Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä narkkareita hoidetaan plastiikkakirurgialla?

Vierailija
22.09.2025 |

Kun he kuitenkin jatkavat terveytensä tuhoamista heti sairaalan ovesta ulos päästyään? Eikö olisi tehokkaampiakin tapoja käyttää sote-rahoja?

Peukku ruuhkauttaa HUSin plastiikkakirurgiaa  

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011497286.html

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska heillä on isompi ihmisarvo kuin tavallisilla kansalaisilla, jotka eivät ole valinneet huumeita. Nää on eräänlaisia paikallistason kunniakansalaisia, joille annetaan kaikki mahdollinen. Heistä voi tulla veronmaksajia - tai sitten ei. Kalliita he yhteiskunnalle joka tapauksessa ovat.

Ihan samalla tavalla sinua hoidettaisiin plastiikkakirurgilla mikäli tarve tulisi.

Ei leikattaisi, paskaksi mennyttä polvea ei leikata työikäiseltä kuuskymppiseltä.

Ei leikata siltä nistiltäkään ja kumpaakaan ei leikata varsinkaan akuutissa plastiikkakirurgiassa.

Kyllpä laitetaan polviproteesi kuuskymppisellekin, siinä vaiheessa, kun muut hoidot eivät enää auta.

se, että sitä polvea ei heti lähdetä operoimaan, ei tarkoita sitä, etteikö sitä jossain vaiheessa operoitaisi!

Vierailija
142/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kriittiset esteettiset hoidot vasta sit kun narkki on ollut ilman aineita vuoden verran. Turha niihin on rahaa tuhlata.

Edelleen ei ole kyse esteettisistä hoidoista.

Niin murheellista, että ihmiset eivät arvosta enää lukutaitoa.

Ei kyllä jatkuvasti jaksa olla selittämässä toiselle mitä siinä hänen lainaamassaan viestissä luki. Kun voi itsekin sen lukea. Antaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sinällään outoa, että itsensä piloille juonut juoppo on aika oman onnensa nojassa, mutta peukalonistille tehdään valtion piikkiin valtavat leikkaukset ettei tyhmälle narkkarille vain aiheutuisi mitään isompia ongelmia.

Oma suositus olisi narkkareille pika-amputaatiot tulehtuneisiin osiin, oli se sitten jalka, käsi tai pää ja sitten voisi päästää takaisin narkkauksen pariin.

No, sullahan on tietoa niistä valtavista leikkauksista!

Oli muuten hyvä, ettei tuossa jutussa mainittu kaikkia niitä hoitoja, joita tehdään suu- ja leukakirurgiassa ja sieltä edelleen plastiikkakirurgiassa... silloin kun hampaiden kotihoidossa on pitkäaikaisesti ollut puutteita....

hah. Ja nämä hoidot ne vasta kalliita ovatkin!

Vierailija
144/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä tehdä korjausleikkauksia, vaan hoidetaan tulehduksia. Niitä leikataan myös. 

Vierailija
145/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkätakia mä en saanut mun olkapäävaivaan hoitoa. ei saanut, jotain maksullista yksityisfysioterapiaa olisi ehkä saanut. Mut mä sanoin, että antaa olla, mä yritän itte jumpata... En tiiä tuliko kuntoon sittenkään, mut en mä vaan saanut kuin sitä yksityistä fyssaa olis tarjolla rajattu käyntikerta. No, mitä itu, ihan ittekin voin jumppaohjeet hakee.. '

höhöhöhöhhöööö! en mä muuten tiiä sitäkään oliko siellä kiertäjäkalvosin revennyt tai mitä siel oli, mut käsi ei vaan toiminut niin kuin ennen, mut juu, mahdollisesti voisin kirjoittaa yksityiselle fyssarille lähetteen muutamaan kertaan...

No, sainks mäkään apuu, parempi vaan kun itte yrittää pärjätä!

HAISTAKAA TE VALITTAJAT JA ILMAN JÄÄNEET JO ISO OMA PSKANNE! HLVETIN PAAPOTTUJA OLETTE KUITENKIN!

Vierailija
146/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vaan narkkareille tehdään suku puolen vaihdoksia samalla kun traumatisoituneet av-naiset ei pääse edes psykiatrille!!! Kiitos vihreät!

Vierailija
147/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä tehdä korjausleikkauksia, vaan hoidetaan tulehduksia. Niitä leikataan myös. 

jaa, no, korjausleikkaukseksi voi sanoa sitäkin, että hoidetaan se kudosvaurio niin että se pääsee parantumaan...

Sitä paitsi, jos on ammottava haavauma, aivan iho syöpynyt pois, niin pakkohan sitä on vähän korjaillakin!

Vierailija
148/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska heillä on isompi ihmisarvo kuin tavallisilla kansalaisilla, jotka eivät ole valinneet huumeita. Nää on eräänlaisia paikallistason kunniakansalaisia, joille annetaan kaikki mahdollinen. Heistä voi tulla veronmaksajia - tai sitten ei. Kalliita he yhteiskunnalle joka tapauksessa ovat.

