Alkoholin tilaaminen kotiin estettävä
Hyvä Poutala! Maassa, jossa alkoholi on ongelma, ei ole mitään syytä lisätä sen käyttöä. Jos et pysty menemään kauppaan, et voi käyttää alkoholia. Kokoomus on rappiolla yrittäessään edistää alkoholin käyttöä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella on ongelma? Kulutus on vähentynyt kolmanneksella viimeisen 20 vuoden aikana.
Kyllä siitä ongelma tulisi monellekin, kun viinaa saisi kotiovelle muutamalla klikkauksella. Ongelmakäyttäjien juominen lisääntyisi. Eikö perheissä ole jo tarpeeksi ongelmia ilman tällaista palvelua, ei lasten pidä tuollaista nähdä. Jossain mainittiin, että kotiinkuljetukset hoitaisi Wolt. Sehän se, alaikäiset pikkupojat arvioimassa tilaajan kuntoa, antaako pulloa vai ei.
Unohtakaa!
Älä jaksa.
Sitä "viinaa saisi kotiovelle muutamalla klikkauksella" karkeasti arvioiden ynnä yleisen elämänkokemuksen mukaan 10-30 vrk:n toimitusajalla, joten kyllä tuossa ajassa ihminen jo selvitä ehtii siinä klikkausten välillä.
Itse olen tilannut vain kaksi kertaa - ja nekin molemmat satsit niinkin läheltä sentään kuin Tallinnasta, ja silloinkin piti odottaa niiden "klikkausten" jälkeen n- 10 päivää. Mutta, nykyään Eestistä ei enää kannata tilata näiden heidän jo muutama vuosi sitten asettamiensa veronkorotustensa vuoksi, niin että nykyään kaikki on tilattava vähintäänkin Latviasta asti jos haluaa kunnon verohyödyn ja kohtuulliseen hintaan, niin kuinkahan kauan sitä sieltä sitten pitääkään odottaa?
Oikeastaan ainut järkevä tapa hoitaa asia varsinkin väkevien juomien osalta, on käydä itse joko omalla tai vuokratulla pakettiautolla hakemassa suurempi - minimissään 200 litraa - kerrallaan.
Ja "Älkää unohtako!"
Herra Hakumestari
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella on ongelma? Kulutus on vähentynyt kolmanneksella viimeisen 20 vuoden aikana.
Sekin vähä kulutus pitää saada pois kotioloista. Ravintolassa joku sentään valvoo humaltumista.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan kotiinkuljetusta monesta syystä. Tavaran ja työvoiman vapaa liikkuvuus olivat ne syyt, miksi EU perustettiin. Ulkomailta saa tilata juomia kotiin, mutta suomalaisesta kaupasta ei saa. Mikä järki tässä on? Kiinnijääneet rattijuopot ovat tyypillisesti viinakauppareissuillaan, kun lähipiiri on kyllästynyt viinakuskina olemaan. Huonoista vaihtoehdoista vähiten huono on se, että juoppo tilaa juomansa kotiin, eikä lähde itse liikenteeseen.
Viinaa kotiin tilaava on todennäköisesti jo valmiiksi kännissä, eikä päihtyneelle saa myydä alkoholia. Siinä saa hyvin nopaesti wolt-kuski kuonoonsa, jos kehtaa epäillä tilaajan kuntoa. Lisäksi kuskit altistuvat helpommin ryöstöille, kun tiedetään, että kyydissä saattaa olla alkoholia.
Kotona juotu viina johtaa usein myös perheväkivaltaan.
Olin ennen kokoomuksen kannattaja. Nykyään kokoomus vaikuttaa kaikin puolin pskalta myös alkoholipolitiikan suhteen
Vierailija kirjoitti:
No alkoholiongelmaiset ei tuollaisia palveluita käytä koska se maksaa lisää.
Ei kaikki juopot ole köyhiä.
Kotiin tilauksella vähennetään humalassa ajoa viina kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla juopoilla ole edes autoa. Ja jos on niin pälli, että pitää ajaa viinakauppaan kännissä, niin silloin keksii kyllä muutakin typerää juovuspäissään.
Vierailija kirjoitti:
Jos alkoholin kulutus saataisiin nousuun, niin verotulot lisääntyisivät.
