.

Tämä. Osataan vain tuijottaa puhelinta tai pelata koneella. Menin työharjoitteluun päikkäriin ja olin huuli pyöreänä kun lapset eivät osanneet leikkiä edes kotista eli kotileikkiä!!! Ulkona ei leikitty perinteisiä pihaleikkejä vaan kiikuttiin tai seistiin. Iäkkäämmän open kanssa me sitten näytettiin kuinka kotista leikitään ja opetettiin erilaisia ulkoleikkejä hyppynarujutuista peiliin ja väriin. Minne lapsuus katoaa? Tietotekniikkaanko? Apua! 

Vierailija
3050/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kiva kuulla kun taustalla perheen nuoriso tuntuu tekevän töitä eli osallistuvan siivoukseen yms. Näin ei enää usein ole.

Vierailija
3051/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, en ole moisesta kuullutkaan. Mutta sellainen kamerahan tulisi hulluksi kun ne alkaa liikkua ja niitä on joka puolella 😅

Jossain joku Yleltä sanoi, että tänä vuonna kokeillaan länmöntunnistusta. Siinä ideana ei ole se, että kamera kääntyilee pentujen perässä, vaan se, että kun suurimman osan ajasta kameroita ei ohjaa kukaan vaan kamera vaihtuu itsekseen, niin vain sellaiset kamerat ovat mukana "ringissä", jotka havaitsevat lämpöä.

Vierailija
3052/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLEN SIVULTA LAINATTUA:

Suoraan lähetykseen tuleva kuva noudetaan kiertävässä järjestyksessä kameroilta, jotka on sijoitettu eri puolille pentulaatikkoa. Öisin kamerat käyttävät infrapunavaloa, joka ei häiritse pentuja.

Tänä vuonna kokeilemme lämpökameran käyttämistä siten, että livelähetykseen valitaan vain ne kamerakuvat, missä lämpökamera on havainnut koiria.

Kameroita voi myös etäohjata. Näin tehdään esimerkiksi synnytyksen ja chattien aikana.

Vierailija
3053/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei ainakaan olisi tylsää 😂

Vierailija
3054/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin nähdä sen kameran joka yrittää viikon parin päästä pysyä liikkuvien pentujen perässä 🐕🐕🐕🐕🤣

Vierailija
3055/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin nähdä sen kameran joka yrittää viikon parin päästä pysyä liikkuvien pentujen perässä 🐕🐕🐕🐕🤣

Yrittäisikö se aina ottaa kiinni sen lämpimimmän pennun

Vierailija
3056/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Osataan vain tuijottaa puhelinta tai pelata koneella. Menin työharjoitteluun päikkäriin ja olin huuli pyöreänä kun lapset eivät osanneet leikkiä edes kotista eli kotileikkiä!!! Ulkona ei leikitty perinteisiä pihaleikkejä vaan kiikuttiin tai seistiin. Iäkkäämmän open kanssa me sitten näytettiin kuinka kotista leikitään ja opetettiin erilaisia

Ei se ole kadonnut. Se on siirtynyt. Sitten aikanaan, kun sinä olet vaipoissa ja sinua pitää vahtia ulkoillessasi ja ohajta huomiotasi oikeisiin asioihin, vaikka ruoan tilaamiseen sen ajan tekngologiaa hyväksikäyttäen, niin nämä sinun hoivaamasi vaippahousut ovat sinua opastamassa sitten aktiiviseen vanhuuteen, jotta osaat tilata ovellesi asioita, joiden avulla pääset myös itsenäisesti ulkomaailmaan

Vierailija
3057/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oma vanhuuteni on erilainen kuin nykyisten vanhusten jotka tuomitaan hoivakoteihin makaamaan eritteissään ja jotka jäävät syömättä ellei kukaan ehdi syöttämään. Onko se ihmisarvoista elämää maata tai istua yksin huoneessaan toivoen, että edes joku tulisi joskus käymään? Ihmekös kun hyvin moni masentuu, tulee apaattiseksi ja kuolee pian hoivakotiin päätymisen jälkeen. Liian suuret laitokset, liian vähän työntekijöitä ja liian vähän omaisia jotka vaivautuisivat edes vierailulla käymään, auttamisesta puhumattakaan. Sorry, ohis. 

Vierailija
3058/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oma vanhuuteni on erilainen kuin nykyisten vanhusten jotka tuomitaan hoivakoteihin makaamaan eritteissään ja jotka jäävät syömättä ellei kukaan ehdi syöttämään. Onko se ihmisarvoista elämää maata tai istua yksin huoneessaan toivoen, että edes joku tulisi joskus käymään? Ihmekös kun hyvin moni masentuu, tulee apaattiseksi ja kuolee pian hoivakotiin päätymisen jälkeen. Liian suuret laitokset, liian vähän työntekijöitä ja liian vähän omaisia jotka vaivautuisivat edes vierailulla käymään, auttamisesta puhumattakaan. Sorry, ohis. 

Eihän nykyään edes pääse hoivakotiin kuin harvat. Vanhukset jätetään kotiin vaikka eivät enää siellä edes pärjäisi. Joku saataa ehkä pikaisesti piipahtaa jos sitäkään. Muistisairaat hortoilevat ulkona ja liikuntakyvytön saattaa maata sängyssään koko päivän, tai vaihtoehtoisesti tuolissaan. Hoitajat kyllä tekevät niin laitoksissa kuin kodeissakin sen minkä ehtivät mutta kun aikaa eikä hoitajiakaan ei ole riittävästi.

Vierailija
3059/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä aina ihmetellyt ihmisiä jotka katsoo tai kuunelee ohjelmia jotka heidän mielestään on tylsiä, tyhmiä tms ja sitten vielä valitetaan asiasta. Kaipa  on pääasia että saa valittaa mutta siten kyllä pilaa ensisijaisesti oman elämän ja siinä sivussa muidenkin. 

Niin oon minäkin ihmetellyt, että vielä viitsitään käydä sen omasta mielestä tylsän ohjelman kommentointipalstalla valittamassa ja pilaamassa fiiliksen muilta. 

Vierailija
3060/3220 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pennuilla on boksissa hyvät oltavat, ruokaa, lämpöä, rakkautta ja makoisia unia riittää.💖

Kohta on pankissa niin kovasti virtaa että Muru ja kotiväki on helisemässä kun pennut pistää hyrskyn myrskyn😁