Ihan samalla tavalla sinua hoidettaisiin plastiikkakirurgilla mikäli tarve tulisi.

Just kerroin, että ole ei ole hoidettu. Mulla on kyllä pahatkin arvet kudostulehduksista ja siis mulla on krooninen tulehdussairaus. Ei  me raittiit saada noin hyvää palvelua, kun tulee kosmeettisia vammoja aiheuttavia tulehduksia. 

Älä viitsi uhriutua. Julkisella korjataan vain sellaiset joista tulisi ilman operointia terveydellistä haittaa. Pelkkä kosmeettinen haitta ei ole peruste hoidolle. -eri

Vierailija
149/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään päihteet on ohituskaista hyvään hoitoon suomessa. Kunnon paapomista taas.

Kyllä sinuakin hoidettaisiin, jos sulla on päihdeongelma. 

Vierailija
150/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisi paljon halvemmaksi jakaa niitä puhtaita ruiskuja ja neuloja. Sen lisäksi ylläpitää käyttöhuoneita, joissa niitä jaettaisiin. 

Näitä pisteitä on jo.

Itse joudun pistämään reseptilääkeainetta ruiskun ja neulan avulla. Kahdesti apteekissa on valitettu, että eivät enää myy pieniä määriä yksityisasiakkaille uusien säädösten takia.

No, kävin sitten tällaisessa tukipisteessä hakemassa ilmaiseksi kerralla puolen vuoden ruiskut ja neulat. Laittoivat pussiin vielä pyytämättä kondomeja ja liukuvoidetta ja tarjosivat pullakahvit. Parempaa palvelua kuin apteekissa, eikä maksanut minulle mitään. Pitäköön apteekki neulansa.

Kyllähän ne siellä apteekissa näkee, että sulle on määrätty lääkettä jonka pistämiseen tarvitset neuloja. Jos ei ole määrätty lääkettä niin saa päivystyspakkauksen/stoppipussin. Se maksaa enenmmän kuin pelkkä neula, mutta siinä on desinfiointipyyhe, ruisku yms. mitä turvalliseen huumeiden pistämiseen tarvitaan.

Olisivat saaneet niitä antaa, selvitikö farmaseutin kanssa reseptitiskillä vai menitkö kassalle vaatimaan niitä? Ei siiä kassalla pysty selvittämään mitä kaikkea sulle on määrätty. Se kassahenkilö ei välttämättä ole farmaseutti ja siinä on muutenkin kiire.

Miksei samalla oteta neuloja kun hakee lääkkeen vaan mennään sitten erikseen niitä hakemaan?

Vierailija
151/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sinällään outoa, että itsensä piloille juonut juoppo on aika oman onnensa nojassa, mutta peukalonistille tehdään valtion piikkiin valtavat leikkaukset ettei tyhmälle narkkarille vain aiheutuisi mitään isompia ongelmia.

Oma suositus olisi narkkareille pika-amputaatiot tulehtuneisiin osiin, oli se sitten jalka, käsi tai pää ja sitten voisi päästää takaisin narkkauksen pariin.

Ihan samalla tavalla niitä juoppoja hoidetaan kuin narkkeja. Oma läheinen on alkoholisti ja joi itsensä niin huonoon kuntoon, että oli teholla hengityskoneessa kolme viikkoa. Osaston vastaava lääkäri kertoi, että sai massiivisimmat tehohoitotoimenpiteet mitä Suomessa pystytään tarjoamaan ja pelkästään tuo kolmen viikon hoitojakso maksoi kuusi numeroisen summan. Siihen päälle puolen vuoden sairaalajakso ja toisen puolen vuoden kuntoutusjakso.

Alkoholi aiheuttaa miljardien kulut terveydenhuoltoon. Narkkaus aiheuttaa lisää kuluja jotka voisi hoitaa halvemmalla ns. käyttöhuoneissa. Mitään haittoja vähentäviä asioita ei voi tehdä koska poliitikoille on tärkeämpää signaalien lähettely ja moraaliposeeraaminen. Tärkeimpänä kaksinaismoraali kun vähiten haitallinen päihde on laiton huume.

Vierailija
152/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sullahan on tietoa niistä valtavista leikkauksista!

Oli muuten hyvä, ettei tuossa jutussa mainittu kaikkia niitä hoitoja, joita tehdään suu- ja leukakirurgiassa ja sieltä edelleen plastiikkakirurgiassa... silloin kun hampaiden kotihoidossa on pitkäaikaisesti ollut puutteita....

hah. Ja nämä hoidot ne vasta kalliita ovatkin!