Verotulot eivät lisäänny yhtään, kun tilaat ulkomaalaisesta verkkokaupasta, jossa hinnat ovat tietenkin halvimpia. Kuka valvoo, ettei sieltä tulee vaikka metanolia pullossa? Valvonta maksaa kaikille suomalaisille, ei pelkästään ostajalle. Alkosta ostamalla verotulot jäävät Suomeen. Alko ei edes myy alkoholia humalassa olevalle. Tämäkin kokoomuksen haluama uudistus vähentää verotuloja ja lisää alkoholin käyttöä ja sen lieveilmiöitä. Kokoomusta ei lapset ole yleensä kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä kaupassa muutenkaan myydä mitään humalaiselle. Ääliö.
Alkoholin myyminen pitäisi kieltää kokonaan, saataisin ihmiset tekemään itse. Suurin osa ei osaisi, joten raittiita olisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No alkoholiongelmaiset ei tuollaisia palveluita käytä koska se maksaa lisää.
Yritysjohtajissa on paljonkin alkoholiongelmaisia ja heillä harrastuksen nimi on "viininmaistelu".
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin myyminen pitäisi kieltää kokonaan, saataisin ihmiset tekemään itse. Suurin osa ei osaisi, joten raittiita olisi enemmän.
Alkoholin ostaminen pitäisi littää kela-korttiin ja ostokielto, jos on alkoholisti, ollut rattijuoppo tai aiheuttanut ongelmia humalassa. Ja näin alkoholiongelmat katoaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näin olisi. Mutta ne alkoholista koituvat haitat tulevat todella kalliiksi. Juoppoja en sääli yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotulot eivät lisäänny yhtään, kun tilaat ulkomaalaisesta verkkokaupasta, jossa hinnat ovat tietenkin halvimpia. Kuka valvoo, ettei sieltä tulee vaikka metanolia pullossa? Valvonta maksaa kaikille suomalaisille, ei pelkästään ostajalle. Alkosta ostamalla verotulot jäävät Suomeen. Alko ei edes myy alkoholia humalassa olevalle. Tämäkin kokoomuksen haluama uudistus vähentää verotuloja ja lisää alkoholin käyttöä ja sen lieveilmiöitä. Kokoomusta ei lapset ole yleensä kiinnostaneet.
Totta. Ulkomaisia alkoholipulloja ei valvota laisinkaan ja niissähän voi olla mitä tahansa sisällä toisin kuin Alkon myymissa pulloissa, jotka Alkon laaduntarkkailujat avaa kaikki ja sulkee sitten sievästi sinetillä.
Mielestäni ei tarvitse estää, se on aikuisten ihmisten vastuulla tilaavatko vai ei. Sillä tavalla ainakin juot omiasi.
T: Irwinisti
Ja kannabis on edelleen kielletty...
Vierailija kirjoitti:
Ja kannabis on edelleen kielletty...
.. ja pysyy kiellettynä vaikka muuta haluaisit.
EI ! Kotiinkuljetus estää ilmastomuutosta sekä lisää verotuloja. SUOMI NOUSUUN !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mahtaisi olla syy, etten voisi mennä kauppaan ostamaan alkoholia, jos mieli tekisi? Nopeammin minä sen kaupasta haen kuin tilaisin kotiin. Jos olisin liikuntakyvytön ja asuisin jossain perämetsässä, tekisintt alkoholini sitten itse.
Raittiina raivoilla on helppoja ratkaisuja vaikeisiin ongelmiin.
Krapulassa ei pysty mihinkään kauppaan lähtemään.
Luuletko, että saat siihen krapulaasi pullon tilattua 😂
Niissä kotiintoimituksissa tulee olemaan viikon toimitusaika ja ainakin parinkympin toimitusmaksu, ei niitä tule käyttään kuin ministerit.
Ai Woltilla kaupasta tai Alkosta tilattuna viikko?
Mitä sitten? He ovat vastuussa itsestään ja heillä on täysi vapaus käyttää alkoholia niinkuin tykkäävät. Heidän takiaan muiden mahdollisuuksia ei pidä rajoittaa. Tilauspalvelu ja muukin myynnin vapauttaminen olisivat oikein tervetulleita lisiä.