Ja näitä tehdään lähinnä ma muille ja narkeille

Vierailija
153/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveysperusteiset ongelmat täytyy hoitaa, vaikka olisivat itse aiheutettuja. Ihan samalla tavalla muita itse aiheutettuja hoidetaan julkisin varoin. Holtittoman liikennekäyttäytymisen ja uhkarohkean urheilun vammoja hoidetaan myös julkisin varoin. Samoin viikonloppujen tappeluita.

Pelkkiä kosmeettisia juttuja ei hoideta julkisella. Mutta kurjaahan se on että yhteiskunnan rahaa palaa ihmisten tahallisen hölmöilyn takia.

Antaisitko sinä juovalle alkoholistille elinsiirtomaksan? Miksi, tai miksi et?

Leikkausjonoon ei edes pääse jos ei ole ollut tiettyä aikaa dokaamatta.

Vierailija
154/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääseehän kaikki skuuteilla perselevätkin vaikka mihin hoidon piiriin muiden oho. Samanlaista hengellä leikkimistä se on kun narkkaaminen, skuuttiturmaan joutunut ei tosin skuuttaile sen jälkeen enää uudestaan kun on saanut jonkun kunnon aivovamman ja makaa vihanneksena loppuikänsä. Ajaisivat nekin nyt kunnolla seinää niin kuolisivat kerrasta.

155/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että voi olla maailman kärkipaikoista kisaileva päihdeongelma maassa jossa ihmiset on näin empaattisia ja yhteisöllisiä.

Vierailija
156/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan suomalainen voi olla katkera ja katellinen addiktille, joka saa apua kirurgiasta.

Miten asiaan on sitten suhtauduttu muissa asuinmaissasi? 

Vierailija
157/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että narkomaaneja hoidetaan mutta jos he kieltäytyvät hoidosta tai ovat aggressiivisia niin sitten he kuuluvat vieroitukseen tai vapaalle tai vankilaan, eivät väkisin hoidettaviksi.

Vierailija
158/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Tätä samaa olen miettinyt täällä Van__lla. Keskeiselle paikalle on tehty uusi asutuspaikka, jotta pääsevät hakemaan korvaustabletit, no iltapäivästä vedetään sitten jo ihan muita aineita.  (Taloista muutatetaan entiset asukkaat pois ) Läheiselle ulkoilualueelle ( pellolle) on myös rakennettu iso kommuuni, jossa on asunnot päihde- ym .käyttäjille sekä oikein erilliset yksiöt vaarallisille tyypeille jotka eivät ole sosiaalisia. No, meillä meni ulkoilumahdollisuudet siihen suuntaan. Nuo toiset ovat pian aiheuttamassa oman lähikaupan katoamisen mahdollisesti. Siellä ovat varas_telleet ja rikkoneet ulko-ovia ym. Parasta A-ryhmää, ainakin kaupungin päättäjien mielestä. Haluttiin vaan pilata asiallinen asuinalue. Ei mennyt nyt ihan niin kuin olisi pitänyt."

Vierailija
159/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plastiikkakirurgi myös korjaa ihoa ja heti ihonalaisia kudoksia, jotta ihmisen toiminnallisuus säilyisi. Esim. tulehduksessa syöpyneet kasvot...

Itse olen joutunut kirurgiaan tulehduksen takia kaksi kertaa. Ei liittynyt päihteisiin vaan mulla on krooninen tulehdussairaus. En saanut plastiikkakirurgiaa ja mulla on vieläkin leikkaushaavasta arpi. Myös kehoon kuulumatonta kudosta jätettiin kroppaan ja kaikkea ei korjattu. Mä en todellakaan saanut mitään plastiikkakirurgin palveluita, joten kosmeettista haittaa on jäänyt. 

Joskus sattuu saamaan plastiikkakirurgin leikkaamaan, joskus ei. Jälki on sitten sen mukaista. Ei varmaan kaikki narkkaritkaan saa, älä huoli.

Vierailija
160/163 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen kansalainen saa odottaa viikkoja että pääsee lääkärille. Ja silloinkaan ei välttämättä pääse.

Mutta narkomaanille järjestetään plastiikkakirurgiaan ja pääsy käsikirurgian erikoislääkärille. Minkä ihmeen takia?

Pitäisikö sinun ensin lukea se juttu ja kysellä vasta sitten? Nyt annat itsestäsi tyhmän kuvan, kun et tiedä mitään aiheesta mistä tässä keskustellaan.

Luin jutun. Siltikään en ymmärrä, miksi julkisen terveydenhuollon rajallisia resursseja tuhlataan huumeidenkäytöstä johtuvien infektioiden hoitamiseen. Se vain pitkittää ongelmaa. Nykyään tehdään muistisairaille yms. "toivottomille tapauksille" hoidonrajauksia, miksei siis huumeidenkäyttäjillekin. 

20-vuotias iv-käyttäjä elää todennäköisesti kauemmin kuin 80-vuotias dementikko, joten resurssit käytetään siellä missä niistä on eniten hyötyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä